Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.

Jill_ schreef:Als jouw pony/paard niet bij jouw ambities past, en je bijvoorbeeld echt wedstrijden wil rijden en dat echt niet lukt en hierdoor je plezier verliest, denk ik dat het zoiezo eerlijker is als combinatie om het paard/pony weg te doen.
Dat is altijd beter dan er elke x weer gefrustreerd af te stappen omdat je dingen eruit wil rijden die niet lukken,telkens in gevecht moet gaan enz.
Dan is het eerlijker tegenover het dier om een baasje te zoeken die wel andere ambities heeft.

MISTRAL94 schreef:Maar jij hebt geen garantie dat na verkoop je dier goed terecht komt en niet in de handel terecht komt. Neem alleen al dat verhaal van Ymke. Overigens vraag ik me ook af of mensen wel om hun dier geven? Het dier is niet goed genoeg dus hup doe maar weg?

Mosh schreef:Weetje wat ik zonde vind ? Al die brave pony's die na hun carrière verslijten in de wei terwijl ze een ander ruitertje nog veel plezier kunnen brengen. Alleen maar omdat de eigenaar zo egoïstisch is om het dier voor zichzelf te houden, bang er een schuldgevoel aan over te houden..
MISTRAL94 schreef:Maar jij hebt geen garantie dat na verkoop je dier goed terecht komt en niet in de handel terecht komt. Neem alleen al dat verhaal van Ymke. Overigens vraag ik me ook af of mensen wel om hun dier geven? Het dier is niet goed genoeg dus hup doe maar weg?

QueenE schreef:MISTRAL94 schreef:Maar jij hebt geen garantie dat na verkoop je dier goed terecht komt en niet in de handel terecht komt. Neem alleen al dat verhaal van Ymke. Overigens vraag ik me ook af of mensen wel om hun dier geven? Het dier is niet goed genoeg dus hup doe maar weg?
Als je je niet gelukkig voelt in een relatie ga je daar toch ook niet mee verder?
Citaat:Maar diegene waar ik een relatie mee heb is niet afhankelijk van mij en een dier wel. Overigens kun je ook dingen bijstellen je kunt ook samen leuke dingen gaan doen ipv alleen maar aan jezelf denken en wedstrijd willen rijden wat ook nog eens ten koste van het paard kan gaan. Tenslotte hoef je alleen maar rond te kijken op het wedstrijdterrein om te zien hoe goed sommige mensen met hun paarden om gaan als ze uit de proef komen en die bleek tegen te vallen.