s`avonds rijden? en met mp3 speler aan rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

o0jamie0o

s`avonds rijden? en met mp3 speler aan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 15:33

he

ik ben van plan om vanavond te gaan rijden,, omdat ik vanochtend niet kon en nu is het nog te warm eigelijk.
maar wat vinden jullie hiervan want is je paard dan misschien minder actief of heeft dat er niks mee te maken.

en ik zie wel eens mensen bij ons in de bak rijden met mobiel/mp3 speler of andere muziek dingen aan maar is dat nou gevaarlijk of kan dat geen kwaad als de muziek zacht staat?

alvast bedankt!

Hummell

Re: s`avonds rijden? en met mp3 speler aan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:36

Heey, met warm weer rijd ik eigenlijk altijd savonds! ik ga dus ook vanavond rijden en er is dan niks anders aan je paard, behalve dat jullie beiden niet zoveel zweten!

Ik rijd zelf afentoe met mijn mp3 in alleen als ik alleen in de bak ben en voor me zelf kan rijden.
Je bent dan vaak veel rustiger.

SUcces!

Ezelinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:41

alleen voor een exceempaard is het niet handig 's avonds te rijden ivm de activiteit van die r*tmuggen. MP3 speler lijkt me juist afleiden maar als jij je er prettig bij voelt... DOEN!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:44

Mijn paard is vandaag ingeent dus ik hoef lekker niet te rijden Tong uitsteken Ik ga lekker op sneakers en in korte broek naar stal en ga lekker wandelen met haar. Zodat ze niet stijf word en ook niet gaat zweten. Zelf ben ik geen fan van het rijden met mp3 in, als er nl iets is hoort niemand je. Rij dan op z'n minst met alleen 1 oortje en de 2e laat je hangen.

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 15:46

oohja dat ik ook een optie Lachen
ik heb een mp3 met 1 kapot oortje

123roy456

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:48

hoi,
ik heb ook vaak em mp3 aan als ik aan het rijden ben.
ik zet hem dan altijd zacht aan dan hoorje nog wel wat er om je heen gebeurt.
gr

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:51

ik zou nooit met mp3 of wat dan ook buiten rijden.
Zonder dat je het merkt, word je afgeleid door de muziek en let je minder op de omgeving.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:53

ik ga ook vanavond rijden, is veel prettiger als in de volle zon.

Ik rijd soms met muziek aan. de pony die ik nu uitbreng op wedstrijden reageert daar super op. (zij heeft ooit een keer een kur op muziek gelopen). Ik merk dat ik zelf meer ontspan met muziek.

o0jamie0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 16:07

ooh wat leuk dat ie daar op let ! en dat hij daar super op reageert tog een keer proberen dalijk om met muziek aan te rijden

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:09

Ik rijdt regelmatig s'avonds. Heeft hij geen last van hoor.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:16

o0jamie0o schreef:
ooh wat leuk dat ie daar op let ! en dat hij daar super op reageert tog een keer proberen dalijk om met muziek aan te rijden

De paarden zijn heel gevoelig voor de geluiden in de omgeving. Paarden houden van zachte simpele geluiden en niet van die boem boem. Dit heb ik ooit ergens gelezen in een blad.

Ik had de vorige keer riverdance muziek aan. Daar zitten veel tempowisselingen in. Dit was meer als oefening voor mij als voor de pony.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:24

Ik vind met mp3 rijden veel te gevaarlijk !! Je hoort niks, je paard wel dus hij kan van alles schrikken en jij bent er dan niet op bedacht.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:25

Bij sommige mp3 kun je hem op luidspreker zetten. Ik doe dat met mijn telefoon (ik vind dopjes in mijn oren niet fijn).

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:28

Ik ga ook vanavond wat zou dat uitmaken? xD
En ik rijd altijd met mijn iPod, is gewoon relaxed, maar ik moet toegeven dat ik beter rij zonder :S weet niet waarom...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:31

Wat? Rijden met muziek aan op je oren? Met IPod?
Tjee.... kan ik me niks bij voorstellen eigenlijk. Ik geniet dan juist zo van de rust, er is al zoveel herrie de hele dag...
Maar goed, als mensen het prettig vinden.... lijkt me niet heel veilig.
Muziek op speakers, in de bak, kan ik me wel wat bij voorstellen evt...

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:34

Ninx schreef:
Wat? Rijden met muziek aan op je oren? Met IPod?
Tjee.... kan ik me niks bij voorstellen eigenlijk. Ik geniet dan juist zo van de rust, er is al zoveel herrie de hele dag...
Maar goed, als mensen het prettig vinden.... lijkt me niet heel veilig.
Muziek op speakers, in de bak, kan ik me wel wat bij voorstellen evt...

iPod is gewoon met oortjes en je hebt toch ook in heel veel rijbanen dat de radio aanstaat en op concours muziek... Waarom zou dat nou weer niet veilig zijn?

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:36

Ik rijd nu ook vaak savonds, werk bijna altijd tot 5 uur dus ga ik savonds na stal.

En rijd bijna altijd met muziek ja, óf telefoon op luidspreker, óf 1 oordopje in.
2 oordopjes doe ik nooit in, scooter enz zowieso niet, veel te gevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:36

Charlenexx schreef:
iPod is gewoon met oortjes en je hebt toch ook in heel veel rijbanen dat de radio aanstaat en op concours muziek... Waarom zou dat nou weer niet veilig zijn?

Mss omdat je om je heen niets meer hoort? En er dus eerder kans is dat je eventuele ongelukken niet hoort aankomen.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:37

Gewoon savonds rijden kan hoor.
Ik rijd al me hele leven alleen savonds.
Alleen in het weekend smiddags.

Vlokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:38

Ik vind het altijd juist zo heerlijk om het paard geluid te horen maken, haha! De briesjes, het gestamp in het zand, soms de suizende wind.. Haha! Heerlijk! Maar ik kan me ook wel voorstellen dat muziek fijn is, maar dan zou ik hem op luidspreker doen. Met dopjes in je oren lijkt me niet zo prettig.

Enne 's avonds rijden, dat lijkt me een stuk lekkerder dan 's middags in de warmte, maakt vast niet uit hoor.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:39

Wanneer er iets aankomt waar normaal gesproken je paard van schrikt hoor je dat zelf niet, wanneer iemand van zijn paard valt hoor je dat niet, je bent afgesloten van de buitenwereld qua geluid... ik kan me voorstellen dat dat niet altijd even veilig is.
Enfin, je concentratievermogen schijnt ook vele malen minder te zijn... dit hebben ze bij andere activiteiten al onderzocht.... fietsen e.d.

Nu heb ik het over oordopje/ headphones, en niet over een radio die aanstaat bij de bak....
Het maakt mij niet uit, al wil iemand een televisie meeslepen ( Haha! )... ik was alleen even verbaasd, heb het nog nooit gezien. Vandaar....

Horse_lover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:41

ik rij eigenlijk altijd 's avonds,, ik denk dat het dan juist fijner is voor je paard dan overdag met dat warme weer en hij is savonds echt niet suf ofzo hoor.
ik rij nooit met muziek, het kan je alleen maar afleiden,, als ik muziek aan heb concentreer ik me op de muziek of op mijn paard. als ik me op de muziek concentreer heb ik er eigenlijk niet zoveel aan als ik rij want dan doe ik maar wat, en als ik me wel op mijn paard concentreer dan heb ik toch niets aan die muziek Knipoog ... maar kan me er ook wel iets bij voorstellen dat je het wel fijn vind Pling
met springen heb ik er minder moeite mee Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:46

Ninx schreef:
Enfin, je concentratievermogen schijnt ook vele malen minder te zijn... dit hebben ze bij andere activiteiten al onderzocht.... fietsen e.d.

Ja

Ik fiets wel regelmatig met mijn iPod op (als ik langer dan een half uur moet fietsen) maar ik moet toegeven dat ik dan toch minder op het verkeer let (zeker als het een erg lekker nummer betreft en ik mee ga zingen Bloos )

Tijdens het paardrijden lijkt het me iets minder veilig, en zelf heb ik er helemaal geen behoefte aan. Juist die rust vind ik zo lekker, en geconcentreerd met mijn paard bezig zijn. Ik vind het al irritant als er iemand bij is die constant staat te kletsen.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:51

Concentratie is inderdaad minder, dat verklaard mijn mindere rijden Knipoog
Maar zomaar zou je niets horen? Hij staat niet op volume 100 Tong uitsteken Gewoon zachtjes.
En ik rijd altijd alleen in de baan dus van vallende ruiters of ongelukken heb ik geen last Knipoog
En ik vind een voordeel dat als er iets "engs" is en ik het niet hoor dat ik ook niet reageer en een grote kans dat mijn paard het dan ook negeerd terwijl als ik iets hoor en ga denken oeh daar zou die van kunnen gaan schrikken mijn paard juist ook reageert.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:36

Ik doe gewoon oordoppen in als ik ga rijden en het druk is op stal, ik heb echt een concentratievermogen van 0 Huilen van het lachen dus dan ben ik allemaal aan het '' meeluisteren '' als ik in de binnenbak aan het rijden ben en dat vind ik storend voor mijzelf, daarom hoppa gewoon oordoppen in, let ik tenminste op m'n pony ROFL

Edit. Ik rij smorgens heel vroeg. vind ik fijner dan savond's Lachen !