Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ook gaan we wel eens niet rijden en wandelen of lekker een uur buitenrijden. Vinden die paarden ook leuk

Citaat:misschien kun je eens voorstellen op je stal om eens wat te organiseren met elkaar?
. dikke kogel met vocht erin waarschijnlijk door overbelasting Elisa2 schreef:Ik vind ook dat paarden die afwisseling nodig hebben hoor,ik train zelf 4 a 5 x dressuurmatig maar ik wissel nogal in training.Hij hoeft echt niet iedere dag te toppen,rijd soms ook alleen maar even los en dan stop ik weer.Meestal longeer ik 1x in de week gewoon los en ga ik 1x per week het bos in {kan helaas niet vaker},en de jonge paarden hier krijgen om de dag beweging.Het ligt ook een beetje aan het paard,de ene longeer je weer wat vaker als de andere.Het mooiste zou zijn 2x in de week naar het bos,1x springen en de rest dressuur.Maarja niet iedereen heeft daar de juiste omstandigheden en benodigdheden voor.
Ze staan in het land en ook in stal.
Laat staan als hij dat elke dag zou moeten
Elisa2 schreef:Ik wil even reageren op dat ieder paard buiten moet kunnen lopen{in het bos} dat is dus niet zo.Ik heb er 1 die je echt niet alleen in het bos kan rijden,die is dan levensgevaarlijk en vind het echt niet leuk.Met een ander paard kan het wel,maar nog niet prettig.Ook hangt het er vanaf of je echt in een bos kunt rijden of ook nog langs een weg moet etc.Sommige paarden zijn echt niet mak genoeg om langs een weg te gaan rijden of in een druk bos.
.
Citaat:Ik wil even reageren op dat ieder paard buiten moet kunnen lopen{in het bos} dat is dus niet zo.Ik heb er 1 die je echt niet alleen in het bos kan rijden,die is dan levensgevaarlijk en vind het echt niet leuk.Met een ander paard kan het wel,maar nog niet prettig.Ook hangt het er vanaf of je echt in een bos kunt rijden of ook nog langs een weg moet etc.Sommige paarden zijn echt niet mak genoeg om langs een weg te gaan rijden of in een druk bos
, zodat ik inderdaad ook niet hoefde te lopen.