Renate en ik aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Renate en ik aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 14:26

Nivo: recreatief/ dresuur weer aan het op pakken na een blessuren.

Renate is erg kreupel geweest. Dit kwam door dat ze geen ijzers meer onder had en daarom liep ze gewoon heel erg gevoelig mee. Dus nu heeft ze toch weer ijzers onder en ze loopt weer 100% zuiver!

Daardoor heb ik dus ruim 1,5 week niet kunnen rijden. (als het al niet langer is geweest) Vandaag had ik weer les, en iemand is gelijk foto's komen maken!

In het begin was ze erg voor het been, en dat rijd niet fijn. maar na aanwijzingen van mijn instructrice werd ze steeds beter aan het been. Ook vind ze het moeilijk om bij de stelling niet haar buiten schouder er bij uit te drukken.

De stiek hangt er aan omdat ze soms erg sterk kan zijn, als de stiek eraan hangt is dat veel minder. Zoals je op veel foto's kan zien heeft de stiek vaak geen werking.

Mijn punten van aandacht:

Mn buik moet eraf (word al aan gewerkt is al wat af)
handen laag houden.

Nu hier de foto's:

stappen

Afbeelding

en nog meer stappen

Ben hier bezig haar meer door links te krijgen, zonder dat ze over haar buitenschouder weg valt.

Afbeelding

Dit bedoel ik dus...

Afbeelding

En halthouden...

Afbeelding

en weer stappen, hier lijkt het dat ik wat schuin zit, dit zou ook goed kunnen....

Afbeelding

Toen gingen we draven, door het goed steeds wat harder gaan en wee op pakken krijg je dit als resultaat, ik vind dit er echt niet zo slecht uit zien hoor...

Afbeelding

Maar ok het kan altijd nog beter...

Afbeelding

en

Afbeelding

Nou ik vind het er eingelijk best wel goed uit zien, wat vinden jullie ervan?

horsieslii

Re: Renate en ik aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:29

Vind het er super uitzien!!! vind het ook erg gezellig en juillie gaan zeker vooruit.
En ik heb de foto's gemaakt, vind ze goed gelukt!
Ik vind het zeker al een hele vooruit gang als ze vorige keer toen ik kwam, echt super!
Laatst bijgewerkt door horsieslii op 12-07-08 14:35, in het totaal 2 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:31

Leuk paardje hoor! Probeer alleen wat trotser te gaan zitten..en op de foto waar je net gaat staan lijkt het net alsof je je optrekt aan je teugels!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:32

Ziet er goed uit hoor pub OK dan!
Dat van je handen had je zelf al opgemerkt.
Alleen voor het mooie zou je je schouders misschien wat verder naar achter kunnen doen.Gewoon lekker trots zitten op die knappe haf.
en je hebt dezelfde rijbroek als ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:33

ziet er fijn uit, probeer je hakken naar beneden te doen tenen naar binnen. en met je kuit drijven.

edit: nog 2 dingentjes zorg datje jb (ziet er gewoon iets minder mooi uit) en zorg dat ze niet op de voor hand valt
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-08 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:37

hee wat leuk!! een paar fotootjes van Pub!

idd hakken nog wat uitdrukken, maar het ziet er al heel goed uit Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:41

Er zit wel verbetering in, maar ik zie nog zoveel spanning.
bit hangt er op veel foto's uit, en dit is dus een teken dat er teveel druk op de teugels staat.
Zowiezo ben ik al helemaal geen fan van een elastiek, dat is leuk om jonge paarden aan de druk te laten wennen, maar daarna vind ik het geen goed hulpmiddel.

Probeer meer in balans te blijven, goed druk op de beugels te houden, zodat je zwaartepunt wat lager komt.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:43

Ik vind de 5e en 6e foto er niet goed uitzien, je lijkt te hangen aan de teugels.
Bovendien zit je ook erg scheef op de 5e en 7e foto.
Probeer ook mee te gaan in je zit, dus niet achter blijven in de beweging. Je gewicht op een goede manier verdelen scheelt voor het paard erg veel Knipoog
Succes met afvallen!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 14:47

crossmonster schreef:
bit hangt er op veel foto's uit, en dit is dus een teken dat er teveel druk op de teugels staat.
Zowiezo ben ik al helemaal geen fan van een elastiek, dat is leuk om jonge paarden aan de druk te laten wennen, maar daarna vind ik het geen goed hulpmiddel.

Probeer meer in balans te blijven, goed druk op de beugels te houden, zodat je zwaartepunt wat lager komt.

Ik weet niet waar jij die spanning vandaan haalt....

En ja er staat veel druk op de teugels, maar kan ook niet anders anders heb ik dus een crossmonster die overal door heen banjert, dus dan liever wat meer druk op mn teugels.
Mn balans kan niet meer beter en er staat genoeg druk op mn beugels....

Over het met mn kuit aan drijven moet je schuin hebben gekeken, ik drijf bijna alleen maar met mn kuit, doe ik dit met mn hak word ze alleen maar sneller...

Ik ben nog helemaal niet bezig om haar meer op de achter hand te rijden. Dus laat haar maar op haar voorhand rijden. het is veel belangrijker dat ze ontspant, en dat doet ze. De rest doet er nog helemaal niet toe...

Ik weet dat ik soms scheef zit, dit komt omdat ik dan bv mn been naar achter moet leggen om te begrenzen. Ik steun helemaal niet op mn teugels, want dan raak ik mn evenwicht kwijt. Ik steun eingelijk altijd op mn knieen...
Laatst bijgewerkt door pubelia op 12-07-08 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Javello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:48

Leuke foto's!
zoals de ander al zeggen niet teveel in de teugels blijven hangen!
succes maar het ziet er al aardig goed uit!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:52

pubelia schreef:
crossmonster schreef:

En ja er staat veel druk op de teugels, maar kan ook niet anders anders heb ik dus een crossmonster die overal door heen banjert, dus dan liever wat meer druk op mn teugels.

Over het met mn kuit aan drijven moet je schuin hebben gekeken, ik drijf bijna alleen maar met mn kuit, doe ik dit met mn hak word ze alleen maar sneller...

Ik ben nog helemaal niet bezig om haar meer op de achter hand te rijden. Dus laat haar maar op haar voorhand rijden. het is veel belangrijker dat ze ontspant, en dat doet ze. De rest doet er nog helemaal niet toe...

Ik weet dat ik soms scheef zit, dit komt omdat ik dan bv mn been naar achter moet leggen om te begrenzen. Ik steun helemaal niet op mn teugels, want dan raak ik mn evenwicht kwijt. Ik steun eingelijk altijd op mn knieen...

Zo voelt het voor jou misschien maar dit is wat ik zie:

Afbeelding
Je ziet duidelijk dat het bit door haar mond naar achteren wordt getrokken! En dit noem ik niet een beetje druk op de teugels..dit is imo gewoon trekken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:53

pubelia schreef:

op foto 1 2 en 7 zie ik toch duideleijk een hak, verder is een paard op de voor hand laten lopen simpelweg gewoon slecht voor het paard als er een ruiter op zit.

en verder hoort een paard niet tegen gehouden te worden op de teugels maar op de zit.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:54

het spijt me maar ik vindt het er niet mooi en leuk uitzien Gaaaap
het eerst wat me opviel was een best rank gebouwd paardje voor een haf zijnde , met een stevig persoon erop.
ik vindt de combinatie niet mooi.
je zadel lijkt te klein, beugels te lang, en het lijkt of je je optrekt aan de teugels.

niet aanvallend bedoeld, maar ik vindt het gewoon geen prettig plaatje.
succes!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 14:55

@ Jeanine84 en ninaroosje: Ik nodig jullie van harte uit om alles voor te doen, ontspannen niet aan de teugel, met de kuit en niet uit de evenwicht raken enzv... Ik wens jullie succes...

Allemaal anky van grunsvens al? Zo geboren?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 14:55

wendy_x schreef:
het eerst wat me opviel was een best rank gebouwd paardje voor een haf zijnde , met een stevig persoon erop.
je zadel lijkt te klein, beugels te lang, en het lijkt of je je optrekt aan de teugels.

succes!

Is dit rijtechnisch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:58

pubelia schreef:
@ Jeanine84 en ninaroosje: Ik nodig jullie van harte uit om alles voor te doen, ontspannen niet aan de teugel, met de kuit en niet uit de evenwicht raken enzv... Ik wens jullie succes...

je hoeft je niet aangevallen te voelen. wij zeggen gewoon wat we zien. je topic staat op de haw en daar hoort commentaar gegeven te worden wil je geen commentaar zal je je topic op de ITP moeten zetten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:59

pubelia schreef:

Ik rij net zo'n stress en druk paard hoor, dus ik weet echt wel waar ik over praat..maar hoe harder jij gaat lopen trekken van voor hoe harder jouw paardje wordt (in de mond)..en tuurlijk is dit niet even gedaan! Ook niet als ik erop kruip..maar probeer daar aan te werken! Veel overgangen rijden..terug zitten, ophouding maken en hoooooo..gaat je paard langzamer lopen, belonen! Ik weet zeker dat het kan! En aan de teugel? Waarom..zorg eerst maar dat je de rest voor elkaar hebt, komt dat vanzelf!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:01

Leuke haf Lachen
Ik zou hem wat meer lengte in de hals geven, en werken aan de ontspanning, eerst zorgen dat hij rustig loopt en niet onder je weg rent. Want de hele tijd met strakke teugels rijden is niet fijn voor jou en ook niet voor het paard.
En ik zou je beugels ook een gaatje korter doen, dan heb je wat meer steun.
Succes nog met je haf Lachen

calvaro00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:03

Ik ga er in mee dat het niet ontspannen is en dat het niet zo'n vriendelijk beeld geeft wat je met je handen doet, het ziet er uit of je jezelf in het zadel houdt door aan de teugel te hangen/trekken.
Van de elastiek ben ik ook niet zo'n voorstander van, het doet meer kwaad als goed bij een verder doorgereden paardje.

Over dat door drammen het paardje kan niet anders, hij gaat alleen maar tegen de druk in dus hoemeer druk je hebt hoe meer hij zal willen door drammen.

dijkzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:03

mooie haflinger!
wat rijtechnische tips:
Probeer wat meer lengte te krijgen in de bovenlijn, voor zover ik dat kan beoordelen vanaf de foto's mag het neusje er iets meer uit gereden worden, denk hierbij aan de houding van je armen. (probeer de lijn tussen handen en neus te verlengen)
Denk aan de ligging van je onderbenen, zorg dat ze goed contact blijven houden.
Komt vast goed! succes

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:04

pubelia schreef:
wendy_x schreef:
succes!

Is dit rijtechnisch?

dat is mijn mening en het dikgedrukte lijkt toch redelijk op rijtechnisch commentaar?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:05

Anoniem schreef:
pubelia schreef:

je hoeft je niet aangevallen te voelen. wij zeggen gewoon wat we zien. je topic staat op de haw en daar hoort commentaar gegeven te worden wil je geen commentaar zal je je topic op de ITP moeten zetten

Tuurlijk voel ik me aan gevallen. Ik kan niet begrijpen dat mensen dat allemaal van een foto kan af zien. Is een moment opnamen. Ik was er bij ik reed en mijn intructrice stond erbij. Denken jullie nou allemaal werkelijk waar dat mijn instrutrice niet zou zeggen als ik niet humaan voor mn paard zou zijn? Lijkt hier nml wel als ik jullie reactie's lees. Eerst plaats ik foto's en krijg ik een heel topic vol met alleen maar dat ik te dik zou zijn (+6 topics), nou werk ik aan allerlei dingen, en ik heb geen makkelijke pony, en dan is het nog niet goed. Een gemiddelde ruiter kan mijn pony niet rijden.

En hier word eingelijk altijd naar de negatieve dingen gekeken, maar kunnen jullie ook positieve dingen zien. (de laatste 2 a 3 foto's zit haar achterhand er echt wel onder)

Beugels kunnen niet meer korter. En haar een langere hals geven gaat niet...
Laatst bijgewerkt door pubelia op 12-07-08 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:06

wendy_x schreef:
dat is mijn mening en het dikgedrukte lijkt toch redelijk op rijtechnisch commentaar?

ja sorry je hebt gelijk, maar ik trek me niet op aan de teugels

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:09

Ohja, let op je wasleintjes! die had je vandaag ook. Maar het komt helemaal goed met juillie!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:10

welke waslijntjes Clown die zie je niet op de foto, dus ik trek aan mn teugels bijna de tanden uit haar mond ... Haha!
Laatst bijgewerkt door pubelia op 12-07-08 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt