Het is alweer eventjes geleden dat ik met Roc volop in de weer was. Anietta heeft mij ontzettend geholpen door Roc te rijden in de tijd dat ik er een beetje doorheen zat. Nu, inmiddels alweer na 8 maanden, was ik er weer aan toe om het stokje over te nemen. Roco is van haar privé stekkie verhuisd naar Manege en Pensionstal “Het Groene Dak” in Rockanje. Voor mij een aardig eindje op de scooter, met Het Groene Dak heeft een beetje een dubbele betekenis, want het is echt Hemel op aarde voor paarden! Roc staat in een ruime stal waar hij volop contact heeft met andere paarden en naar buiten kan kijken, we hebben de beschikking tot een grote buitenbak en 20x40 binnenbak met Agterbergbodem. Bovendien is er een stapmolen, paddock en longeerring. Buitenrijden is super, want het bos en het strand zijn vanaf de manege makkelijk te bereiken. Genieten dus voor beide!
Roc en ik hebben op Z1 niveau gereden en dat niveau begint bij mij weer een beetje terug te komen, maar we zijn er nog niet

Waar we momenteel mee bezig zijn is vooral tempocontrole, want Roco wil zeker in het begin graag tempo overnemen. Dit los ik op met diep zitten, stemgebruik en zodra hij overneemt neem ik hem terug. Wanneer het kan schakel ik op en daarna weer terug.
Ook zijn we continue bezig met ontspanning, daarmee vooral zijn kaak en bovenhals, die hij soms nog wel eens vast wil zitten. Dit probeer ik op te lossen door het tempo te controleren zodat ik hem van achter naar voor naar beneden kan rijden. Als hij tempo overneemt kan dat namelijk niet, want dan kan ik er met mijn been niet aankomen. Ook probeer ik veel te variëren in hoofd-hals houding, zodat hij niet de kans krijgt om vast te zetten.
Gister was hij iets vast op rechts, vandaar dat ik hem vandaag daar meer op losgewerkt heb en daarom is hij soms op de linkerhand naar rechts ingesteld. Af en toe neem ik eens een oefeningetje mee, maar ik ben nu eerst even met de basis bezig.
Op de foto’s ben ik vooral met loswerken bezig, ik ben nog even doorgewerkt in de binnenbaan, waar ik hem wat meer opgericht heb. Dit is dus niet het gehele trainingsplaatje. Mijn houding heeft nog wat werk nodig, vooral schouders naar achteren en vooruit kijken, maar het is al een stuk beter en ik denk dat dit ook wel weer komt. Wel zag ik dat ik moet opletten dat ik mijn handen meer voor me hou, nu heb ik ze soms nog wat dicht bij mijn bovenlichaam. M'n bovenlichaam mag ook wel wat meer terug., m'n tenen moeten ook meer naar binnen (zo, toch nog wel wat te doen
) Ik verrek trouwens van de spierpijn, ineens weer meerdere dagen achter elkaar rijden 
Ohja, wat vinden jullie van m’n nieuwe chaps
? Ik ben er zo blij mee, heerlijke Ariatjes! Ze rijden in ieder geval heerlijk en ik vind ze echt mooi
.Genoeg gekletst! De foto’s

1: Losstrappen, ik maak volgens mij net m’n teugels op maat

2: Nog meer stappen

3: Lekker laag losdraven

4: Even een stukje licht schoudervoor omdat hij zijn rechterschouder naar buiten zette

5: Tempo controleren

6: Iets dieper instellen

7: Galopje, maak net m’n teugels op maat. Hier zou ik hem wat fijner in de kaak willen zien

8: Appuyement in stap

9: Gecontroleerd wegrijden in galop, handen staan wat breed, dat doe ik altijd omdat hij zich bij rijden vaak wat wil opdrukken.

10: Fijn drafje
alleen zo'n stom lichtrijmoment 

11: Voorbereiding op keertwending om de achterhand

12: Keertwending

13: Terugverzamelen in draf met een beetje stelling naar rechts omdat hij vast wilde pakken

14 : Fijn galopje op de korte zijde

15: Wat is het toch een heerlijke stoere bok he
?
Dat was het, brand maar los
en dan gaan we ook snel weer lekker op wedstrijd, jij uiteraard als de (talentvolle) amazone met je gave Deense Warmbloed en ik natuurlijk als jouw favo SUPERgroom