Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dus dan is het geen wonder. Is dat niet ook een deel van jou probleem, dat rijden toch niet echt fijn voor je lijf is?
Lalidan schreef:Maar al met al was mijn eerste reactie eigenlijk: "dan rij je toch gewoon lekker niet?"
Blijf lekker met de paardjes bezig, inderdaad mennen wat je zegt, of anders grondwerk, wandelen, poetsen, vrijheidsdressuur, weet ik veel wat en geniet daar lekker van. En als je dan een keer zin hebt om te rijden kan je er altijd een keertje op kruipen.
sonjim schreef:Ik herken niet alleen je haat leifde verhouding met rijden, maar het hele verhaal. Ik kreeg mijn haf toen ik 13 was, ben nu 28 en sinds 6 jaar weet ik dat ze artrose heeft, sinds vorig voorjaar is ze volledig met pensioen en nu heb ik mijn shet voor de kar lopen. Ik mende ook al met de haf, voor haar pensioen en heb altijd meer gehad met het mennen als het rijden. Ik heb hier in de wei nog de haf van mijn ouders lopen die ik mag rijden, dat heb ik in een jaar welgeteld 3 keer gedaan. Ik vind het wel leuk als ik erop zit, maar ik merk dat ik na een keer rijden er ook maanden geen behoefte aan heb.
Nomination schreef:Ik heb deze verhouding niet. Ik vind het gedoe om het rijden en bezig zijn met een paard juist saai. Maar gelukkig krijg ik de paarden meestal schoon aangeleverd, en een borstel na het rijden maakt dan ook niet uit.
Als je geen zin hebt, maakt dat toch niets uit? Ga je lekker trutten!
Nomination schreef:Ik hou wel van paarden, maar 3 kwartier met ze koesie koesie, aaitje aaitje doen, daar heb ik geen trek in nee!
De paarden overigens ook niet, maar goed, misschien heb ik een ander soort paarden dan de TS, of jij zelf.
De paarden mogen zich trouwens niet aan mijn hechten, die komen binnen en gaan weer weg!
Nomination schreef:Paarden denken niet als mensen.. maar dat leer je nog wel

jesito schreef:Het is echt niet zo dat ik uren sta te pulken en te friemelen aan mijn pony's, maar ik kan bijvoorbeeld uren kijken naar hoe ze grazen en ik ben echt iemand die het leuk vind om een paard een goed gevoel te geven.
Ik weet niet precies hoe ik dit uit moet leggen.
Als ik sommige mensen zie met hun paard dat zal en moet iedere dag rijden en als ze niet kunnen rijden komen ze gewoon niet.
En dan gek vinden dat hun paard wegrent als ze de wei in komen![]()
Dat zou ik dus echt niet willen.
Ik heb een mega goede band met alledrie de paarden en die zou ik niet willen ruilen voor rijden.