Allereerst zal ik het topic vermelden waar ik de tips vandaan heb Fantast voor het eerst op de foto
De meeste kritiekpunten hier waren:
- te streng met me handen
- slechte houding
- teugellengte
- paard loopt niet ontspannen (mogelijk rugpijn --> dit blijkt niet zo te zijn)
- geen cap/verkeerde schoenen/verkeerd zadel
Ik was hier best van geschrokken, want ik wist niet dat ik zo reed, niemand die het me ooit heeft gezegd. Ik ben dus heel hard bezig om mijn rijstijl enzo te veranderen. En ik moet zeggen dat ik dat best goed vind gaan. Natuurlijk gaat het nog niet perfect, maar een rijstijl die je 1,5 jaar hebt gebruikt is niet zomaar 123 te veranderen.
Wat heb ik precies veranderd:
- Op mijn houding ben ik heel erg gaan letten. Doordat ik het nu even niet zo belangrijk vind hoe
Fantast met zijn hals loopt kijk ik veel minder naar beneden, waardoor ik rechter kan blijven zitten.
Ook hier betrap ik mezelf nog weleens erop dat ik toch naar beneden kijk.
- Ik ben met mijn handen veel minder gaan vragen in Fantast zijn mond, hierdoor zijn mijn handen
minder streng. Hierdoor loopt hij naar mijn gevoel veel meer ontspannen. Soms betrap ik mezelf erop
dat ik weer te streng ben (zie je op aantal foto’s) maar dan corrigeer ik dit zo snel mogelijk!
- Lengte van me teugels is eigenlijk ongewijzigd. Ik heb even met wat kortere gereden, maar dan
gaat hij direct hangen, daarom laat ik ze ietsjes langer zodat hij niet zo hangt. Inkorten kan altijd
nog
- Ook ben ik hem vaker gaan longeren 1 à 2 keer per week, dit werpt zijn vruchten af! Vandaag
toevallig ook gelongeerd en hij liep lekker voorwaarts neerwaarts! Het gaat nog niet perfect, maar
heeft zijn tijd nodig!
- Cap/schoenen/zadel is niks aan veranderd. Ik wil nog wel een nieuw zadel kopen, maar heb ik nu
geen geld voor. Op Fantast ligt hij goed dus dat is het probleem niet, daarom vind ik dit niet
prioriteit nr1. Ik weet dat er veel mensen het hier niet mee eens zullen zijn.. maar het is mijn eigen
keuze.. Commentaar hierover wordt dus ook genegeerd.
Hier dan de foto’s:

Hier heb ik een te strenge hand
[img] http://www.mijnalbum.nl/Foto-UBSFK3V3.jpg[/img]
Hier kijk ik weer naar beneden

Ik zit netjes recht, maar er mag iets meer actie

Hier zie je goed dat mijn been een beetje zwiert

Beetje lange teugel, maar voor de rest wel mooi

ook weer de teugel, maar zo hangt hij iig niet in mijn handen

Mijn eigen commentaar:
- nog beter op me handen letten
- nog minder naar beneden kijken
- mijn benen zwieren soms alle kanten op stiller houden dus
- er mag iets meer actie in het rijden. Dit is er sommige dagen wel, sommige niet. Dit moet meer een gewoonte worden.
Commentaar zonder oplossing wordt genegeerd, in mijn vorige topic waren er maar zat mensen die zeiden: ‘dit doe je fout, dat doe je fout’ zonder dat ze zeiden hoe het dan WEL moest..
Ik hoop dat jullie er vooruitgang in zien!!! (Sorry voor de lap tekst)
maakt niet uit!
)

20 minuten!! Jemig dat hoeft nou ook weer niet! Hou het er op dat je netjes 3 rondjes kunt galoperen en daar nog eens een volte tussendoor. Begin bij het begin, 20 minuten galoperen doe ik nóóit!
.. dit was de 1e keer dat ik met langere beugels rijdt.. dit blijf ik eventjes doen. Na een tijdje kan ik ze wel weer iets langer maken, maar anders is het verschil zo groot!