Daar issie WEER... Sjors@ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MsMarit

Daar issie WEER... Sjors@ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 10:47

Omdat er op het ander topic een slotje zit.. Nu nog eens...

Sjors is een 4jr Gelerderse ruin...
We zijn vorig jaar begonnen met inrijden maar ik merkte als snel dat hij er helemaal nog niet klaar voor was.. Dus heb ik besloten hem nog een jaar te laten staan...
We zijn nu 3mnd geleden weer begonnen en het gaat steeds beter...
We zijn vooral bezig hem uit zijn eigen (zeer nette opgerichte) houding te krijgen en hem wat langer te maken.. Hij vind het heel erg moeilijk maar goed het gaat steeds beter, en makkelijker!!

Na de zomer wil ik hem gaan uitbrengen...

Ik weet dat mijn handen een Probleem zijn.. maar daar ben ik druk mee bezig..
Ook mijn houding is niet altijd best.. maar ik loop op het moment ook bij de Fysio voor mijn rug!!
Dus ook daar word aan gewerkt *en het shirt vertekend ook wel*

Verder komen hier de foto's
(heb wel gestapt hoor maar daar zijn geen foto's van)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding
Hier is hij MOE!!

Hij liep erg lekker.. Hij was wat druk met zijn hoofd (denk door de vliegen).
Ik was erg blij met hem.. en Trots natuurlijk..

PreHungaro

Re: Daar issie WEER... Sjors@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:49

zo, mooi paardje hoor je mag er trost op zijn.
probeer je handen hoog te houden en diep in het zadel te gaan zitten, hierdoor ga je vaneigens recht zitten je zit nu namelijk een beetje voorover!

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 10:54

Dankje!! Ben er ook zeker heel trots op...

Ik kan nog niet op hem doorzitten. niet door me rug en hij geeft echt enorm hoog op..

Dus de momenten dat het lijkt of ik naar voren zit, dan ga ik waarschijnlijk net omhoog voor het lichtrijden!!
Doordat ik ook nog erg moet wennen aan zijn beweging val ik daarbij wel een beetje raar voren...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:03

jaa,daar is knappe Sjors weer,blijft zo'n bezonder paard...

en wat ziet ie er ongelooflijk goed uit,wat een kanjer geworden zeg... Lovers

echt heel knap,rijden ziet er na zo'n tijd rust toch goed uit,lekker laag en rond rijden,mooi sterk maken,en dan de wedstrijdring in,ben zo benieuwd hoe die dat gaat doen...

doe je ook lessen met hem??en wat vind andrea nu van hem??

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:07

Knappe knul heb je daar hoor.
Maar wat voor een bril heb je nou op??zit er zo raar tegenaan te kijken.

Je handen heb je soms wel ongelijk of wat ver uit elkaar staan maar verder netje's hoor

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 11:10

Ik les op het moment niet meer bij Andrea Fem..
Ik vond het wat te duur.. en Sjors red het nog niet een uur te lessen, en voor een half uur komt ze natuurlijk niet Lachen..

Maar mijn instructrice nu vind hem erg leuk, en ziet ook wle dat hij vooruit gaat en het leuk oppakt Lachen

Dav: ik hem zo'n grote zonnebril op omdat ik heel erg last heb van hooikoorts.. en hier komen die stomme pluisjes niet onderdoor enz!!
Het ziet er indd niet uit maar goed het is functioneel en dat is toch even belangrijker Haha!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:48

Wauw Marit, wat een knappe vent is het geworden! Ik weet nog de 1e foto die je van hem plaatste toen je hem net had gekocht... Wat een gangen heeft hij zeg! Snap het dat het moelijk is om zijn bewegingen goed te volgen, vooral omdat je hem toch ook niet te veel wilt storen.
Qua halshouding mag hij nog wel wat lager komen, maar dat komt vanzelf wel als hij wat meer ontspant!

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 11:58

Ja Bar.. Ik zat indd van de week nog foto's te kijken van hem.. en toen zag ik het ook!!

Toch dat verhaaltje van dat lelijke eendje dat een mooie zwaan werd..

Ik moet eerlijk zeggen dat Dit dus zijn eigen houding is.. Hij vind het heel erg lastig om daaruit te komen en omlaag te gaan voor ontspanning maar het gaat al steeds iets beter...

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:02

Zo heej, wat een gangwerk eronder. Die kan sjouwen!! Dat ziet er veelbelovend uit.
Je hebt hem al lekker aan het lopen terwijl je hem nog niet zo lang onder het zadel hebt.
Houden zo, dan zie ik jullie nog heel hoog eindigen.

Let wel een beetje op je houding, dat je netjes rechtop blijft zitten, je hangt af en toe een beetje naar voren.
Het lijkt me moeilijk uitzitten, dat gangwerk van hem Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:03

Sow die loopt wel heel erg netjes voor een paard wat pas een paar maanden gereden wordt. Super zeg!
Je doet het zelf ook helemaal niet zo gek hoor, let wel op dat je niet te streng wordt met je binnenhand of hem vast gaat zetten.
Je mag nog een tikkie meer achterover zitten.

Watvoor vader heeft hij?

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 12:07

Het is indd erg lastig zitten.. Maar goed dat zal ook wel wennen en als mijn rug eindelijk helemaal meewerkt dan is het misschien ook wel een stuk makkelijker...

Ja die binnenhand is soms indd een beetje streng.. Soms ook wat strenger om hem een beetje los te maken hoor. hij wil nogwel eens zijn kaak vastzetten dus dan even wat strenger met zijn binnenhand vragen en dan weer los.. werkt goed Lachen

Hij heeft een Niet ggk vader.. Zijn vader is een zoon van Elegant Lachen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:48

Wat een onwijs stoere gelderse!! had ik al in het jonge paardentopic gezegd, maar moest het geweoon nog een keertje zeggen!!

Let erop dat je net iets meer achterover blijft zitten, al is het moeilijk, heb zelf ook een 3 jarige gelderse, en daar kan ik ook nog moeilijk netjes op zitten door alle kracht.

Hij loopt keurig super hoor!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:57

Wat een paard is dat geworden Wow! Ik weet nog heel goed dat je hem als kleine dreumes hebt gekocht!! Die foto waar die er nog niet zo mooi uit zag... Maar wat is die uit-gegroeid!! Vingers aflikken Je rijd hem super netjes hoor, gaat ie ook een keer mee op kamp bij reelear Knipoog ? Of die je dat niet meer Vork . Rijtechnisch heb ik een klein puntje *omdat het moet Gaaaap * en dat is; let op je binnehand. Probeer ze bij elkaar te houden en je binnenhand goed te ontspannen (op het einde van de foto's doe je dit al beter).
Ben nog steeds heel erg benieuwd naar het verhaal achter dit paard... hij was er bijna niet meer geweest toch?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:01

Edit; ik hou de eer aan mezelf Knipoog (off-topic reactie)
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 09-06-08 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:10

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:20

Marit, je hebt hem lekker aan het sjouwen zeg!
Echt super dat het zo goed met jullie gaat.

Ik ben niet zo'n held in het geven van rijtecnisch commentaar Bloos maar ik heb bij jouw foto's wel het idee dat je niet "zit".
Denk dus ook dat je daardoor wat naar voren kukelt.
Ook lijkt je binnenhand af en toe een eigen leven te leiden Clown
Maar goed,afgaande op de hierboven geplaatste posts,zie ik dat je daar al op gewezen bent en er probeert op te letten Knipoog

Ik ben heel benieuwd hoe jullie het straks in de wedstrijdring gaan doen.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:20

Wow Marit wat is hij knap geworden zeg!! Haha!
Rijden ziet er hartstikke netjes uit en als je lekker verder gaat met hem iets lager rijden is 't helemaal super!
Dat gaat vast wel goed komen met die wedstrijden Ja

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 17:16

Zoals ik al zei daarnet.. Ik heb op het moment ook wel iets last van mijn rug.. maar goed ik weet dat ik wat voorover kukkel.. het is ook zo'n BOM van beweging.. moet er nog wel erg aan wennen hoor..

Als ik mijn merrie rijd heb ik er geen last van.. maar goed die neemt wat dat betreft ponypasjes Tong uitsteken

Prinslover.. Zal je zo nog wel een PB sturen over Sjors zijn verleden Lachen...

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:44

Hoi Marit,
Dat is lang geleden dat we Sjors(je) hebben gezien hier! Wat een bink is dat geworden zeg, super..
Je hebt hem lekker aan het lopen zo te zien, denk dat het wel verstandig was om hem nog even te laten staan tot ie er helemaal klaar voor was! Waar heb je hem nu staan eigenlijk?
Jij bent ook flink afgevallen trouwens of niet?

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 21:10

iedereen echt super bedankt.. en de tips zijn natuurlijk altijd welkom Lachen
Het is ook niet altijd makkelijk een Jong paard in te rijden Lachen...

Es.. Ik ben indd erg afgevallen *kleine 22kilo* Ik sta nogsteeds bij Anky...

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:15

Gaaf dier hoor, die is haast niet uit te zitten!! Altijd lastig bij die jonge paarden die zo groot draven. Eerst maar lekker op eigen benen en dan een versnelling langzamer, dan zit hij ook beter uit waarschijnlijk. Je zou al wat schijnovergangen kunnen pakken, dan leert hij ook wat meer balans te vinden in een tempo langzamer en dan zal je hem over een poosje ook makkelijker uit kunnen zitten.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 06:03

Klopt hoor... Na het losrijden kan je hem ook wat een beetje langzamer laten draven en dan word het al een stuk beter..
Maar ja kan moeilijk verwachten dat zo'n groot paard direct op het achterbeen het tempo terug gaat nemen...

Het komt wel goed... Voorlopig moet ik er nog erg aan wennen Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 07:48

MsMarit schreef:
Maar ja kan moeilijk verwachten dat zo'n groot paard direct op het achterbeen het tempo terug gaat nemen...

Dat zeg ik toch ook niet Knipoog In tegendeel... Ik zeg juist dat dat lastig is en geef je wat tips mee. En dat je met een paar passen genoegen moet nemen met zo'n jong dier. Het was geen kritiek, meer tips en trucs...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-08 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote-codes gerepareerd.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:27

Hoi hoi,
Het ziet er netjes uit.. maar denk om je binnenhand.. deze lijk je vast te zetten opje been.. daarnaast zie ik dat je een jong paard liever vwnw lopen dan al opgericht.. hij loopt nu op momenten achter de loodlijn.. zeker bij een jong paard zou ik daarmee uitkijken.. van mij mag je wat minder druk van voren hebben (gezien vanaf de foto's natuurlijk) lekker van achter naar voren laten lopen en op zijn eigen benen!
Verder leuk paard en alvast suc6 in de wedstrijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 09:18

Jeetje, wat een gaaf paard is die Sjors geworden zeg! Helemaal mijn type Haha!!

Zoals ik het nu zie, loopt hij volgens mij een beetje over zijn tempo (en dan uiteraard ook jouw tempo). Probeer hem echt bij jou te houden door veel overgangen en figuren te rijden, dan zal hij uiteindelijk ook wat meer ontspannen en zijn hoofdje laten zakken.

Jullie zijn een hele leuke combinatie, en nogmaals, wat een dier is dat geworden zeg! Haha!