Omgeschoold; Rockefeller

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Novice

Omgeschoold; Rockefeller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 16:24

Tja dan word je zomaar omgeschoold...
Omdat mijn eigen paard met een peesblessure staat en ik aan het revalideren ben van een ernstig ongeval moest ik blijven rijden.
Het werd een manegepaard; Rockefeller v. Rachmaninof een 12 jarige bruine ruin van 1.78m. van het merk Rheinlander Knipoog
Het gaat niet elke dag zonder slag of stoot (zie 3e foto) maar ik heb in 5 wedstrijden toch al 9 winstpunten bij elkaar weten te rijden

Afbeelding
(Hakken laag Bloos )

Afbeelding
Altijd fraai zo'n sta moment Haha!

Afbeelding
Zo kan het dus ook Verdrietig

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4QR8Z6OI.jpg

Afbeelding
Galopje

Afbeelding
Op stand

Afbeelding
En zijn mooie koppie Pling

Brand maar los......................

Oja en mocht je denken dat paard ken ik...PLEASE naam contact met me op via PB

Eowyn3003

Re: Omgeschoold; Rockefeller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:29

Ziet er goed uit, maar ik vind het een beetje raar om met sporen te gaan rijden als je je hakken niet uitdrukt. Daar moet je echt op letten, zometeen prik je hem lek Lachen

babbeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:36

denk om je hakken, en volgens mij kunnen de beugels ook wel een gaatje langer maar dat moet je zelf beslissen natuurlijk.
voor de rest ziet het ergoed uit! je zou niet zeggen dat het een manege paard is , leuk paardje om te zien.!
veel succes nog met revalideren en het rijden natuurlijk.!!!

_Celien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:51

Eowyn3003 schreef:
Ziet er goed uit, maar ik vind het een beetje raar om met sporen te gaan rijden als je je hakken niet uitdrukt. Daar moet je echt op letten, zometeen prik je hem lek Lachen

Inprincipe heb je enigzins gelijk, alleen deze sporen zijn zo stomp en klein dat het eigenlijk geen schade kan aanbrengen.

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:41

wat vervelend voor je paard..
maar dit ziet er goed uit
let idd op je hakken, en probeer je handen niet vast te zetten als hij in verzet gaat...

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:42

Ziet er goed uit, alleen let op je benen. Op iedere foto zit je spoor in dat paard gedrukt

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 11:46

@ Eowyn3003 Ik heb Z2 gereden dus dan weet ik wel wanneer ik wel of niet met sporen kan rijden hoor.

@ babbeloe Kan idd een gaatje lager, maar dan kan ik hem helaas niet uitzitten, zijn beweging is zo groot dat het even met een gaatje korter moet.
Rockefeller dankt je voor het compliment

@ Roos_3 Volgens mij staan mijn handen niet vast zoals je ziet hangt de teugel in een waslijntje

Iedereen bedankt voor de (minder) positieve reacties

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:31

vindt het er netjes uitzien.
Idd je hakken wat meer uitduwen.
Loopt dit paard nu nog in de manege?
En succes met omscholen, heb zelf ook 1 die ik moest omscholen na 6,5 jaar manegewerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:33

Novice schreef:
@ Eowyn3003 Ik heb Z2 gereden dus dan weet ik wel wanneer ik wel of niet met sporen kan rijden hoor.

@ babbeloe Kan idd een gaatje lager, maar dan kan ik hem helaas niet uitzitten, zijn beweging is zo groot dat het even met een gaatje korter moet.
Rockefeller dankt je voor het compliment

@ Roos_3 Volgens mij staan mijn handen niet vast zoals je ziet hangt de teugel in een waslijntje

Dat je Z2 hebt gereden zegt ook niet alles..

Wel een mooi paard. Ziet er goed uit.
Wel wat meer je hakken uitdrukken, en ik denk dat je beugels ook wel een gaatje langer kunnen! Lachen

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:38

Novice schreef:

Denk er wel aan dat je je hand ook kan vastzetten als de teugels in een waslijntje hangen.. Het is juist het idee dat je meegaat met de bewegingen van de mond van je paard Knipoog

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:38

Beugels langer ben ik het ook mee eens, als ik het goed zie rijd je op een dressuurzadel maar je benen zijn in de houding van een veelzijdigheidszadel. Maar goed, je hebt er een reden voor las ik.

Eerlijk gezegd vind ik hem er niet al een 178 (mijne is 175 en toont veel groter) paard uitzien haha, of ben jij zolang Lachen

De verbeter punten zijn verder wel genoemd en wens je veel succes met de wedstrijden met dit leuke paardje!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:19

Leuk beestje!
Je zou idd niet zeggen dat hij zo groot is, maar waarschijnlijk heb je zelf ook behoorlijk lange benen!

Omscholen gaat niet zonder slag of stoot, maar zo te zien ben je lekker bezig. Het mag allemaal nog wat meer op de achterhand en bijelkaar, verdere punten zijn al genoemd.

Succes met omscholen en met revalideren!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:27

_Celien schreef:
Eowyn3003 schreef:

Inprincipe heb je enigzins gelijk, alleen deze sporen zijn zo stomp en klein dat het eigenlijk geen schade kan aanbrengen.

nee maar elke keer als je em raakt, per ongeluk omdat je je hakken niet goed uitdrukt, geef je wel een beenhulp , waar hij in principe op moet reageren...

volgens mij word ie alleen maar traag van als je hem zo prikt....

hij lijtk me ook erg stug in mond nog, tenminste t lijtk of je best wel druk op je teugels hebt en op de hoofdfoto zie je dat t bit gewoon door mond getrokken word...

beugels langer is denk ik ook wel goed idee want op sommige foto trek je gewoon je knie over het zadel....

en dat Z2 verhaal.....van je....

als je al met zulke argumenten komt om kritiek te verdedigen, vind ik beetje zielig....

========================================

heb even je profiel bekeken, daar zit je er mooier op als op deze.....maar dat zal ook wel komen doordat die al fijner lopen....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:44

Leuk paard,maar zoals al gezegd is,zit je er wel veel met je spoor in en je been opgetrokken.Lijkt me dat hij zo ook niet kan buigen om je binnenbeen.Als je moeite hebt met je hakken uitdrukken,zou ik je sporen lager doen,zodat ze niet steeds in het paard komen.En als het paard sloom is,dan zou ik hem eerst eens goed voor het been maken.

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:04

Op foto 1 komt je knie helemaal uit het zadel zetten....
Lijkt me toch een idee ( al is het iedere keer maar 10 min) je beugels een gaatje langer te doen... Zo wen je er langzaam aan en is het minder vermoeiend voor je zelf.
Op iedere foto heb je een opgetrokken been, dit is jammer, het verstoord het beeld enigzins. Verder veel succes met de training.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:51

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet verwijderd.

Daarnaast mag het van mij hier wel wat gezelliger worden. Persoonlijke prikkelingen zijn niet de bedoeling. Commentaar en kritiek kun je ook vriendelijk en respectvol opbouwend geven.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:49

Citaat:
nee maar elke keer als je em raakt, per ongeluk omdat je je hakken niet goed uitdrukt, geef je wel een beenhulp , waar hij in principe op moet reageren...

volgens mij word ie alleen maar traag van als je hem zo prikt....

hij lijtk me ook erg stug in mond nog, tenminste t lijtk of je best wel druk op je teugels hebt en op de hoofdfoto zie je dat t bit gewoon door mond getrokken word...

beugels langer is denk ik ook wel goed idee want op sommige foto trek je gewoon je knie over het zadel....

en dat Z2 verhaal.....van je....

als je al met zulke argumenten komt om kritiek te verdedigen, vind ik beetje zielig....

Hier ben ik het compleet mee eens!
Niks aan toe te voegen.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:53

Je paard zegt niet elke keer dat je erin port: 'Oh ze heeft Z2 gereden dus ze weet wat ze doet.'

Iedereen maakt fouten, of je nu B of Z2 rijd.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:41

Nou, om er toch nog eens wat positiefs van te maken: Ik vind dat je hem heel goed aan het lopen hebt voor een manege paard hoor! En het is nog een erg mooi manege paard ook.
Toch ga ik me wel bij de anderen voegen. Je zei dat je weet hoe je met sporen moet rijden maar kan je (ook na al deze tips) misschien niet een keer PROBEREN om het zonder te doen? Misschien reageert dit paard daar wel heel goed op!
En proberen kan geen kwaad toch Clown

peggy3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:44

ziet er netjes uit denk wel dat het goed gaat komen. Alleen mogen de beugels best een gaatje langer en let op je houding

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:49

Ik vind het er goed uitzien, het lijkt me dat het veel werk is om een manegepaard zo te laten lopen, ik kan me niet voorstellen dat een manegepaard makkelijk lekker los door zijn lijf is namelijk.
Je hakken zijn wat storend, als je die goed zou kunnen uitdrukken ziet het plaatje er wat mij betreft goed uit! Succes!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:53

Rockefeller is een mooi dier zeg. Lachen
Heb ook even in je profiel gespiekt en vind je daar inderdaad een stuk netter zitten. Dat kan ook het moment van de foto's zijn, alleen als ik je op deze foto's zie zitten zou ik ook absoluut niet denken dat je Z2 hebt gereden. Bovendien zegt dit ook niet altijd wat over het spoorgebruik en weten dat.

Voor de rest wens ik je succes met hem, volgens mij komt dat helemaal goed. Knipoog

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 16:41

Dus al deze mensen met de kritiek op mijn spoorgebruik hebben altijd netjes de benen van het paard???
Heel goed dat degene met commentaar dat wel kunnen Knipoog Blijf vooral zo rijden, dan kom je er wel!!!

Ik gebruik als mijn paard (in dit geval een "afgestompt" manegepaard) niet voorwaarts is idd bij elke pas mijn onderbeen en spoortje als ik ga zitten. Op het moment dat hij aan mijn been is hou ook ik! mijn onderbeen lang en drijf niet bij elke pas met mijn onderbeen en spoor.
RF liep op het moment dat de foto's werden gemaakt voor de eerte keer op gras en had daar veel moeite mee, en had daarom de ondersteuning van mijn been en spoortje hard nodig.

Toch weer allemaal bedankt voor de reacties en ik hoop dat de komende reactie over mij en het paard gaan en dan zonder commentaar op mijn spoorgebruik! Haha! Dat weet ik nu Gaaaap

whynova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:23

Je hebt hem mooi aan het lopen hoor voor een manegepaard;) Idd de beugels wat langer en over spoor weet je nu wel...
Ik vind dat die op sommige foto's net wat ronder mag lopen. En de galop foto vind ik erg mooi. Let aleen goed op je tenen! Heel veel succes ermee

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:22

Novice schreef:
Dus al deze mensen met de kritiek op mijn spoorgebruik hebben altijd netjes de benen van het paard???
Heel goed dat degene met commentaar dat wel kunnen Knipoog Blijf vooral zo rijden, dan kom je er wel!!!

Neen dat kan ik niet, maar daarom rij ik dus ook zonder sporen.

HAW is nét om te horen wat je 'fout' doet, maar ik zal jou geen commentaar meer geven.