Lucky en ik @ work in knalroze!(nu een half jaar onder het z

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimo_

Lucky en ik @ work in knalroze!(nu een half jaar onder het z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 09:36

Eindelijk weer foto's van Lucky en mij!
Voor degene die meer over Lucky wil weten moet op me profiel kijken, of bij me vorige topics over haar Tong uitsteken
Het rijden is een tijdje heel slecht gegaan...
Door omstandigheden op de manege, kon ik nog maar 1 keer in de week rijden..
En toen werd Lucky de beginnersles en gehandicapte les ingegooid.
Nou ja, als je een jonge pony wil verpesten, is dat dus DE manier..
We reden eerst ook bitloos, omdat ze dus uiteindelijk de lessen in zou gaan, maar omdat het rijden zo slecht ging, hebben we er weer een bit in gedaan..
Afgelopen maandag was dus de 1e keer!
Teugels zaten nog vast aan de neusriem, dus ze had het bit alleen in de mond, kon verder niet aan getrokken worden. Op deze manier kon ze er eerst weer aan wennen Lachen
En t resultaat mag er wezen!
Ze deed het super!
Kon weer gewoon sturen Haha! Was echt een erg fijne les!
Zelfs in galop kon ik sturen, en dat was tot nu toe nog niet echt gelukt Tong uitsteken
Het zijn niet echt spectaculaire foto's, maar er zitten toch een paar leuke bij!
Hier komen ze Haha!
1 puntje waar ik wel heel erg op moet letten is dat ik op me kont blijf zitten, en me schouders naar achter doe en me rug recht hou..
Maar door het gedoe van de laatste tijd, is me houding er een beetje bij in geschoten Tong uitsteken

Afbeelding
Leuke foto! Me houding is alleen minder.. Schouders naar achter, hakken uitdrukken etc etc Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dat staartje (L)

Afbeelding

Afbeelding
Ze had er zin in Tong uitsteken

Afbeelding
Het bewijs dat we een volte in galop kunnen! Tong uitsteken

Afbeelding
Hier wou ze niet echt stilstaan toen ik dat wel wou Tong uitsteken

Afbeelding
(L)

Afbeelding
Ik KAN wel rechtop zitten Tong uitsteken

Afbeelding
Uitstappen

Afbeelding
En ik kan ook nog lachen tijdens het rijden Tong uitsteken (is ook erg zeldzaam)

Afbeelding
Lucky weer lekker op het land!

Afbeelding
Doeiii Doei, doei

Miiej

Re: Lucky en ik @ work in knalroze!(nu een half jaar onder het z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:51

Ik vind je zadel niet helemaal goed liggen, ligt een beetje naar voren.
Ook vind ik dat jij heel krampachtig zit, je handen zitten op 1 foto helemaal op je benen.
Je moet je schouders wat meer ontspannen.
Op de laatste foto waar jij erop zit daar vind ik je houding een stuk beter dan op de andere, meer ontspannen.
Denk dat ook je beugels wel een gaatje langer mogen.
Het hoeft er natuurlijk voor z´n korte tijd niet perfect uit tezien, maar je kunt er wel mee oefenen.
Pony heeft een lieve uitstraling,

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 11:14

Bedankt voor je tips!
Ja ze is ook erg lief Lachen
Ze heeft al een staartriem om te voorkomen dat het zadel naar voren gaat, maar die moet denk nog een gaatje strakker Lachen
Maar ik zie niet me handen op me benen?
Heb ze wel tever naar voren..
En waarom ik zo krampachtig zit?
Heb geen idee Tong uitsteken
Was helemaal niet bang ofzo, was juist een onwijs relaxe les!
En me schouders dat is wel echt een probleem!
Maar probeer er wel echt aan te denken, maar is echt moeilijk Bloos

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:31

Wat fijn dat je weer eens lekker hebt kunnen rijden!
Er zijn alleen wel een aantal dingen waar je nog wat meer op moet letten. Je moet je handen netjes rechtop dragen (je hebt nu pianohandjes) en jezelf mooi lang maken. Hakken uitdrukken, rug recht, ga maar eens super trots op je paard zitten.
Je zegt dat je paard niet wou stilstaan maar je kan ook goed zien dat jij helemaal in elkaar duikt en je benen optrekt. Ook bij de foto dat je wilt afwenden in draf zak je in elkaar. Probeer iets meer op je zit en benen te rijden en de teugels verder te laten voor wat het is. Dan moet je je wel bewust worden van je houding. Ow, en natuurlijk altijd kijken waar je heen gaat, dan veranderd je zwaartepunt al en weet je paard eigenlijk al waar hij naartoe moet.

Veel succes met rijden, goed oefenen en dan komt het helemaal goed met jullie twee.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 11:40

ik zou indd je beugels 1 misschien wel 2 gaten langer doen. ik denk dat je houding daarmee al een stuk verbeterd

veel plezier nog, het is een leuke poownie

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 11:53

Bedankt voor de tips allebei!
Idd, zou eigenlijk me beugels wat langer moeten doen..
Maar ben bang dat ik dan zo groot op der lijk Tong uitsteken
En nu het wat beter gaat weer, kan ik ook meer op me houding gaan letten gelukkig Lachen
Was eerst zo druk bezig om erop te blijven zitten, en te proberen te sturen enzo, dat me houding helemaal werd vergeten..
Maar ik ga er zeker erg hard aan werken!!

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:27

Wat is erger voor jou en je pony, dat je houding slecht is of dt je er dan groter oplijkt.
Maar het komt helemaal goed, gewoon aan gaan werken en herhalen.

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:47

Ik zou inderdaad je beugels wat langer doen. Beter voor de pony dat jij goed zit dan dat het voor het plaatje mooi is !!

Even een vraagje waarom hang je er wel een bit in als de teugels aan de neusriem vastzitten?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:28

een gaatje strakker? die staartriem staat op enkele foto's al op spanning! een staartriem hoort zo los te zitten dat je er een vuist rechtop onder kunt zetten (dus zo'n 10 cm hoogte) op het hoogste punt van de achterhand. deze staartriem zit imo al veel te strak. daarbij hoort een goed passend zadel niet naar voren te schuiven, en dit probleem los je zéker niet op met een staartriem! dit zadel past gewoon niet als het zo naar voren schuift, gewoon even de zadelmaker laten komen dus, en tot die tijd beslist niet met dit zadel rijden.

voor de rest is het rijtechnische commentaar al gegeven.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:36

leuke pony.
maar het is logisch dat je pony niet stil staat als je je been er nog aan heb zo als ik zo zie op de foto heb je je hak nog steets tegen de buik aan.
beugels langer.
en mischien kijken naar een goed passend zadel.
hij ligt te ver naar voren en staartriem zit er al aan....

nouja verder succes met rijden. hoop meer van jullie te zien

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:37

Probeer niet aan je binnenhand te trekken "(foto 5) maar met je benen te rijden

Maariijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:13

Ik vind die zit van jou helemaal niet erg. Dat komt misschien juist wel omdat het zo spannend was. Komt vanzelf weer helemaal goed. Geen probleem!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:17

het zadel ligt te veel naar voren, zeker 10 cm naar achteren plaatsen, ik denk dat als je dat doet je meteen beter zit, beugels mogen wel een gaatje korter. Succes met de pony en fijn dat je zo'n goede les had gehad !

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:24

haaii Haha!
nou hiet mijn waslijst met commentaar:
-ontspannen
-je langmaken als je wilt halthouden
-rest is al verteld Tong uitsteken

enne voor de andere mensen: dit is een manege pony dus taak van de manege :| kan ze niets aan doen Knipoog

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:29

runn love, ben ik niet met je eens, ze weet het nu dus kan ze er wat aan doen, zeker als ze daardoor beter op haar pony gaat zitten en pony ook weer blij, kan ze hem daarna weer blijd in zijn ogen kijken en hoeft ze niet zo te schrikken

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:32

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd dat niet aan de nieuwe regels van HAW voldoet.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:38

Hoihoi

Allereerst, hardstikke fijn dat het weer beter gaat met jou en de pony. Dat je aan het verkeerde zadel niets kan doen omdat het een manege pony is snap ik wel, maar misschien kun je het bij de eigenaar melden, of een zadel van een andere pony mogen passen (en dan iemand er natuurlijk naar laten kijken). Veder, beugels 2 gaatjes langer doen, dat je te groot lijkt maakt niet zo veel uit, als je het toch voor het plaatje doet (zo komt het een beetje bij mij over omdat je zegt dat lijkt ik te groot) kun je ze beter langer als zo kort, dat ziet er al veel mooier uit. Goed op je zitbeenknobbeltjes gaan zitten, schouders naar achteren of in iedergeval recht! En als je wilt halthouden, een ophouding met beide handen, en lang maken. Als je dat moeilijk vindt, gewoon gaan zitten, en uitademen, meestal werkt dat ook nog wel. Afwenden of op een volte doe je trouwens ook niet met je binnenhand, maar met je buitenhand en buitenbeen, met je binnenhand vraag je dan alleen maar een beetje stelling (Dat doe je door dus je binnenteugel iets van de hals af te halen, maar veder niet aan te trekken of wat dan ook, je buitenteugel tegen de hals aan en je buitenbeen er aan leggen)

Veel succes ermee

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:53

garny95 schreef:
runn love, ben ik niet met je eens, ze weet het nu dus kan ze er wat aan doen, zeker als ze daardoor beter op haar pony gaat zitten en pony ook weer blij, kan ze hem daarna weer blijd in zijn ogen kijken en hoeft ze niet zo te schrikken

ook al bedoeld ze het goed en weet ze het, het is niet haar pony dus een nieuw zadel kopen doe je niet zo snel, wat wel kan is idd zeggen tegen corine / jannie (ik zou maar voor corine gaan) maar of dat helpt??

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:22

ze gaf het zelf al mooi aan om de staartriem wat strakker te doen....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:33

Mm ik heb toch wel aardig wat aandachtspuntjes.
Je zit zelf niet lekker in balans, waardoor je het de pony moeilijk maakt in balans te lopen (op de achterhand lopen is bij een jong paard nog lang niet aan de orde)

Je handen moeten veel meer voor je uit zijn en dragend zijn.
Je benen stiller, hakken lager,.
Staartriem NIET strakker doen, dan maak je het niet beter voor de pony, want immers zit het zadel dan de hele tijd aan die riem te trekken.
Zorgen voor een beter passend zadel.

De neusriem zit ook te hoog, deze zit nu over het bit, dit is uiterst onprettig voor de pony.

Ookal is de pony niet van jou, ga wel wat met het commentaar doen, zeg het tegen de eigenaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:01

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 00:31

Bij een lage neusriem moet hij toch over het bit?
En iedereen weer bedankt voor de tips!
Ik ga zeker hard aan me houding werken, wat nu gelukkig ook weer mogenlijk is, nu het weer wat lekkerder gaat Tong uitsteken
Het zadel kan ik iig niet veel aan doen..
Ze weten hoe het zit, ik heb het al gezegt, maar ze willen geen nieuw zadel voor der kopen..
En hoe lief ik haar ook vind, en ik heb ook echt alles voor der over, maar ik heb op dit moment echt het geld niet om een zadel te kopen!
Maar ik zal proberen het zadel wat verder naar achter te leggen.. Wie weet scheelt het wat Lachen
En ik trok niet met me binnenhand.. Ik deed alleen me binnenhand wat verder van der hals om haar wat meer te begeleiden (idee van me instructrice) En dit steeds beetje bij beetje afbouwen..
Iig bedankt voor de tips, en de leuke reacties!'
Heb hier echt veel aan! En ga er ook zeker hard aan werken allemaal!
Over een paar weken ga ik melis weer lief aan kijken, en dan hoop ik dat er wat verbetering in zit Tong uitsteken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 07:28

Ben erg benieuwt naar de volgende foto's

Waardeloos dat de mensen niets aan het zadel willen doen, een slecht passend zadel kan zoveel kapot maken in de rug...

Een lage neusriem hoort NIET over het bit, maar voor het bit te zitten, zit ie over het bit, dan word dus constant dat bit samengedrukt, en heb je een enkelgebroken bit,dan word dus de hele tijd zijn mond samen geknepen Knipoog
Dus snel die neusriem wat lager, en voor het bit doen Knipoog

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 10:36

oke bedankt voor de tip Lachen
Zal hem wat lager doen de volgende keer Knipoog
Ja idd erg triest dat ze niets aan het zadel willen doen...
Maar ja, dat is bij n hoop manege's zo he.. Het mag niet teveel geld kosten!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 07:29

ook al bedoeld ze het goed en weet ze het, het is niet haar pony dus een nieuw zadel kopen doe je niet zo snel, wat wel kan is idd zeggen tegen corine / jannie (ik zou maar voor corine gaan) maar of dat helpt??[/quote]

ach dat heeft zin, die luisteren nergens naar en alle paarden daar hebben de ruggen kapot door die ellendige zadels, het is gewoon erg jammer dat ze op deze manier dor blijven gaan

er moesten meer meisjes zijn zoals angela zodat de ponys het nog goed hebben, maar ja.. het word echt tijd dat iemand ze daar eens wakker schut ik ben zo blij dat ik jaren geleden al wakker werd en weg gegaan ben daar en zelfs toen was er een hoop gezeur vanuit jannie omdat ze niet wilde dat ik ging, ja doei.... ongelovelijk

even on topic: luckey ziet er wel echt goed uit! en jullie hebben er samen plezier in!