Galopperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xNickyy

Galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 19:29

Hoii,

Ik ben hier nog maar net lid hoor dus weet niet of ik het in het goede topic heb geplaatst.
Maar ik heb een klein vraagje.
Ik heb er het liefst een beetje snel een reactie op omdat ik over een paar dagen op ponykamp ga.

Mijn vraag is: Hoe kan je het beste galopperen? Ik klem meestal met men benen aan het zadel en dan lukt het me wel een beetje in het zadel te blijven zitten. (Dit kan ik alleen bij wat bredere paarden, met smalle paarden of kleine lukt dit me niet).
Ik wil niet afgaan als ik daar ga rijden.. Verdrietig (A.U.B niet te moeilijke woorden gebruiken want dan snap ik niet wat je bedoeld want ik heb het paardrijden meer van men 'eigen' geleerd. Ik bedoel geen lessen gehad zeg maar..Knipoog)

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt..Lachen

love_heidy

Re: Galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:04

Je moet gewoon eerlijk zijn over je rijden, en afgaan doe je dan nooit. Je kan alleen maar leren hoe je het moet doen. als je dan in een beginnersgroep word ingedeeld, is het helemaal niet erg. Dan lachen anderen je maar uit, wat trouwens wel heel dom en flauw is van ze. Maar jij kan niet afgaan, en jij kan later alleen maar zeggen, dat je weet hoe het gaat. Je gaat alleen af, als je gaat liegen om wat je wel kan, en dat je het niet voorelkaar krijgt.

xNickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 20:06

Oke bedankt

xNickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 07:07

....

majo8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:27

Gewoon vertellen dat het galoperen je nog niet zo goed afgaat want iedereen moet nog leren en op kamp kunnen ze je dat ook leren!

xNickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 07:33

Oke..Lachen Ja op kamp krijgen we ook nog les.. Maar ik ken er niemand dus als iets niet goed lukt schaam ik me..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:38

Inderdaad gewoon eerlijk zijn over je kunnen, daar kan je alleen maar van leren, ik heb trouwens ook van mezelf geleerd paard te rijden, helemaal niks mis mee Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:40

Je moet je niet schamen hoor! Iedereen is ergens begonnen en er zijn maar weinig mensen die meteen netjes konden galoperen. Dus zoals de rest al zegt, gewoon eerlijk zijn over je niveau en zeggen dat je nog niet goed kunt galoperen. Dan kan het alleen maar meevallen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:42

Je legt je binnenbeen gewoon op de plaats waar deze hoort en je buitenbeen naar achteren, dit zijn de hulpen voor galop....

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:46

gewoon rustig gaan zitten en niet te erg klemmen of zenuwachtig zijn. je mag voor je gevoel iets naar achter leuenen maar zeker niet te veel! je handen stil houden en gewoon gaan zitten. je kan iets meebewegen maar dan moet je dat wel goed doen! en inderdaad buitenbeen achter de singel leggen en binnenbeen aan'tikken'

elizevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:48

het maakt helemaal niks uit als de galop niet zo goed gaat hoor! dat leren ze je op het ponykamp wel!

Denihy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:35

Je hoeft je toch nergens voor te schamen! Iedereen heeft ooit moeten leren galloperen! Op kamp zullen ze je het zeker en vast aanleren! ALs je alvast wat tips wilt, ga ontspannen zitten en goed naar achter leunen, let wel op dat je je paard niet in de mond gaat trekken, dus niet aan je teugels trekken. Goed je hielen naar achter duwen en je benen goed rond je paard laten zitten, laat ze niet slingeren, zo schiet je beugel misschien los. Als je wilt stoppen, je goed zwaar maken en naar achter gaan hangen, niet aan de teugels beginnen te trekken!! Veel succes!

xNickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 08:05

Denihy schreef:
Je hoeft je toch nergens voor te schamen! Iedereen heeft ooit moeten leren galloperen! Op kamp zullen ze je het zeker en vast aanleren! ALs je alvast wat tips wilt, ga ontspannen zitten en goed naar achter leunen, let wel op dat je je paard niet in de mond gaat trekken, dus niet aan je teugels trekken. Goed je hielen naar achter duwen en je benen goed rond je paard laten zitten, laat ze niet slingeren, zo schiet je beugel misschien los. Als je wilt stoppen, je goed zwaar maken en naar achter gaan hangen, niet aan de teugels beginnen te trekken!! Veel succes!

Oke dit vind ik echt een goede uitleg! Morgen ga ik waarschijnlijk bij een vriendin paardrijden en zal ik het meteen proberen! Lachen Haha!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:08

je kan je altijd met 1 hand vasthouden aan het zadel, als je niet goed kan blijven zitten. Deed ik vaak, toen ik het nog moest leren. Nu soms nog hoor, als ik rodeo hou. Haha!

En als ze je indelen, idd niet beginnen overdrijven want dan verwachten ze zeker dat je het al goed gaat kunnen.
Iedereen moet het een keertje leren, niet ?

xNickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 14:39

jokari schreef:
je kan je altijd met 1 hand vasthouden aan het zadel, als je niet goed kan blijven zitten. Deed ik vaak, toen ik het nog moest leren. Nu soms nog hoor, als ik rodeo hou. Haha!

En als ze je indelen, idd niet beginnen overdrijven want dan verwachten ze zeker dat je het al goed gaat kunnen.
Iedereen moet het een keertje leren, niet ?

Bedankt voor je advies..Lachen

Maar ik zal zeker niet gaan zeggen dat ik het al goed kan! haha Tong uitsteken

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:40

Gewoon eerlijk zijn, daar kunnen ze je zeker wel helpen!

Waar ga je eigenlijk op ponykamp als ik vragen mag? Lachen

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:44

Ik rijd nu zelf bijna 5 jaar... en heb 4.5 jaar niet echt de geweldigste lessen gehad Bloos
En morgen ga ik mijn eigen paardje ophalen.. en als ik daar de eerste x op galopperen moet ga ik ook nog spannend vinden hoor!! Weet ik zeker!!
Ik ga gewoon mijn best doen en meer kan ik niet..
En of het dus de eerste paar keer helemaal goed gaat... denk het ook niet ...Knipoog

S_haron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:45

Ik denk dat je na je kamp het al een stuk onder de knie hebt, het is ook gewoon oefenen en wennen aan de beweging van je paard, je moet proberen die beweging te volgen en daarbij niet aan de teugels te trekken! Bij elk paard is de galop anders en moet je altijd aan die beweging wennen.. je kunt als je echt bang bent om eraf te vallen ook een touwtje aan de voorkant vast maken tussen die ringetjes en je daar aan vast houden! Succes, en veel plzier

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:46

ik rijd zelf ook zown beetje 5 jaar...
ik heb ook soms moeite met galloperen..maar soms ligt dat ook een beetje aan mijn paard want die heeft neit altijd zin Tong uitsteken

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:58

ik snap dat het moeilijk is als je ze niet kent ik zelf schaam me ook gauw maar als je je anders voordoet heb je tog niks en en als je het zegt kunnen ze je helpen zowel de leiding maar misschien de kinderen zelf ook wel Haha!

suc 6!!

xNickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 15:20

MyHorseGirl schreef:
Gewoon eerlijk zijn, daar kunnen ze je zeker wel helpen!

Waar ga je eigenlijk op ponykamp als ik vragen mag? Lachen

Manege de Zwaanhoek..Knipoog

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 01:18

Het is echt kwestie van oefenen! Voor de rest goed achteruit zitten en ontspannen. Klemmen zorgt er meestal voor dat je gaat botsen. Probeer te 'plakken' aan je zadel.

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:41

het kantelen van je bekken (heupen) help ook...

xNickyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 15:14

Nou, ik ben net terug van ponykamp en het is supergoed gegaan!! Het galoperen ging geweldig goed. Maar mijn probleem was waarschijnlijk ook dat ik alleen goed kan galopperen met een 'ruw' zadel..Knipoog

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:20

fijn dat het zo goed is gegaan. (Leuk dat je dat ook even laat weten aan ons!)
Succes verder!