Z-shet in de les aan het werk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Z-shet in de les aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 21:38

Heb vandaag weer les gehad met Roosje. Ik start Roos Z voor de wagen:
[AR-ITP] Roos haar Z debuut, meteen een puntje!!!!

Om te zorgen dat ze super fijn te rijden is voor de wagen rij ik haar ook ohz Lachen.

Stappen
Afbeelding

Nog meer stappen
Afbeelding

Lekker drafje
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Gebroken lijntje
Afbeelding

Pasje wijken voor het linker been, het verdient nog geen schoonheids prijs, maar het begin is er
Afbeelding

En voor het rechter been.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Katja op 29-05-08 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast naar de regels van HAW.

Keet

Re: Z-shet in de les aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:41

Cis, wat ziet het er netjes uit! Doe het je niet na Clown
Het zijn niet de makkelijkste paardjes om te rijden qua karakter maar je hebt het goed voor elkaar Haha!

En mén jij weegt echt niets he Clown Dacht het zaterdag al, maar nu ik je zo met je shirt in je broek zie Scheve mond ben een hopeloze zaak!
Laatst bijgewerkt door Keet op 28-05-08 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:43

Ik vind je helemaal niet te groot uit zien eigenlijk.
Het klopt niet perfect nee, maar slecht uit zien? Ook nee Knipoog
Toen ik je titel zag, dacht ik eigenlijk gelijk, yeah wright Bloos
Maar ja, geen rekening gehouden met voor de kar lopen. Sorry Knipoog
Ik vind het er goed en vriendelijk uit zien. Ga zo door.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:45

Mag ik vragen wat de schofthoogte van deze is?
(niet om jou af te kraken, ook niet omdat je te groot bent, maar even voor mezelf wil ff iets vergelijken;))

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:48

goed dat je zo mooi recht blijft zitten en een goede houding hebt, op een kleine pony.
je rijd ook niet op groteren toch, of wel?

ik vind zo van de foto's gezien dat je misschien iets meer ruimte mag geven in de teugels, ze loopt mooi nagevelijk en nog lijk je strak te houden.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 23:27

Vind dit heel knap wat jij met je shet al bereikt hebt !
Veel succes ermee het ziet er goed uit !!
Doe zo verder meid Knipoog

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:39

Leuke foto's, plaatje valt niet tegen!
Vind haar wel wat strak ogen in de kaak, iets meer lengte in de hals zou niet verkeerd zijn Lachen
Wel een mooie combi zo, ohz en voor de wagen!

x_Liiv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 10:41

Ahh.. wat een schatje=D Maar.. ben je niet wat te groot voor hem/haar??

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 11:15

Ze mag idd wat meer lengte in haar hals krijgen, word aan gewerkt, maar is lastig als er niet zo veel hals aan zit Knipoog. Ze was wat drammerig omdat ik haar al even niet ohz gereden heb ivm haar verzorgmeisje die haar al fanatiek tijd Lachen (en nog maar een half jaartje ervaring heeft).

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:25

Daar weet ik alles van Knipoog Heb het ook niet over heel veel, maar net dat stukje extra, oogt net fijner.
Ik wil ook niet vervelend doen hoor, constateerde alleen wat en vroeg me af of dat spoorde met jouw gevoel Lachen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:00

eerlijk gezegd ben ik geen voorstander van grote mensen op kleine paardjes, ookal kunnen ze het wel dragen. het ziet er gewoon niet mooi uit vind ik. Maar ik moet zeggen dat de pony hier wel mooi loopt, het zijn zeker niet de makkelijkste wezentjes op aarde;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:21

Jolien87 schreef:
eerlijk gezegd ben ik geen voorstander van grote mensen op kleine paardjes, ookal kunnen ze het wel dragen. het ziet er gewoon niet mooi uit vind ik.

Natuurlijk is het misschien niet de meest perfecte combinatie om te zien, maar dat wil nog niet zeggen dat het er gewoon niet uit ziet.
Denk dat dat inderdaad heel persoonlijk is, zat mensen die er niet zo'n probleem van maken en zat die gelijk vol er tegenin gaan.
Ik heb het idee dat er tegenwoordig door veel mensen gekeken wordt naar het plaatje... en niet naar wat KAN. Ik kijk liever naar wat het paard in kwestie aan kan en hoe het rijtechnisch eruit ziet. Ik zie liever een voor het plaatje te groot, maar voor het paard niet te groot iemand die leuk aan het rijden is dan iemand die perfect in het plaatje past maar het paard toch in de weg zit, door bijvoorbeeld teugeldruk en beenhulpen die verre van subtiel zijn ofzo. Dit is niet persoonlijk bedoeld ofzo, maar wilde gewoon even jou zin lenen Knipoog

@TS: ik vind het knap, ze zijn toch lastig te rijden vind ik, niet de makkelijkste op aarde.
Het is ook lastig om meer lengte in de hals te krijgen als er niet erg veel hals zit! Haha!
Leuk hoe je met ze bezig bent, zowel ohz als voor de wagen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 13:25

Stoer hoor dat je al zover bent me je kleine meid. Zou me ook nog eens grappig lijken om weer klein en licht te zijn voor een rondje op een shet hihi Clown . Maar helaas... gelukkig kan jij het nog wel, succes nog!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 18:10

Deze tante heeft vandaag weer lekker kinderlesje gelopen met een kindje wat amper met haar benen onder het zadel uit kwam. Dat kan deze dame ook prima Knipoog.
Deze muts kan alles Haha!.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:16

Wat jammer dat je niet wat dichterbij woont! Had wel een aantal pony's voor je gehad om af te richten Knipoog

Het ziet er harstikke netjes uit!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:47

Jolien87 schreef:
eerlijk gezegd ben ik geen voorstander van grote mensen op kleine paardjes, ookal kunnen ze het wel dragen. het ziet er gewoon niet mooi uit vind ik.

eerlijk gezegd vind ik dat dat eeuwige "het ziet er niet mooi uit echt eens de kliko in mag , het ziet er misschien niet uit volgens het standaard dressuurplaatje, maar zolang de ruiter kwa gewicht en lengte het dier niet in de weg zit, is er geen enkel probleem
en ik ze 1000 maal liever dit setje voorbij komen dan ene kasteel met een dwerg erop ...
zo moest er even uit, maar ik kan echt zo ontzettend jeuk krijgen van de opmerking"het ziet er niet mooi uit"
gelukkig is mooi een heel subjectief iets ,
ik vind dit een leuk plaatje Ja, misschien net even wat meer ruimte van voor, maar las dat dat ook een puntje is en als je idd niet heel vaak haar zelf onder de man pakt dan is dat ook niet 1 2 3 voor elkaar

(wel een supershet trouwens, Z dressuur aangespannen, kinderlesje, onder de man .... en ook nog errug leuk kleurtje

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:31

Het ziet er inderdaad niet uit, maar wat maakt dat uit? Je hoeft er toch niet mee de dressuurring in neem ik aan?
En hij kan het allemaal handig dragen, want dat karretje kan hij ook trekken.
Maar misschien moet je eens iets meer vooruit kijken, dan maak je waarschijnlijk je rug wat rechter, dat is maar op enkele foto's. En als je zo groot bent voor een pony is het altijd lastiger om hem te rijden hoor, dat heb ik zelf ook wel eens meegemaakt namelijk. Dus ik vind dat je hem wel lekker aan het lopen hebt.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:53

[quote="linneketeut"]
En hij kan het allemaal handig dragen, want dat karretje kan hij ook trekken.
quote]

Dit slaat werkelijk nergens op. Trekkracht is heel wat anders dan draagkracht.

Maar goed, denk wel dat jou pony geen problemen heeft met jou gewicht. Zo ziet het er niet uit iig. Opzich een net beeld. Zou wel ff checken of je zadel wel horizontaal ligt. Op de foto's lijkt hij wel wat voorover te hellen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 22:31

Idinn en Sonja: niet om hier herrie te lopen schoppen, maar ik heb met deze opmerking nooit gezegd dat de pony niet leuk loopt, integendeel. Maar in theorie is het gewoon niet gebruikelijk om een groter iemand op een kleinere pony te zien. Ik heb ook gezegd dat het beestje desondanks leuk loopt en ik heb ook niks gezegd over grote paarden met te kleine ruiters, dat vind ik er ook niet uitzien. Maargoed, het is wel weer duidelijk dacht ik zo

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:06

Ik vind het opgekropte best meevallen eigenlijk. Een shet heeft nu eenmaal geen lange hals, dus hierdoor wordt dit beeld versterkt.
Netjes! En veel succes op de wedstrijden verder!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:52

Leuk om te zien dat de shetjes bij jou een lekker actief leven hebben ipv grasmaaien in de wei.

Enigzins offtopic maar wat houdt de Z klasse bij het aangepannen rijden eigenlijk in? Wat voor oefeningen doe je dan? En is het net zo als in de 'gewone' dressuur dat je bij B begint?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:41

Citaat:
het ziet er gewoon niet mooi uit vind ik

Shetten kunnen tot 60 kg dragen. Een kwpn-er ook.

Iemand van 70 tot 100 kg op een kwpn-er zegt niemand wat van en over shetjes is het altijd gezeik Boos!

Shetjes zijn oersterk, mede door hun compacte bouw.

Mijn vriend, 80 kg op mijn arab van 1.50 m ziet er 'zielig' uit, terwijl als hij op zijn draver rijdt, ook 1.50 niet. Puur omdat hij dan niet onder de buik van het paard uitsteekt met zijn benen.

Dennis steekt nog minder ver onder de buik van haar shet uit, dan mijn vriend op mijn paard. Clown

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 16:56

Je begint gewoon in de B. Dan L, M, Z en ZZ. In de Z voor de wagen zitten ook eenvoudige galopswissels door draf enzo. Zijgangen worden niet gevraagt.

Roos word eind van de maand door het verzorgmeisje van Trendy uitgebracht in de rijpony talenten competitie, een soort pavo-cup-achtige wedstrijd voor shetlanders Lachen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:48

Moderatoropmerking:
Ik heb wat offtopic reacties verwijderd. Graag weer ontopic en onderbouwd posten Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:53

Arabesk schreef:
Shetten kunnen tot 60 kg dragen. Een kwpn-er ook.
Clown

60 kg??? Haal daar het gewicht van zadel, dekje, kleding vd ruiter af, dan kom je op een goeie 50 kg..

ALLE VOLWASSENEN MOETEN NU STOPPEN MET RIJDEN!!