Moonlight @ wedstrijd (M1)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jennifer14

Moonlight @ wedstrijd (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 12:07

Hallo allemaal,

Gisteren ben ik weer eens gestart. Het ging voor mn gevoel echt weer een keer goed. Helaas deelde de jury deze mening niet wat resulteerde in 167 en 173 punten.
Ik heb sinds 3 weken een nieuw zadel, dus is nog een klein beetje wennen.
Thuis trainen we inmiddels op M2 niveau, maar starten M1 en hebben inmiddels 4 wp. De probleempjes die we nu hebben zijn; de middendraf (is en blijft moeilijk voor hem!), ik ga af en toe te ver naar achteren zitten en hij moet wat vlotter aan het been worden.

1. Lekker drafje
Afbeelding

2. Door een S van hand veranderen
Afbeelding

3. Middendraf (hang te veel naar achteren)
Afbeelding

4. Uitgestrekte stap
Afbeelding

5. Galop, mooi bergopwaarts
Afbeelding

6. Idem
Afbeelding

7. Nog een keer galop (tweede proef)
Afbeelding

8. Klaar!
Afbeelding

9. Blooper in de eerste proef; hij wilde niet aanspringen in galop op X.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!

MaaikeMo

Re: Moonlight @ wedstrijd (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:21

Leuke pony!
probeer alleen met de uitgestrekte stap je handen niet breed te houden, en hem de middendraf iets losser voor te laten, dan komt de middendraf denk ik nog wat beter tot zijn recht Lachen

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 12:31

Bedankt voor de tip! Ik heb mn handen in de uitgestrekte stap alleen iets breder staan, zodat hij meer daalt..

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:38

Ik doe idd ook mijn handen breder met de middenstap op de pony uit te nodigen om naar beneden te gaan! De jury heeft hier nog nooit commentaar op gehad..

Jennifer, Ik vind dat het er hartstikke netjes uitziet! Ik ben nu 4x gestart met mijn pony tussen de paarden (L2) en het is wel degelijk moeilijker! Met de middendraf proberen je handen te ontspannen, maar wel beetje druk houden.. en gewoon heel veel oefenen Lachen Komt echt wel goed!!

Heel veel succes tussen de paarden!:)

NinoMoreno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:35

Ziet er goed uit,
probeer je handen niet te ver uit elkaar te zetten.
Houdt ze rechtop en bij elkaar.Knipoog
Ook zit je soms wat te ver naar voor..
Probeer er op te letten, dan ziet het er nog leuker uit!:)
Leuke combi en succes.

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:38

Netjes!
Erg leuke pony!
Probeer net iets meer je hakken uit te drukken, het lijkt net ofdat je ze iets optrekt.

Probeer je binnenhand in de galop net iéts meer te ontspannen, dit is misschien een momentopname!

Veel succes verder! Haha!

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 20:20

Bedankt voor de tips! En Iris, het is idd iets moelijker hoor! Heb het zelf ook ondervonden. Je bent echt totaal overgeleverd aan wat de jury er van vindt. Kan ook positief uitpakken hoor Knipoog..

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:56

Ziet er goed uit, ook een erg leuke pony Lachen
Probeer wel je handen iets meer bij elkaar te houden, vooral bij de uitgestrekte stap.. Daar vind ik dat je ze tè erg uit elkaar hebt

Succes verder ! Lachen

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:19

Wat een leuke pony Lovers
NinoMoreno, naar voren? Ik vond juist op de foto's waar je het kan zien ( de eerste drie voornamelijk ) dat ze iets naar achter hing?
Maargoed, buiten dat probeer je handen dichter bijelkaar en op ongeveer dezelfde hoogte te houden. Handen uitelkaar bij de middenstap doe ik ook hoor? Is me zo zelfs aangeleerd Lachen
Je hakken soms iets meer uitdrukken Knipoog
Je pony loopt wel mooi actief! Lachen Veel succes!

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 16:54

Dank je voor de reacties.. En Yucome, ja naar mijn mening zit ik soms iets te ver naar achteren dan te ver naar voren Knipoog.. En dank je voor je verdere commentaar..

_Jeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:34

hee
Bij de middendraf houd je hem voor wel erg kort, als je hem iets meer de ruimte geeft kan hij ook makkelijker verruimen.
Mijn pony heeft ook veel moeite met de middendraf (loopt ook M1), hem geef ik voor ook wat meer ruimte, en nou gaat het al steeds beter.

leuke pony trouwens Knipoog

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:23

Leuke beesie!
Tips:
Middendraf iest loser te laten
verder vidn ik het goed

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:26

leuk paard!!
het was wel goed gegaan:P
maar let er wel goed op dat je niet te veel naar achter gaat hangen

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:11

Wat een leuke pony!
Bij foto 6, lijkt het alsof je binnenhand heel streng is?
Verder ziet het er goed uit, jammer van de punten Knipoog

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 14:14

Bedankt weer voor de tips.. En ik zou proberen wat losser te zijn met de middendraf.. Hier komt dan wel weer een probleem bij, dan komt hij met te veel knie-actie.. Ik zal hierin dus een middenweg moeten vinden..
@ wake_up; tja.. Weet ook niet zo goed wat mn binnenhand daar doet Nors opkijken ..

LOVE_PPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:49

handen niet te ver uit mekaar, verder ziet het er leuk uit, mooi paard ook. je komt der wel!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:49

Sluit me aan bij commentaar over de middendraf, als je hem van voor losser laat kan hij beter verruimen. Daarvoor moet jij wel netjes rechtop blijven zitten. Over het geheel ziet het er keurig uit allemaal.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:21

je hebt een hele leuke pony!! Ziet er heel netjes uit..

Ik mis iets wat buiging in zn achterbeen.. Wanneer je meer buiging in het achterbeen weet te rijden, kan je hem beter verzamelen zodat ti voor meer ruimte krijgt en je hem uiteindelij ook hoger kan instellen..

die buiging krijg je door veel galop oefeningen te rijden en balkjes te lopen. Kijk uit dat je geen te lange stukken galopeerd, met name de aanzet is belangrijk> dus veel kleine en korte stukjes.

Spring je wel eens met hem?

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 12:20

Romyv schreef:
je hebt een hele leuke pony!! Ziet er heel netjes uit..

Ik mis iets wat buiging in zn achterbeen.. Wanneer je meer buiging in het achterbeen weet te rijden, kan je hem beter verzamelen zodat ti voor meer ruimte krijgt en je hem uiteindelij ook hoger kan instellen..

die buiging krijg je door veel galop oefeningen te rijden en balkjes te lopen. Kijk uit dat je geen te lange stukken galopeerd, met name de aanzet is belangrijk> dus veel kleine en korte stukjes.

Spring je wel eens met hem?

Dank je voor het commentaar.. Hij moet idd sommige stukken ook meer vanuit achter komen.. Hij heeft moeite met het gewicht op de achterhand te plaatsen.. Ik ben nu al veel bezig met het rijden van galopoefeningen.. Maar zal ook eens jouw tips proberen..
Ik spring af en toe wel eens ja, eigenlijk veels te weinig.. Aangezien hij het heel erg leuk vindt..

belbellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:50

hee Haha!
weet niet of je me nog kent, maar kwam je vaak op wedstrijd tegen! het rijden ziet er goed uit hoor. probeer idd aan de middengangen te werken, vooral als je tussen de paarden start heb je die wel nodig, aangezien paarden ruimer lopen als pony's.
succes verder!!

groetjes Chloe

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:55

Yucome schreef:
Wat een leuke pony Lovers
NinoMoreno, naar voren? Ik vond juist op de foto's waar je het kan zien ( de eerste drie voornamelijk ) dat ze iets naar achter hing?
Maargoed, buiten dat probeer je handen dichter bijelkaar en op ongeveer dezelfde hoogte te houden. Handen uitelkaar bij de middenstap doe ik ook hoor? Is me zo zelfs aangeleerd Lachen
Je hakken soms iets meer uitdrukken Knipoog
Je pony loopt wel mooi actief! Lachen Veel succes!

Het paard hoort te dalen wanneer jij handen naar voren toestaat. Hij moet je hand dus volgen, zodra jij toestaat hoort hij te dalen. Wanneer jij je hand breed zet, heb je er meer druk op en je paard volgt je hand dus niet maar jij vraagt hem naar beneden. De truc is juist om hem ontspannen over de rug te laten dalen door te volgen.

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:24

leuke pony!
Probeer je been niet te ver naar acher te leggen, daardoor ga je minder makkelijk zitten
en zal je paard minder aan het been zijn.
Probeer hem ook niet te diep te laten komen waardoor er te veel gewicht op de voorhand komt.
als hij voor wat hoger komt zal hij beter op het achterbeen zijn en zal de middendraf ook makkelijker gaan Knipoog
Maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit goed komt, succes!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:28

Ik vind het er netjes en ontspannen uitzien!

Bij de middenstap zet je je handen iets te breed..., en pianohandjes he Tong uitsteken

Succes!

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:51

Leuke pony, jammer van je punten, maar goed het blijft een jurysport. Als je pony goed over de rug loopt daalt ie vanzelf wel in de hals als je hem ruimte geeft, daar hoef je je hand niet breed voor te zetten. Misschien kun je proberen om voor de middendraf juist een paar pasjes heel erg terug op het achterbeen te zetten en dan er goed met je been bij zodat hij wel naar voren móet. Veel succes verder!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:16

Ik vind dat je een leuke aansprekende pony hebt.

Je aanleuning en de buiging in de achterhand hangen voor een groot deel samen met het te weinig aan het been zijn. Zo vanaf de foto te oordelen heb ik het idee dat je steeds meer gaat drijven/knijpen, in plaats van dat je je pony scherper maakt aan je hulpen en zorgt dat je een reactie krijgt.

Neem in je training dus heel veel overgangen en schijnovergangen mee, waarbij het heel belangrijk is dat je pony echt scherp en snel op je hulpen reageert, zowel voorwaarts als terug. Niet zelf gaan zitten duwen en knijpen, maar een korte, kleine beenhulp geven. Geen reactie? corrigeer (met je kuit, niet met een zweep) naar voren, net zoveel tot je echt het gevoel krijgt dat hij ahw een beetje onder je uit trekt naar voren. Dan neem je het tempo weer terug. Rijd altijd zelf (actief) terug, het moet geen vooruit jagen worden waarna je hem weer dood laat bloeden.

Schakel op die manier heel veel heen en weer in draf en galop. Het gaat er daarbij niet om dát je hem klein kunt laten draven, maar dat je hem daar met scherpe overgangen naartoe en weer uit kunt rijden. Je hoeft niet altijd op te rijden naar middendraf, een scherpe overgang naar arbeidsdraf is ook goed, en je loopt niet het risico dat je hem meteen weer van dat achterbeen af jaagt.

In galop rijd je terug alsof je een overgang naar het halthouden wilt maken maar je op het allerlaatste moment bedenkt en weer opgaloppeert. Je sluit dus terug en zodra je voelt dat de achterhand begint te dalen en hij wil gaan halthouden rijd je weer op naar voor.

Het is bij dit werk belangrijk dat je leert aanvoelen om naar voren te rijden op het moment dat het achterbeen ondertreedt. je instructeur kan je hier het beste bij helpen.

Heel veel succes!