(B)engel Levi @ wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

(B)engel Levi @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 19:39

Afgelopen zondag hadden Levi en ik weer eens een dressuurwedstrijd. Wij zijn weer uit onze dip aan het klimmen. Het gaat weer een stuk beter, ik blijf tenminste weer zitten in het zadel in plaats van dat ik de zandkorrels in de bak van heel dichtbij zie Bloos

Voordat er word gezegd dat ik mijn benen langer moet maken en mijn hakken uit moet drukken, dit weet ik en werk ik ook erg hard aan nog steeds. Maar dat is voor mij gewoonweg heel moeilijk, omdat ik een lichte vorm van spasme heb en daarbij een mindere balans.

Normaal zeg ik dit niet bij het opstarten van een topic, maar na vele topic's zeg ik het nu maar eens wel. Scheelt weer een uitleg halverwege die veel mensen niet lezen, omdat de meesten zonder een topic door te lezen een reactie plaatsen.

De foto's staan een beetje door elkaar heen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Whoeps! Hij kwam per ongeluk tegen een hekje aan en schrok heel erg. Ik ook trouwens, want ik dacht heel even dat er een hekje tussen zijn benen zat ofzo. Dat bleek gelukkig niet zo te zijn. Een seconde later was het al weer of er niks gebeurd was en reden wij weer verder in draf Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vorige topic werd gesloten omdat ik ons rij nivo er niet bij had gezet. Voor wie het nog niet duidelijk was/is na het zien van de foto's, wij rijden op B nivo....

Katja

Re: (B)engel Levi @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:32

Na nadere bestudering weer geopend.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:03

Moderatoropmerking:
Berichten die niet aan de regels van HAW voldoen verwijderd.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:05

Leuk paardje!
Was je zenuwachtig of..? Haha! je kijkt een beetje gespannen Tong uitsteken

Probeer je binnenbeen niet te erg naar achter te leggen, gewoon met je kuit drijven. Reageert ie niet iets strenger. Maar wel met je kuit drijven, niet met je voet. Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:07

je benen vallen inderdaad als eerste op. is er niet een manier te vinden waardoor je meer kan ontspannen in je benen?
de rest van je houding vind ik trouwens keurig.

wat heeft de jury voor punten gegeven en wat stond er op je protocol?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:22

Clown fijn je niveau te weten ( dat ze daarom al een topic sluiten?)
Zo te zien had je flink last van zenuwen of niet? toch superknap dat je na dat schrikmoment weer de ontspanning hebt kunnen vinden.
Enige tip die ik je geef, kijk uit dat je bij het rijden van voltes etc niet zelf teveel gaat doordraaien in je lichaam.
was dit een officiele KNHS of een onderling? en inderdaad, wat waren je punten?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 14:53

Figo: echt zenuwachtig was ik niet (dat is wel is anders geweest...), maar wel ben ik heel erg geconcentreerd. Lachen tijdens een proefje zal je mij dus niet zien doen, daarvoor ben ik teveel bezig met wat komen gaat Haha!
Ik zal eraan denken dat ik met mijn kuit moet drijven.

Beangelique: Als ik een manier wist om meer ontspanning in mijn benen te krijgen dan zou ik daar hard mee aan het werk gaan, maar tot nu toe is dat nog niet (genoeg) gelukt. In de les krijg ik uiteraard wel steeds te horen dat ik mijn benen lang moet houden. Opzich lukt dat al wel beter dan eerst hoor Lachen Probleem erbij is wel dat ik minder gevoel heb vooral rechts. Ik moet dus heel veel kijken of ik goed doe en daarna proberen in te schatten hoeveel druk ik daarbij geef, zowel beendruk als in mijn handen etc... Best lastig hoor Haha!

Op mijn protocol stond o.a. iets meer stelling op de voltes, af en toe wat tegen de hand (tijdens middendraf en overgang terug naar draf vanuit galop) en een keer keer had ik helaas wat te vroeg afgewend.

Lowara: Sinds enkele dagen moet je als TS eerst een heel boekwerk doorlezen of je wel genoeg info geeft in je openingspost. Wist ik niks van, maar o.a. je rijnivo moet je nu dus vermelden Clown

Bedankt voor je tip, dit zegt mijn instructrice ook, daarbij moet mijn stelling beter, dan worden mijn voltes ook mooier rond en niet snel te klein.

Het was een officiele KNHS wedstrijd en mijn punten waren dit keer 175 en 173.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:35

Moderatoropmerking:
Wederom berichten die niet aan de regels van HAW voldoen verwijderd.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:46

Ik heb een heeeeele tijd terug volgens mij ook een topic van je gezien, en ik vind jullie echt super vooruit gegaan! OP zich vind ik je benen nog wel meevallen, op sommige foto's mag je ze inderdaad wat meer uitdrukken, maar echt super storend vind ik het niet! Er is op de foto's echt te zien dat je heel vriendelijk met je hand bent.
Het is misschien erg moeilijk doordat je niet zoveel gevoel in je benen hebt, maar probeer of je iets meer buiging kunt krijgen inderdaad. Je ziet het ook in de hoeken. Probeer heel lichtjes schouder-voor aan te houden, zodat hij niet zo over zijn buitenschouder weg kan vallen, en wat meer in zijn lichaam buigt ipv alleen in zijn hals Lachen

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:47

ik moet heel eerlijk zeggen dat ik die regels beetje ver vind gaan maar oke..

Ien je heb toch best goed gereden hoor..
alleen even de volgende keer erop letten dat je je handen iets meer draagt en bij elkaar houd..

en over dat foutje met het hekje super goed verder gereden..
levi kennende is hij daar niet zo makkelijk in het kleine draakje!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 15:59

Passionato: bedankt voor tip, ik ga dat eens uitproberen en kijken of ik inderdaad iets schoudervoor kan krijgen in de hoeken zonder hem te overbuigen. Lachen
Levi overbuigt met zijn hals wel heel snel dus daar moet ik erg mee oppassen.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:48

Ja dat is moeilijk he? Ze geven je het "gevoel" dat ze extreem buigen, maar in feite nemen ze een houding met hun hals aan en in hun lichaam doen ze niks. Succes!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 19:26

Dat zegt mijn instructrice ook inderdaad. We werken er dus wel aan, alleen vind ik het heel lastig om te voelen wanneer hij nou wel goed buigt en wanneer hij alleen met zijn hals te ver buigt.
Nu ik dit opschrijf, die vraag ga ik nog maar een benadrukken in de les aankomende dinsdag Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 08:56

Moderatoropmerking:
Berichten die niet aan de regels van HAW voldoen verwijderd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 16:37

Waarom mag ik niet gewoon antwoord geven op een vraag die gesteld word?

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:46

Hoi Ien,

Ik hoop dat mijn commentaar niet verwijderd wordt heb ook eerst de regels gelezen....

Verleden keer vertelde je dat het moeilijk voor je is om je bekken te kantelen,maar aan de hand van de foto's heb ik het idee, dat dit nu beter gaat!!! Paar foto's zit je gewoon lekker op je kont met je bekken juist gekanteld!!

Blijf zeggen dat ik veel respect voor je heb en dat je een enorm doorzettingsvermogen hebt!!

Even uit nieuwsgierigheid, heb je nog van Irma les??

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 22:51

Dankjewel voor dit compliment Lachen Ik heb er hard aan gewerkt om dit te verbeteren, leuk dat je dit zo opvalt nu!
Ik heb geen les meer van Irma.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:38

Ik heb hierzelf ook altijd problemen mee, vanwege mijn zeer slechte rug, moet er altijd hard aan werken om op mijn kont te zitten en mijn bekken te kantelen, vandaar dat het mij opvalt!!

Succes verder!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:35

Heb je sinds enkele maanden een andere instructeur Ineke?
Dat vraag ik omdat ik in 2007 per topic vooruitgang zag in alles waar je met Levi aan werkte.
Nu ik deze foto's zie, zit je anders en ben je qua rijden ook met andere dingen bezig.
Ik zeg niet dat het niet goed is, enkel dat de stijgende lijn waaraan je in 2007 werkte mooier resultaat gaf, dan nu.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:49

omg dit is het eerste topic dat ik bij HAW bekijk en het valt me op dat het heel streng geworden is.

maar verder over jou ik vind je super vooruitgegaan . Laatste topic dat ik van je zag was vergeleken met dit heel slecht. Levi loopt leuk onder je en fijn dat het zo gaat Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 20:14

holly schreef:
Heb je sinds enkele maanden een andere instructeur Ineke?
Dat vraag ik omdat ik in 2007 per topic vooruitgang zag in alles waar je met Levi aan werkte.
Nu ik deze foto's zie, zit je anders en ben je qua rijden ook met andere dingen bezig.
Ik zeg niet dat het niet goed is, enkel dat de stijgende lijn waaraan je in 2007 werkte mooier resultaat gaf, dan nu.

Ik heb een aantal andere instructeurs gehad, waarbij het niet zo goed ging. Ik moest veranderen van instructeur, omdat degene die ik eerst had niet meer lesgeeft. De ene die zei steeds af, of was ziek etc... De ander lukte het gewoon niet zo mee en nu heb ik weer iemand waarmee het (hopelijk) goed blijft gaan, maar Levi heeft een "staak" periode gehad (hij ging rennen als ik tegenstijdige hulpen gaf, net zolang totdat ik eraf lag ) en daar zijn we nu mee bezig dat er weer uit te krijgen.

Overigens loopt hij (op dit moment) wel veel beter in de les dan op wedstrijd... Maargoed, ben al blij dat hij nu weer zo loopt, want ik stond op het punt hem te verkopen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:43

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het totaalbeeld niet erg ontspannen vind. Maar ik lees dat je hier hard mee bezig bent, dus dan zit je op de goede weg!

Let inderdaad op de houding van je benen! Hakken uitdrukken!

Voor de rest, erg leuk paardje!! Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 22:11

Marloes__ schreef:

Fijn dat je dit nog eens herhaalt, terwijl ik bij het starten van dit topic al gezegd hebt dat dit het moeilijkste is voor mij van het hele paardrijden. Het is zelfs nog maar de vraag of ik dit ooit zal kunnen.

Waarom vind je het beeld niet ontspannen? Mensen van stal vonden hem juist wel ontspannen lopen namelijk (het grootste gedeelte dan).

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:07

hoi, bij de paardendrogist heb je van die klittebandjes ik weet niet hoe ze heten,maar dan kan je de beugel 'vast' zetten, ik gebruik ze weleens bij de mensen die ik les geef op mijn werk.
Dan blijven hun benen op de goede plek, en zitten ze steviger, als dit op een gegeven moment goed gaat, kan je ze eraf halen, en blijven de benen netjes op hun plek.

Misshcien een tip? zal wel niet op wedstrijd mogen, maar met trainen kan geen kwaad toch?

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:54

Ineke2 schreef:
Marloes__ schreef:

Fijn dat je dit nog eens herhaalt, terwijl ik bij het starten van dit topic al gezegd hebt dat dit het moeilijkste is voor mij van het hele paardrijden. Het is zelfs nog maar de vraag of ik dit ooit zal kunnen.

Waarom vind je het beeld niet ontspannen? Mensen van stal vonden hem juist wel ontspannen lopen namelijk (het grootste gedeelte dan).

Sorry, daar heb ik over heen gelezen. Was uiteraard niet zo bedoeld...

Ontspannen is misschien niet helemaal het goede woord. Wanneer ik naar de foto's kijk is het plaatje misschien juist wel té ontspannen. Het paard lijkt mij niet voorwaarts & loopt continu tegen je hand aan. Of zie ik dat verkeerd?