Isabelle in het oranje @ dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Isabelle in het oranje @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 21:59

vandaag Isabelle in het oranje gestoken en lekker gereden.

even wat informatie:
Isabelle heeft Z2 gelopen, maar wordt al een jaar of 2 niet meer op dat niveau gereden. al kent ze de knopjes nog prima Knipoog

we zijn nu vooral bezig met rechtrijden, tact, ritme, dat ze op het achterbeen blijft en ook wil loslaten aan de voorkant.
ik zit er nu voor de 6e keer op en het gaat toch al een stukje beter dan de eerste paar keren.

mijn "verbeterpunten"
- meer zitten, rug niet hol of te bol maken
- lengtebuiging in de travers moet beter

de slof hangt er nog aan voor de zekerheid en op advies van de eigenaar, ze wil er soms wel eens tussenuit piepen. ook heb ik bij haar nog wel eens moeite om haar er helemaal door te krijgen, ze pakt dan vast is de kaak. met het slofje kan ik dit nu nog beter oplossen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

upendo

Re: Isabelle in het oranje @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:00

Ik vind het er goed en ontspannen uitzien,
allen misschien een puntje:
De beugels een gaatje langer.. Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 22:02

die heb ik juist net een gaatje korter gedaan, als ik ze een gaatje langer doe krijg ik bungel benen, ga ik op mijn tenen staan en raak ik uit balans. en dat is dus niet de bedoeling Haha!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:07

LiSSy schreef:
die heb ik juist net een gaatje korter gedaan, als ik ze een gaatje langer doe krijg ik bungel benen, ga ik op mijn tenen staan en raak ik uit balans. en dat is dus niet de bedoeling Haha!

Haha, okay.. Lachen
Ja, het viel me op dat je met je knieën nogal dicht op de zweetbladen zat..
Maar je houding is voor de rest erg goed, dus echt storend was het niet. Haha!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:33

Ziet er goed uit! Ik vind je er netjes opzitten en soms ogen je beugels inderdaad een beetje kort. Vooral de eerste paar foto's, maar vanaf de vierde foto valt het weer niet zoveel op. Verder geen opmerkingen! Gaaf setje en paard en vooral... je laarzen Haha!. Zijn dat Lipica laarzen? Tong uitsteken

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 22:36

laarzen zijn van De Niro, zijn italiaans Lachen

in mijn vorige topic had ik mijn beugels een gat langer, daar kan je zien dat ik dan ook veel slechter zit. daar werd ook de tip gegeven dat ik ze toch maar een gaatje korter moest doen. dan maar iets minder volgens het plaatje, maar iig wel netjes zitten en vooral in balans zitten

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:41

Maar valt wat in de buitenschouder en wordt vandaar wat zwaarder op de hand.
Tijdens de travers mag het paard meer lengtebuiging gaan vertonen.
klopt het dat het paard een wat steil achterbeen heeft?
Ik zou zelf meer gaan schakelen met hem, zodat hij wat meer gaat buigen in het spronggewricht.
Succes met rijden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 23:02

"maar valt wat in de buitenschouder" wat bedoel je daarmee?

of ze een steil achterbeen heeft durf ik niet te zeggen, schakelen doe ik veel. dan weer 3 passen terug dan weer 3 passen flink naar voor en ga zo maar door. doe ik in de draf en in de galop.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:38

Oei jij durft...... Haha!

Nee zonder gein, je pakt haar goed op en het ziet er al heel fijn uit. Ze mag iets meer van de hand af.

Leuk paard!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:41

Al lekker in de sfeer van 't EK Haha!
Ziet er netjes uit, ontspanning zie je ook.
Mooi paard!

THExUSED

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 00:42

Mooi paard Bloos!
Enige tip die ik kan bedenken zijn al genoemd en naar voren kijken Lachen (niet dat ik het doe ofzo Huilen van het lachen )

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 09:25

Nathalie02 schreef:
Oei jij durft...... Haha!

Nee zonder gein, je pakt haar goed op en het ziet er al heel fijn uit. Ze mag iets meer van de hand af.

Leuk paard!

hoe bedoel je iets meer van de hand af?

ik weet dat ze iets achter de LL loopt, maar ik heb haar er liever wat achter dan dat ze er precies op loopt en niet los laat ik de kaak.
verder heb ik niet teveel in mijn handen, denk een onsje aan beide kanten Lachen

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 11:14

Een erg leuk paard, dat ten eerste! Voor mijn gevoel mag ze de hals iets meer laten vallen. Ik denk dat Nathalie dat ook bedoelt.
Probeer wel op binnen te zitten in de travers. Je ziet aan die foto dat ze met haar zwaartepunt wat achter blijft in de beweging (ik blijf het lastig vinden, dat uitleggen. Ik hoop dat je me snapt). Als je wat meer op binnen kan gaan zitten zal ze wat beter kunnen buigen om jouw binnenbeen en kan ze makkelijker naar het zwaartepunt bewegen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 11:32

Ziet er al best goed uit.. Ik zou het paard graag nog meer zien dalen vanuit de schoft, dus eigenlijk ook net iets meer haar hals laten vallen.. Op sommige foto's heb ik ook het idee dat je je handen net iets mooier mag dragen.. Maar veel meer zou ik niet kunnen bedenken, want het ziet er gewoon al best lekker uit!!

Jullie zijn een leuk team!!!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 16:00

Ik bedoel met wat in de buitenschouder vallen, het nog niet helemaal in balans zijn van het paard.
Maar dat komt vanzelf wel.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 16:18

ik vind zelf de halshoogte goed, lager hoeft ze van mij niet. in het losrijden doen we dat wel... maar bij het oppakken wil ik toch dat ze met haar hals iets meer bovenin blijft. dat mag opzich nog we wel meer.

het scheef zitten in de travers zie ik, was me er alleen niet van bewust. daar ga ik de volgende keer op letten Lachen

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:25

Ik vind dat je een erg mooi paard hebt Haha!!
Het is wel beter als je je beugels 1/2 gaten langer maakt, omdat je dan recht op gaat zitten en je hakken beter gaat uitdrukken. voorderest ziet het er tóp uit!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:34

LiSSy schreef:

haha komt me bekend voor, dit had ik ook met mijn nieuwe paard, had ze ook maar 1 korter gedaan, instructrice vond dat ze wel 2 langer konden, nou heb nog nooit zo met mijn benen geklapperd , maar na een week ofzo, lekker wennen, staan ze er weer stil bij hoor Knipoog gewoon oefenen, staat tenslotte wel mooier op zon mooi dressuurzadel

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:42

Waarom wél een slof maar dan geen cap? Sorry, maar als je zegt dat ze er nog wel eens tussenuit piept, vind ik dat je erg onverantwoord bezig bent als je vervolgens geen cap doet (en er dan wel een slof aan hangt).

Rijtechnisch betreft vind ik dat je het paard mooi rijdt, al zou het achterbeen er soms wel wat meer onder mogen. Je houding is verder ook prima, ik stoor me niet aan te korte beugels of een verkeerde rughouding. Zorg wel, wat betreft je benen, dat je knie op het zweetblad blijft en niet ervoor (probeer dus je been langer te maken, dit hoeft niet met langere beugels). Ook moet je voor je uit kijken. Wel stoor ik me behoorlijk aan je handen(houding). Je moet ze rechtop houden (niet naar beneden gedrukt) en wat meer rechtop/voor je uit. Je krijgt nu een lelijke knik in je polsen en daardoor zet je meer druk/spanning op de voorkant.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 19:18

dat ik niet met cap rijd moet ik altijd nog zelf weten Knipoog

als ze er tussenuit piept gaat ze hard, maar ze gaat niet springen, bokken oid.

been lang maken is inderdaad een bekend probleem, dat vind ik vreselijk lastig. probeer er wel heel bewust op te letten, maar als ik dan ff druk met haar ben vergeet ik het weer even.

knik in mijn polsen zie ik niet zo, handen staan gewoon in de lijn van onderarm en teugel. als ik een ophouding geef komen ze inderdaad even iets naar beneden. maar ik ben van mening dat ik op deze manier veel zachter in kan werken dan als ik ze gespannen rechtop moet houden.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:49

Je ziet de knik op de 1ste, 5de en 11de foto wel duidelijk. Maar je hoort je handen rechtop te houden en niet zo naar beneden gericht. Ik vind dat je dat namelijk wel erg doet, misschien dat jij het anders ziet, omdat je naar jezelf kijkt.

Als er iemand bij je is met rijden, kun je aan diegene vragen om steeds te zeggen dat je op je benen moet letten. Op een gegeven moment wordt dat dan automatisme Knipoog

Je moet inderdaad zelf weten of je wel of niet met cap rijdt, om het jezelf comfortabeler te maken, denk ik? Maar om er dan voor dat paard een slof aan te hangen, dat vind ik gewoon niet eerlijk. Ook als een paard hard gaat, kun je er af vallen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 20:41

ik weet dondersgoed dat ik kan vallen Knipoog maar de eigenaar die zelf meerdere paarden tot het Z heeft opgeleid gaf aan dat ik de eerste paar weken beter even met slofje kon rijden.
ik denk toch dat zij het paard het beste kent Knipoog

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:49

Ik heb ook niets tegen de slof, hoor. Maar je hangt 'm er aan om het voor jezelf veiliger te maken. Waarom dan niet beginnen bij een cap?

En ik weet niet zeker of het slechts momentopnamen zijn, maar op sommige foto's lijkt het zadel een beetje achterover te kantelen?

Verder vind ik het paard echt prachtig, hoor. Mooie gangen ook.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 07:16

zadel ligt goed, dus denk dat het momentopnamen zijn. de eigenaar is echt super zuinig op haar paarden en laat de zadelmaker en de DA liever een keer te vaak komen dan een keer te weinig Lachen

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 07:52

Het ziet er goed uit, maar ontspan jij zelf ook.
Het lijkt of jou schouders niet zo ontspannen zijn.
Verder ben ik helemaal verliefd op dat setje Oranje
Gaaf hoor!