Trendy en ik @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brenda36

Trendy en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 19:55

Gister heeft Ciska foto's gemaakt tijdens het rijden met trendy.....
En omdat ik niet kan wachten op julklie reacties moet ik er toch weer een topic over beginnen Clown ......
Trendy wil bij het net aan gestrongen in galop idd wat trekken maar daar wordt aan gewerkt.

Pasje wihken:
Afbeelding
Mooie baby :
Afbeelding
rustig drafje:
Afbeelding
Halthouden (mislukt):
Afbeelding
Drafje:
Afbeelding
Altijd blijve lagge:):
Afbeelding
Braaf paardjee:
Afbeelding
Galop links:
Afbeelding
Galop rechts:
Afbeelding
Stappen:
Afbeelding
Doei:
Afbeelding
Mijn meisje eten met mooi zweetdekendje Clown :
Afbeelding

Nou voor trendy en mijn doen (na de bavalling) ging het al echt heel goed.
ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
alle reacties zijn welkom

Vandaag had ik weer gereden.
ze ging al hele mooie stukken aan deteugel lopen en ook al braaf zonder Brendy erbij duss het gaat de goede kant op...
Als ze zo vooruit blijft gaan kunnen we alweer bijna op wedstrijd....en dan oook springen Pling Pling Haha!

benangelique

Re: Trendy en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:56

mag ik eerlijk zijn en zeggen dat ik het een verschrikkelijk naar beeld vind?
paard drukt zijn rug weg, je rukt aan de teugels (zie open mondje) en ik vind je te groot.
daar komt bij dat het zadel enorm ver naar voren ligt en daardoor de schoudervrijheid beperkt.
Laatst bijgewerkt door benangelique op 27-05-08 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:57

Gaaf zeg! Gaat echt steeds beter zeg!

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 19:59

Truf schreef:
Gaaf zeg! Gaat echt steeds beter zeg!

Idd dit had je niet moeten hopen dat ze er net was
vadaag ging het NOG beter (helemala aan de teugel:))

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:02

aan de teugel? kan iemand uitleggen waar?
ik plaats mijn posts echt niet om je te kwetsen TS, maar ik begrijp het gewoon niet zo goed.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:04

Paard drukt zijn rug weg en kijkt me niet zo blij aan...
Waarom 'aan de teugel' laten lopen,als de ontspanning er nog niet eens in zit? Je kunt je been naar achteren leggen,maar foto 1 geeft me nou niet echt het beeld dat je een zeer ervaren ruiter bent, je been ligt gewoon in een hoek van 90 graden!
Daarnaast ligt je zadel als je kijkt,op de schouders van je paard. Lijkt me niet echt lekker zitten.

Vind het een leuke pony,begrijp me niet verkeerd, ik probeer je alleen tips te geven omdat ík het geen fijn plaatje vind.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:06

kijk, lein en ik begrijpen elkaar Ja

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:06

Ik vind dat je op de eerste foto je been te ver naar achteren legt.
Je zadel ligt teveel naar voren.. en sja je lengte het diertje kan het hebben, het ziet er alleen niet mooi uit....maar waarom al weiken als het diertje nog niet eens nagefelijk en ontspannen loopt??

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:08

ben het met lein en benangelique eens; denk dat je de pony een groter plezier doet met poetsen + wandelens ipv met rijden;l wordt hem ovrigens niet kwalijk genomen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:11

Charlottte schreef:
ben het met lein en benangelique eens; denk dat je de pony een groter plezier doet met poetsen + wandelens ipv met rijden;l wordt hem ovrigens niet kwalijk genomen

een shettie kan het gewicht makkelijk dragen zij zal ook niet veel wegen het is alleen geen gezicht.. en idd ik zelf zou er niet op gaan rijden maar het kan geen kwaad

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:13

K vind het er wel goed uitzien, Je been is idd wel wat té ver naar achter. En probeer je tenen naar binnen te houden, verder ziet het er netjes uit !! Haha!

Veel plezier nog met trendy en Brendy !! Haha!

En zoveel te groot ben je niet. Ze kan het makkelijk hebben. Als je soms van die pennymeiden ziet die er @ meter bovenuitsteken Dát is te groot.!
Laatst bijgewerkt door nanette_bokt op 27-05-08 20:22, in het totaal 4 keer bewerkt

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:14

zeker kan een shet dit gewicht makkelijk hebben.
maar ik zie zo van het diertje af dat je hem er totaal geen plezier mee doet; daar gaat het mij om

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:16

ik denk over shetten en het te dragen al veel discussies zijn gevoerd....

het diertje ziet er inderdaad niet bepaald gelukkig uit.

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:18

we gaan nu offtopic Knipoog

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:18

ik vind het een erg leuke pony lief hoofdje! schattig dat veulen er achteraan Knipoog

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:28

ik vind het harstikke leuk eruit zien.. Knipoog
ach ik weet nog wel hoe is was toen ik van jou leeftijd was met mijn pony Clown
wat een heerlijke tijd was dat.. Tong uitsteken gewoon lekker lol maken toch Knipoog
veel plezier met je pony hoor..Knipoog

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:30

benangelique schreef:
kijk, lein en ik begrijpen elkaar Ja

Zeker! Ja

Weetje het gaat me nog niet eens om de lengte van de ruiter,het plaatje is niet perfect maar oke..Het gaat mij er gewoon om dat de pony er niet blij uitziet tijdens het rijden.
Ik geloof echt dat de ruiter het beste met de pony voorheeft;maar ik zie toch echt storende factoren.
O.a de houding van de pony,het zadel en de blik.

Enne Pliensdream,de ruiter heeft fun..maar waar zie jij dan dat de pony dit heeft? Ik vind de pony namelijk niet blij kijken, en ook niet geconcentreert. Tuurlijk zitten er ook andere momenten bij,maar op veel foto's drukt hij zijn rug behooorlijk weg.

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:31

ach weetje shetlanders houden toch uiteindelijk alleen maar van eten;) bovendien wou dit meisje der best doen leuke foto's te maken en mijn paard moet nou eenmaal ook wellens wat doen wat hij helemaal niet leuk vind... achja hoort erbij en foto's blijven ook maar een moment opnamen toch?!;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:34

tuurlijk moet een paard wel eens dingen doen die hij niet leuk vindt, maar dit moet niet ten koste gaan van zijn lijf. Nu blesseert hij zijn rug, wordt zijn schouder beperkt en er in zijn mondhoeken getrokken.
als er verder geezegd wordt dat de TS al veel vooruitgang geboekt heeft, denk ik toch wel degelijk dat het geen momentopnamen zijn...

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:35

bij de eerste foto had ik al Verward
Je houd de teugels veeeeeel te strak, en paardje drukt zijn rug weg.
ZE rent ook ipv dat ze actief loopt

Ninx

De mooiste foto is eigenlijk de foto waar je de teugel los gooit en haar even uitstapt.... daar is ze al veel meer ontspannen.
Je bent idd wat lang, en ik kan me voorstellen dat deze net iets te kleine pony jouw soms wat uit balans brengt waardoor je je steun zoekt bij de teugels, en daar wordt je pony idd niet zo blij van als ik dat zo zie.
Ze ziet er wel goed verzorgd uit, en je bent wel gek op haar denk ik. Ook een heel lief veulentje.
Is het niet tijd om eens uit te gaan kijken naar een iets grotere pony?
Dan zullen jouw prestaties ook meer vooruit gaan, en hoef je niet bang te zijn dat je de pony overbelast.

Lein_

Jeetje? 'Mijn paard moet nou eenmaal ook wellens wat doen wat hij helemaal niet leuk vind'.
Dus jij,gaat serieus,dressuren met je paard bijvoorbeeld, omdat enkel en alleen JIJ dit wil en je paard er TOTAAL GEEN lol aan beleefd? Heel erg sneu voor je paard...
Lekker over een kam scheren ook weer,net alsof er geen shetlanders zijn die niet graag werken en ze alleen maar willen eten... Ik zeg dat ik gewoon dingen zie waar ik het niet zo mee eens ben, en mss werkt dit paard wel graag daar kan ik helemaal niet over oordelen.
Ik vind het namelijk echt een leuke pony, alleen ik zie gewoon echt aandachtspunten.
Laatst bijgewerkt door Lein_ op 27-05-08 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:36

Wat een grappige naam zeg, Trendy Tong uitsteken

Jammer dat sommige foto's nogal groot/uitgerekt zijn.

Sommige foto's zien er inderdaad wat gespannen uit, maar misschien zijn het momentopname's.

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:39

maar ik besefte dat op die leeftijd ook nog niet.... jij wel dan? het gaat vanzelf allemaal wel beter, kijk een beetje vanuit haar kant Lachen doet ze zo der best mooie foto's op bokt te zetten wordt ze zo afgekraakt om het zo maar te noemen. Het is wel nog maar een meisje en ik vind dat zij ook een kans krijgt om er van te leren Knipoog hebben we uiteindelijk allemaal gehad, ik heb het vroeger ook heus niet goed gedaan maar dat besef je dan echt nog niet Knipoog

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:44

ik ben het met je eens pliensdream als het gaat om het bekijken vanaf haar kant, maar niet als het gaat om het 'sparen' omdat ze nog maar een jong meisje is.