Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SharonxLuna schreef:jaa, heb het ook al geprobeerd aan het halster met commando ho maar als ik dan stop met lope duwt ze me helemaal om of gaat ze renne en dan hou ik der egt niet meer
Judith_ schreef:Wat voor een bit heb je? Sommige bitten hebben zo'n systeem bij de ringen dat er erg makkelijk velletjes tussen komen of je nu een harde hand hebt of niet. (ben alleen even kwijt welke trensjes dat nu waren...)
Wat dan helpt is rubbere bitringen en de mondhoeken soepel krijgen met een cremé.
Ik vind het trouwens een goed idee van je om de mondhoeken rust te geven door zonder bit te gaan rijden. Op welke manier rij je bitloos en heb je dat vaker gedaan met haar?
Hoe reageert ze op het bit? Kun je haar dan wel makkelijker stoppen en volte's laten draaien zonder steng te zijn met je hand?
Als een paard veel op de teugelhulpen word gereden zonder gewichts en been hulpen word de overstap naar bitloos al een stukje moeilijker. Daarnaast is niet elke manier geschikt om echt te gaan rijden ipv wat rond hobbelen.
De eerste keren dat ik zonder bit ben gaan rijden met een touwhalster ging stoppen wel maar een volte hoefte ik niet te proberen. Met meer grondwerk, oefenen en een hoofdstel wat fijnere hulpen geeft kan ik hem bijwijze van spreken op een postzegel laten draaien.
Citaat:maar die bitriingen helpen alleen ervoor dat je het bit niet aan de ene kant er een heel stuk uitrekt
dat is niet voor dat tie geen wordjes krijgt!!!