Haf Koss@ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Staceyy

Haf Koss@ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 19:51

Hallo Bokkers !!

Eerst even wat informatie over Koss:

Naam: Koss.
Stamboeknaam: Major ............ Bloos
Vader: Maestro van de Bosrand
Geboortedatum: 21-02-1994
Niveau: We rijden FNRS proeven op de manege, en rijden F 9.
Springen doen we ook. Dit in wedstrijden op 70/80 cm. Maar hij kan makkelijk 90/100 cm

Zaterdag 21 Juni heb ik voor het eerst in de carrouselles bij mij op de manege gereden.
Had er erg veel zin in, eerst Koss mooi gepoetst en leuk met oranje versierd.
Nederland moest spelen dus wou ze wel even aanmoedigen. (helaas niet geholpen Huilen )
Evelien (eef1400) was er voor de foto's en had nog een leuke bloemetjes boa mee genomen voor onder het zadel.

Ze heeft alleen van het inrijden foto's kunnen maken omdat het van de les zelf te druk werd.
Zelf heb ik nog foto's uit filmpjes gehaald.
Koss liep super en had er heel veel zin in, dit is ook te zien op de foto's : D
Want hoe drukker hij is, hoe dieper hij loopt Verdrietig
Af en toe heeft die dus zo'n lekkere doordram bui, net als vandaag.

Ik ben erg trots op mijn kanjer, hij heeft goed gewerkt !!

Veel kijk plezier en graag wat opbouwende commentaar.

Groetjes Stacey & kusje van Koss ! Knipoog

Eigen commentaar:
* Kapstokjes Bloos
* Pony loopt wat te diep, we zijn hier mee bezig, om meer van achter naar voor te werken.
Dat van achter gaat al prima, is ook wel te zien. Maar nu nog iets minder diep.
* niet te ver achterover leunen

Nou hier dan maar de foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En? Zien jullie verbetering?
Dit was met kerst 2007 Bloos
Afbeelding

En daarna zijn we nog even een wandeling buiten gaan maken:

Afbeelding

Afbeelding

Bye bye
Afbeelding

Afbeelding
Zoenkampioen!

Groetjes Stacey,
Kusje van Koss

PrimaDonna_

Re: Haf Koss@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:53

STEEES EN KOSSS !!

ziet er leuk uit meis Haha!
Jullie gaan steeds beter rijden en echt ineens heel snel vooruit.
Blijf lekker zo doorgaan.
Je zit super goed, let wel op je teentjes en niet te breed zitten zoals mij en de jongens hahahaha Tong uitsteken

dikke kus van eefje !!

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:54

Veeeel meer ruimte van voren geven als hij zo diep loopt, probeer hem met zijn neusje eruit te rijden. En niet zo achterover zitten. En hakken uitdrukken want nu prik je constant met je sporen in zijn buik, leuke haf. Haha!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:54

Zit zeker verbetering in maar probeer niet te ver achterover te gaan zitten Knipoog

sinadama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:56

Ziet er een stuk beter uit
Houding mag wel iets verbeteren. Je zit te ver naar achteren
maar erg goede vooruitgang

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:58

kijk uit dat je niet te ver achterover gaat hangen en dat je je tenen meer naar binnendraait. Verder vind ik jullie een leuke combi.. en wat een onwijs gaaf oranje ''setje'' zegmaar Haha!

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 20:00

Bedankt voor jullie reacties!

@Eva:
We zijn er hard mee bezig om hem wat meer opgericht en minder diep te laten lopen. Maar bij Koss is het zo,
als ik de teugel losser laat, blijft hij gewoon zo lopen.
Maar bedankt iig voor de tip;)
En idd mn hakken uitdrukken, ook een aandachtspuntje.

@ Prada:
Bedankt voor je ontzettend leuke reactie Bloos

@ sinadama
houding heb je helemaal gelijk in, ben de laatste tijd wat meer naar achter gaan zitten.
Dit komt oa doordat we heel de zomer in de buitenbak rijden, en daar geen spiegels hangen. Want zelf voel ik het niet zo.
Ga in de vakantie erg aan mijn houding werken, en dus gewoon op een niet te hete dag binnen rijden, bij de spiegels Knipoog

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:13

Als hij zo diep gaat lopen... (hangt hij ? ) Buitenteugel 2 cm naar voren (geef hem lucht) en dan even een 'prikje' met je binnenbeen. Dan zou hij (als het goed is) de ruimte opzoekken en minder gaan hangen en die lopen. Verder loopt hij lekker ruim en dat achterover hangen vind ik helemaal niet zo storend... Ik zie dit liever dan in de zelfde graat naar voren.... Ga lekker zo door dus maar werk er aan dat alles 'luchtig' blijft

manoo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:39

Leuke haf! Zeker een verbetering.
Ik zou hem ook wat meer ruimte/ lucht geven. Je hoeft de teugel ook niet altijd langer te laten worden om lucht te geven, je handen meer ontspannen kan een stuk schelen.
Ik sluit me bij Peelie aan, dit heeft bij mij eerder goed geholpen op het hangen

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:41

Mooie haf hoor!!!
Maar volgens mij, als ik de laatste foto bekijk, zit je hartstikke scheef.
Zo kun je ook niet goed inwerken op je paardje.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:47

Heey!
Allereerst ; wat een super knap paard heb jij onder je kont Haha!!
Puntjes waaraan je zou moeten werken zijn al aangegeven Lachen. Inderdaad wat meer ruimte van voor, en zelf wat minder naar achter gaan zitten !
Ga zo door! ziet er verder super goed uit !
Even offtopic : op welke stal sta je? de omgeving komt me zo bekend voor Tong uitsteken

patatjemet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:11

Normaal hou ik nooit van koudbloed paarden, dus ook niet van haflingers maar bij deze veranderd spontaan mijn mening!
Wat een gaf ding. Hij loopt lekker ruim! 2e foto heb je een mooie houding behalve je tenen. Komt helemaal goed met jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:08

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 13:35

Ziet er netjes uit. probeer idd iets meer ruimte van voren te geven, het lijkt nu wel een beetje alsof je hem echt in de krul trekt!, en dat is vast niet de bedoeling Knipoog.

Ik kan niet van 1 foto zeggen, of er verbetering in zit. (zit er vast wel in, daar niet van)
maar misschien moet je er anders wat meer foto's van plaatsen, omdat dat ook op een 'heel' ander moment is gemaakt Knipoog
Verder ziet het er keurig uit!

succes!

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 18:39

@ Peelie:
Heel erg bedankt, ik ga dit zeker proberen. Hier heb je tenminste wat aan ! Lachen niet gemeen tegen anderen bedoelt.
Maar het probleem is dus, hij hang helemaal niet, hij is heel losjes enzo. Tuurlijk voel je contact met de mond van je paard, maar hangen doet hij niet.

@patatjemet:
jeetje, wat leuk Lachen
word er bijna verlegen van Bloos
eigenlijk ben ik zelf ook niet zo van de koudbloeden, maarja, ik vind gewoon dat hij wat heeft. En toch anders is dan andere haflingers bij ons. ( Sloom, hangerig e.d is hij absoluut niet. Ondeugend wel. Knipoog )
En tja, die kleur vind ik geweldig van hem. In de winter is hij nog donkerder, en dit heeft hij echt van zijn vader: Maestro van de bosrand.

@spettic:
ik begrijp dat je dat zo opvat, is een beetje een rare foto. Ik ging even een buitenritje maken, en meneertje durfde niet door het tunneltje heen, want er kwam een fietser met ligt aan. Daarna is hij er braaf door heengelopen, en dat verdiende wel een beloning. En tja, toen klikte de fotograaf;)

@ panter1:
Die ruimte van voren heb je helemaal gelijk in, zie hem zelf ook wat liever met zn neusje eruit. Maar trek hem absoluut niet in de krul Lachen hij is heel ontspannen enzo en loopt automatisch zo.
Paar weken geleden heeft hij nog een massage gehad van een fysio, dus dacht dat het misschien een vast spiertje in zijn rug kon zijn. Maar hij zat gewoon los enzo. Maar hij drukt zijn rug ook niet weg. Maar we gaan er aan werken Lachen

@ Eevj:
Ik sta op Manege de Prinsenstad te Delft. Langs de rijksweg Lachen
En aan de overkant staat Neville Stables.

Bedankt voor alle leuke reacties!
Groetjes Stacey

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:41

mooie haflinger, probeer iets minder naar achteren te zitten, dan ziet het er nog iets netter uit. Verder vind ik het erg netjes.

Mag ik vragen hoe je aan de naam Koss komt? Haha!

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 18:46

Nou, dat is een heel grappig verhaal.

Koss is een paar maandjes manegepony geweest, voordat die verkocht werd. hij was te druk, sterk en onhandelbaar voor manegekindertjes.
De tijd dat hij in de manege stond, hadden we nog 2 andere haflingers genaamd: Kees en Koos.
Nu had iemand hem Kaas genoemd. Maar wie noemt zn paard nou Kaas ?
Dus toen hebben ze er maar Koss van gemaakt om het toch nog een beetje bij Kees en Koos te laten passen Knipoog

zijn echte naam is trouwens Major Knipoog ( Meedjoor)

Championn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:57

Er zit zeker verbetering in!
Geef hem wat meer ruimte,zodat hij niet zo diep gaat lopen.
Maar hou hem wel actief. Zo rij je hem er dus eigenlijk 'uit'.
Probeer recht te zitten,je zit op sommige foto's wel erg naar achter.
En probeer je tenen wat meer 'naar binnen' te houden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 20:02

dankje wel voor je reactie,
maar hoe meer ruimte ik hem geef, hoe meer hij met z'n hoofd naar beneden gaat. als ik hem loslaat is het net een sneeuw/zand schuiver.
Actief houden is bij hem ook geen probleem, dat is tie wel, Lachen
maar toch heel erg bedankt voor je reactie.
en ga vrijdag weer aan de slag met al jullie tips

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:07

Ik heb nog niet iedereen hun commentaar gelezen etc maar 1 ding valt me op aan de foto's en dat is dat zijn bit zowat bij z'n oren zitten, m.a.w. het zou er wat ontspannender uitzien wanneer je je teugels iets losser laat.

Op foto 2 lijkt het alsof je paard z'n mond wilt openen (wat word tegen gehouden door je sperriempje).......

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:41

Je zou kunnen proberen hem met wat meer been te rijden. Niet continu aandrijven, maar zorgen dat hij achter wat zakt en voor wat meer omhoog/eruit komt. Dus veel overgangen, hand voor, maar zeker bijdrijven met de been.
Dit kun je dan weer afwisselen met veel lang en laag rijden. Met z'n neus zo ver mogelijk naar de grond. Dan wissel je inspanning en ontspanning af en gaat hij meer op zijn eigen benen lopen.

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 19:13

Dankjullie wel voor je reactie.

@Blunneke.
Het lijkt denk ik maarzo. heb zelf ook goed zitten kijken, maar denk dat je een beetje door de war bent met die gespen, die vallen namelijk erg op, en geef je gelijk. het ziet eruit of het bit achter z'n oren zit. maar dat zijn de gespen van zijn hoofdstel. en koss speelt heel erg met zijn bit, zit er op te sabbelen enzo. en daardoor krijgt hij ook zo;n witte mond. dus daarom lijkt het zo of ik in zijn mond trek, maar dat is absoluut niet zo. want ik voel met rijden totaal geen spanning vooraan. terwijl dat eerst wel zo was, en dat vind ik zelf al een hele verbetering.

@AnnemiekvM
Dankjewel voor je ontzettend goede commentaar Lachen
kunnen veel mensen op bokt een voorbeeld aan nemen, ( niet aanvallend bedoelt)
Ben in de les vooral bezig met overgangen, en schijnovergangen. Voltes en s-jes en 8-jes.
Dat van die inspanning-ontspanning, door hem zo laag mogelijk te laten lopen ga ik zeker proberen morgen Lachen
ontzettend bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:16

Ik vind het er ontzéttend bij elkaar getrokken uitzien. De ruiter zit erg tegen, houd m voor te kort waardoor er zichtbaar enorme spanning bij de kaak ontstaat.. Dus, hand naar voren en met je been er naar toe rijden. Denk niet dat dan nog 'duikt'.
Verder zie je op de hoofdfoto ook zijn hals & daar is duidelijk een onderhals te zien.. Dus of deze pony zo lekker in de bovenlijn gereden word? Ik denk dat als hij écht nagefelijk loopt en dus op eigen benen dat dit vanzelf wel beter word.
ik ben niet echt onder de indruk..

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 19:50

Als eerst:
mijn zit ben ik zelf ook niet tevreden over.
ik rijdt hem nu al erg naar voren om zijn neusje er meer proberen uit te krijgen, maar dit lukt nog niet erg. dus ben ik nu aan het proberen om hem met een lange teugel ontspannen te laten draven, en af en toe zelfs galopperen. dit vind hij nog erg moeilijk. vooraan zit absoluut geen spanning, hij is heel losjes en voel niet meer dan contact met zijn mond, geen gehang, geen gesjoor, geen getrek.
dat van die hoofdfoto en onderhals snap ik niet helemaal wat je daarmee mee bedoelt?

btw:
Koss rij ik nu nog geen jaar, ik denk zo'n 9/10 maanden.
Ik rij maar 1 keer in de week.
en 1 x in de 2 weken springles.
Voor de rest rijdt de eigenaresse erop, een vrouw van wat hogere leeftijd ( in de 60),
Koss heeft in het begin heel lang alleen maar voor de kar gelopen, daardoor ook zijn gespierde nek en billen enzo. sommige mensen denken dat hij te dik is, maar dat is hij niet Knipoog

foto 6 vind ik denk ik de mooiste, hier loopt hij niet zo diep, en goed voorwaarts op eigen benen.
alleen ik moet m'n hakken uitdrukken.

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:34

Ten eerste wil ik zeggen dat het er prachtig uitziet!
Mischien moet je iets meer rechtop zitten. Maar ik vind de zit altijd het moeilijkst.

Er is zeker verbetering tussen de kerst en nu. Je pony lijkt nu erg actief aan het been.
Ik vind het prachtig zo'n hafje!:d

Groetjes