Kartouch (23) @ Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kartouch (23) @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:09

Hallo! Lachen.
Afbeelding
Leuk dat je even een kijkje komt nemen in ons topic!.

Kartouch is een 23-jarig manegepaard. Ze is erg lief, maar behoorlijk stijf Lachen. Ik heb totaal niet fijn gereden de dag dat de foto's zijn gemaakt. Op veel momenten loopt ze er niet doorheen, en ze was heel erg tegenstribbelig. Dat komt waarschijnlijk omdat ik een poosje niet meer op haar gereden heb. Omdat het een manegepaard is, hebben wij geen niveau. Ik heb een paar maanden geleden een F-proefje met haar gereden (de F3A Huilen van het lachen ), en dat is goed uitgepakt - 217 punten (bij 210 punten heb je een promotiepunt). Ik probeer met haar nu vooral eraan te werken om haar er doorheen te krijgen, ook in overgangen en in galop. Haar aanleuning is nog niet constant, en als ik haar rond heb gereden, gaat ze heel erg in mijn handen hangen. Dat is echt behoorlijk vervelend. Mijn houding is echt slecht. Zij is niet het fijnste paard om uit te zitten, maar ik heb ook niet echt een mooie houding ROFL.
Nou, veel plezier met commentaar geven op mijn houding;

1. Na het losstappen en tussen het draven in Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

2. Fijn beeld!. Teugels korter en je voeten Hamer
Afbeelding

3. Zij mag er meer doorheen, rechtop zitten en je voetennnn ! Hamer (galop)
Afbeelding

4. HOU JE ARMEN NORMAAL!. Dit was middendraf oid. Mag ruimer Lachen.
Afbeelding

5. Mag lager met haar hoofd, ik rechtop zitten.
Afbeelding

6. Nog steeds stappen, LET NOU EENS OP JE VOETEN Hamer
Afbeelding

7. Redelijk fijn beeld. Rare kwaliteit door meerdere malen extreem belichten.
Afbeelding

8. Drafje.
Afbeelding

9. Nog een keer een drafje Lachen
Afbeelding

10. Dit wil ik hebben! Ja Nog wel een beetje op de voorhand, maar fijn beeld ! Ja
Afbeelding

11. En als laatste nog een galopje op een kleine volte. Mag er veel meer doorheen, MIJN VOETEN ! Hamer
Afbeelding

Dat lipje. Tja Nagelbijten / Gniffelen. Voor ik heel bokt over me heen krijg, zal ik het even uitleggen. Dat lipje doet ze altijd. Het is dus GEEN teken dat ik hard in haar mond trek, want dat doe ik niet. Dus bij deze, dat doet ze zelf Knipoog

Als je hier toch bent, zou ik een berichtje heel erg op prijs stellen!

Melanie_B

Re: Kartouch (23) @ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:15

Haa... eindelijk de foto's Lovers
Je had haar echt wel lekker aan het lopen Em! Ja
En het was natuurlijk wel weer even wennen, en op
gang komen.. tja.. das de leeftijd!
Maar je mag zeker niet klagen over deze foto's!
Ziet er mooi ontspannen uit, precies goed!
En het hoofdje wou al lekker zakken, doe je goed! Ook komt
steeds haar achterhand er meer achter, top gedaan meissie!

Tsja.. Omdat het een HAW topic is moét ik rijtechnisch commentaar geven..
Allereerste je voeten.. Ik weet het, het is lastig, maar let er donderdag even op! Lachen
Zal een stuk mooier staan!
En ook je handen, maak geen piano handjes, en houd je ellebogen iets meer aan je lichaam
waardoor je je handen mooier bij elkaar kunt houden..
En nog iets, niet naar beneden kijken Nagelbijten / Gniffelen

Jullie zijn een leuke combinatie en ik geniet telkens weer als ik het Omaatje van stal en jou
zie rijden, heerlijke combinatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:17

Dankjewel ! Ja. Pianohandjes, klopt. Is me nooit opgevallen, maar als ik zo naar de foto's kijk is het inderdaad zo ja Ja. Donderdag gaan we een twee uursbosrit maken, maar ik zal erop letten Ja.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:18

Ik denk dat jij er meer doorheen moet Knipoog
Probeer niet zo te focussen op het aan de teugel gaan, als je correct en ontspannen rijd komt dat vanzelf.
Een manegepaard heeft vaak een lijst met trucjes om het zichzelf makkelijk te maken, probeer daar doorheen te prikken en laat haar lekker ontspannen lopen aan een lange teugel.
Wees niet te streng met je handen, laat haar zelf het contact opzoeken, het afdwingen wekt alleen meer spanning op.

Leuk paard trouwens, valt vast wel meer uit te halen.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:21

anneliesdj schreef:
Probeer niet zo te focussen op het aan de teugel gaan, als je correct en ontspannen rijd komt dat vanzelf.
Een manegepaard heeft vaak een lijst met trucjes om het zichzelf makkelijk te maken, probeer daar doorheen te prikken en laat haar lekker ontspannen lopen aan een lange teugel.
Wees niet te streng met je handen, laat haar zelf het contact opzoeken, het afdwingen wekt alleen meer spanning op.

Als er 1 niet gefocust is op het aan de teugel willen rijden, is het Emma wel..
Een lijst met truukjes heeft Touch genoeg, maar Emma weet ondertussen dondersgoed
hoe ze hier mee om moet gaan.. Lachen

En afdwingen? Sorry hoor.. Maar dit is echt niét het geval..
En aan een lange teugel loopt ze genoeg Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:27

Juist ja, als commentaar hier zo ontvangen wordt ben ik weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:27

Ga dan maar weg.. Doei! Doei!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:28

Leuke foto's Emma!
Probeer haar eerst wat meer actiever te maken en dan pas meer aan de teugel proberen te rijden. Anders zakt ze steeds weer terug in een langzaam tempo waardoor ze wat gaat hangen en niet snel reageerd. Het is natuurlijk moeilijk om haar wat sneller te laten lopen want dat wil ze niet echt. Maar als je dat wat meer probeert dan gaat ze vanzelf ook lekkerder lopen! Verder je handen zoals gezegd wat meer rechtop en je beugels miss een gaatje langer. Ellebogen niet zwevend maar aan je lijf. Probeer ook wat meer een vaste aanleuning dan losse teugels, anders ben je haar snel kwijt als je bijv de bocht door wil gaan.
Verder superr! Lovers

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:31

anneliesdj schreef:

Met een lange teugel gaat ze vaak hangen en sloom lopen. Wel heb je gelijk dat ze er iets meer doorheen moet komen zodat ze niet achter de teugel gaat lopen. Ze heeft haar handen miss niet rechtop maar wel bij elkaar en je ziet dat ze niet aan de teugel trekt maar juist te los heeft.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:32

Ja fijn, je denkt toch niet dat ik hier nog op in ga?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:33

anneliesdj schreef:

Dan ga je er toch lekker niet op in Knipoog Zal mij een worst wezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:33

anneliesdj schreef:

Nee, dat vragen we ook niet van je? Lachen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:34

anneliesdj schreef:

Als je op ons commentaar niet normaal kunt reageren, zoek dan even een
ander topic waar je weer lekker in kan reageren Knipoog.
Verpest dit topic niet voor ons door jouw manier van doen. Knipoog

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:36

anneliesdj schreef:

Ik vind je commentaar oprecht! En niet gemeen bedoeld.
Ik ken dit manegepaard heb er zelf ook vaak genoeg op gereden. Ze probeert vaak dan rond te komen maar gaat dan langzamer lopen dus daar heb je gelijk in.
Emma is geloof ik niet strengmet haar handenhoewel dat miss uit de foto's is op te merken.

Ik vind ook dat sommige niet zo mogen reageren op jou bericht laten we het gezellig houden meiden Knipoog

Voor de rest emma ziet het er ontspannen uit en let echt op je voeten en armen Knipoog

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:44

het advies dat aneliesdj geeft komt van een foto af. We kunnen niet verder dan dit oordelen. Dat anderen het paard en de ruiter kennen hoeft niet betekend te worden dat er zo gereageerd moet worden. Ik tem hier dus even voor want dit lijkt mij niet de bedoeling

verder vind ik de teugels wat aan de lange kant waardoor de handen zowat in het zadel liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:45

Waarom temmen?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:46

dat heb ik er bij geschreven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:47

Maar ik heb het er nota bene nog onder geschreven?.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:47

Rolleyes

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:49

@ anneliesdj : je hebt gelijk en bedoeld het goed.
Het is aan Melanie_B en Emmaa_ om hier volwassen mee om te gaan... al blijkt dat niet zo makkelijk te zijn.
En als je niet tegen (vriendelijk!!) commentaar kan moet je geen foto's @ HAW zetten

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:49

let op voor je handen en op je tenen naar binnen.
af en toe moet je iets recht op zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:51

Loeser schreef:
Het is aan Melanie_B en Emmaa_ om hier volwassen mee om te gaan... al blijkt dat niet zo makkelijk te zijn.
En als je niet tegen (vriendelijk!!) commentaar kan moet je geen foto's @ HAW zetten

Pardon?. Het enige wat ik gezegd heb is dat het niet zo is dat ik in haar mond zit. En dat is de waarheid. Ik kan prima tegen commentaar, alleen het bokt van tegenwoordig maakt van elk dingetje een OLIFANT!. Ik heb het eronder gezet, ik TREK NIET IN HAAR MOND, dat lipje is een trekje van haar. Zodra je haar rond (probeert) te rijden, gaat ze gewoon met dat lipje lopen spelen. En ze zakt uit zichzelf vrij makkelijk!. Dus als ik haar losrij, dan zakt ze gewoon al. Hele uitleg gegeven, ik hoop dat mensen er nu niet "overheen lezen".

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:51

Loeser schreef:

Ze heeft het miss niet zo bedoeld, maar om nou meteen te gaan temmen is wel heel overdreven. Kom op zeg, een kleine discussie is goed voor de ontwikkeling van de mens Slim

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:52

Emma je kan best wat kalmer doen!
Als je nou eens over leest haar bericht zie je alleen maar dat ze het goed bedoeld.
Ze had het niet over dat lipje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:53

Het is vooral die opmerking, waar het me om gaat. Leuk paard trouwens, valt vast wel meer uit te halen...

Maarja, laat maar, het gaat toch op slot. Dankjewel hoor mensen.