Trainen in het weiland met Daraxo (AV)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CherylDaraxo

Trainen in het weiland met Daraxo (AV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 13:05

Vandaag was er wedstrijd op stal dus moest ik maar in het weiland gaan rijden.
Normaal is hij niet zo snel maar vandaag was hij aardig druk waardoor ik hem moeilijk
in kon houden, vooral in de galop. Hij vond de omgeving behoorlijk spannend.
We starten op wedstrijd L1 en daarbij gaat de galop meestal het minst waardoor de winst
net weg blijft voor ons. Vooral bij de middengalop neemt hij af en toe een spuurt. Hij
doet zijn hoofd omhoog en rent onder me vandaan. Hier probeer ik aan te werken maar omdat
hij op de rechterhand weinig stelling naar binnen aanneemt gaat dat vrij lastig omdat ik hem
dan niet helemaal onder controle heb. Genoeg gepraat. Hier zijn de foto's:
De foto's zijn bijna allemaal op zijn moeilijke hand gemaakt.

Eerst een vergelijking met de winter:
http://i235.photobucket.com/albums/ee78 ... 1214654651

http://i235.photobucket.com/albums/ee78 ... 1214654677

En vandaag:

Afbeelding
Stappen

Afbeelding
Draf

Afbeelding
Ik lijk hier scheef te zitten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jammer dat ie ietswat onscherp is.

Afbeelding

Afbeelding

Dit waren de foto's.

Hier nog een foto van keuring vandaag:
http://i235.photobucket.com/albums/ee78 ... 1214655115

http://i235.photobucket.com/albums/ee78 ... 1214655219
Laatst bijgewerkt door CherylDaraxo op 28-06-08 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

M__

Re: Trainen in het weiland met Daraxo (AV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:08

Ik vindt zijn bespiering echt super geworden en het achterhand zit er mooi onder!

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:16

denk om je hakken!! en probeer je handen wat meer bij elkaar te houden en het lijkt op sommige fotos dat de teugels iets te lang zijn. en denk er om dat hij zn hoofd niet kantelt.
het is wel een leuke pony mooie kleur vos... !!
veel succes er nog mee

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:55

Mooi plaatje! Paard loopt heerlijk bijelkaar, ik denk alleen dat je hem soms met je binnenhand net iets meer ruimte kan geven, en dan tegelijk goed opvangen met je benen, zodat de kanteling van zijn hoofdje ook minder wordt. Ik vind jullie een onwijs leuke combinatie!

sanne_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:58

Ahh daar hebben we daraxo weer mn oude liefde Vriendjes zijn? ..
Cheryl vet mooie foto's je heb hem lekker aan het lopen hoor! Heel netjes..
Darax ziet er goed uit hoor Knipoog
Alleen die knurft moet echt altijd zn tanden laten zien hea Haha!
verder mooi hoor:) hij toont zich weer lekker..zeker met die keuring;) das wel zn ding Cool
nou meid succes verder met hem Pling

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:04

Je bent goed vooruit gegaan!
Alleen laat hem wat meer met zijn neusje eruit lopen, hij loopt ook erg met zijn mond open dus ontspan wat meer in je handen en armen.
Niet te breed met je armen en je hakken uitdrukken.
Mooie foto's! ook van de keuring.

Succes verder Lachen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:02

ZO! Die is vooruit gegaan!!
Ik heb je van de winter ergens zien rijden bij Poelenburgh en wel vaker foto's gezien maar dit is echt 100 keer beter!
Je pony ziet er zelf ook stukken beter uit, is wat aangekomen en bespierder. Ga zo door want er mogen nog wel wat kilootjes aan maar echt al een verschil hoor!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:07

Zo zo,, die is mooi gespierd geworden??(na zien van andere topics)

Ga zo door,, super OK dan!

Kleine tip : Laat even je zadel nakijken voor de zekerheid,,je paard is flink de breedte ingegaan,,en volgens mij ligt je zadel nu best hoog boven de schoft..
Het kan zijn dat zadel nu iets verbreedt moet worden Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:08

Hij ziet er heftig uit in het begin! Probeer dat niet op te vangen door je handen heel breed te zetten en in elkaar/achterover de duiken. Probeer zelf zo correct mogelijk te blijven zitten en op die manier rust uit te stralen naar je paardje.
Probeer hem ondanks zijn drukte toch wat meer ruimte te geven van voren, alleen je hand openen is voldoende. Dan heeft hij minder houvast om nijdig op het bit te kauwen en zal hij ook niet zo kantelen. Daarbij zal hij ook meer op eigen benen en in balans gaan lopen, zodat jij netjes rechtop kan gaan zitten.

Paardje loopt zeker behoorlijk beter dan eerder foto's die ik gezien heb! Probeer deze actieve achterhand altijd te houden in je rijden, ik denk dat dat jouw grootste aandachtspunt is. En die was vandaag behoorlijk meer aanwezig door zijn vrolijkheid in de wei.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:09

Ik vind het niet een heel fijn beeld, hij doet zijn mond zover open als hij ongeveer kan en dat is gewoon een teken dat je hem teveel in z'n mond hangt, daarbij lijkt het alsof je hem op sommige foto's met zijn kin op de borst wil hebben. Je hebt verder op een aantal foto's mooie achterhand Lachen
Probeer eens wat meer te ontspannen en je handen bij elkaar boven de manenkam te houden.

Succes!
Laatst bijgewerkt door _Christine op 28-06-08 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Leonieee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:12

zooo die is veranderd zeg, veel mooiere bespiering gekregen! Verder mooi paardje, probeeer de achterhand er goed bij te rijden , verder mooi hoor Lachen

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 19:31

Abeltjuh schreef:
Ahh daar hebben we daraxo weer mn oude liefde Vriendjes zijn? ..
Cheryl vet mooie foto's je heb hem lekker aan het lopen hoor! Heel netjes..
Darax ziet er goed uit hoor Knipoog
Alleen die knurft moet echt altijd zn tanden laten zien hea Haha!
verder mooi hoor:) hij toont zich weer lekker..zeker met die keuring;) das wel zn ding Cool
nou meid succes verder met hem Pling

Bij de keuring liet hij zich zeker zien. Maar hij voelt idd de
laatste tijd een stuk fijner.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:32

Dat staartje van hem!

Hij is er op vooruit gegaan, en jij ook!

happyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:26

ziet erg goed uit..
Ik zal zeggen lekker gaan oefenen en dan komt het vast wel goed vind het erge leuke pony

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:22

Ik vind het er totaal niet ontspannen uitzien. Echt niét. In stap val die volledig op de voorhand, en op AL de foto's heeft hij zijn mond wijd opengespert en een zwiepende staart. Dit duid totaal niet op een onstpannen en losgelaten paard. Ga daar eerst aan werken, voordat je hem meteen 'bovenin' de houding pakt.

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 10:25

Hij was inderdaad wat gespannen zodat ik al eerder zei dat hij heel druk was en moeilijk in te houden. Maar waar zwiept ie met zijn staart dan?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:29

Als ik naar de foto´s kijk, krijg ik niet zo´n fijn gevoel.
Heb het idee dat ie ontzettend in zijn mond gestoord wordt
Overal zie je een onrustige mond. Vooral de een na laatste foto geeft dat super weer.
Hierbij zie je duidelijk dat er een ontzettende druk op de teugels gezet wordt door jou.
Probeer dat echt op de letten. Dit paardje toont zijn ongenoegen, maak daar gebruik van.

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:30

Ik vind het er goed uit zien. Je ziet wel dat ie het allemaal een beetje spannend vond op sommige foto's, maar ondanks dat hij gespannen was vind ik dat je hem heel goed rijd. Ik vind het ook een heel erg mooi dier, wees maar blij met zo'n knap paardje onder je kont! Het komt allemaal wel goed met jullie, jullie zijn veel vooruit gegaan als ik naar die winterfoto's kijk, dus ga zo door!

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:12

Hee!
Wat gaat hij goed lopen! goed hoor! Het lijkt alsof hij wat meer in de rug loslaat? hij liep eerst altijd zonder rug.
Die 2e foto van de draf is een mooie!
(en btw wat een mooie bodywarmer van de club heb je aan Knipoog )

patatjemet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:07

Ook ik zie niet overal een fijn plaatje.
Elke foto is zijn mond open, je ziet hier duidelijk dat je teveel druk aanneemt, probeer losser te laten in je hand.
Ook zie ik op zowel elke foto een zwiepende staart(lees in verzet komende..), of ligt dat aan mij...
Ook je voeten zijn een punt waar je aan moet werken.

Toch wil ik niet alleen zeuren, het is een heel knap paardje en vergeleken de winter heeft hij massa's bespiering bij. Mooi!

Bright

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:56

Mensen mensen, ga nou eerst eens goed lezen voordat iedereen meteen weer begint met het aanvallen! Je ziet toch dat dit paardje enorm voor uit is gegaan, en ja hij is wat gespannen, Wat denk je. normaal rijd hij altijd in de bak, nu op het land het staat vol met andere paarden. Ik vind het er echt heel goed uitzien, en k was erbij dat ze aan het rijden was. en echt waar mijn complimenten hoor, jullie gaan zeker vooruit!

Heb je nog foto's van het springen chery'l?:)

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:56

Mijn complimenten!
Wat zijn jullie voorruit gegaan, knap hoor..
Ik heb hem nog nooit zo goed bij je zien lopen, hij ziet er ook super goed uit!

Er zijn natuurlijk nog véél dingen om aan te werken, maar dat komt allemaal wel. Lachen
Probeer hem aan de voorkant meer uit te schuiven en wat minder streng met je handen te zijn.
Het lijkt alsof je je armen erg vast zet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:09

Probeer meer ontspannen te zitten, niet je bovenbenen aanklemmen, niet naar beneden kijken, schouders achterover, handen losjes, niet vast gaan zetten.
Blijf in de galop de ontspanning opzoeken en wees heel licht in je contact met de mond, op de foto's kantelt hij zijn hoofd om onder de druk uit te komen.

Ik weet niet hoe je het uitstrekken doet maar bij mij werkt het volgende altijd goed; heel gecontroleerd rijden, rijd alsof je bij elke stap exact weet waar de hoef neergezet gaat worden. Dan ga je langzaam heel gecontroleerd uitstrekken, exact zoveel sneller als jij wilt, niet in 3 sprongen op topsnelheid zitten maar in 5 sprongen naar middengalop en weer heel bewust terug nemen.
Je moet ook niet teveel willen, als hij moeite heeft met uitstrekken moet je dat zo weinig mogelijk doen. Dus 4 sprongen langzaam iets meer strekken en terug voor hij ervandoor gaat. Beter een 6 omdat het iets meer mag dan een 4 omdat hij er vandoor gaat.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:04

wat ziet hij er goed uit!
meer bespiering en hij glanst mooi!
om toch maar wat commentaar te geven,,
probeer je handen meer voor je en bij elkaar te houden en niet in de voltes naar binnen te hangen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:54

zwiepende staart? Mensen, het is een arabier, die lopen ALTIJD met hun staart in de lucht haha. Hij loopt op veel foto's lekker met zn oortjes naar voren, tuurlijk is er hier en daar nog wat spanning maar ze zijn samende zoekende en dat is helemaal niet erg. Jeetje wat is jouw paard prachtig opgeknapt, complimenten! Ik hou normaal niet van vossen, maar deze heeft toch wel een heel gezellig kleurtje! Lachen