PRE hengst Benisero @ work in de Spaanse schaduw..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seraphim

PRE hengst Benisero @ work in de Spaanse schaduw..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 16:31

.. want de zon liet zich niet zien Knipoog

Voor degenen die Benisero nog niet kennen; het is een bijna 8-jarige Spaanse hengst, ik rijd hem sinds augustus vorig jaar. We hebben samen nogal wat dipjes en problemen gehad, die mede kwamen doordat zijn eigenaar ons oefeningen liet doen waar we nog helemaal niet aan toe waren. Uiteindelijk heb ik hem zover gekregen dat ik Benisero op míjn manier mocht rijden, en dat wierp zijn vruchten af. Eíndelijk ontspande hij, en wilde hij ook echt voor me werken. En toen begonnen we ook echt een team te worden.
We zijn in de trainingen bezig met schouderbinnen, wijken, keertwendingen in stap, achterwaarts gaan en simpele galopwissels. Dit staat enkel niet allemaal op de foto, aangezien die pas gemaakt zijn toen ik eigenlijk al klaar was met rijden. Dat is ook de reden dat het er niet heel erg actief meer uitziet Vork Verder is ons grootste aandachtspunt ontspanning.

Waar ik mezelf altijd ontzettend aan geërgerd heb, was mijn houding. Ik zat helemaal krom naar voren gebogen. Nu is het eigenlijk nog niet goed, maar juist de andere kant op; ik hang naar achter. En doordat ik te ver naar achter leun, zit ik ook wat te ver naar achter in het zadel.

Excuses trouwens voor de slechte kwaliteit van de stills. De foto's waren vrijwel allemaal op het verkeerde moment gemaakt, en de stills zijn een beetje wazig.. Maargoed, geniet van deze sexy hengst!

Afbeelding
1. Een beeetje uit proportie Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5. Die witte merrie op de achtergrond is Benisero's mama Lachen

Afbeelding
6.

Afbeelding
7. Inzet schouderbinnenwaarts.

Afbeelding
8. Wijken.

Afbeelding
9.

Ik hoop dat jullie een beetje een beeld hebben kunnen krijgen van hoe we nu gaan.

Zo zag het er 4 maanden geleden uit;
[HAW] PRE hengst Benisero @ work

Black_White

Re: PRE hengst Benisero @ work in de Spaanse schaduw..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:32

Oooh wat een knapperd! Ziet er mooi uit hoor!

Edit: Hier en daar mag alleen zijn achterhand er nog iets meer bij.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:35

Zo hé! Jullie zijn vooruit gegaan! Haha! Hartstikke goed! Vind het nog steeds een heerlijk paard, heb er verder niks aan toe te voegen.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:43

Wat een jummie paard! Afgod

Ik vind dat je af en toe wat streng bent in je handen en je mag ze van mij iets meer dragen en naar voren, ze liggen nu af en toe bijna op het zadel.
Maar verder vind ik het er heerlijk uitzien!

Puur uit nieuwsgierigheid: waarom heb je bandages eromheen? Mooi setje Vork

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:44

Echt een paard voor in het sprookje! Haha!
( Rijtechnisch commentaar geven vanaf een foto, ben ik over het algemeen niet echt een voorstander van. Maar goed, bij deze Lachen )
Misschien kun je er op letten recht op te blijven zitten en niet met je hoofd naar voren knikken. Hoewel ik op de meeste foto's je houding erg netjes vind )

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:05

allereerst : je houding!! die is erg verbeterd zeg!! ziet er heel erg mooi uit Lachen en wat een paard *kwijlll*

veel succes nog met dat prachtige beesie Haha!

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:54

Mooi dier!! Het lijkt op de foto alsof je wat met je zit probeert te aan te drijven? Het kan ook zijn dat je met je zit probeert te compenseren dat het zadel iets te ver naar voren ligt. Tenminste dat lijkt op foto 2 een beetje zo. Het blijft lastig met foto's hoor. Veel plezier met dit lekkere ding Knipoog

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:03

Wat een prachtig beest. Ik heb eigenlijk liever dat je iets meer naar achter dan voorover zit vind het niet heel erg storend! Zou ik mogen vragen waar jij woont aan de Costa Blanca?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:01

zeker vooruitgang geboekt. ook ik vind achterover minder erg dan voorover. verder blijkt dat ie de achterhand er goed onder kan zetten, maar zoals hier al gemeld doet Beni dat af en toe niet. Maarja je geeft al aan dat je klaar was met rijden. Wat de handhouding betreft, ik vind die best hoor. En ja t blijft gewoon lekker om naar te kijken, wel opvallend blauw haha. Goh, bewolking aan de costa...

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:52

Ik vind dat jullie erg verbeterd zijn. Benisero laat zich duidelijk meer los en is er wat meer door. Wat een heerlijk dier is het toch...
Tip voor je houding, ga wat meer "in" het zadel zitten dan op de lepel van je zadel en ook meer op de binnenkant van je benen te rijden.
Ik zat met hetzelfde probleem en probeer het nu als volgt op te lossen: als je in je zadel zit kan je je benen eens voor het zadel leggen, dan enkele centimeters voorover schuiven met je zitvlak en dan terug je benen in je zadel leggen. Dan doe je je benen helemaal naar achteren terwijl je met je bovenlichaam naar voren leunt en dan ga je terug recht zitten. Dan zal je perfect in het midden van je zadel zitten en kan je gewoon beter zitten. Hopelijk is het een beetje duidelijk Knipoog

Plaats je nog eens foto's van de andere knappe hengsten op stal? Furia en vooral Trebol?

Ik zie dat de Anky pads het tot in Spanje hebben gehaald Haha!
Laatst bijgewerkt door Idra op 08-06-08 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:52

Wat een knapperd! Ik snap je aandachtspunten, ik zou hem zelf veel meer over de rug heen rijden. Hij houdt zich nog wat vast.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:01

Dit is echt een droompaardje!! Ja Gigantisch mooi beest heb je onder je!

Wat mij opviel (weet niet of het zo is) is dat bij het wijken lijkt of de achterhand ietsje voor komt. Verder mag idd de achterhand er veel meer bij gereden worden. Je zit stoor ik me absoluut niet aan.

Heel veel plezier en succes met dit lekkere ding onder je kont! Haha!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 20:18

Idra schreef:
Ik vind dat jullie erg verbeterd zijn. Benisero laat zich duidelijk meer los en is er wat meer door. Wat een heerlijk dier is het toch...
Tip voor je houding, ga wat meer "in" het zadel zitten dan op de lepel van je zadel en ook meer op de binnenkant van je benen te rijden.
Ik zat met hetzelfde probleem en probeer het nu als volgt op te lossen: als je in je zadel zit kan je je benen eens voor het zadel leggen, dan enkele centimeters voorover schuiven met je zitvlak en dan terug je benen in je zadel leggen. Dan doe je je benen helemaal naar achteren terwijl je met je bovenlichaam naar voren leunt en dan ga je terug recht zitten. Dan zal je perfect in het midden van je zadel zitten en kan je gewoon beter zitten. Hopelijk is het een beetje duidelijk Knipoog

Plaats je nog eens foto's van de andere knappe hengsten op stal? Furia en vooral Trebol?

Klinkt als een goeie tip, ik ga het zeker proberen Ja
Ik zal eens kijken of ik binnenkort foto's kan maken van Furia, hij is op het moment namelijk alwéér kreupel Scheve mond Trebol word niet gereden, de eigenaar wilt hem eerst uit laten groeien, en hij word echt met de dag mooier Lovers

Ashley__ schreef:
Wat mij opviel (weet niet of het zo is) is dat bij het wijken lijkt of de achterhand ietsje voor komt. Verder mag idd de achterhand er veel meer bij gereden worden.

Dat van dat wijken, daar heb je gelijk in. We zijn hier nog niet lang mee bezig en er moet idd nog wat aan gesleuteld worden.

parouscha schreef:
Idra schreef:

Grappig dat viel mij ook op Haha!

Het setje komt wel van de Hypo in NL hoor Knipoog

Verder iedereen bedankt voor de reacties Lachen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:04

Nou.... Wat heb jij vooruitgang geboekt zeg! Knap hoor. En Beni is natuurlijk nog even knap om te zien. Een kwijl hengst. Vergeleken met hem is mijn Fuego maar een watje.

Ben het met de rest eens over 't commentaar Lachen.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:38

hey!

Ik kijk wel vaker naar je topics en zie duidelijk een stijgende lijn! Zn achterhand en ruggebruik is al veel beter geworden OK dan! Hij lijkt nog wel van voor wat vast te houden, maar dit gaat ook zeker goed komen. Probeer zelf, zeker als hij goed loopt, je handen wat meer te ontspannen.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:43

Gaaf beest hoor!

Probeer zelf recht te blijven zitten en je handen wat meer voor je uit te houden. Nu lijkt het of je heel erg aan je teugels gaat hangen Knipoog. Daarnaast heel veel overgangen rijden, ook naar de bijna-stap en verruimingen, om de achterhand wat te activeren Lachen. Veel succes!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:26

Dat ziet er echt al veel beter uit zeg! OK dan! Zo te zien ben je goed bezig.
Zit je niet te ver achterin het zadel omdat je beugels gewoon twee gaten langer kunnen? Je zit namelijk vrij kort en dan kun je geneigd zijn je af te zetten in de beugels en achterin het zadel te gaan zitten omdat dan je beugels langer lijken.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:43

Een plaatje van een paard! over je zit is al het nodig gezegd en adviezen zijn er al gegeven.
Waak ervoor dat je bij het schouderbinnenwaards gaan en het wijken niet teveel je handen/armen vast zet.
Nu lijkt het net of je met het SB je binnenteugel tegen de hals aan duwt, probeer je binnenteugel iets van de hals af te houden, met wijken idem Knipoog je binnenbeen ook gewoon bij de singel houden om de buiging te garanderen/vast te houden, dus niet naar achter leggen.
Lekker ontspannen aan die oefeningen beginnen, niet ineens gaan verstrakken (weet niet of jij dat doet maar dat doen heel veel mensen).
Verder heel veel plezier nog met die grijze parel Pling

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:51

wat een geweldig beest zeg!
ik vind je houding eigelijk erg netjes, in ieder geval ik denk dat veel mensen hier een voorbeeld aan kunnen nemen! alleen leun je soms iets te ver naar achter. wees maar heel erg trots op deze kerel ik denk dat menig mens incl. mij goed jaloers op jou is!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:16

Wauw, daar issie weer! Ik zie dat veel mensen uit het barokke paardenforum al gereageerd hebben Haha! * Kom ook eens gezellie meekletsen Knipoog * Jij en Beni zijn een super combi! Het ziet er al beter uit dan de vorige keren. Hij toont een stuk ontspannender! Let wel op dat als je gaat wijken je je buitenbeen niet naar voren duwt, maar op zn plek houd. Verder echt super om te zien!! Pling

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 16:22

Mies_Apollo schreef:
Ik kijk wel vaker naar je topics en zie duidelijk een stijgende lijn! Zn achterhand en ruggebruik is al veel beter geworden OK dan! Hij lijkt nog wel van voor wat vast te houden, maar dit gaat ook zeker goed komen. Probeer zelf, zeker als hij goed loopt, je handen wat meer te ontspannen.

Bedankt! Hij houd idd nog wat vast van voren, maar hij loopt idd al beter op de rug dan eerst Ja
Annetje schreef:
Dat ziet er echt al veel beter uit zeg! OK dan! Zo te zien ben je goed bezig.
Zit je niet te ver achterin het zadel omdat je beugels gewoon twee gaten langer kunnen? Je zit namelijk vrij kort en dan kun je geneigd zijn je af te zetten in de beugels en achterin het zadel te gaan zitten omdat dan je beugels langer lijken.

Ik reed eerst met langere beugels, maar het voelde wat steviger om wat korter te zitten. Maar misschien moet ik het idd eens proberen, om te zien of ik dan misschien beter in het midden van het zadel zit.
cloris schreef:
Waak ervoor dat je bij het schouderbinnenwaards gaan en het wijken niet teveel je handen/armen vast zet.
Nu lijkt het net of je met het SB je binnenteugel tegen de hals aan duwt, probeer je binnenteugel iets van de hals af te houden, met wijken idem Knipoog je binnenbeen ook gewoon bij de singel houden om de buiging te garanderen/vast te houden, dus niet naar achter leggen.

Mijn binnenbeen had ik zelf ook al opgemerkt, die ligt idd te ver naar achter. Wat de binnenteugel betreft, die ligt niet tegen de hals aan, al moet ik zeggen dat het op de foto wel zo lijkt Lachen

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:35

Wat een knapperd!!
Wat is zijn stokmaat?

Hij zou nog iets nageeflijker mogen zodat hij fijn door zijn lijf kan gaan bewegen.
Plaats je snel weer foto's? Haha!

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:04

wow, dat ziet er stukken beter uit! netjes hoor!
wat een gaaf dier ook!
woon je nu in spanje ofzo? of hoe kom je aan dit paardje? over laten komen?
heel veel suc6

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:32

Nou dit ziet er al stukken beter uit in vergelijking met je vorige topic. De nageeflijkheid is stukken beter, het beeld is rustig.

Als tip wil ik geven dat je je been niet te ver naar achter moet leggen. Denk aan je houding, blijf achterover zitten en maak je benen lang (zo hou je je benen ook automatisch wat meer naar voren).

Maar ga vooral zo door! OK dan!

Enne... wat woon jij verschrikkelijk mooi! Vingers aflikken

PardoesJessiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:39

Ik vind niet dat je overdreven naar achter zit eigenlijk...
ik denk, voor zover op de foto te zien idd, dat je kan proberen je zadel iets meer naar achteren te leggen.
Denk dat je dan ook minder moeite zal hebben met nog rechter zitten....