Voor degenen die Benisero nog niet kennen; het is een bijna 8-jarige Spaanse hengst, ik rijd hem sinds augustus vorig jaar. We hebben samen nogal wat dipjes en problemen gehad, die mede kwamen doordat zijn eigenaar ons oefeningen liet doen waar we nog helemaal niet aan toe waren. Uiteindelijk heb ik hem zover gekregen dat ik Benisero op míjn manier mocht rijden, en dat wierp zijn vruchten af. Eíndelijk ontspande hij, en wilde hij ook echt voor me werken. En toen begonnen we ook echt een team te worden.
We zijn in de trainingen bezig met schouderbinnen, wijken, keertwendingen in stap, achterwaarts gaan en simpele galopwissels. Dit staat enkel niet allemaal op de foto, aangezien die pas gemaakt zijn toen ik eigenlijk al klaar was met rijden. Dat is ook de reden dat het er niet heel erg actief meer uitziet
Verder is ons grootste aandachtspunt ontspanning.Waar ik mezelf altijd ontzettend aan geërgerd heb, was mijn houding. Ik zat helemaal krom naar voren gebogen. Nu is het eigenlijk nog niet goed, maar juist de andere kant op; ik hang naar achter. En doordat ik te ver naar achter leun, zit ik ook wat te ver naar achter in het zadel.
Excuses trouwens voor de slechte kwaliteit van de stills. De foto's waren vrijwel allemaal op het verkeerde moment gemaakt, en de stills zijn een beetje wazig.. Maargoed, geniet van deze sexy hengst!

1. Een beeetje uit proportie

2.

3.

4.

5. Die witte merrie op de achtergrond is Benisero's mama

6.

7. Inzet schouderbinnenwaarts.

8. Wijken.

9.
Ik hoop dat jullie een beetje een beeld hebben kunnen krijgen van hoe we nu gaan.
Zo zag het er 4 maanden geleden uit;
[HAW] PRE hengst Benisero @ work
Hartstikke goed! Vind het nog steeds een heerlijk paard, heb er verder niks aan toe te voegen.
Gigantisch mooi beest heb je onder je!
Trebol word niet gereden, de eigenaar wilt hem eerst uit laten groeien, en hij word echt met de dag mooier