Wyoming (Montecristo x Welt Hit II) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Wyoming (Montecristo x Welt Hit II) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 17:33

Vanmiddag heeft mijn vriendinnetje Suus (Paradiso hier op bokt) die bij mij met haar paard staat, foto's gemaakt van mijn merrie Wyoming. Zij heeft me ook overgehaald de foto's te plaatsen, ik hoop maar dat ik hier geen spijt van krijg. Haha!
Ben erg benieuwd wat jullie van mijn merrie vinden. Even wat uitleg over Wyo. Het is een 5 jarige merrie die ik al heb vanaf dat ze jaarling was. Toen ze 3 was bleek ze ocd in haar knie rechtsachter te hebben en daar is ze aan geopereerd. Het herstel ging niet zoals gehoopt en ze bleef onregelmatig lopen. Omdat de kliniek niets meer kon vinden was het advies om haar maar te gaan rijden en hopelijk werd het dan beter. Overigens is na de operatie haar staart gaan uitvallen en een jaar er na had ze alleen nog maar een staartwortel met een paar haren er aan. Dit is nog steeds niet aangegroeid, hoewel het nu wel iets lijkt te gaan groeien.
Dus toen ze 4 was heb ik haar zadelmak gemaakt, wat zonder problemen ging. Na een paar maanden rijden kreeg ze een gigantische dip, haar looplust was helemaal weg, ze werd dof, wilde niets meer. Het leek wel een virus. Tot eind vorig jaar heeft ze toen weer stilgestaan en sinds een paar maanden rij ik haar weer af en toe. Echter de laatste weken gaat ze weer zo goed en zit ze zo goed in haar vel, dat ik haar nu echt ben gaan oppakken, voor het eerst. Het is dus eigenlijk nog een heel groen paard. Het is wel een merrie die regelmatig probleempjes heeft qua gezondheid, maar ik heb alle vertrouwen dat het uiteindelijk een stijgende lijn gaat worden. Op dit moment wordt ze echt elke dag dat ik haar rij beter. Voor het eerst kan ik er echt aan rijden; tempowisselingen, overgangen, echt sturen, recht maken etc etc.

Ik ga trouwens via een Amerikaanse site een staart bestellen, dat is veel goedkoper dan hier in Nederland. Zodra ik deze heb maak ik nieuwe foto's, en volgens mij is het dan weer een ander paard. Nadeel van zo'n kort staartje is dat ie zo licht is dat ze hem vaak heel hoog houdt of rond zwaait, wat natuurlijk niet zo mooi is. Clown

Dit vind ik de allermooiste foto. Als ze haar oren hier net naar voren had, dan zou ik hem wel uitvergroten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verruimen gaat ook best goed.

Afbeelding

Afbeelding

Galop gaat nog onbehouwen, maar ik kan haar nu wel goed sturen en ze begint nu ook meer te dragen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft best gespierde billen voor een paard dat nog zo weinig heeft gedaan.

Afbeelding

En een mooi hals vind ik!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vooral in de rechtergalop wordt ze nog wat lang.

Afbeelding

Afbeelding

kaill87

Re: Wyoming (Montecristo x Welt Hit II) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:37

Ik wil eerst even zeggen dat ik het geweldig vind dat je dit paard gewoon houd en haar dingetjes die ze heeft of heeft gehad, accepteerd ! Fijn dat je haar ook de rust hebt gegeven toen ze in een dip zat, ik moet zeggen dat ik daar hier niks van terug zie.
Vind het er heel fijn uitzien, ontspannen en ongedwongen.
Ik kan eerlijk gezegd ook niet zo heel snel zien waar ik commentaar op kan geven, misschien dat je soms in de galop wat meer rechtop blijft zitten.

Heel veel succes en veel plezier met dit mooie dier !

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:38

Wat een mooi paard heb je onder je kont zeg, echt super zonde van d'r staart!
Ik vind het er heel netjes uitzien maar ik moet commentaar geven Bloos
Aan de galop moet gewerkt worden, maar dat geef je zelf ook al aan. Zit je vaak door of zit je vaak op het verkeerde been? (Foto 1 & 2)

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:41

wat een leuk paard !!maar wat jammer van zn staart ... maar mooi is tie wel... en kon zo niet zo snel wat vinden maar om toch even te zeuren (en aan de regels houden) je tenen.. !!! en probeer in de galop ook recht op te blijven zitten ( of het is een momentopname! dan heb ik niks gezegd Tong uitsteken)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:42

Goh, wat een mooie foto's ook ondanks haar staart, vind het er heel goed uitzien, mooi paard, mooie amazone, mooi dekje, mooie kleren, ziet er super uit allemaal, en id net als kaill87 zegt het ziet er heel fijn en ongedwongen uit.
O ja wat me gelijk heel erg opviel waren je benen, wat sluiten die op bijna alle foto's mooi aan aan je paard daar kan ik nou echt jaloers op worden Bloos

p.s. wat voor zadel heb je vind het mooi op je paard liggen, ben momenteel erg geintresseerd in zadels omdat het mijne niet meer goed past Boos!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 27-06-08 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een edit-knop!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:46

Kijk, tot nu toe kun je gewoon geen spijt hebben dat je een topic hebt geopend Maartje Lachen En anders (wat ik niet denk), sorry. Hihi Knipoog
Wyo is gewoon een gruwelijk knap dier dat onwijs is gegroeid in haar manier van lopen de afgelopen tijd. Je hebt haar steeds beter voor mekaar en ze wordt heel constant in haar lopen en haar aanleuning.
Startkaart aanvragen vind ik Lachen

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:47

Ik vind 't een super paardje zeg.
Het lijkt een onwijs lief dier en ik wens je er nog superveel plezier van, en als ik dat zo zie, moet dat geen probleem zijn. Knipoog
Nog even wat rijtechnisch commentaar, probeer niet naar voren te vallen, vooral in de rechtergalop zie je dat goed terug. Lachen

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:53

Wat een ontzettend gaaf paard heb jij zeg!
En die staart, ach, das maar een kleinigheidje, toch?
Daar zijn tegenwoordig idd heel mooie dingen voor!

Om toch wat commentaar te geven, let op je tenen! Je hebt zo kapstokvoetjes en das zonde, want je zit verder hartstikke netjes op je paard!
dat je galop miss afentoe wat naar voren komt vind ik ook wel begrijpelijk als dat voor je paard ook nog erg moelijk is!

heel veel succes verder samen, dat gaat vast helemaal goedkomen Knipoog

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:03

wat een ontzettend leuk paard. Hij is inderdaad al erg gespierd terwijl hij nog maar weinig heeft gedaan als ik het zo lees. Voor ie korte tijd vind ik hem erg leuk lopen
probeer zelf in de galop niet naar voren te duiken en op je tenen

Ik denk dat het helemaal een prachtig paard wordt als je een staart besteld inderdaad. Dan is het weer een echt paard en heeft ze meteen een andere uitstraling. Ik ben nu al benieuwd naar een volgend topic Knipoog

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:04

Ontzettende mooie bok zeg! Lovers Ziet er goed uit.
Doodzonde dat 'ie OCD heeft, maar desondanks ziet het er goed uit.

Je zit er ook erg netjes op. Hier en daar nog wat rechterop gaan zitten, maar met die ruime gangen en weinig rijden op dit dier is dat niet meteen gemakkelijk. Knipoog Jullie zijn een mooie combi! OK dan!

Maar wat ik uit je verhaal opmaak, hoort je paard/mooiste foto er zo uit te zien?
Afbeelding

Mét oortjes en mét staart. *LOL*

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:08

kaill87 schreef:
Ik wil eerst even zeggen dat ik het geweldig vind dat je dit paard gewoon houd en haar dingetjes die ze heeft of heeft gehad, accepteerd ! Fijn dat je haar ook de rust hebt gegeven toen ze in een dip zat, ik moet zeggen dat ik daar hier niks van terug zie.
Vind het er heel fijn uitzien, ontspannen en ongedwongen.
Ik kan eerlijk gezegd ook niet zo heel snel zien waar ik commentaar op kan geven, misschien dat je soms in de galop wat meer rechtop blijft zitten.

Heel veel succes en veel plezier met dit mooie dier !

Amen Ja

Ik vind het echt super dat je dit paardje houdt want het is echt een toppertje zo te zien.
Mijn enige tip die ik kan geven is inderdaad iets rechterop blijven zitten in de galop en je handen rechtop houden en niet kantelen ( op sommige foto's) Maar echt goed hoor voor de rest. Je mag echt trots zijn, op jezelf en op je leuke paardje!

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:10

@ smeetjoew wat heb je dat mooi gemaakt zeg!!

[ Edit ] Sorry dit is natuurlijk geen rijtechnisch commentaar, maar ik vond het gewoon zo lief en goed gelukt

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 18:36

Wow, alweer 12 reacties! Wow!
En nog leuke ook! Haha!
Bedankt allemaal!!!

kaill87, dank je wel, tja ik ben gewoon verliefd op mijn merrie, als jaarling zagen we haar staan (we waren helemaal niet op zoek naar een jaarling) en waren op slag verliefd op haar. Ze heeft gewoon iets speciaals, een heel bijzonder karakter (ook wel ondeugend vaak hoor). Nou moet ik wel zeggen dat ik nog meer paarden met lichamelijke mankementen heb, ik vind het een uitdaging om ze zo goed mogelijk te laten functioneren en te zorgen dat ze goed in hun vel zitten.

Jantine_, ik zit soms hele kleine stukjes door, misschien dat die foto's net van die momenten zijn, ik zit nooit op het verkeerde been. Galop is helemaal waar, dat zal toch een kwestie van tijd zijn denk ik.

Ulfeino, dank je wel, wat lief!
Mijn zadel is een County Competitor, ik moet zeggen dat dit het fijnste zadel is dat ik ooit heb gehad/op heb gereden. Laatst weer eens een ander zadel geprobeerd bij een zadelmaker en die haalde het gewoon niet bij deze. Ik heb ook nog een Hulsebos op maat gemaakt voor 1 van mijn andere paarden. Die zit ook heerlijk, maar de County is de topper.

Paradiso Haha!, ik heb zeker geen spijt (tot nu toe Knipoog). Startkaart aanvragen lijkt me leuk, maar dan moet ze nog wel wat meer bevestigd zijn. Ben wel erg blij met haar constante aanleuning inderdaad!

smeetjoew, wat gaaf!! Dank je wel voor je moeite, erg lief en erg leuk gedaan. Zo moet ze inderdaad zijn op de foto. Lachen
Ze had trouwens zo'n mooie staart, een hele dikke met krullen. Ik vind de foto met staart helemaal 'wennen', ik kijk nu al zolang tegen haar aan zonder staart. Haha!

0Whisper0, dank je wel en ik moet inderdaad opletten dat ik mijn handen rechtop hou. Lachen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:44

Heel mooi paard en het ziet er goed uit,zeker voor zo'n groen paard.Als enige tip heb ik dan ook dat je af en toen je tenen iets naar buiten steekt.Trouwens,ik weet niet of je een nepstaart wilt bestellen of wat dan ook,maar je kunt bij de slager zo een gratis staart krijgen die je er eventueel in kan vlechten of laten vlechten.Sucses met deze mooie merrie,en ik hoop dat ze helemaal goed word en blijft.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:44

Ontzettend gaaf dat je dit paard een kans geeft en er in geloofd! Het geeft een heerlijk beeld, super om naar te kijken, ze blaakt van de gezondheid zo te zien!

Enig rijtechnisch commentaar zodat mijn post kan blijven staan is: Let op je ellebogen, dat je die netjes aan je lichaam houdt Lachen

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:53

wat een ontzettend gaaf dier zeg! geeft een lekker ontspannen beeld super ! als enige rijtechnise commentaar dat ik kan geven is hierboven al genoemd je tenen iets meer naar binnen houden Lachen

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:55

leuk paardje, loopt lekker.
It's a weltieeee:)

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:18

Trouwens, even voor de record. Ik ben het vriendje van Jura...en het is MIJN paard Haha!

Ik had haar gekocht voor Maartje omdat ze niet verder kon in de sport met haar twee merries. Deze was toch wel qua bloedlijn en bouw (ondanks jaarling zijn) erg hypo. Helaas gooide de OCD roet in het eten, maar nu naar het lijkt, kan het toch eindelijk van start gaan. We zien wel hoever we komen met haar!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:55

Bizar zeg, die foto bewerkt door 0Whisper0... Wyo met staart... Ik moet er ook aan wennen. Wel knap gedaan met die oortjes zeg!

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:36

Het is altijd jammer om een paard zo te zien terugvallen steeds. Maar wel prachtig wat voor baasje die heeft!
Die altijd vertrouwen in het beestje heeft. Prachtig!

Veel sucses nog.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:22

Paradiso schreef:
Bizar zeg, die foto bewerkt door 0Whisper0... Wyo met staart... Ik moet er ook aan wennen. Wel knap gedaan met die oortjes zeg!

Puhtmptp.. Smeetjoew is de naam. *LOL*
Whaha, neehoor. Grapje. Kan gebeuren. Hih.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:30

Paard heeft veel meer body gekregen sinds ik haar voor het laatst zag. Ziet er goed uit Jura, beeld is fijn. Omdat ik dan toch commentaar moet leveren (zucht, nieuwe regels..) probeer ook in de galop rechtop te blijven zitten.

Ben benieuwd hoe ze er met haar nieuwe staart uit ziet!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:31

OEPS, blonT! Sorry!!! Verkeerd gekeken Knipoog Maar erg mooi dus! Hihi.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:52

Fok die regels, Jura (en ik) vinden het al leuk dat mensen reageren.
Dus als je het perfecte plaatjes hebt, dan weet je dat omdat je 0 commentaar hebt, omdat er niets over te zeggen valt :s ?!?!

De staart 'was vroeger iets van drie zo vol dan op die foto! Ik hoop dat als ze 8 a 9 is, weer terug gegroeid is.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:13

Werd gewezen op het topic door een vriendin Lachen
Mijn paard heeft net zoveel staart als de jouwe!
Dus waarschijnlijk krijg je dezelfde reacties als ik.
Vind dat je dr netjes aan de gang hebt, ondanks dr probleempjes!

Rijtechnisch ziet het er netjes uit! Commentaar geef je zelf voldoende, je hebt wel een mooi zit!