Nu gooiden ze hele emmers water naar beneden
maargoed, eer ik terug was op stal was ik toch nat, dus heb het niet eens geprobeerd en ben doorgereden.Waar ik Vaj laatst niet fijn over zijn rug kreeg en niet los in zijn kaak (links), is ie dat nu wel. Sterker nog, misschien was het de regen, maar hij heeft nog niet vaak zo fijn gelopen als nu! In draf wel, maar zijn (linker)galop was echt heel erg fijn!
We zijn vorig weekend kringkampioen Achterhoek Oost L2 dressuur geworden. Eind juli hebben we pas weer concours en de 23e gaat ie op ijzers. De weken die ik nu nog heb gebruik ik om even helemaal terug te gaan naar de basis en imo werpt dat nu al zijn vruchten af. Hij is echt fijn los, ik ben helemaal blij en ik klim er morgen vrolijk weer op.
Extra tips en commentaar is uiteraard welkom

Mijn houding is niet overal 100%, beetje ineen gedoken voor de regen. Maar jullie zien op de foto's ongetwijfeld hoe hard het ging dus ik denk dat het niet verwonderlijk is

Ik rij hem iets ronder en lager zodat hij goed over zijn rug gaat. Heb hem ook niet in 'wedstrijdhouding' gereden vandaag, vond dat ie wel voldoende zijn best had gedaan. Echt alleen basiswerk dus.

Mam heeft vanuit stal gefotografeerd ivm regen
Ik lijk hier wat terug te werken met mijn binnenhand maar ik weet zeker dat het een momentopname is. Juist als ik dat doe, pakt Vajnic vast in zijn kaak, dus dat laat ik wel uit mijn hoofd.

Stukje middendraf, fijn rond en treed goed door met zijn achterbeen

Fijn gesloten galopje, hier was hij ook fijn in zijn kaak

Middengalop, zou iets fijner mogen blijven aan de voorkant, vinden we ook nog lastig op de lange zijde.
Volte is meer ons ding, maar we trainen erop gezien het bij de huidige L2 proeven op de lange zijde moet.

Regende absoluut niet hard hoor
Zie Vaj zijn oren en ik mijn cap ter bescherming

Nog een galopje links waar ik hem nog weer wat meer doorheen mag rijden, maar hij gaat hier fijn zitten.
Imo ook meer buiging in het achterbeen, dus ik wilde de foto er toch even bij hebben

De verzopen katjes, zie onze blije hoofden

Dat was 'm wel weer,

Detail: zie mijn straw-pad veranderen naar okergeel.
. Ik zeg ik houd ervan
waar je u tegen zegt
.
! ( gaaf paard gave auto , wat wil je nog meer