9-jarige 'hengst' Ravi @ Training + Fotoshoot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

9-jarige 'hengst' Ravi @ Training + Fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 11:03

Hallo Bokkers

Meet de bad hengst Ravi Clown
Afbeelding

Vakantie. Heerlijk dat woord. En nu kan ik dan ook eindelijk eens meer op de paarden richten, zo ook dus Ravi. We kwamen de laatste 2 weken, voor mijn gevoel, tegen een paar probleempjes terecht. Ze liep niet meer op 2 teugels en de galop mocht meer op die achterhand. Stapsgewijs wou ik dit probleem oplossen en gelukkig loopt ze nu weer op 2 teugels. De galop is nog steeds een minpuntje, maar daar ga ik nog hard aan werken.
Mijn eigen houding is ook nog steeds een schoonheidsfoutje. Clown Voornamelijk mijn onderbeen + mijn heupen. Dit zie ik terug in de appuyementen. Verschrikkelijk die oefening Nagelbijten / Gniffelen

Zo zie je maar weer Knipoog Het loopt niet altijd vlekkeloos. Gelukkig maar, anders zou je jezelf en je paard nooit kunnen overtreffen.
Sander, van SanderD-fotografie, kwam zaterdag langs om een paar prachtige exemplaren te schieten van mij en Ravi! Ben er enorm blij mee en zal ook zeker wat afdrukken. Misschien kunnen jullie mij hierbij helpen, alhoewel ik zeker al wat favorieten in mijn achterhoofd heb! Vork Neem gerust eens een kijkje op zijn site: http://www.sanderd.nl

Graag dus voor mij opbouwend commentaar en misschien hebben jullie tips om de galop goed op die achterhand te laten verlopen maar dan wel ontspannen. Deze middenweg moet ik nog vinden en daar wil ik mij voorlopig ook even richten!

En voor de mensen die Ravi nog niet kennen. Ze is een 9-jarige merrie die ik een jaar ongeveer al rij. De bedoeling is dat ik haar straks op wedstrijd ga starten na het winterseizoen. Met de eigenaresse loopt ze Z1 en ik ga haar starten in de L.

Veel kijkplezier!

Groetjes,
Sas en Ravi! Haha!

Eerst loswerken
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Welkom 'hengst' Kwijl
Afbeelding

4.
Afbeelding

Tussen opakken en voorwaartsneerwaarts in
http://www.sanderd.nl/reportages/Saskia_en_Ravi/23.jpg

En dan begint het échte werk Duivel

5.
Afbeelding

6. Wat veruiming
Afbeelding

7. Hier zie je mijn probleem: mijn houding Hamer
Afbeelding

8. Close-up tijdens mijn appuyement
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Meer verzameling in de galop
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Ik heb ook even 10 minuutjes de zweep erbij gepakt zodat ze wat meer tegen de verhevenheid aan ging lopen. Uiteindelijk liep ze ook zeer fijn ondanks dat ze het enorm moeilijk vond! Ja

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SaskiaKur op 03-07-08 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

zimbabwe

Re: 9-jarige 'hengst' Ravi @ Training + Fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:07

Ik zie het punt van je houding eerlijk gezegd niet zo...Ziet er hee goed uit mijns inziens!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:07

ziet er goed uit.
je houding tijdens het appuyement vind ik wel meevallen hoor (nou ja wie ben ik... Clown )
julie zijn een super combi! veel plezier en succes met de toekomstige wedstrijden!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:08

Kwijl succes met starten gaat prima lukken!! Knipoog (ik zie bij 12.schouderbinnewaarts alleen geen sb, of kijk ik nuo zo scheef Clown )

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:11

Misschien heel flauw, maar het beeld is
heel anders dan ik van je gewend bent Lachen Het komt
een beetje rommelig over Lachen

Je houding is prima !
Paard is ook super gaaf !
Jullie komen er wel Lachen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:12

Wat een leuke plaatjes om naar te kijken!!
Ik vind het er goed uit zien, en je houding vind ik zo slecht nog niet.
Je draagt je handen mooi, je bent niet streng met je hand.
Ik dacht echt bij foto 1; wow! Wat een lieverd! Nagelbijten / Gniffelen

Veel succes in de toekomst!
Is dit paard van jezelf of rijdt je haar voor iemand?

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:13

Hey sas!
Dat van je houding valt inderdaad erg mee..probeer alleen je hakken soms wat meer uit te drukken..
In je appuyement zit je gewoon goed mee hoor!
Succes met trainen Haha!

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:19

huh is het nou een merrie of een hengst?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:22

Even een tipje.. Ik zou de achtergrond informatie even van je paard en jou erbij zetten, nieuwe regels en anders wordt je topic op slot gegooid!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:23

Wat een prachtig paard en jullie vormen een hele mooie combinatie.
Vind je houding over het algemeen erg mooi (kan ik nog wat van leren Lachen )
Je houding op foto 7 is niet slecht maar ik zie denk ik wel spanning in je schouders en heupen, je kunt wel zien dat het nog niet vanzelf gaat.
Verder heb ik niet veel commentaar, want ik kan zo wel zien dat jij veel beter rijdt dan ik, wel valt me de lengte van je beugels op voor mijn gevoel vind ik ze net wat te kort, je heupen, en hakken vormen over het algemeen niet 1 lijn volgens mij.
Heel veel succes, je gaat vast en zeker hoge punten scoren.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 11:24

Nee het is gewoon een merrie. Maar heb 'hengst' tussen aanhalingstekens gezet omdat ze zich wel als een hengst kan gedragen. Knipoog

@ Flower: Ik snap je punt niet helemaal. Ik heb nog steeds dezelfde rijstijl alleen hebben we nu een aantal punten om aan te werken. Misschien is dat het 'rommelige' beeld wat je bedoeld?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:36

Weer prachtige foto's, van een prachtige nephengst Haha!. wauw wat een spieren.

Puntje: voor mijn gevoel lijkt het alsof ze bij de oprichting er nog niet helemaal doorheen is.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:40

Ik ben het met Flower eens.
Normaal heb je zoveel power in je rijden!!
en dan begint je paard te sjouwen en te showen!
Nu doet ie het ook goed hoor, heel goed.
Maar de vorige keer, toen viel mijn beeld ondersteboven!
Geloof erin, en lach!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:48

wat is er mis met je houding, ik wou dat ik half zo makkelijk en recht zat .. geweldig paard en ook als combi vind ik jullie erg leuk, maar heb idd wel eens betere rijfoto;s gezien,,,

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 11:52

Dat klopt. Maar ik wil eerst het probleem opgelost hebben voordat ik weer er met de volle bak er tegen aan ga Ja Anders blijft het probleem alleen maar terugkeren!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:53

SaskiaKur schreef:
Nee het is gewoon een merrie. Maar heb 'hengst' tussen aanhalingstekens gezet omdat ze zich wel als een hengst kan gedragen. Knipoog

@ Flower: Ik snap je punt niet helemaal. Ik heb nog steeds dezelfde rijstijl alleen hebben we nu een aantal punten om aan te werken. Misschien is dat het 'rommelige' beeld wat je bedoeld?

Ik kan het niet goed onder woorden brengen, maar het is het
"net" niet, en dat is een heel klein netje Knipoog

Het lijkt wel of ze er net tegen aan zit ...

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:56

Ziet er top uit!!
Ik vind je houding wel mooi hoor.
Op de laatste 2 foto's zou ze van mij wat meer lengte mogen maken in haar hals, maar ik denk ook dat het een beetje gezichtsbedrog is aangezien ze niet zo'n hele lange hals heeft.
Super foto's hoor!!!

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:08

Wauwie! Daar hebben we Ravi weer. Bah, wat blijft het toch een top paardje. Ik vind dat de beelden op de foto's steeds meer voorruitgang boeken! Vind je houding ook zoveel verbeterd.

Enigste puntje wat ik nog kan opmerken is dat je zadel volgensmij echt schuift. Foto 13 en 14 is dat echt duidelijk te zien. Hoewel op de eerste paar foto's vind ik het ook al redelijk ver naar voren liggen. Misschien moet je het zadel eens express wat verder naar achteren leggen?

Ik kom gauw weer een keer mee, en dan kom ik je filmen dan kan je het totale beeld eens zien Ja

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:32

Ik vind het er best goed uitzien hoor en je houding lang zo slecht nog niet. Wat me wel opvalt is dat ze op foto 13 en 14 veel te eng wordt vooraan en dat vind ik persoonlijk wat tegenvallen. Probeer de verzameling en oprichting steeds van achter te laten komen en ze vooraan voldoende vrij te laten in de hand zodat ze ook meer opgericht zichzelf nog steeds blijft dragen onder daarbij te eng te worden. L1 gaat zeker lukken, veel succes alvast.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:38

Flower schreef:
SaskiaKur schreef:

Ik kan het niet goed onder woorden brengen, maar het is het
"net" niet, en dat is een heel klein netje Knipoog

Het lijkt wel of ze er net tegen aan zit ...

Ja ik had idd ook dit gevoel! In je vorige topic had het echt het wauw-gehalte, maar dat mis ik hier een beetje.

Maar goed zoals je al zei ging het de afgelopen week iets minder en dat heeft iedereen natuurlijk wel eens. Neemt niet weg dat het er gewoon nog heel goed uit ziet!

Idd er goed op letten dat ze niet op de voorhand valt, bij het losrijden zie je dit vooral!

Maar ben ervan overtuigd dat die wedstrijden helemaal goed gaan komen met jullie Knipoog

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:07

Ik ga met Kinuh en Flower mee wat betreft het Wauwgevoel Ja
Verder zie je dat je wat spanning in je schouders hield bij foto 7(volgens mij) En ik vind haar op een galop foto er net niet lekker doorheen lopen, het kan schijn zijn omdat deze van voren is genomen Ja
Verder ziet het er top uit!

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:11

Op zich zijn jullie een mooie combinatie, alleen mis ik de verbinding vanvoor naar achter. Het komt op mij een beetje over dat je zo graag hogere oefeningen en meer verzameling probeert te rijden omdat je weet dat het paard het met de eigen ruiter ook kan, terwijl het achterbeen nu echt onvoldoende ondertreedt en het paard hierdoor in twee stukken loopt. Het achterbeen komt goed van de grond hoor, maar moet veel meer naar voren grijpen, de lendenen moeten daarbij meer aanspannen. Op de laatste foto's lijkt het zadel ook erg ver naar voren te liggen, misschien heeft het daar wat meer te maken? Al eens een fysio bij gehad?

Mijn advies: schakel veel en let voor goed op de nageeflijkheid. Dan heb ik ze liever een slag te diep en kort dan niet over de rug.
Niet zo focussen op oprichting, verzameling en oefeningen. Eerst zorgen dat je paard vanachteruit gaat lopen. Dan kan je 'm aan de voorkant helemaal loslaten en blijft-ie toch gedragen. Dan zul je ook zien dat je geen moeite meer hebt om mee te zitten in bv appuyementen en je handhouding, die op deze foto's nogal strak en gespannen lijkt, zal dan ook verbeteren. Succes!

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:16

wow ik vind het er heel netjes uit zien!
mooi paard, maar wat is
' meer tegen de verhevenheid aan ging lopen '
western ruiter(A)

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:41

Het ziet er heel goed uit sas. Heb een paar kleine puntjes voor je:

Misschien kun je je beugels een gaatje langer doen, dan wordt het makkelijker om je lang te maken, en recht te gaan zitten.

Probeer in je loswerken het neusje iets meer eruit te laten. Nu loopt ze achter de loodlijn Of tenminste, zo zie ik dat graag, lekker stretchen.

En tijdens appuyementen, schouders op een rechte lijn proberen te houden. Tijdens de training goed aan blijven denken, houding, houding, houding! Knipoog

Voor de galop; veel schakelingen rijden. Dan weer extra terug, vooruit, arbeidsgalop, vooruit, extra terug, etc. Dan wordt op een gegeven moment de galop veel sterker, en gaan ze nóg meer extra doorspringen vanuit achter. Dmv buitenteugel, kun je ze extra terug laten komen.

En bovenin rijden, kun je eigenlijk zo goed als het beste doen door een korte ophouding te maken, en dan handen naar voor, en kuit er goed bij houden.

Maar ook een vraag. Moet je niet eens B starten, omdat je zelf nog geen L1 hebt gestart?

Al met al ziet dit er al heel gaaf uit, ben benieuwd volgend jaar .. Persoonlijk denk ik dat je alles gaat winnen met haar.

Succes meid, ik kom snel een keertje kijken. Lovers

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:47

Ik vind het juist goed dat ze ook foto's plaatst wanneer het mischien net een keer minder; ''wauw'' eruit zien als normaal.
Zijn hele fijne foto's Saskia!
Verder ga ik mee met het laatste stukje van Snater.
Ben benieuwd wanneer je een keer de ring in gaat Haha! Jullie zijn echt een fijne combi!

xxx