6-jarige Vivaldi @dressuurwedstrijd Ottersum (strekfoto's)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niekoezz

6-jarige Vivaldi @dressuurwedstrijd Ottersum (strekfoto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 17:10

Helaas niet erg goed gereden, had bij de 1e proef 172 en bij de 2e proef 175. Paard was erg gespannen en daardoor druk en daardoor maakte hij weer kortere pasjes.

Rijd trouwens in de B, met nu 10 winstpunten.

Zo ging het aan het begin van afgelopen winter:
Afbeelding

Afbeelding

Zijn toch wel een hoop verbeterd denk ik, de volgende foto's zijn van 18 mei in Ottersum.
Mooiste foto:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galopje, valt te veel naar binnen:
Afbeelding

Hoofd:
Afbeelding

Aandachtspuntjes:
- Niet voorover hangen of naar beneden kijken.
- Meer op rechts gaan zitten.
- Handen niet te hoog.
- Tenen naar binnen houden.

En wat vonden jullie er van? Graag commentaar!

Slotty

Re: 6-jarige Vivaldi @dressuurwedstrijd Ottersum (mooie strekfot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:12

mooi paard Haha!
zou het zelf prettiger vinden als hij wat lager loopt. Dit hoeft nog lang niet zo in de B en ik vind het er een beetje gespannen uitzien... IEts langer en lager dus. De rest zeg je zelf al Knipoog let alleen ook op je hakken (foto 4)

rowo

Re: 6-jarige Vivaldi @dressuurwedstrijd Ottersum (strekfoto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:14

Ik vind het beeld eigenlijk niet echt fijn. Niet ontspannen en wat getrokken. Zie het paard, vooral in de B, liever wat langer in de half en meer de neus eruit.
Probeer verder je handen niet te hoog te dragen en mooi rechtop!

Succes!

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:16

Mooie foto"s
Alleen op de 1e foto zit je wat ver vooruit, voor de rest netjes Lachen

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 17:18

Het is inderdaad zo dat hij veel te hoog loopt, véél te hoog. Wilt niet zeggen dat ik hem naar beneden trek. Hij loopt zelf graag in een hoge houding, en ik moet hem dan juist naar beneden rijden. Aangezien hij die dag nogal hyperactief was, naait hij zich nog meer op om hoog te lopen, en ik natuurlijk ook.

Maar er is niks om me te verdedigen Knipoog Hij loopt inderdaad te hoog, en het is ook een aandachtspunt voor ons om hem lager te laten lopen, en vooral dan meer door zijn rug, hij zit nog vast.

Zien jullie wel al verbetering?

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 17:19

@ Yubi; bedoel je de 1e foto van een half jaar geleden of de 1e foto van hoe hij nu loopt?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:20

Verbetering is moeilijk te beoordelen met zo weinig foto's. Wel zit je beter op je paard Ja Je moet alleen niet in mekaar gaan duiken.

Ik zei overigens ook niet dat je um naar beneden trok hoor Knipoog

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 17:21

Citaat:
Ik vind het beeld eigenlijk niet echt fijn. Niet ontspannen en wat getrokken. Zie het paard, vooral in de B, liever wat langer in de half en meer de neus eruit.
Probeer verder je handen niet te hoog te dragen en mooi rechtop!

Succes!

Wat bedoelde je hier dan precies mee?

Dat ik niet in elkaar moet duiken klopt inderdaad. Groot aandachtspunt!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:23

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:07

Aniek, ik zie al veel verbetering tegenover een halfjaar geleden.
Probeer jezelf lang te maken en voor je gevoel je schouders iets naar achteren te brengen. Borst naar voren en neus omhoog zeg ik altijd maar. (en ja, dat is makkelijk praten, ik kijk zelf ook liever naar de grond)
Veel succes in ieder geval en blijf zo door werken, dan kom je er wel.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:03

Bedankt Sabertje.

Inderdaad, mezelf lang maken.

Welke foto zal ik nabestellen? De 1e of de 2e? (van de nieuwe serie)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:36

Sorry, maar als ik je mooiste foto vergelijk met je eerdere foto's vind ik niet dat je vooruit bent gegaan.

Op de bovenste foto's zie ik een paard dat vrij lang en laag en ontspannen over de rug loopt, waardoor de achterhand voor op dit niveau goed gebruikt wordt.
Op je 'mooiste foto' gebruikt het paard zijn achterhand te weinig, drukt het zijn rug weg, zet zijn onderhals er op en loopt het dier niet nagevelijk.
Probeer, het dier langer en lager te rijden door het dier goed van achter naar voren te rijden, waarna het vanuit de ontspanning mooi zal nageven en zijn hele lichaam goed zal gebruiken.
Op de foto onder jouw mooiste foto zie je dat het dier zijn hals al wat langer heeft en het hoofd ook wat lager draagt, je ziet hier meteen dat het qua ruggebruik e.d. een stuk beter is, al blijf ik de oude, bovenste foto het best vinden rijtechnisch gezien. Qua houding ben je wel vooruit gegaan.

Succes verder!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 07:37

Sorry ik vind het beeld er ook minder uitzien, als op de eerste foto

Hij is veel te kort in de hals, als gevolg zie je ook dat zn achterhand niet meekomt,
Verder veel spanning en idd een wat 'trekkerig' beeld. Werk aan de ontspanning, dan wordt het beeld veel beter

Jouw houding is wel vooruit gegaan, maar probeer je paard meer over de rug te krijgen, actief en hou lengte in de hals, succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:24

Judje schreef:
Sorry, maar als ik je mooiste foto vergelijk met je eerdere foto's vind ik niet dat je vooruit bent gegaan.

Op de bovenste foto's zie ik een paard dat vrij lang en laag en ontspannen over de rug loopt, waardoor de achterhand voor op dit niveau goed gebruikt wordt.
Op je 'mooiste foto' gebruikt het paard zijn achterhand te weinig, drukt het zijn rug weg, zet zijn onderhals er op en loopt het dier niet nagevelijk.
Probeer, het dier langer en lager te rijden door het dier goed van achter naar voren te rijden, waarna het vanuit de ontspanning mooi zal nageven en zijn hele lichaam goed zal gebruiken.
Op de foto onder jouw mooiste foto zie je dat het dier zijn hals al wat langer heeft en het hoofd ook wat lager draagt, je ziet hier meteen dat het qua ruggebruik e.d. een stuk beter is, al blijf ik de oude, bovenste foto het best vinden rijtechnisch gezien. Qua houding ben je wel vooruit gegaan.

Succes verder!

Hier kan ik eigenlijk niet veel op inbrengen, ze heeft volledig gelijk. Het is leuk als je paard zo zijn beentje naar voren gooit, maar dan moet het wel goed uitgevoerd zijn, en dat is hier verre van. Ik heb meer het idee dat hij hier een loopje met je nam, gezien zijn houding.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 12:41

Citaat:

Succes verder!

Zoals ik inderdaad zelf al had uitgelegd, probeer ik hem langer en lager te rijden, maar was hij erg gespannen deze wedstrijd en zet hij nog eens extra zijn hoofd erop. We zijn daar ook hard aan aan het werken.
Voor mezelf en uit andere reacties had ik dus ook al lang gezien. Maar ik wil juist commentaar, waarin staat hoe ik dit nog meer kan verbeteren, opbouwende kritiek. Wat jij geeft is alleen kritiek.

Citaat:

Hij is veel te kort in de hals, als gevolg zie je ook dat zn achterhand niet meekomt,
Verder veel spanning en idd een wat 'trekkerig' beeld. Werk aan de ontspanning, dan wordt het beeld veel beter

Jouw houding is wel vooruit gegaan, maar probeer je paard meer over de rug te krijgen, actief en hou lengte in de hals, succes!

Same here.

Citaat:
Hier kan ik eigenlijk niet veel op inbrengen, ze heeft volledig gelijk. Het is leuk als je paard zo zijn beentje naar voren gooit, maar dan moet het wel goed uitgevoerd zijn, en dat is hier verre van. Ik heb meer het idee dat hij hier een loopje met je nam, gezien zijn houding.

En om nog een reactie te geven op dit commentaar. Zoals we al geconcludeerd hadden, en ik al had uitgelegd bij het starttopic, was hij weg aan het lopen. Ik wil juist commentaar, waar ik wat aan heb, waar ik van kan leren en geen bevestiging van wat ik zelf al wist Knipoog

Dan nog in het algemeen:
Ik vind de foto's wel mooi geschoten en ook al is het rijtechnisch nog niet in orde, voor de foto vind ik het wél een mooi plaatje en in vergelijking met een half jaar geleden is hij een stuk ruimer geworden, veel meer bespierd, hij zakt veel meer van achter, en hij staat er in het algemeen beter op.

Maar goed, ik zal de volgende keer foto's laten knippen als het paard rustiger is, of ik zal foto's laten knippen van de training.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:00

wat mij opvalt aan je galop foto is dat jij zelf erg naar binnenvalt... sorry als ik het niet goed zie.. maar da lijkt zo..
hele makkelijke oplossing.. kijken naar het buitenste oor.. zo corrigeer je je eigen zit..

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 14:37

@ Martine; ja dat klopt, ik zit te veel op links. Vind het zelf soms ook nog moeilijk om balans te zoeken, omdat het paard nogal krachtige gangen heeft Knipoog

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 13:52

Iemand nog opbouwende kritiek?

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:43

okay dan had ik het dus goed gezien! kijken naar zijn linkeroortje.. probeer maar eens uit.. vaak werkt het!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:37

Realiseer je dat als jij voorover zit, dat het voor een paard moeilijk wordt om op de achterhand te dragen, zo komt hij automatisch op de voorhand te lopen.

Bij foto 2 zie ik een bit dat door de mond getrokken is.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:42

Het meeste commentaar is al gegeven,
maar het valt me op dat je een erg strenge hand hebt Lachen

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 11:32

Citaat:
Realiseer je dat als jij voorover zit, dat het voor een paard moeilijk wordt om op de achterhand te dragen, zo komt hij automatisch op de voorhand te lopen.

Bij foto 2 zie ik een bit dat door de mond getrokken is.

Bij foto 2 heb ik hem inderdaad te strak in de mond, was een van onze eerste wedstrijden samen, toen ging het ook nog niet goed.

Citaat:
Het meeste commentaar is al gegeven,
maar het valt me op dat je een erg strenge hand hebt

Mijn handen zijn al veel minder streng als aan het begin dat ik hem reed. Kan me wel voorstellen dat het door de foto's zo lijkt.

xEbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:04

Een hele verbetering. Ik vind je houding goed vooruitgegaan. Alleen mag ze net wat meer erdoorheen. Lachen

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 07:31

@ xEbony; ja dat klopt, hij moet net iets meer er door heen, zodat hij zijn rug gaat loslaten.

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 07:51

Hee Niekoezz,

In je onderschrift staat dat je 10 winstpunten hebt maar ik heb je profiel bekeken en je hebt er al 13!
Succes ermee!