Ben erg benieuwd wat jullie van mijn merrie vinden. Even wat uitleg over Wyo. Het is een 5 jarige merrie die ik al heb vanaf dat ze jaarling was. Toen ze 3 was bleek ze ocd in haar knie rechtsachter te hebben en daar is ze aan geopereerd. Het herstel ging niet zoals gehoopt en ze bleef onregelmatig lopen. Omdat de kliniek niets meer kon vinden was het advies om haar maar te gaan rijden en hopelijk werd het dan beter. Overigens is na de operatie haar staart gaan uitvallen en een jaar er na had ze alleen nog maar een staartwortel met een paar haren er aan. Dit is nog steeds niet aangegroeid, hoewel het nu wel iets lijkt te gaan groeien.
Dus toen ze 4 was heb ik haar zadelmak gemaakt, wat zonder problemen ging. Na een paar maanden rijden kreeg ze een gigantische dip, haar looplust was helemaal weg, ze werd dof, wilde niets meer. Het leek wel een virus. Tot eind vorig jaar heeft ze toen weer stilgestaan en sinds een paar maanden rij ik haar weer af en toe. Echter de laatste weken gaat ze weer zo goed en zit ze zo goed in haar vel, dat ik haar nu echt ben gaan oppakken, voor het eerst. Het is dus eigenlijk nog een heel groen paard. Het is wel een merrie die regelmatig probleempjes heeft qua gezondheid, maar ik heb alle vertrouwen dat het uiteindelijk een stijgende lijn gaat worden. Op dit moment wordt ze echt elke dag dat ik haar rij beter. Voor het eerst kan ik er echt aan rijden; tempowisselingen, overgangen, echt sturen, recht maken etc etc.
Ik ga trouwens via een Amerikaanse site een staart bestellen, dat is veel goedkoper dan hier in Nederland. Zodra ik deze heb maak ik nieuwe foto's, en volgens mij is het dan weer een ander paard. Nadeel van zo'n kort staartje is dat ie zo licht is dat ze hem vaak heel hoog houdt of rond zwaait, wat natuurlijk niet zo mooi is.
Dit vind ik de allermooiste foto. Als ze haar oren hier net naar voren had, dan zou ik hem wel uitvergroten.

Verruimen gaat ook best goed.

Galop gaat nog onbehouwen, maar ik kan haar nu wel goed sturen en ze begint nu ook meer te dragen.

Ze heeft best gespierde billen voor een paard dat nog zo weinig heeft gedaan.

En een mooi hals vind ik!

Vooral in de rechtergalop wordt ze nog wat lang.

)
En anders (wat ik niet denk), sorry. Hihi 

Ziet er goed uit.