V-Power @ pittige training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 21:10

Vandaag hadden V-Power en ik les, sinds dat we in februari van trainer zijn gewisseld zijn we hard vooruit gegaan. Konden we toen net een L2 proef rijden (niet mega slecht hoor, want we zaten gemiddeld rond de 195, maar hij staakte veel), momenteel zijn we M2 startgerechtigd en 'al' Z-oefeningen mee aan het nemen.

Sommige (nieuwe) dingen vindt hij nog moeilijk en dan probeert hij zijn neus eruit te halen, zodra hij zich overgeeft, maar het nog moeilijk vindt begin hij te poepen en uiteindelijk doet 'ie het gewoon, want hij kan het best wel, hij moet het alleen doen. Bovendien werken we er keihard aan om hem recht te houden/stellen, vooral op de rechterhand pak ik teveel stelling.

Overigens was hij vandaag wat suffer als normaal, misschien ook omdat het nogal benauwd was, maar toch wil ik jullie een kleine impressie van onze les geven.

Actief maken in de draf, zowel door korte overgangen draf-stap-draf, als voorwaarts naar de middendraf --> en lijkt hij nog steeds 1.62? Knipoog ik hang hier idd te ver naar achteren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Controle om op eigen benen te lopen
Afbeelding

Galopwerk, waarbij we ook veel terug-voorwaarts-terug pakken, hij schakelt ook steeds beter terug naar de stap, waarbij hij van achter steeds beter zakt.
Afbeelding

Een of andere wending
Afbeelding

Terugnemen in galop
Afbeelding

Werken aan de travers
Afbeelding

Werken aan de travers, op zijn moeilijke kant
Afbeelding

Richting appuyement
Afbeelding

Happy, kantelt hier trouwens net een klein beetje
Afbeelding

Door een S van hand veranderen
Afbeelding

Wending
Afbeelding

Schouderbinnenwaarts
Afbeelding

In een eenvoudige galopwissel, de stap
Afbeelding

Ondanks dat hij wat suf was, was hij heel fijn in de hand, heeft hij hard gewerkt en gaan we morgen daarom een lekker ontspannen buitenritje maken. Zondag staat er weer een wedstrijd op de planning.

PrimaDonna_

Re: V-Power @ pittige training

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:17

Het lijkt wel alsof die danst Lachen
Vind het er echt super uit zien.
Alleen let erop dat je niet te ver naar achteren gaat zitten.

Succes verder met je V-Power Haha!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:21

Prachtig paard en je hebt hem lekker aan het lopen! Alleen let op je eigen bovenlijf, dat is nu echt heel storend omdat de rest er zo goed uitziet Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 07:27

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe HAW voldoen verwijderd. Let dus op voordat je reageert dat je reactie wel voldoet aan de nieuwe regels.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 07:28

Wow Steph, jullie zijn met sprongen vooruit gegaan, Powertje loopt hoger in zijn hoofd-hals houding, beengebruik is super, met veel schwung,wisseling van instructie heeft echt vruchten af geworpen.
Dat M2 moet ook wel goed lukken Ja op naar het Z Cool

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 07:58

het ziet er goed uit, veel beter inderdaad dan een tijdje geleden.
wel vind ik je beenhouding bijzonder storend. je trekt je been op, en lijkt een beetje te klemmen...

probeer je benen lang te maken, en naast je paard te laten hangen!
succes

fieke1009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:32

Ook ik vind hem een stuk fijner lopen dan een tijdje terug, hij oogt veel gehoorzamer en ik denk dat dat er soms een beetje aan miste. Je rijdt altijd heel vriendelijk hoor, maar nu ziet hij er ook vriendelijk uit! Vind ook dat je duidelijk kan zien dat de oprichting beter voor elkaar begint te komen met daarbij een evengoed ondertredend achterbeen. Let inderdaad wel even op je bovenlichaam, maar ik kan me voorstellen dat hij nu hij met meer swung loopt ook wat lastiger is om uit te zitten. Succes zondag! En we komen elkaar vast binnenkort tegen!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:37

ziet er goed uit!
je zit alleen wel af en toe scheef.
vooral in de wending val je met je lichaam naar binnen(lings om)
verder zijn jullie een leuke combinatie!
succes dit weekeinde.
groetjes saskia

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:42

Zo steph ik vind 'm wel vooruit gegaan!
Punten van kritiek noem je zelf al dus ik denk dat je zelf goed weet waar het goed gaat en waar niet. Wat mij opvalt aan de foto's is het kantelen wat hij toch een paar keer doet, hartstikke zonde want eigenlijk verpest het het plaatje een beetje. Maar zoals ik al zei weet je dat zelf ook dus dat is een kwestie van (keihard) trainen Haha!
Verder vind ik het echt netjes, echt vooruitgang geboekt als je 't mij vraagt Ja

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:45

Prachtig paard en jullie vormen een hele mooie combinatie.
Wel heb ik het idee dat het je veel "werk" kost, maar dat kan ook alleen maar zo lijken op de foto, het zijn tenslotte moment opname's.
Van mij mag je iets minder achterover zitten, en je benen wat losser laten, dan lijkt het misschien ook gelijk een stuk ontspannener.
Heb begrepen dat je e.e.a. niet cadeau hebt gekregen en hij niet klakkeloos al je vragen opvolgde, dus misschien heeft je houding daar ook mee te maken.

Maar ik twijfel er niet aan dat jullie hoog zullen komen, want nogmaals vind jullie een prachtige combinatie.
Heel veel succes Lachen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:50

jaggie schreef:
Vandaag hadden V-Power en ik les, sinds dat we in februari van trainer zijn gewisseld zijn we hard vooruit gegaan. Konden we toen net een L2 proef rijden (niet mega slecht hoor, want we zaten gemiddeld rond de 195, maar hij staakte veel), momenteel zijn we M2 startgerechtigd en 'al' Z-oefeningen mee aan het nemen.

Sommige (nieuwe) dingen vindt hij nog moeilijk en dan probeert hij zijn neus eruit te halen, zodra hij zich overgeeft, maar het nog moeilijk vindt begin hij te poepen en uiteindelijk doet 'ie het gewoon, want hij kan het best wel, hij moet het alleen doen. Bovendien werken we er keihard aan om hem recht te houden/stellen, vooral op de rechterhand pak ik teveel stelling.
.

ik vind dat er veel druk staat op het paard, je geeft dat zelf al aan in je omschrijving en ook dat hij staakte en buiging aan een zijde is nog niet makkelijk, daarbij zie je op de foto's een onrustige staart en de foto's geven mij geen ontspannen indruk ( zowel paard als ruiter). Ik snap ook dat je blij bent met resultaat van je nieuwe instructeur alleen zou ik persoonlijk een paar passen terugdoen, trainen met meer lengte, meer ontspanning ( ook zelf) en vanuit daar zorgen dat je paard soepel wordt aan beide kanten en daar passen oefeningen als travers en schouderbinnenwaarts prima bij.
Succes met je paard verder.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:51

veraA schreef:
Punten van kritiek noem je zelf al dus ik denk dat je zelf goed weet waar het goed gaat en waar niet. Wat mij opvalt aan de foto's is het kantelen wat hij toch een paar keer doet, hartstikke zonde want eigenlijk verpest het het plaatje een beetje. Maar zoals ik al zei weet je dat zelf ook dus dat is een kwestie van (keihard) trainen Haha!
Verder vind ik het echt netjes, echt vooruitgang geboekt als je 't mij vraagt Ja

als je op een juiste manier traint dan hoeft dat niet keihard volgens mij.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:03

garny95 schreef:
veraA schreef:

als je op een juiste manier traint dan hoeft dat niet keihard volgens mij.

ha-ha-ha. Hoe letterlijk denk je dat ik dat bedoel? 'T is gewoon zo dat als je wat wil bereiken en een moeilijke fout die erin is geslopen eruit wil rijden je er voor moet trainen, dat lijkt me duidelijk. Daar steek je dan veel tijd en energie in, vandaar keihard Vork

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:07

Moderatoropmerking:
En wederom reacties verwijderd die niet aan de regels voldoen. Dames en heren, willen jullie eerst de nieuwe regels nalezen voordat je reageert?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:30

Ik vind het ook inderdaad veel meer vooruit gegaan. Hij toont nu al meer af vind ik. En trouwens, je rijdt in een super mooie omgeving lijkt het wel!
Hij lijkt fijn actief te worden van achteren.

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:48

Mss op sommige momenten nog beetje meer oprichting en zelfhouding bij het paard. Maar voor de rest lijkt hij te lopen dansen zoals al eerder gezegt is.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 13:36

Bedankt voor alle reacties, jammer dat de reacties zonder rijtechnisch commentaar zonder pardon eruit gegooid worden, maar that are the rules; volgende x (zal nog wel ff duren de volgende x) maken we gewoon een ITP topic ervan Knipoog

@Eef1400, hij begint steeds meer te dragen en dan lijkt het al iets meer op dansen, maar we zijn er nog niet, we werken er wel hard aan.
@Monique, volgend jaar zomer Z starten is ons doel en zoals het nu uitziet is dat ook wel vrij reeël.
@Rosanne, bedankt voor de tip, ik ga er nog meer op letten.
@Fieke, het klopt helemaal wat je zegt, hij is ook een stuk gehoorzamer geworden en laat zich ook stukken fijner rijden. Nu nog kijken dat dat op wedstrijd er ook uit komt.
@Vera, gelukkig merk ik het wel wanneer hij kantelt en kan ik het ook gedeeltelijk oplossen, we komen er wel.
@Ulfeino, bedankt voor je ontzettend fijne en stimulerende reactie!
@Garny85, we trainen ook niet dagelijks in deze oprichting, hij krijgt enorm veel afwisseling in training (dressuur, springen, veel buiten trainen, dan weer een lichte dan weer een zware training), maar om verder te komen dien je wel afentoe je grenzen te verleggen. Overigens staakte hij in deze les niet hoor Knipoog dat staken was iets wat hij van de winter deed, nu werkt hij veel makkelijker. Ik wil het neusje er eens uithalen niet direct kei hard staken noemen, ik wilde daarmee zeggen dat dat zijn manier is om te laten zien wanneer hij iets moeilijk vindt.
@VValar, die omgeving daar is idd echt super, dicht bij het bos, veel ruimte en toch dicht bij de snelweg. Is overigens de stal bij mijn instructrice, zelf sta ik daar niet.
@tamoreliefje, ik geef je gelijk dat de oprichting/zelfhouding nog niet altijd voor elkaar zijn, maar tov een tijdje geleden zijn we echt vooruitgegaan, ik kan ook niet van hem verlangen dat hij dan nu ineens de hele training volhoudt (en dat wil ik ook nog niet eens), we moeten makkelijk kunnen wisselen van trainingshouding.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:18

Wat een vooruitgang zeg! Hij toont nu inderdaad veel groter.
Let erop dat je niet te ver achterover gaat zitten, voor je gevoel zit je de gangen dan juist meer uit, maar het tegendeel is waar: je onderrug spieren kunnen hierdoor juist niet zo goed functioneren als dat je rechtop zit. Ik vind het ook er jammer voor het plaatje dat je hier en daar je hakken niet laag hebt.
Verder blijf ik jullie een mooie combinatie vinden, het ziet er altijd 'gelikt' uit Ja.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:27

Steph, heel veel vooruitgang.. Ik heb het idee dat je hem al veel fijner kunt regelen en dat power daardoor echt al veel fijner over de benen gaat.. Let inderdaad erop dat je niet achterover gaat zitten, denk dat daardoor soms het gespannen beeld ontstaat voor sommige, want ik zie voor de rest geen spanning.. het kantelen vind ik eerlijk gezegt nog niet eens zo heel storend uitzien al moet het er wel uit. Maar tis niet zo dat je daar direct aan kunt zien dat er spanning is..

Ga zo door!! Op naar t z..

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:32

Ziet er goed uit Stephanie! Minpuntje is het achter over hangen, maar daar ben je jezelf al van bewust. Lachen Hij toont ook veel groter dan dat ik normaal op fotos zie!

Ga zo door!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:52

@edelweis1, het klopt helemaal wat je zegt en weet je wat het ergste is, ik weet het zelf ook dat het zo is, maar nu moet ik het lichamelijk nog voorelkaar krijgen. De eerste stap is althans gezet, want wanneer je weet dat je iets fout doet kun je eraan werken.
@Pauline, denk dat je het kantelen ook niet als spanning moet zien, meer als iets van dat het rechtrichten nog niet voor elkaar is.
@Laura, haha we zullen rustig aan doen hoor, in principe pas volgende zomer Z, moet jou toch ook wel lukken joh! Knipoog

randyLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 00:00

Wat een onwijs mooi leuk paard!
Let erop dat je niet zo naar achter 'hangt' en sommige foto's lijkt het of je je hakken optrekt maar dat kan ook moment opname zijn natuurlijk.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 07:26

Ik sluit me aan bij het commentaar van garny95, voor zover je iets kan beoordelen vanaf foto's. Naar mijn mening geven de foto's een onrustig beeld, het lijkt alsof je niet zonder beenhulp kan rijden. Wat gebeurd er als je je been netjes lang laat hangen ipv je spoor te gebruiken? Op de foto's zie je op iedere foto gebruik van je sporen. Verder is er volgens mij geen contact tussen voor en achteren, dat wil zeggen geen ruggebruik. Ik zou dus ook meer op lengte rijden en vanuit die ontspanning en lengte gaan oprichten. Zodat je paard zichzelf blijft dragen, er meer ruggebruik is en het een rustiger beeld geeft. Verder geef je zelf al aan dat je rechter moet gaan zitten ipv naar achter te hangen. Probeer jezelf te centreren boven je paard, dan zal je ook veel meer voelen. Jammer dat je zelf geen commentaar geeft over je benen.

Voor de rest verdien je een dikke pluim. Veel mensen zouden die afwisseling van rijden moeten toepassen op hun paard. Met andere woorden, jullie komen er wel.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 12:37

@Randylover, ik ben me bewust van die fouten en ga er zeker (nog meer) aan werken.
@nickynicole, als ik mijn been laat hangen loopt hij ook nog hoor, maar dan vloeit het actieve er sneller uit. Het is ook niet zo dat ik een uur lang met meer druk erop rijdt, maar als ik hier niet naar toe werk, kom het er ook nooit in en zie ik ons ook nooit Z rijden. Kijk ik kan hier wel foto's gaan plaatsen waarop hij puur op ontspanning lager loopt, maar ik wilde juist laten zien waar we aan het werken zijn. Dat dat beeld nu nog niet het ideale plaatje oplevert, begrijp ik ook wel, maar het laat wel zien op welke manier ik met hem bezig ben. Lachen Ik vind dit wel interessant om over te discussieren, dus ik vraag me aan de andere kant ook af, hoe train jij een paard naar een hoger niveau toe? Zoek jij dan niet je grenzen op? Wellicht kan ik daar nog wat van opsteken. Lachen

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 12:53

Steph! Wat zijn jullie vooruitgegaan!
Ik zou hem niet meer herkennen, veel meer paard!
Hij toont zichzelf erg groot nu Ja
Tips kan ik je moeilijk geven want ik vind het er allemaal heel goed uit zien, zo'n vooruitgang!

(En wat is hij trouwens prachtig!)