Black Pearl Djokke @ Work (fries)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Black Pearl Djokke @ Work (fries)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 15:23

Eindelijk weer eens foto´s van Dokke, met dank aan de fotograaf Frank Haha!

Djokke is een friese ruin van 7 jaar oud en 1.73m hoog, we rijden geen wedstrijden, maar zitten op L-M niveau.
Momenteel zijn we dus bezig met gedragenheid, lengtebuiging en de oefeningen zoals; travers, appuyementen, etc.
Djok wil graag zichzelf lang maken en van het achterbeen aflopen, vandaar dat je mij ook regelmatig mijn handen hoger ziet houden.
Dit doe ik ook voor mezelf, om zo beter te kunnen controleren of hij recht is en blijft, met name in de oefeningen.
Ook wil hij graag snelheid maken en dus stuwen i.p.v. dragen, vandaar dat we daarop ook trainen.
Zelf moet ik op mijn linkerhand letten, die leeft nog weleens een eigen leventje Haha!
De rest mogen jullie aanvullen qua commentaar, mits onderbouwd, zodat ik er misschien wat van kan leren.

Nou genoeg gezegd, hier de foto´s, beginnend met loswerken, de rest staat niet op volgorde:

Eerst even loswerken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Begin van de travers, hij snapt het steeds beter, lengtebuiging mag beter
Afbeelding

nog een keer travers
Afbeelding

drafje
Afbeelding

wijken voor het rechterbeen
Afbeelding

wijken voor het linkerbeen, hij mag hier iets rechter blijven
Afbeelding

pasje verruimen
Afbeelding

beetje richting verzameling
Afbeelding

Afbeelding

galoppie de lucht in Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

drafje, alleen ik ben onthoofd, maar ´t gaat om het peerd he! Haha!
http://img382.imageshack.us/img382/8973/bokt20eu8.jpg

en nog een sprongetje na
http://img365.imageshack.us/img365/4868/bokt17fs8.jpg

bedankt voor het kijken!

VlovesF

Re: Black Pearl Djokke @ Work (fries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:29

hey ziet er leuk uit !
het rijden gaat super
alleen probeer bij dat sprongetje wat meer mee te geven Knipoog
verder ziet het er super uit !
xx

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:30

bij het galoperen beter blijven zitten in het zadel, verder vind ik het een mooi paard en ziet er goed uit, verder commentaar geef je zelf al!
Leuk dat je ook af en toe je beugels uit doet! Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:32

dit ziet er goed uit!waarom rijdt je geen wedstrijden meer?
Ik zie zelden z'on mooie hoofd/hals houding!
ook knap zonder beugels...aangezien friezen nogal "van de grond komen"

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 15:34

bedankt voor de reacties!

ik ben absoluut geen springer, paard trouwens ook niet dus klopt dat het er niet uitziet Haha!

Jeudi: je hebt gelijk, moet meer op mijn kont blijven zitten, is weleens lastig omdat ie best hoog opgooit Haha! Beugels heb ik meestal uit. bedankt voor je tip!

Geerke: ik heb met djok nooit wedstrijd gereden, op een onderlinge na dan, maar ik heb er geen tijd voor en tot nu toe ook geen zin Haha!
Rij echt puur voor de lol, bedankt voor je leuke reactie!!

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:35

ziet er goed uit, wel inderdaad erop letten dat je beter zit in galop vind het ook erg knap dat je zonder beugels rijd was me eigelijk nog geen eens opgevallen haha!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:37

daar is mijn favorietje weer Lachen hoe gaat het meid, wat heb je toch een lekker peerd Lachen hij lijkt fris op de foto's, en heb je ook nog nooit zo hoog met je handen gezien? bij het pasje verruimen zou ik hem graag wat lager ingesteld zien.

en zoals altijd weer een grote smile op je gezicht, wat zijn jullie toch leuk saampjes Lachen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:38

Mooie fries!!! Qua tips: Je kunt best je handen hoog houden, maar dan wel naar voren, bij jou lijkt het op elke foto dat je iets aan de teugels hangt, er staat iig teveel druk op. Teugels ietsje korter en handen meer naar voren en zelf meer in balans zitten(iets meer naar voren met je bovenlijf).

Verder ziet het er erg lekker uit!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:39

zucht....wat jammer dat de grootste talenten niet op wedstrijden te zien zijn...jammer!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:40

Ziet er goed uit! OK dan!

Lekker om af en toe zonder beugels te rijden he? Ik gooi er dan meestal mijn zadel ook nog af Knipoog Probeer als je je beugels uitdoet, je benen ook nog op hun plek te houden - lang en een beetje naar achteren (zie bv. de foto's van de travers, daar steek je je been erg veel naar voren).

Waikiki

klomp schreef:
Geerke: ik heb met djok nooit wedstrijd gereden, op een onderlinge na dan, maar ik heb er geen tijd voor en tot nu toe ook geen zin Haha!
Rij echt puur voor de lol, bedankt voor je leuke reactie!!

Breng hem maar naar Zeeland hoor Schijnheilig hahaha Tong uitsteken

Maar wat ziet Djok er goed uit zeg Lovers Stoere bink!

*verzint rijtechnisch commentaar*

Ik heb het gevoel alsof je je teugels af en toe te lang houd, en het daarom een beetje lijkt alsof hij zwaar in de hand wordt en jij je handen hoger houd? Zelf had ik ze iets korter gedaan Tong uitsteken

n0nnie

Ziet er goed uit! Alleen val je bij de eerste foto een beetje naarvoren(lijkt)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 15:45

bedankt wederom voor alle reacties!

Zoals in de begin tekst al staat, hou ik mijn handen expres hoger, Djok was voorheen wel altijd zwaar in de hand, maar nu absoluut niet meer, eerder te licht. Mijn bovenlichaam moet inderdaad meer naar voor, ik had vroeger ook een stoelzit en kamp hier af en toe nog weleens mee...lastig!! Haha!
@nonnie: met losrijden zit ik altijd wat meer naar voor Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:23

Heeejjjj daar is ze weer.
Geweldig mooi paard is djokke toch, al is een fries niet mijn ideaal deze is toch er mooi en gelukkig niet zo klein.
Je hebt hem weer lekker aan het lopen en je heb er plezier in belangerijker dan afgekraakt te worden op de wedstrijden toch?

In ieder geval af en toe je benen niet klemmen al is het wel verleidelijk met een die heel er oog op gooit ken je probleem mijne is in draf ook alles behalve te vergelijken met een luie stoel.
Onze opa trouwens wel die zit heerlijk en met zijn 22 doet hij nog echt mee.
De travers mogen idd iets meer gebogen zijn om je binnenbeen je blijft te recht. Het hoeft ook niet lang gewoon vanuit de hoef telkens een paar passen meenemen je hebt dan het voordeel van de buiging die je in de wending hebt, en wendingen kun je overal rijden.
De galop mag nog meer gedragen en nog rustiger daarin zou je hem wakker kunnen kietelen en hem dan laten wachten ook lichtelijk richting arbeidspirouette werken helpen het achterbeen onderzetten.
Enne niet klemmen met het onderbeen komt je teen zo naar binnen of moet je buiten zeggen.

Afijn het ziet er verder heel erg goed uit toppie.

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:31

Hey! Wat is Djokke toch een lekker dier! Ik vind hem qua rijden wat te hoog lopen in zijn hoofd-hals houding op sommige foto's. Daarnaast lijkt het of je aan zijn teugels hangt, omdat je je handen zo hoog houdt. Dat is voor het beeld niet echt mooi, ik snap je reden daarvoor wel! Fijn dat het nog steeds zo goed gaat met hem! Met Dautsen is het echt weer helemaal terug naar af :S. Succes nog!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 16:38

Bedankt voor de reacties!!
@kafue: klopt wat betreft de travers, had ik ook al aangegeven bij de foto geloof ik. Inderdaad gooit hij flink op, ik betrap mezelf er ook weleens op op het klemmen, maar het gaat de goede kant op.
@dautsen: klopt, het lijkt inderdaad of er spanning staat op de teugels, maar dat is absoluut niet zo, komt gewoon omdat ik hem hoger wil houden op bepaalde momenten, maar zoals je ziet zitten er ook foto´s tussen waar ik hem meer ruimte geef om zijn hals wat te verlengen, maar ik moet daar voorlopig gewoon erg scherp op letten, omdat meneer zich zo graag lang wil maken en van het achterbeen wil aflopen.

edit:
@dautsen: hoe bedoel je dat je terug bij af bent?? Gaat het niet goed meer, je ging zo hard vooruit!! Bloos!

Sorriso

!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:42

Je zit te ver achterin het zadel, zoek het dieptepunt van het zadel op. Soms vind ik je handhouding ook iets storend, af en toe vind ik je handen te hoog staan.
De oefeningen vind ik er al super netjes uitzien, ik vind dat je deze zelf van goed commentaar voorziet. Fries kan leuk lopen zeg!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:47

Ziet er top uit Klompie! Wow!
Niet te ver naar achteren hangen en je tenen meer naar binnen houden. Knipoog
Kan niet wachten tot ik op die bink mag rijden. Haha!

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:50

waarom rij je zo nu en dan zonder beugels (vraag uit nieuwsschierigheid)
verder super mooi paard nette houding jah alleen je handen maar dat moet je lekker zelf weten Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 17:34

@Sorisso: ik moet inderdaad meer voorin het zadel zitten, vind dat erg lastig! Komt misschien ook door mijn neiging naar stoelzit?
@Betteke: Hey!! Ja je moet maar gauw eens komen, kan je even lekker geshaked worden!! Haha!
@horseylove: Als ik met stalschoenen rij, vind ik het fijner zonder beugels, waarom geen idee, misschien ook om mijn heup te ontlasten, ik heb daar al een tijd een slijmbeursontsteking. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:48

Dat ziet er zoals gewoonlijk weer goed uit joh!

Is het idd geen optie om als je hem daar wat hogerin rijdt je teugels iets korter te pakken?
Nu ziet het er nogal streng uit af en toe, en ik geloof echt niet dat dat het is!

Zonder beugels vind ik je echt nog netjes zitten hoor, moet er met Veerle nog niet aan denken Nagelbijten / Gniffelen

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:37

Erg leuke foto's.
Mooie fries. Ik zag ze ook op het friezenforum staan Nagelbijten / Gniffelen

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:40

Leuk hoor Klomp!

Ik vind het heel netjes, maar af en toe vind ik dat je nogal terugwerkende handen hebt. Probeer toch af en toe wat meer te geven vooraan.

Succes nog!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 19:46

Ik zal eens kijken volgende keer met rijden of ik mijn teugels wat korter kan nemen, dan kan ik mijn handen ook verder naar voor houden, maar nogmaals de druk is echt weinig en super soepel!

Klopt Annekeee, is altijd leuk bijna alleen maar friezen, vind het wel wat hebben Haha!

Bedankt voor de tips en fijne reacties! Lachen

sinadama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:49

wow wat een kanjer zeg
ziet goed uit alleen zit je veel naar achteren geleund