Fotoshoot Kylie en Sterion by Celine fotografie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_SteR_

Fotoshoot Kylie en Sterion by Celine fotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 11:01

Hier dan nogmaals ons topic. Ik vind het erg jammer dat HAW zo verandert is. Zo is er toch geen lol meer aan? Je vergeet 1 klein dingetje, gelijk op slot, alle moeite voor niks.

Zondagavond is Celine [Pasamba @ bokt] bij mij en Sterion langsgeweest voor een fotoshoot. Voor de ITP foto's, klik hier Haha!

Nog even wat achtergrond informatie over Sterion. Sterion is een 16-jarige heethoofd, ik weet verder niks over zijn verleden, we weten alleen vrijwel zeker dat hij voor het rennen/draven gefokt is. Twee jaar geleden zat er nog geen galopknopje op, overkruisd en keihard galopperen zonder ontspannen. Ook in de stap en draf was de ontspanning ver te zoeken.
Dus ik ben enorm trots op wat wij bereikt hebben.

We trainen gewoon op B-niveau. We hebben ook een aantal wedstrijden gelopen, maar omdat het zo'n heethoofd is, was hij op wedstrijdterrein helaas niet te rijden. Vandaar dat we nu gewoon lekker thuis aan het trainen zijn.
We oefenen vooral op het lekker ontspannen lopen, wanneer hij niet in een al te drukke bui is, pakken we ook vaak wat oefeningen uit de L1 mee.
Galop is natuurlijk Sterion zijn mindere kant, maar toch maken we nog steeds vorderingen, het kan altijd beter.

Over mijn houding; mijn rechterbeen lijdt nog altijd een eigen leven. Ook moet ik goed om mijn rechterhand denken, dat ik niet ga tegenwerken.
In galop is mijn houding helemaal vreselijk, dit komt denk ik ook een beetje doordat het nog ontzettend veel moeite kost om hem lekker te laten lopen in galop.

Celine; ik vind de foto's echt supergaaf geworden! Heel erg bedankt!

Hier dan de foto's Pling :

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

16. Nog even een foto van 2 jaar terug:
http://img181.imageshack.us/img181/3830 ... 002db7.jpg

Doei!
Laatst bijgewerkt door _SteR_ op 12-06-08 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

fiandor

Re: Fotoshoot Kylie en Sterion by Celine fotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:05

Mooi paard.
ik vind het er alleen niet echt vriendelijk uitzien.
je zou kunnen proberen om je handen wat hoger te houden, en minder te "trekken" aan de teugels. Als jij je paard goed rijdt gaat hij vanzelf wel omlaag met zijn hoofd.

Nog veel plezier jullie samen! Lachen

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:06

Mooie foto's!
Denk goed aan je houding. Vooral aan je handen en aan je hakken. Als je (vooral in galop) iets meer meegeeft is het misschien voor je paard ook wat makkelijker.

Succes verder.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:19

Wat een verschil met 2 jaar terug!
Het ie goed vooruit gegaan!

Let er op dat je je benen niet tever naar achteren legt. Hierdoor kantel jij af en toe wat voorover.
Vooral in de galop is dat goed te zien. Je handen mogen daar ook meer echtop en bijelkaar.
Succes ermee!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:29

Erg mooie foto's. Alleen "zit" je niet op je paard. Veelal val je naar voren, kijk je naar beneden,leg je je benen teveel naar achter en zoek je steun in je handen. Werk veel aan je zit en het plaatje is compleet! Succes!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:38

Mooie foto's, die zijn erg goed gelukt. Jullie zien er goed uit in dat setje! Lachen

Rijtechnisch gezien val je erg naar voren, het lijkt of je paard in je handen hangt,
wat daar de oorzaak van kan zijn. Probeer zelf rechter op te blijven zitten,
dan blijven je benen beter op z'n plaats en kan je je handen wat meer dragen.
Als je 'm dan van achteren naar voren drijft, zal het vast al een stuk beter gaan,
en zal hij wat minder op de voorhand hangen. Succes! Lachen

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:43

Gaaf paard! Ik vind je paard zeker mooi lopen, nu jij nog! Knipoog Volgens mij is het gewoon een kwestie van op je kont gaan zitten, rechtop, ontspannen, handen netjes naast elkaar boven de schoft en voor je kijken.

Succes!

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:54

Je bent zeker vooruit gegaan met rijden. Ik zie wel dat je in de galop druk bezig bent met het nagevelijk rijden. Misschien is het verstandig Sterion eerst op zijn eigen benen te laten lopen, en daarna aan de nagevelijkheid te werken. Dan zal het vast wat makkelijker gaan. Ik weet niet hoevaak je longeerd, maar een keertje op zijn tijd longeren (met slof) is ook wel makkelijk.

Voor de rest vind ik de fotos echt super, heel netjes jezelf en Sterion opgetut. Het ziet er heel proffessioneel uit.

Oja, denk erom dat je je knieen bij je zadel houd, dan reiken je benen ook niet zo opzij en je voetjes netjes vooruit plaatsen. Zo lijkt het alsof je onmundig klemt met je bovenbenen.

Succes. Groetjes Amanda!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:55

Zoals sommigen reeds zeiden: goed zitten, niet teveel naar voor gaan. Ook proberen voor je uit te kijken.
Heel knap paardje, geslaagde foto's ( de laatste foto vind ik érg mooi).

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:06

Heej Kylie,
Wat een mooie foto's zeg Haha! ! Die zwart/wit foto's zijn ook heel gaaf.
Jullie zijn echt heel erg vooruit gegaan!
Denk wel aan je houding, je lijkt soms in te knikken in je rechterheup ( foto 4/5 ), meer op je kont zitten en je handen en benen op zn plek houden ( En dan ook nog ontspannen blijven zitten, jemig is niet makkelijk Tong uitsteken )
Heel veel succes verder! en je moet echt weer wedstrijden gaan rijden want het ziet er super uit ! Groetjes Kiki

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 20:29

Bedankt voor jullie leuke berichten en tips! Hier kan ik zeker wat mee.

@ fiandor;
Ik probeer mijn paard juist goed van achter naar voren te rijden, trekken aan de teugels doe ik niet, dit vertekent misschien doordat Sterion vaak zijn mond open heeft, dit doet hij ook gewoon met een los teugeltje.

@ AmmieJ_; longeren met touwtjes doen wij sowieso 1x in de week. Dit helpt inderdaad ook erg goed.

@ Kiki123; Heey Kiki, of we ooit nog wedstrijden gaan rijden, ik weet het niet hoor. Ik vind het zo ook wel erg lekker, zonder verplichtingen enzo Tong uitsteken

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:49

mooi paard zeg.
maar probeer je handen recht op te houden, want zo lijkt het net dat je hem naar beneden trekt. en zelf moet je recht voor je blijven kijken en niet zo naar beneden!
Succes ermee.

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 16:50

wow wat een mooie foto's Cool
een echte bink is sterion geworden, hij ziet er echt heel mooi uit!

rijtechnisch zou je kunnen proberen je benen iets meer naar voren te leggen zodat ze niet zo afsteken. Ook mag je wel rechterop gaan zitten, kijk maar verwaand voor je uit.. mag best met dat leuke paardje van je! Knipoog
Als laaste mag je, je handen rechterop gaan houden en meer naast elkaar, nu hou je misschien onbewust vast waardoor hij ook sneller kan overspringen in de gallop (en nee, ik ben geen expert.. ik zet mijn handjes ook onbewust vast en ik hoor dit commentaar ook heel vaak Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:20

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

jeanine94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:41

ik vind het er wel goed uitzien hoor!

ik denk dat het doordat je je teugels nogal lang hebt, een beetje gespannen lijkt (het lijkt dat je heel veel in je handen hebt)
dus ik zou je teugels iets korter nemen...
en voor de rest ga ik mee wat hierboven gezegt werd Haha!

echt zoo'n onwijs gaaf paard!!! Pling Cool

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:46

Ohh supergaaf dier! Ik vind ook dat je hem erg netjes rijd. Je zit wel wat naar voren, en je rechterbeen idd. Maar ik vind het niet heel erg storend, alleen in de galop, maar dat weet je zelf ook. Probeer ook iets naar boven te kijken

Meid, ga zo door! Ik vind het echt een heel mooi plaatje, mooie foto's, en dit word zeker een wedstrijd topper! Ik vind je paard echt geweldig, je boft er maar mee!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:49

Onwijse mooie foto's en mooi paard Haha! Haha!
Alleen jammer dat je benen ietwat ver naar achter zitten. Maar echt onwijse mooie foto's

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 11:59

Bedankt allemaal voor de super leuke berichtjes!

@ BianC;
Haay stalgenootje!
Jammer dat je berichtje verwijderd is, maar leuk dat je ook even een reactie geeft!

Kusx_Lisa;
Was hij maar zo goed op wedstrijdterrein! Ik kan de spanning die hij heeft op de wedstrijden met geen mogelijkheid afvloeien. Alles wat hij thuis kan, is op wedstrijd gewoon verdwenen. Erg jammer, want hij kán het absoluut. Misschien dat we het ooit nog eens proberen als we op een wat hoger niveau rijden..
Ik ben iin ieder geval erg trots op wat hij allemaal voor me doet, gezien zijn verleden Pling

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:47

Miss moet je vaker op wedstrijd gaan! Het is natuurlijk allemaal erg spannend op nieuw terrein, dan wend hij vanzelf!

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:43

oellalaa wat een verbetering zeg met eerst.
wel wat meer voorover zitten en dan komt het hellemaal goed Knipoog

Napaluna_My

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:51

wat me opvalt, is dat je altijd omlaag kijkt, bijna op elke foto!

Kijk vooruit en niet naar dat mooie paard onder je. Tong uitsteken

Suc6 verder!

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:44

Ik denk dat zonder beugels rijden een hele goede oefening voor jou zal zijn. Zet hem dan bij met slof ofzo en laat iemand hem longeren zodat jij alleen maar met je houding bezig bent. Naast dat je naar voren valt, knik je ook nog heel erg in in je heup. Door zonder beugels te rijden (en het liefst met je ogen dicht) leer je voelen hoe je moet zitten. Zit je verkeerd dan kukel je er gewoon af.

Verder vind ik dat jullie heel erg vooruit zijn gegaan. Je paardje zit ook heel mooi in de bespiering. Als jij er nu nog trots op zit, is het plaatje nog een heel stuk mooier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:03

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

Het is dus niet nodig om eerder geplaatst commentaar te herhalen Lachen

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 09:11

Bedankt voor jullie leuke reacties en tips! Haha! Hier heb ik zeker wat aan.

We zijn nu flink aan het oefenen op mijn houding. Mijn vriend heeft afgelopen weekend even een foto gemaakt en mijn houding zag er al een stuk beter uit.
Ik denk dat het ook door de spanning kwam, ik deed te veel mijn best om hem lekker aan het lopen te krijgen. Tja, er worden niet zo vaak van de super mooie foto's geschoten, vandaar die spanning in mij.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:51

Denk om je houding! Kantel je bekken meer terug, houd je bovenlichaam terug en houd je been op de singel. Verder ziet het er netjes uit!