!Sinds een weekje rijd ik Iris bij, ik was gevraagt om haar te doen, ze is dus niet van mijzelf !
Ik ben er van bewust dat ik voor het plaatje te groot ben voor Iris, maar ze houd me makkelijk en Iris is wel een pony die aangeeft als ze je niet houd of het niet leuk meer vind.
Het niveau dat we rijden is B en soms pakken we er wat oefeningentjes als wijken bij, maar dit doen we rustig aan en zeker niet overhaast.
We zijn op het moment heel erg bezig aan de nageeflijk heid, soms heb ik het idee dat ze in een 'valse knik' loopt, ik laat haar dus wat dieper lopen (dit staat niet op de foto's), en rol haar daarna op dat ze de goede nageeflijkheid gaat aanleren.
De stelling is ook nog een probleem, maar ook hier werken we aan en ik weet zeker dat het goed komt.
In de galop laat ik haar de eerste rondjes vrij galoperen, en begin op een volte en maak die daarna groter, als ze op de hoefslag galopeerd vraag ik haar zachtjes, omdat ze de galop heel moeilijk vind!
Mijn houding is ook vreselijk, mijn benen moet ik stil houden, niet naar beneden kijken en mijn handen meer dragen.
Commentaar is zéer welkom, houd er alleen wel rekening mee dat wij pas een weekje een combinatie zijn en Iris meer als 1,5 stil heeft gestaan.
Cap is trouwens eigen keuze, het was zo warm!
1. In het begin nog die 'valse knik', ze moet er dus meer doorheen.

2. Drafje.

3. Beetje verzet.

4. Wat meer stelling vragen.

5. Netjes, alleen die achterhand mag er wat meer bij.

6.

7. Drafje

8.

9. Lekker laag en rond een stukje op adem stappen.

10. En dan nog een klein sprongetje, beetje rare foto

En een filmpje van het springen, we hebben wel ingesprongen, hier zijn ook filmpjes van maar het uploaden duurt heel lang!
De enthiosiaste (?) reactie was omdat we niet verwacht hadden dat ze er zo soepel en gemakkelijk overheen zou gaan
.http://tinypic.com/player.php?v=i54w8n&s=3
Groetjes Britt!

Edit: Ja ik weet het, mijn beugels zijn te kort
. 
Je beugels zouden eigenlijk langer mogen, maar ik snap dat je dit niet doet vanwege je lengte. let op je piano handjes, draag je handen rechtop, naast elkaar. blijf voor je uitkijken en let er op dat je contact houd boven de sprong. Stelling houd in dat je pony