Ik ga me er toch maar eens aan wagen een topic te openen op het nieuwe HAW.
Het is alweer een hele tijd geleden dat ik er foto's van verle opgezet heb en dat er überhaupt foto's gemaakt zijn.
verle en ik waren L1+4 winst en het ging niet bepaald slecht, maar toch door oa te veel spanning van ons beide, besloten om te stoppen met concoursen. We trainen lekker verder en nu er geen wedstrijd druk achter zit gaat het toch wel wat beter.
Verle beheerst alle knopjes tot en met het Z2, niet allemaal perfect maar het zit er op. verder zijn we daar helemáál niet mee bezig. Waar we vooral mee bezig zijn is controle, controle, controle... Dat IK kan bepalen waar dat rechtvoor been heen gaat en waar dan het linker achter been blijft. Sinds afgelopen week gaat dat wel beter, maar af en toe nog steeds wel eens protest, omdat madam er dan moeite mee heeft. maar ze doet enorm haar best en ben trots op het diertje.
Oh, ik weet het, ik was mijn cap vergeten op te zetten. Nee, ik rij als ik ga dressuren op verle nooit met cap, alleen als we de bossen in gaan of gaan springen. Ik ken het diertje door en door en was nu dus voor de foto's vergeten dat ding op te zetten.
Ik hoop dat het zo een beetje klopt, vragen? Vraag ze maar
(Ow nog even, foto's staan niet op volgorde en ook alleen maar foto's van het werken en niet het in en uit rijden.)

[1.] Draven, handen recht op. Meer achteruit activeren dat ze voor lichter wordt, ze lijkt hier wat in de hand te hangen, dit is alleen niet zo.

[2.] Draven, binnen hand naar vóren doen in plaats van naar mij toe te halen.

[3.] Draven, benen lang maken. Probeer hier haar achterhand er fijner bij te krijgen, maar dat kan ook met je kuit en hoeft niet met mijn hak.

[4.] Draven, zelfde weer benen lang maken.

[5.] Draven, en nog een keer benen langer maken.

[6.] Galop, binnen hand los laten en terug zitten. Wel lekker achterbeen.

[7.] Galop, recht zitten.

[8.] Middendraf inzet, ronder houden van voor en achter activeren.

[9.] Stout, tsja. Protest.

[10.] Inzet travers, om achterhand te controleren.
Nou kom maar op.

)
Het valt mij op dat ze de rug nogal strak houdt. Je bent zelf volgens mij te gefocust op die voorkant. Probeer eens even lekker op lengte te rijden, even lekker voorwaarts neerwaarts, goed die achterhand erbij en rijden maar.

paard is niet voor niks aan het staken