Mijn dinnetje Debsel (Flevolander@bokt) is foto's komen maken wat ik onwijs leuk vond, dank je wel!!Valiant is een 6 jarige ruin van Democraat. Ik heb hem sinds 8 april (toen is hij goedgekeurd) en sinds 1 mei staat hij bij mij in de buurt op stal. Voor die 1 mei heb ik hem wel een aantal keren gereden (ook aan de longe) maar echt rijden gingen we pas doen toen we van stal veranderd waren.
We hebben samen al een verhaal, de liefde tussen ons (nou ja, mijn liefde voor hem
) begon al vorig jaar rond juli, toen ik foto's van hem op het internet zag staan. Toevallig leerde ik iemand kennen die werkte waar hij stond en zo ontmoette ik hem. De eerste keer dat ik op hem zat, 13 september liep ongelukkig af met een val. Ik besloot toen helemaal dat ik voor hem wilde gaan, hij was het gewoon
Uiteindelijk in maart was alles rond, en dus 8 april is Valiant gekeurd - en goedgekeurd - en dus ben ik in het bezit van mijn droompaard 
Valiant is behoorlijk eenkennig en het rijden ging niet echt van een leien dakje. Het vertrouwen tussen ons moest echt groeien en stukje bij beetje vind hij steeds meer zijn plekje en leer ik hem beter kennen.
Waar we met rijden vooral tegenaan lopen nu is dat hij fijner door de kaak moet, en dus soepeler moet worden. Verder was hij vrij kort in zijn gangen en moest ik hem dus langer in zijn hals gaan rijden. We zijn nu intensief bezig met lessen en we gaan lekker vooruit

Vandaag was iets minder, het was onwijs druk in de binnenbak (buiten regende het
) en toen we eenmaal buiten waren, kwam er ook een manegeles bij ons in de bak instappen. Veel te zien dus en hierdoor kon hij niet fijn ontspannen.Daarbij zijn we aan het uitvogelen welk bit fijn bij Valiant past, deze heb ik gevonden en besteld en ik zou nu op een vergelijkbaar bit van iemand rijden, maar Valiant liep er niet fijn op. Uiteindelijk ervoor gekozen om er een ander bit in te doen waarna hij beter ging ontspannen.
We rijden geen wedstrijden nog. Als het lekker blijft gaan ligt het in de planning om in september de Almere Cup te starten, we gaan het wel zien

Mijn houding is ook echt niet goed. Ook hier ben ik mee bezig in mijn lessen... Ik moet rechterop gaan zitten en voor me uitkijken

Nou hier dan de foto's

Om te beginnen even zijn séxy Scapa Dark Grey showen

Binnen begonnen met rijden

Maar daarna snel naar buiten!
Je kan hier goed zien dat hij niet helemaal ontspannen is. Hij loopt niet soepel door zijn kaak

Wel fijn beengebruik

Even ander bit halen

Tries.. binnenhand OPZIJ niet naar je toe

Crea-bea Debsel

En toen op het laatste, ging die toch fijner lopen

Tries.. Vallie is geen satéstukje die aan een stokje moet

Nog even een galopje

Hij is nog niet fijn nageeflijk, kom grotendeels door mij ik moet meer op mijn billen gaan zitten.
Hij heeft wel stukken dat hij nageeflijk loopt, zijn sprong is iig fijn

(behalve smaragd dan! maar dat ligt aan smaragd, niet aan vallie)

wees er trots op dat je zo een pracht beest onder je hebt