Hij kan niet rijden, en zij heeft een paar keertjes op de manége rondgehobbeld.
Nou, kopen ze maar dadelijk een arabier, want 'dat is nu toch wel hét van hét onder de paarden'
en tellen even 6500 euro neer voor een vosmerrie van 12. 'k Heb haar nog niet gezien, maar een andere
kennis zei dat ze er helemaal niet zo goed uit zag (ingevallen).
Nu wil dat eerste meisje dus dat ik dit paard eens rijd 'want ze schrikt van alles, en jij hebt toch al 25 jaar ervaring en ik durf zelf niet'.
Wil ik best helpen, en vraag of het beest in kwestie op voorhand gelongeerd kan worden, antwoord 'wat is dat voor iets, een longe'. Juist ja
Oké, effe vragen hoe het paard onder zadel reageert, 'kweet niet, ze komt van de RENBAAN'.
Hola, daar gingen bij mij toch enkele lichtjes branden, want ik heb helemaal GEEN schrik, maar een paard wat gewend is op snelheid te lopen, daar heb ik totaal geen ervaring mee! Betekent immers hier niet, teugels aannemen = rennen?
Ik wil namelijk niet door de omheining uit vliegen (moet in een wei rijden)! Niet zozeer voor mij, ik spring er indien nodig wel af, maar ik wil dit paard geen trauma of zo bezorgen!
En dan nog het ergste, ik vroeg of mevrouw in kwestie een zadel had, 'ja hoor, een heel nieuw western'.
Mij best, maar hier ken ik ook al niks van (hoe moet zo iets liggen, waar zie je aan dat het past), antwoord 'hoe, zijn daar dan maten in?'
HELP HELP, heeft er iemand met wél ervaring, tips?????????????
* dubbel van het lachen*
. Dat ze denken een heel goed paard te hebben gekocht voor op de renbaan en het een dressuurpaard blijkt te zijn die bij de start in piaffe gaat.
)
, maar snap ook niet dat ze al een zadel hebben zonder te weten of het past en daar de enige ervaring in te hebben