De laatste tijd valt het mij erg op dat ik in draf mijn benen niet kan stilhouden.
Heb zo het gevoel dat dit altijd mijn zwakke punt is geweest maar dat ze er in de manège gewoon niet genoeg aandacht aan hebben besteed, en bij het buitenrijden letten ze natuurlijk helemaal niet op je houding.
Als ik draaf kan ik dus mijn benen niet stilhouden, ik heb dan het gevoel dat mijn stijgbeugels precies te lang zijn. Dit zijn ze niet, want in stap en galop zit ik wel gewoon goed. Zou ze niet korter kunnen maken want dan heb ik het gevoel dat ik met mijn knieën in mijn nek zit denk ik

Ik probeer nu tijdens het draven erop te letten en mijn benen lang te maken, echter heb ik het gedacht dat dit niet veel verschil maakt (wel iets, maar nog niet zoals het zou moeten denk ik). Dus: iemand die tips heeft?
Zou het misschien kunnen doordat de pony niet in een gelijkmatig tempo draaft? Zou dit ermee te maken hebben? Draf heeft de pony het meeste moeite mee, om dus in hetzelfde tempo te blijven. Het gaat ofwel te traag, ofwel te snel, het wisselt gewoon steeds af en ik slaag er (nog) niet in hem in éénzelfde (vlot) tempo te houden. Mijn benen zijn echter niet aan het bewegen omdat ik constant benen geef ofzo (of toch niet bewust, heb echt niet de indruk dat ik hem de hele tijd raak).
Het is moeilijk om te omschrijven, maar hopelijk hebben jullie toch wat tips.
Ik rij vooral buiten, af en toe dressuurmatig in de weide maar geen les. Dit komt hopelijk in de toekomst maar ik vind ons zelf nog niet klaar om les te volgen, vind dat hij toch eerst aan de hulpen moet staan en bv. vooruit willen wanneer ik dat wil enzo voordat ik er een lesgever bijhaal
het gaat wel de goede kant uit hoor, ik ga zo stilaan beginnen uitkijken..
maar de pony is een speciaal geval

.