). Antarticus is een 3 jarige ruin van Trento B. Hij is gefokt en in eigendom van Jacatra in de Zuidoostbeemster. Hij is sinds februari onder het zadel en ikzelf rijd hem sinds april. Ik werk voornamelijk aan de ontspanning en hem fijn aan de hulpen krijgen en houden. Ik rijd veel overgangen, schakelingen en wendingen met hem omdat hij hierdoor dan wat meer tot rust komt en zich fijner laat bewerken. Hij kan zichzelf soms nog weleens wat druk maken en zich wat spannen maar de laatste tijd gaat dit eigenlijk al heel veel beter. De galop is soms nog wat woest (neigt soms wat hard te gaan) maar komt ook al beter onder controle en wat beter in balans. Mijn eigen aandachtspunten zijn dat ik goed op m'n kont moet zitten op hem. Ik vind 'm soms nog wat moeilijk uit te zitten (vooral in de galop
). Moet daar meer op m'n kont zitten, beter voor mij uit kijken en m'n been lang maken. Op m'n eigen paard heb ik daar minder moeite mee maar deze beweegt even wat meer in zijn lijf. Wordt aan gewerkt in ieder geval!Verder is het een fijn te rijden paard. Pikt alles goed op en werkt fijn mee. Nou, genoeg uitleg gegeven. Hier komen de foto's:
Eerst even stappen:

Nou en dan hier de galop (en gelijk mijn struikruiterhouding
)

Ben benieuwd wat jullie van deze knappe vent vinden!

) 
probeer goed op je kont te zitten, maar dat had je zelf ook al als punt... Ziet er echt heel fijn uit...
. Ziet er goed uit zeg, hij loopt er ontspannen bij! Volgens mij is zijn galop ook niet erg makkelijk uit te zitten?
. Valt me op dat hij al zo'n hals heeft. Je zou idd wat rechterop mogen zitten in de galop, maar denk dat dat ook wel komt als hij wat meer balans heeft in alles. Nu is het misschien voor jullie allebei nog wat zoeken?