Zilverado (Rhodium X Amethist) @ dressuurwork L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Zilverado (Rhodium X Amethist) @ dressuurwork L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:48

Begin januari hebben wij Zilverado gekocht. We zijn op het moment bezig hem meer op de achterhand te krijgen, maar vooral alles rustig aan omdat hij dingen heel snel oppikt.

Problemen die we tegen komen zijn dat hij er wel eens achter wil kruipen en op het moment de linkerbuiging moeilijk vind. Daarom zit ik mijn linkerhand wat breder en lager in voltes Lachen

Mijn laarzen knelden vandaag enorm en het gevolg was dat ik geen gevoel meer had links, dus ook niet zo goed kon drijven. We hebben 20 minuutjes gereden en toen ben ik gestopt. Hij was dus niet helemaal lekker los.. Willen jullie hier beetje rekening mee houden? Kon namelijk mijn hakken hierdoor niet uitdrukken. Dus dat is momentopname Knipoog

Ik ben zelf geneigd in galop en verruimingen iets teveel mee te gaan zitten en mijn linkerhand een half pianohandje te maken, hij ligt niet volledig plat maar ook niet netjes rechtop. Op deze foto's lijkt het ook alsof ik best wel een bochel heb, maar dat is de bodywarmer ROFL

Eerst wat draf werk
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Pasje wegrijden
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

Joscaa

Re: Zilverado (Rhodium X Amethist) @ dressuurwork L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:52

Ziet er erg netjes uit, vind jullie een leuke combinatie. Ja
Commentaar: (tsja, verplicht he!) Volgens mij speel je een beetje piano met je handen, maar dat weet ik niet zeker, kan ik niet helemaal zien door niet 100% scherpe foto's Knipoog

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:54

Ja, met Links vooral, Recht is gewoon netjes rechtop, op momentopname na dan, maar met die zwarte handschoentjes en zwarte manen valt dat slecht op Knipoog

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:55

Wat wordt het al een hele vent zeg! Hij is echt niet meer zo baby als eerst! Vind het rijden er goed uit zien, je mag in galop wel wat meer op je billen gaan zitten Knipoog
Setje staat trouwens echt chique!

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:59

Ah en dan eindelijk foto's van jullie!
Ziet er netjes uit hoor Merel.

En dan moet ik nog commentaar geven ook..... Knipoog
Ik vind inderdaad ook dat je de achterhand er wat meer bij mag rijden.
Op sommmige foto's is hij er meer bij dan op andere.
Lekker over de rug rijden tesamen met veel overgangen en schakelen zullen hem daar snel sterker maken Knipoog

kimenragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:02

ziet er netjes uit!
geeft een ontspanne beeld!
let alleen wel op je handen !(kan zo lijken hoor )
veel plezier nog samen Haha!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:17

Zo was is deze al mooi bespierd joh voor een 4 jarige, hele mooie kont heeft hij al, en over het algemeen een heel aansprekend paard.

Let erop dat hij niet te diep gaat lopen (daar heeft die van mij ook een handje van), en blijf zelf goed zitten in de galop (of ga je expres iets wat staan?), ik zou zelf nog graag zien dat je hem in de galop wat meer ruimte geeft van voren, ik wil niet zeggen dat je hem vast zet, maar ik zou jouw handen daar graag nog meer wat naar voren zien staan.

Maar dat komt vast wel goed met jullie twee, het ziet er in ieder geval veelbelovend uit voor een 4 jarige.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 18:22

Helemaal gelijk hoor Jaggie, dat wil die idd. En omdat die in galop mega groot gaat, blijf ik hem teveel bij me houden. Houd hem niet vast, maar geef hem idd net te weinig ruimte. En ik maak het mezelf moeilijk, moet af en toe de knop omzetten om GEWOON te gaan zitten Knipoog

Dankjullie wel allemaal!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:33

Hey Merel!

Als 1e:
Je set staat echt heel erg gaaf op hem! Echt heel mooi!
Verders vind ik Beeb een echte Babe! (ja nog steeds).

Ik vind het ook leuk om te zien dat jullie al erg gegroeid zijn samen. Ook toont Zilverado niet meer zo baby achtig.

Commentaar:
Sta je handen iets meer toe, het lijkt of je hem iets te straks houd aan de voorkant.
Je lijkt wat gespannen in je houding (je schouders, armen en benen). Ik denk dat als je je iets meer probeert te ontspannen dat je beter kan zitten in de galop.

Succes met je kampioenschappen of de pavocup wat was het nou? Blond

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:38

Je mag inderdaad iets meer zitten in galop, maar daar ben je zelf ook al druk mee bezig! Lachen
Ik vind hem ookal lekker gespierd worden, en ik vind het alleen jammer van zn mooie koppie dat je frontriem zo naar boven zit! Knipoog

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:47

Heb m natuurlijk al eerder gezien in de HK maar nog niet onder het zadel. Wat een prachtig paard heb je onder je kont! Echt een plaatje! Je zit trouwens (vooral op de 1e foto) erg netjes!

Rijtechnisch commentaar:
Je tenen mogen soms wat meer naar binnen. Daarnaast vind ik dat ie soms wat diep loopt. Vooral op foto 3 kun je dit goed zien. Hij opent hier ook zijn mond. Je zou daar dus iets meer met je hand mogen ontspannen en m iets meer naar voren mogen rijden.

Vind overigens wel dat ie over het algemeen mooi over de achterhand loopt! Lachen Super hoor, voor zo'n jong dier.

Jullie zijn echt een hele mooie combi! Haha!

_Kimi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:02

Jullie zijn echt een heel leuk setje! Een paar tips: hou je handen rechtop met rijden en hij loopt soms echt achter de loodlijn, en het is beter voor hem als ie op de loodlijn loopt!
Verder leuk beestje en mooie foto's! succes nog!

Dunesjka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:18

Netjes hoor.. Hij heeft wel lange benen of lijkt dat nou zo Tong uitsteken Leuk setje trouwens

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 21:54

Hij heeft idd lange benen Knipoog Hij is 1.66, maar hij heeft langere benen als ons paard van 1.73 had. ROFL

De rest: Dankjullie wel!

KanCa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:59

mooi paard en mooie houding!
denk alleen een beetje aan je benen op een paar foto's liggen ze een beetje naar achter (kan moment opname zijn).

het lijkt wel of je in de galop een beetje uit je zadel komt.

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:20

Wat is het toch een knappe Beeb. Maar neem de tijd dan komt het helemaal goed met jullie hor!
Hij kruipt idd nog wat vaak achter de ll maar voor zo'n jong dier is dat helemaal nog niet zo heel erg hor. De a.h. mag er idd meer onder maar dat komt vanzelf ook met wat meer bespiering.
En probeer op je kont te blijven zitten in de galop Tong uitsteken
Verder geeft het een lekker beeld. Ziet er toppie uit !

mek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:31

Wat een mooie paard!
Loopt mooi 'hoog' op zn tenen! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:43

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet verwijderd.

Het is niet de bedoeling om commentaar te herhalen. Dit mag alleen als er een extra verduidelijking of bruikbare tips of uitleg bij staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 06:34

Merel, wat ziet Zilverado er goed uit zeg. Súper Ja
Rijden ziet er ook netjes uit, alleen af en toe (of het lijkt zo) kom je een beetje uit je zadel. Zou wat mooier zijn als je meer op je bips gaat zitten Haha!
Maar echt, voor dat half jaartje dat je em nu hebt .. Het ziet er gewoon hardstikke goed uit Lachen!
Enneh, hijs inderdaad al heel mooi bespierd voor zo'n jong paard.
Jullie gaan nog ver komen Lachen

Veel succes verder nog.
MIESSSS Haha!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 07:21

Ik vind het een erg leuk dier zo van de foto's!
Goed dat je probeerd hem meer naar achteren te krijgen, want hij duikt nog graag op de voorhand. Maar goed, daar zijn ze nog jong voor hoor!
Probeer in de galop iets meer te blijven zitten. Je duikt hierin graag nog mee naar voren. Als je blijft zitten wordt het voor je paard ook makkelijker!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 08:47

Het ziet er netjes uit.
Maar wat mij opvalt is dat je maar 20 minuutjes hebt gereden, maar dus ook meteen gaat doorzitten. Op de foto's rijdt je nl niet licht op het buitenbeen.
Misschien kun je dat beter opbouwen en pas op het einde als de spieren van je paard warm zijn en je naar de oprichting toe gaat rijden dan pas gaan doorzitten. Op deze manier rijdt ga je je paard meteen forceren en bij elkaar rijden.
Misschien zie ik het ook wel verkeerd, het is maar een tip.
Succes!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 09:21

@ Roosje; Ik heb wel stukjes lichtgereden, maar dat ging niet zo lekker ivm afgeknelde benen. Normaal zit ik pas laatste 10 minuutjes door.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:46

Ziet er alweer erg netjes uit Merel!
Let erop dat je niet teveel stelling neemt in de hals. Voor de rest ietsje meer lengte geven in de hals zou mooi zijn Lachen
Succes verder OK dan!

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:48

Merel daar ben je met dat prachtige paardvan je Tong uitsteken
Moet jullie echt keer in real life zien.

Nu nog even wat comentaar wat dat moet tegenwoordig hier op HAW Knipoog Ik ben het eens met je eigen comentaar.
Vind wel dat je een nette houding heb maar probeer nog wat ontspanender gaan te zitten Lachen

Je dekje staat super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:53

Zeeer net diertje heb je daar!

Hij lijkt zich wat op te kroppen, en loopt ook iets te diep. Al vind ik het achterhand gebruik in galop wel heel erg goed. In draf loopt hij toch iets op de voorhand, wss doordat hij zo diep & opgekropt loopt!

Probeer hemo wat voorwaartser te rijden, en hem meer lucht van voren te geven, zodat hij uit zijn eigen houding durft te komen!

Verder erg gaaf paard.. en dat gezemel hierboven? Tja.. anders mag ik niet reageren!!