Robin(Welsh) @ Work(deel 2)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Robin(Welsh) @ Work(deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 18:19

Ik heb vandaag weer Robin gereden Knipoog Foto's zijn van de momenten dat Robin niet zo'n zin meer had

Dit is het vorige deel(2 dagen geleden):
[HAW] Robin(Welsh) @ Work

maarja Knipoog Hier de foto's:
Afbeelding
Niet slecht. Handen mogen hier iets lager

Afbeelding
Hakken iets meer uitdrukken

Afbeelding
Hoofd ging even omlaag. Ik moet hier wel m'n benen lang maken!

Afbeelding
Teugel iets langer; Tenen naar binnen, Omhoog kijken, Armen iets meer in een knik

Afbeelding
Even lange teugel, Moet m'n benen wel lang maken.

Afbeelding
Nog even lange teugel.

Groetjes Doei!

superwoman

Re: Robin(Welsh) @ Work(deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:28

sorry, maar je bent te groot voor de pony en te groot voor het zadel van de pony. Pony geeft imo duidelijke lichamelijke signalen hiervoor. Vind het er niet fijn uit zien

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 18:30

superwoman schreef:
sorry, maar je bent te groot voor de pony en te groot voor het zadel van de pony. Pony geeft imo duidelijke lichamelijke signalen hiervoor. Vind het er niet fijn uit zien

Wat voor signalen?

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:31

wat een leuke eigenwijze pony comentaar geef je zelf al wel. je bent wel beetje aan de grote kant maar het kan er mee door Knipoog

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:31

Leuke pony!

Je zadel is alleen veel te klein. Is meer een kinderzadeltje voor shetlanders volgens mij. Valt je dat zelf niet op? Lijkt me toch zeer duidelijk te zien.

Ik zou graag nog eens foto's willen zien van jou met deze pony en een passend zadel. Je bent wel ietsje te groot maar dat vind ik op zich niet storend. Wel in combinatie met dit zadel.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 18:31

chrispy schreef:
wat een leuke eigenwijze pony comentaar geef je zelf al wel. je bent wel beetje aan de grote kant maar het kan er mee door Knipoog

Dankje! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:32

je bent te groot voor de pony te groot voor het zadel en daar verpest je de rug helemaaaaal mee. verder benen lang maken maarja dat gaat niet want dan kun je niet meer drijven. contact houden met de mond handen recht op en handen meer dragen. maar vind het net als superwoman er niet fijn uit zien.

edit: verder mag je maar 1 topic perweek
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-08 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

GWENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:33

Je bent idd wat te groot voor de pony maar ik vind het nog kunnen.
Je bent wel te groot voor het zadel..
Verder een erg leuke pony,
Rijtechnische commentaar miss wat beter naar achter zitten, maar dit is niet goed te zien door je jas Lachen

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 18:33

aisie schreef:
Leuke pony!

Je zadel is alleen veel te klein. Is meer een kinderzadeltje voor shetlanders volgens mij. Valt je dat zelf niet op? Lijkt me toch zeer duidelijk te zien.

Ik zou graag nog eens foto's willen zien van jou met deze pony en een passend zadel. Je bent wel ietsje te groot maar dat vind ik op zich niet storend. Wel in combinatie met dit zadel.

Het is geen shetlandzadel hoor Knipoog
Ik wil mss volgende keer met dit zadel proberen te rijden:
[HAW] Dinlle @ work!

Die is van z'n moeder maar wel groter. even kijken of die daar fijner onder loopt

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:33

Stef_Winston schreef:
superwoman schreef:

Wat voor signalen?

Ik neem aan dat ze het geschud met het hoofd bedoeld, de oren die plat staan en de wat grote neusgaten af en toe Knipoog
Ik vind je niet zozeer TE groot, maar je pony heeft wel ergens last van. Laat hem eens goed nakijken door een fysio of een DA.
Verder gaat dit topic vast op slot, want je mag maar 1 keer per week een topic plaatsen.

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:35

Ik vindt het ook niet zo'n prettig gezicht eigenlijk.De pony heeft er niet veel plezier aan.Ik zal er niet meer op gaan rijden.Maarja dat is mijn mening

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:38

Stef_Winston schreef:
superwoman schreef:

Wat voor signalen?

Zie je dat echt niet?
foto 2,3,4 en 6
geeft de pony allemaal signalen.
gooit de neus in de lucht,duikt naar beneden, zwiept met de staart en drukt de rug weg.
bedankt Annetje Tong uitsteken Knipoog
Laatst bijgewerkt door superwoman op 09-07-08 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 18:39

Citaat:
Ik neem aan dat ze het geschud met het hoofd bedoeld, de oren die plat staan en de wat grote neusgaten af en toe Knipoog
Ik vind je niet zozeer TE groot, maar je pony heeft wel ergens last van. Laat hem eens goed nakijken door een fysio of een DA.
Verder gaat dit topic vast op slot, want je mag maar 1 keer per week een topic plaatsen.

Ikzelf heb het geld niet voor een fysio ofzo en m'n opa gaat dat zeker weten niet betalen Clown

Schudden met z'n hoofd doet ie niet. Oren in ze nek wel idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:42

Luister mensen. Robin heeft zonder zadel ook die tekenen. Oren in nek dood hij altijd. Schudden doet hij niet.

Je bent nie tte groot en ik vindt je heel erg vooruit gaan steef! Go jij! Go jij! supper!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:44

Schudden doet hij niet? Hoe noemen jullie het dan?
Ik zie hem op de ene foto met de neus helemaal naar voren, dan op normale hoogte, dan opeens in de diepte, weer omhoog enz... Hij is dus zeker wel onrustig in zijn hoofd. Iets scheelt eraan, anders zou hij zo niet doen lijkt me.

Kijkt hij ook zo boos met borstelen, of als hij in de wei staat te eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:45

Ja, hij kijkt altijd zo Knipoog

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:48

ik vind je ook groot, maar niet té.
overigens vind ik 't echt een super leuk beestje! Ja

en ik ben 't wel met een aantal mensen hier boven me eens,
er zit ''iets'' niet lekker, weet niet wat 't is, maar hij vindt 't absoluut niet leuk.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:55

Leuke pony! Ja

Pony kan je nog goed aan hoor. Je bent lang en smal, dus dat lukt nog wel. Maar geen jaren meer. Daarbij kun je nog wel veel plezier hebben, maar het beste voor je houding en je eigen rijtechnische gebeuren, is door een paard of grotere pony te gaan rijden. Knipoog Dat wil ik je als tip meegeven.
Ook zal de pony er meer plezier aan beleven als je er een klein meisje of jongetje op laat rijden.

Verder kijkt je pony niet leuk; ik heb een beetje het idee dat je zadel véel te klein is. Het ziet eruit als een Shetlander zadel. Een pony hoeft niet perse uit z'n dak te gaan om aan te geven dat het zadel te klein is. Er moet aan de achterkant voldoende ruimte zijn, zodat het niet op de rug drukt; ook moeten de kussens niet té hard zijn en verder moet de voorkant van het zadel niet op de schoft drukken. Neem aan dat je zelf bewust bent dat dit wél goed ligt naar jouw mening en de hoeveelheid ruimte dat ertussen moet? Anders is er iets goed mis...
Het feit als het dier stijf of kreupelachtig loopt of nijdig doet; constant, kan dit al een teken zijn dat het zadel niet lekker ligt. Maar ik weet niet zeker of het in dit geval aan het zadel ligt.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 18:57

smeetjoew schreef:
Leuke pony! Ja

Pony kan je nog goed aan hoor. Je bent lang en smal, dus dat lukt nog wel. Maar geen jaren meer. Daarbij kun je nog wel veel plezier hebben, maar het beste voor je houding en je eigen rijtechnische gebeuren, is door een paard of grotere pony te gaan rijden. Knipoog Dat wil ik je als tip meegeven.
Ook zal de pony er meer plezier aan beleven als je er een klein meisje of jongetje op laat rijden.

Verder kijkt je pony niet leuk; ik heb een beetje het idee dat je zadel véel te klein is. Het ziet eruit als een Shetlander zadel. Een pony hoeft niet perse uit z'n dak te gaan om aan te geven dat het zadel te klein is. Er moet aan de achterkant voldoende ruimte zijn, zodat het niet op de rug drukt; ook moeten de kussens niet té hard zijn en verder moet de voorkant van het zadel niet op de schoft drukken.
Het feit als het dier stijf of kreupelachtig loopt of nijdig doet; constant, kan dit al een teken zijn dat het zadel niet lekker ligt. Maar ik weet niet zeker of het in dit geval aan het zadel ligt.

Hij heeft er altijd lekker onder gelopen totdat ie ging puberen zegmaar Knipoog

Ik heb vandaag nog even gekeken. maar zadel drukt niet op de schoft en genoeg plek. Volgens mij is die niet te klein Knipoog maar dat zal wel aan mij liggen Bloos

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 18:58

Annetje schreef:
Schudden doet hij niet? Hoe noemen jullie het dan?
Ik zie hem op de ene foto met de neus helemaal naar voren, dan op normale hoogte, dan opeens in de diepte, weer omhoog enz... Hij is dus zeker wel onrustig in zijn hoofd. Iets scheelt eraan, anders zou hij zo niet doen lijkt me.

Kijkt hij ook zo boos met borstelen, of als hij in de wei staat te eten?

meestal wel. Komt met ze oren in je nek naar je toe. ook met poetsen enzo Knipoog uiteindelijk gaan de oortjes dan wel naar voren...

maar zoals ik hiervoor al zei; Dit was aan het einde en hij had niet echt zin meer. Heb mss nog 3 rondjes gereden en ben ook gestopt.
Laatst bijgewerkt door Steef op 09-07-08 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:58

Je kunt er ook iemand naar laten kijken die er verstand van heeft? Want een Welshje mag klein zijn, maar het zijn vaak brede diertjes.

Hoe oud is 'ie? Lachen

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 18:59

smeetjoew schreef:
Je kunt er ook iemand naar laten kijken die er verstand van heeft? Want een Welshje mag klein zijn, maar het zijn vaak brede diertjes.

Hoe oud is 'ie? Lachen

Hij is inmiddels bijna 7 of hij is al 7(juni of juli jarig)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 18:59

smeetjoew schreef:

Hoe oud is 'ie? Lachen

Ik wil er trouwens best iemand naar laten kijken maar heb het geld er niet voor... m'n opa vind het zeker weten onzin en betaald het dus niet.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:00

Dat begrijp ik, maar heb je geen mensen in de buurt die volwassen zijn en paard rijden bijvoorbeeld? Het hoeft ook niet perse betalend te zijn.

Kijk anders even op de BoktWiki of onder Google voor de theoretische "eisen" aan een passend zadel? Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:02

je zadel moet in elk geval flink naar achter toe, het hoort achter de schouder en achter de schoft te liggen en het ligt er nu echt op,anders een staartriem als het naar voren schuift?
ik vind je niet te groot hoor,kan nog prima!! Haha!

probeer geen waslijnteugels te hebben, gewoon netjes contact houden,dan word hij ook wel rustiger met zijn hoofd.
en niet proberen naar beneden te dwingen,als jij netjes contact houd en veel overgangen gaat rijden dan komt dat vanzelf goed Knipoog

benen weet je wel,en voor de rest vind ik het echt een heeeeeeele gave pony! Haha!

wat voor zadel heb je er nu op dan?
weet je een merk en een inchmaat?