Kingston @ Dressuur Training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Kingston @ Dressuur Training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 10:07

Hoi,

Hier weer een haw topic van Kingston en mij,
Kingston is 3 jaar oud, en dus maar net zadelmak,
We zijn nu bezig met het verruimen in draf,
En het ''neusje eruit rijden''

Hellaas zijn we vorige week bijna onderuit gegaan op het gras, waardoor hij nu heel voorzichtig loopt,
En ik voorzichtig rijd..
En gaat het dus niet echt lekker,

Daarom krijgt hij vandaag ijzers, en hopen we dat hij zijn vertrouwen weer een beetje terug krijgt op het gras te rijden.
Ook is dit de 2e keer rijden met ons nieuwe zadel, dit is ook even erg wennen!!

We reden in King zn Eurostar Sportive set Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

123468086

Re: Kingston @ Dressuur Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:09

Leuk paard maar ik vind het er wat trekkerig en gespannen uitzien!

Verveelend dat jullie onderuit zijn gegaan, hopelijk niet te veel aan over gehouden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:12

WOW! Helemaal mijn type! Ik weet hoe het is om met een 3 jarige onderuit te gaan..(ik ben wel echt onderuit gegaan) Kun je niet ergens in een bak rijden..zodat jullie beiden weer even wat vertrouwen op kunnen doen? Een wei is nou eenmaal niet het meest geschikt voor een jong paard..

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:13

mooi paard zeg!
Denk dat je hier wel wat commentaar op de foto's gaat krijgen.. de laatste foto is mooi, je past er ook goed op Lachen hoe groot is het paard?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 10:15

Jeanine84 schreef:
WOW! Helemaal mijn type! Ik weet hoe het is om met een 3 jarige onderuit te gaan..(ik ben wel echt onderuit gegaan) Kun je niet ergens in een bak rijden..zodat jullie beiden weer even wat vertrouwen op kunnen doen? Een wei is nou eenmaal niet het meest geschikt voor een jong paard..

We hebben een bak,
Alleen daar heeft een scholekster eieren in gelegt Clown
Die zijn nu net 2 dagen uitgekomen, dus kan niet in de bak rijden! Knipoog
Opzich gaat het wel rijden in het land,
Als ik maar gewoon rustig aan doe
Heb ook maar 15 min, gereden en in het begin is King altijd een beetje vervelend
Net dat mn vriend foto's ging maken Haha!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 10:16

Itsmy1987 schreef:
mooi paard zeg!
Denk dat je hier wel wat commentaar op de foto's gaat krijgen.. de laatste foto is mooi, je past er ook goed op Lachen hoe groot is het paard?

Achjah, maakt mij niet uit,
Zolang ik maar weet hoe hij wel kan lopen! Knipoog
Hij is ong, 1.62

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:19

Hee leuk paard heb je
alleen lijkt het op foto 4 dat je binnen hand heel erg steng is en op andere foto's juist je teugels los hangen.
probeer toch contanct te houden met z'n mond.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:21

Itsmy1987 schreef:
mooi paard zeg!

Mag ik vragen wat voor een commentaar?????

Ik vind het er voor een 3 jarige al best goed uitzien.
Let er alleen wel op dat je volgens mij heel veel spanning opbouwt. Op sommige foto's lijkt het alsof hij op ontploffen staat. Laat hem eerst leren te ontspannen voordat je hem gaat oppakken.
Succes!!!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:21

Doe je wel stiftgaten dan? Een paard met ijzers glijdt nog veel sneller weg op gras.
Stiften bij zon jonge is ook weer niet alles, dus goede beenbescherming is wel noodzakelijk!

Ik ken het, vallen is best eng en je kan wel zien aan je paardje dat hij onzeker is. Jammer genoeg zal een paard dat bang van de bodem is zich niet geven, dat zie je goed op de fotos. Komt wel weer goed.

Wat een leuk paard trouwens!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 10:22

Maureenn schreef:
Hee leuk paard heb je
alleen lijkt het op foto 4 dat je binnen hand heel erg steng is en op andere foto's juist je teugels los hangen.
probeer toch contanct te houden met z'n mond.

Hoi, dankje!
Klopt, dit zie ik nu ook. het land loopt daar iets af, waar King vaak eronderuit probeert te komen,
Waardoor ik vaak even wat strenger wordt met mn binnenhand, terwijl ik eigenlijk gewoon even een kleine ophouding moet geven met mn buitenhand,
Ik weet wel wat ik af en toe fout doe, en doe ook mn best maar als ik idd dan sommige fotos zie denk ik.. mmm.. moet er toch even meer aan denken!! Knipoog

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 10:24

randalinpony schreef:
Doe je wel stiftgaten dan? Een paard met ijzers glijdt nog veel sneller weg op gras.
Stiften bij zon jonge is ook weer niet alles, dus goede beenbescherming is wel noodzakelijk!

Ik ken het, vallen is best eng en je kan wel zien aan je paardje dat hij onzeker is. Jammer genoeg zal een paard dat bang van de bodem is zich niet geven, dat zie je goed op de fotos. Komt wel weer goed.

Wat een leuk paard trouwens!

Ja natuurlijk!
Goede beenbescherming heb ik al klaar liggen, evenals kalkoenenset Knipoog

Dankje!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:25

wat een plaatje heb je zeg Haha!
setje staat hem ook leuk Knipoog

ik zou alleen proberen niet zo naar voren te vallen, maakt een beetje een gespannen indruk.
doordat jullie vandeweek bijna onderuit zijn gegaan, snap ik dat je wat gespannen was, maar dit heeft je paard ook in de gaten en loopt dus ook gespannen. zolang jij zelf doen alsnog er niets aan de hand is, gewoon rustig en ontspannen zit (weet, makkelijker gezegd dan gedaan Nagelbijten / Gniffelen ), loopt hij ook een stuk fijner.
let ook af en toe op je tenen en je hak Knipoog
verder heeel veel plezier met je paardje en jullie komen er wel Knipoog

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:25

Het is een leuk paard, maar hij loopt nu op bijna elke foto erg gespannen.. Misschien dat dat ook wel door zijn voorzichtigheid komt? Maar het ziet er niet echt fijn uit.
Ook vind ik je houding op geen van alle foto's echt netjes, je valt voorover, je verliest soms contact met zijn mond en je zit heel gespannen. Kunnen je beugels niet een gaatje korter? Misschien dat je dan wat meer balans hebt zodat je wat rustiger kunt zitten.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:26

Ik rijd nu zelf ook een 3 jarige en dan is het idd even zoeken waar ze op reageren en hoe je daarop moet inspelen en ach daar leren wij ook weer van, die foto's verduidelijken het alleen nog Knipoog

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 10:28

Lotte1990 schreef:
Het is een leuk paard, maar hij loopt nu op bijna elke foto erg gespannen.. Misschien dat dat ook wel door zijn voorzichtigheid komt? Maar het ziet er niet echt fijn uit.
Ook vind ik je houding op geen van alle foto's echt netjes, je valt voorover, je verliest soms contact met zijn mond en je zit heel gespannen. Kunnen je beugels niet een gaatje korter? Misschien dat je dan wat meer balans hebt zodat je wat rustiger kunt zitten.

Dankje,
Mn houding zie ik idd ook.
Ga van het weekend even kijken of het werkt als ik mn beugels een gaatje korter doe

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:43

Hey maris,

Ik heb wel eens betere foto's gezien van jullie maar ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat jullie bijna onderuit zijn gegaan.. Hoe gaat het nu met kingston? hij begint er echt al heel goed uit te zien!!

Ik denk dat het geen kwaad kan je beugels een gaatje korter te doen, en dan fijn naar je hand toe blijven rijden wat er ook gebeurd, Als je fijne verbinding hebt van voren wordt het rennerige wat je zo op de foto's lijkt te zien vast ook al weer een heel stuk minder..

Boy staat ook op Haw..

Ik blijf jullie een super leuk team vinden en ben ervan overtuigd dat het helemaal goed komt met jullie!!

Guess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:15

Hey wat een mooi paard ook een mooi maatje zo te zien. Ik heb alleen het idee dat hij zijn rug vast zet. (misschien zie ik het verkeerd hoor Clown ) weet je zeker dat er geen wervels zijn verschoven met dat akkefietje en dat hij er daarom zo gespannen uitziet.

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:15

op een aantal foto's heb je totaal geen contact, probeer daar je paard meer naar voren te rijden.
verder een leuk dier.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 12:22

Guess1 schreef:
Hey wat een mooi paard ook een mooi maatje zo te zien. Ik heb alleen het idee dat hij zijn rug vast zet. (misschien zie ik het verkeerd hoor Clown ) weet je zeker dat er geen wervels zijn verschoven met dat akkefietje en dat hij er daarom zo gespannen uitziet.

Nee hoor, met zijn rug is alles goed Knipoog

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:24

het is al vaak gezegd, probeer contact te houden en netjes ontspannen in t zadel te zitten(weet dat t met een 3 jarige zeer moeilijk is)

Alleen vraag ik me wel af waarom je een spoortje om hebt. een 3 jarige zou eventueel toch al genoeg hebben aan een zweepje.

Vind het (persoonlijk) iets te jong om daar al mee te beginnen. Ook omdat je nog niet een constant lopend paard hebt (jong) en hij je dus iets makkelijker uit evenwicht krijgt waardoor je misschien per ongeluk af en toe "prikt" op onnodige momenten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:28

Dat spoortje zou ik me niet druk om maken Lachen
Maar zonder contact en zonder voorwaartse drang zal het paard niet met de neus eruit over de rug gaan lopen.
Ik vraag me wel af waarom de beugels zo lang zijn. Je zit nog niet helemaal in balans, wat ook niet zo vreemd is op een jong paard. Dat wordt op deze manier alleen maar moeilijker.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:29

Aimee schreef:
Dat spoortje zou ik me niet druk om maken Lachen
Maar zonder contact en zonder voorwaartse drang zal het paard niet met de neus eruit over de rug gaan lopen.
Ik vraag me wel af waarom de beugels zo lang zijn. Je zit nog niet helemaal in balans, wat ook niet zo vreemd is op een jong paard. Dat wordt op deze manier alleen maar moeilijker.

Ik maak me er niet druk om, maar ben gewoon nieuwsgierig waarom. Vind t zelf niet echt nodig bij een jong paard(tenzij er een goede reden is)

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 12:33

Silly_Woman schreef:
Ik maak me er niet druk om, maar ben gewoon nieuwsgierig waarom. Vind t zelf niet echt nodig bij een jong paard(tenzij er een goede reden is)

Ik vind dat je het gewoon mag vragen hoor! Knipoog
King is vanaf het begin af aan al heel angstig geweest voor de zweep, wat voor zweep maakt niets uit,
Waardoor ik dus continue dit effect krijg,
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TVBZ7V4U.jpg

En aangezien ik hier al helemaal geen zin in heb, (mede omdat ik op het gras reed) Probeerde ik een spoortje, (kleine knop) wat eigenlijk ideaal werkte,
Als ik van het weekend weer in de bak ga ga ik het weer rustig proberen met zweep, maar durfde het nog even niet aan.

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:01

Leuk dier om te zien hoor! Maar er zit nog super veel spanning in, wat dan kan komen omdat die gevallen is. Maar probeer gewoon is lekker vooruit te rijden en niet teveel te willen regelen van voor. Lekker naar voren aan het been en met een spoortje is niets mis als je hem maar niet verkeerd gebruikt. Soms nog wat verstandiger dan een zweep.

En ik vind je houding wel wat storen, maar daar is al meer over gezegd. Vooral je handen vind ik soms wat tegenwerken.

Lekker door trainen, komt vast goed mooi dier hoor!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:16

zweepje kan je naar mijn mening aanwerken. Ik heb zelf ook een 3 jarige die bang is voor de zweep, maar leer haar nu dus heel simpel dat het niets is om bang voor te zijn dmv grondwerken. Pakt ze super snel op en kan de zweep nu al veel beter 'gebruiken'. Rij zelf nooit met zweep, maar wil wel dat ze leert dat t niet eng is. ( en bijvoorbeeld dus een longeerzweep )

Vind het wel een gaaf paard btw! En verder commentaar is al gegeven. Lekker verder aan werken en veel plezier met m!