United (Havidoff x Jazz) @ work... tijdens les.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

United (Havidoff x Jazz) @ work... tijdens les.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 15:28

Ok met United heb ik nu 3x B gestart.
In de les doen we al veel meer... daarom vind ik het vaak moeilijk om zijn aandacht bij de proef te houden Huilen van het lachen
Mijn aandachtspunten zijn vooral mijn benen (ik draai de achterkant van mijn been naar de buik van united)
en mijn handen/zijn oprichting... Hij wil graag te diep lopen, waardoor ik wat ga 'tillen' aan de voorkant.
Als hij goed voorwaarts is duikt hij bijna niet... maar ik hou nog steeds mijn handen wat te wijd en te hoog Clown

Ok hier komen de foto'tjes Haha!

Even rustig instappen.
Afbeelding

Drafje. United is happy Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Hier duikt hij iets te veel...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rechtergalop... in de galop is United het sterkst en het stoutst Clown
Afbeelding

inzet middendraf, mag zeker veel meer Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Linker galop
Afbeelding

Met het achterhoofd van mijn instructrice ROFL
Afbeelding

Afbeelding

Voorbereiding middengalop
Afbeelding

Middengalop, aanleuning moet hierbij veel meer gelijk blijven.
Afbeelding

Wijken... ik laat hem iets te veel weglopen en kantelen Tong uitsteken
Afbeelding

Zo dat waren ze Haha!
Ik ben gek op veel reacties... dus posten maar Huilen van het lachen ROFL

c_alsemgeest

Re: United (Havidoff x Jazz) @ work... tijdens les.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 15:35

oh... nog een aandachtspuntje van mezelf Nagelbijten / Gniffelen
Teugels een halve meter korter Huilen van het lachen Ik heb met rijden altijd m'n handen half open en ik heb mijn teugels altijd aan de erg lange kant Haha!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:37

leuk paard heb je Lachen heeft een mooi hoofdje!
let vooral op je handen tijdens het rijden, je houdt ze nogal wijd open Knipoog maar dit geeft je zelf al aan... idd je teugels korter nemen zal dat wat meer verhelpen Knipoog
vind het er voor de rest ontspannen uitzien Lachen

patatjemet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:38

Ziet er heel goed uit. Knap paard. Fijn beeld, lekker ontpannen. Misschien mogen je handen iets lager..
En je beugels op de bal val je voet, op de laatste foto's lijkt je voet te ver door de beugel te zitten. En je hakken uitdrukken!

Voorderest fijn plaatje.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 15:41

Oh ja dat is idd ook een punt van me... die voeten Nagelbijten / Gniffelen

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:41

Ten eerste vind ik het een leuk paard en jullie zijn een mooie combinatie. Wat me alleen opvalt is dat je arm/teugel lijn niet helemaal recht loopt maar er een knik in ziet, je hebt dus niet helemaal fijn contact, hoewel in de galop heb je juist wel weer een mooie rechte lijn.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:48

Ik vind je erg mooi op hem staan! Wel heb je je handen echt te hoog en inderdaad je teugels te lang. Je geeft hem hierdoor te veel de mogelijkheid te gaan hangen en te duiken. In de galop zie je hem ook behoorlijk op de voorhand 'vallen'. De middengalop vind ik overigens een heel fijn plaatje geven! Daar piept ie dr misschien wat uit, maar hij loopt wel fijn op eigen benen.
Is je instructie consequent bezig met je hand houding? Zo niet, dan zou ik haar vragen daar streng op te letten. Zo ja, dan lekker door gaan met oefenen Haha! Komt met training vanzelf goed!

Ik zou dus meer naar het plaatje van de middengalop toe gaan werken en hem eerst lekker op eigen benen laten lopen. Veel overgangen, tempowisselingen en er aan rijden als ie duikt/hangt, evt een tikje achter je kuit om 'm van je hand af te rijden. Verder je handen op de plaats houden en hem daarin de aanleuning laten zoeken. Lekker voorwaarts houden en consequent zijn! Ik heb zelf trouwens dit probleem (vind 'tillen' wel een hele treffende omschrijving Haha!) ook en spreek uit ervaring, het is even lastig je moet er handigheid in krijgen maar het is goed op te lossen! Succes, je hebt een fijn paard!
Laatst bijgewerkt door Rukaro op 05-06-08 15:53, in het totaal 2 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 15:48

Klopt... dat is zeg maar dat 'tillen' wat ik doe Bloos
Dan knik ik m'n pols op een of andere manier wat omhoog Huilen van het lachen
Ik ben er iig erg op aan het letten met rijden, want het verstoord de aanleuning af en toe Lachen

Ja m'n instructrice let er continu op, ik krijg het ook steeds te horen Haha!
Zij kent United trouwens door en door, het was voorheen haar paard Knipoog

Marijeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:52

Mooi beestje heb je hoor!

Maar wat me opvalt is dat ie niet echt een sterke achterhand heeft en wat diegene boven mij zegt iets op de voorhand loopt.
Wat je daaraan zou kunnen doen is m wat achterover tillen.
Ik zelf ga dan wat achterover zitten en met mn been opdrijven en dat van voren tegenhouden.. ook een klein tikje achter je kuit wil ook wel helpen..

En idd je handen, maar dat geef je zelf al aan Knipoog

Succes met je mooie paardje!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:52

Ah, das fijn. Hoelang rij jij er nu mee?

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:57

mooie combinatie hoor! inderdaad letten op de teugels, maar dat is ook mijn probleem! het lukt me maar niet ze op 'maat' te hebben, dus.. iemand met tips Knipoog?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 15:58

Rukaro schreef:
Ah, das fijn. Hoelang rij jij er nu mee?

Ik heb hem vanaf december... daarna ben ik er een week of 6 uit geweest voor een operatie. Lachen

Marijeh schreef:
Mooi beestje heb je hoor!

Maar wat me opvalt is dat ie niet echt een sterke achterhand heeft en wat diegene boven mij zegt iets op de voorhand loopt.
Wat je daaraan zou kunnen doen is m wat achterover tillen.
Ik zelf ga dan wat achterover zitten en met mn been opdrijven en dat van voren tegenhouden.. ook een klein tikje achter je kuit wil ook wel helpen..

En idd je handen, maar dat geef je zelf al aan Knipoog

Succes met je mooie paardje!

Met z'n achterhand is niets mis, die heeft kracht zat.
Sowieso kan je op een foto niet zien of een achterhand sterk is of niet, enkel of hij hem op dat moment genoeg gebruikt Haha! En dat is hier inderdaad iets minder...

Het ligt puur aan het feit dat ik niet snel genoeg ben en hem de kans geef te gaan duiken.
Tikje achter de kuit is niet nodig, hij is genoeg aan mijn been... ik moet hem gewoon iets meer van achter naar voor rijden Lachen
Het achterover tillen wil ik juist voorkomen... hij moet op zijn eigen benen lopen, door goed in aanleunig en voorwaarts te zijn.
Als ik meer achterover ga zitten ga ik hem enkel maar meer tillen en de kans geven sterk te worden aan de voorkant Lachen

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:59

even offtopic: Reed je vanmiddag bij manege Berestein rond 12 uur. Ik had toen namelijk net gereden en zei nog; kijk dat is nou een mooi paard.

even ontopic: Ik vin het er erg netjes uitzien en heb eigenlijk niet echt opmerkingen, meeste zijn al gegeven!
Laatst bijgewerkt door Steef op 05-06-08 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:59

Echt een supermooi paard heb je!
Commentaar is al gegeven die ik had, veel succes ermee!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 16:00

Dank je Lachen

Elise88 schreef:
mooie combinatie hoor! inderdaad letten op de teugels, maar dat is ook mijn probleem! het lukt me maar niet ze op 'maat' te hebben, dus.. iemand met tips Knipoog?

Ik heb al de optie "vast lijmen" voorgedragen aan mijn instructrice Slim

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 16:01

Stef_Winston schreef:
even offtopic: Reed je vanmiddag bij manege Berestein rond 12 uur. Ik had toen namelijk net gereden en zei nog; kijk dat is nou een mooi paard.

even ontopic: Ik vin het er erg netjes uitzien en heb eigenlijk niet echt opmerkingen!

Ja dat was ik Haha! Had les van half 12 tot 12 uur, maar het liep iets uit Vork

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:02

c_alsemgeest schreef:
Stef_Winston schreef:

even ontopic: Ik vin het er erg netjes uitzien en heb eigenlijk niet echt opmerkingen!

Ja dat was ik Haha! Had les van half 12 tot 12 uur, maar het liep iets uit Vork

HAha oke Haha!. Ik had daarvoor op Bibi gereden; zo'n leuk beestje is dat Haha!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:03

Dat tegenhouden wat Marijeh zegt moet je inderdaad juist niet doen, maar gezien je reactie ben je dat ook niet van plan. Juist loslaten en hem de mogelijkheid geven om omhoog te kunnen komen is belangrijk! Volgens mij zijn jullie wel goed bezig!

voogd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:22

Succes met je paardje, Ziet er leuk uit,

Ik heb zelf ook een havidoff dus erg leuk om familie tegen te komen! Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 16:43

Rukaro schreef:
Dat tegenhouden wat Marijeh zegt moet je inderdaad juist niet doen, maar gezien je reactie ben je dat ook niet van plan. Juist loslaten en hem de mogelijkheid geven om omhoog te kunnen komen is belangrijk! Volgens mij zijn jullie wel goed bezig!

Precies... de oplossing die ze aankaartte werkt juist zijn duiken in de hand Lachen
Want dan geef ik hem wat om op te hangen... Hij blokeerd en krijgt z'n zin... ik wil hem juist zo licht mogelijk hebben. En dat kan, als ik het goed voor elkaar heb is hij met twee pinken te rijden.

Ik weet hoe goed die kan lopen, aangezien ik hem al ken vanaf z'n derde jaar, bij Miranda (instructrice) loopt die ook echt perfect... heb vaak genoeg bij de CHIO foto's staan kwijlen... maar dan zit er ook wel een perfecte ruiter op Haha! Ik ben gewoon met sommige dingen nèt niet snel genoeg... en daarbij is hij wel heel snel en vooral slim Tong uitsteken Hij vergroot je fouten 10x uit, maar daardoor leer ik juist op hem goed rijden ROFL

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 16:49

voogd schreef:
Succes met je paardje, Ziet er leuk uit,

Ik heb zelf ook een havidoff dus erg leuk om familie tegen te komen! Haha!
Ja er wàs een heel leuk havidoff topic... maar dat is inmiddels wat uitgestorven Huilen van het lachen
Gelukkig is het topic van z'n opa altijd wel wat drukker Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:55

Ziet er netjes uit, het B ga je zo uit zijn Haha!
Het geheel mag wat flitsender, dan zal hij ook wel wat minder duiken. En zelf meer blijven zitten en onder je door laten springen in de galop. Lachen En als ik goed kijk... links en rechts niet door elkaar halen Haha!

LINS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:04

Mooie foto's Chan! Van je handen en je teugels, dat ken ik natuurlijk van je Knipoog
Maar ik weet ook hoe stout United kan zijn, de slimmerik met z'n trucjes iedere keer weer!
Hij bedenkt steeds weer iets nieuws om onder de verveling en het werk uit te komen Clown
Vond hem gister ook erg goed lopen!

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:05

Hmm.. Ik heb het gevoel alsof je stijgbeugels te lang zijn en je daardoor je achterkant van je kuit gaat omdraaien en je voeten er wat te diep insteekt. Vind je ook niet echt zitten en het lijkt me daardoor ook een beetje komen dat je je handen zo hoog en breed houd.
Ik kan fout zitten het zijn 'maar' foto's, maar dat beeld krijg k ervan Knipoog
Ik denk dat als je je beugels een gaatje korter doet je meer steun hebt en je ook beter kan zitten. Lijkt me dan ook handiger voor dan je handen op zijn plaats te houden. Lachen

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:08

Leuk paardje.

Alleen lijkt mij dat je er erg onstabiel op zit, aan de ene kant wel, aan de andere kant niet. Wel omdat je je benen er (misschien te) goed aan hebt, niet omdat je dan je knieën niet aan het zadel kunt houden, daarbij houd je je handen zoals je eerder zei te hoog, en te breed. Hou ze wat lager, en bij elkaar. Dan kun je beter ophoudingen naar boven maken, want als je ze al zo hoog hebt, kun je geen ophoudingen meer naar boven maken, dan zit je met je handen boven je hoofd om een beetje te overdrijven Vork Maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. Voor de rest ziet het er netjes uit. Succes verder!