Zilvermoon in training (3 jarige)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zilvermoon

Zilvermoon in training (3 jarige)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 15:00

Zilvermoon is de naam.. 3 jaar
KWPNer met beetje tuiger.. Vader is droomwals..

Heb haar vant winter beleerd en zie hier t resultaat.. Volgens mij komen we dr wel..

Commentaar of opmerkingen welkom.

Afbeelding
In de winter voordat ik begonnen was met beleren

Afbeelding
nu

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto dr mond iets los maar zoals je op de andere foto;s wel kan zien rij ik zowat met boogjes in mn teugels dus zit dr echt niet in de weg. Ze moet zichzelf leren dragen.

Ik weet dat ik naar de grond kijk dus dat hoeft niet meer gezegt te worden

Kom maar op!
Laatst bijgewerkt door Zilvermoon op 26-05-08 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Re: Zilvermoon in training (3 jarige)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:03

Een knappe tuiger hoor Lachen

Mooi kleurtje ook.

Let wel heel erg op je handen, deze heb je constant te laag staan, en op die plek kun je niet alle bewegingen volgen en werk je dus zonder dat je het in de gaten hebt, tegen met je hand.
Je handen zullen dus zeker wat hoger moeten en meer voor je uit geplaatst zijn.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:06

Je hangt sowieso erg naar voren, probeer meer rechtop te zitten en je handen vriendelijker in te zetten, idd iets naar voren. leuk dier!

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 15:38

Mn handen laag heeft mn instructeur geadviseerd zodat t wat duidelijker is dat ze laag moet. Ik probeer haar niet tegen te werken. Ze is super licht in de hand. En ja zie op 2 foto's dat ik iets naar voren zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:40

je moet je hakken meer uitdrukken rechter zitten en handen heeel erg veel omhoog. verder zou ik een nieuwe instructiece zoeken als die jou aanbeveeld je handen zoo laagt te doen bij zo'n jong en onervaren paard. dit paard moet je nog helemaal niet naar beneden rijden. die moet je eerst zelf leren lopen en dan de teugels pas aan nemen

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 15:46

@ nini_roosje
Ziet het er gedwongen en onvriendelijk uit? Ze heeft haar achterhand er goed onder. Ze is licht in haar mond. Ze laat dr rug al los. Loopt lekker. Heeft zin om aan het werk te gaan en begint de spieren op de goede plekken te krijgen. Ze heeft er echt lol aan.
Dus dat ik haar nog helemaal niet naar beneden moet rijden en mn instructeur niets is vind ik een beetje een te snelle reactie

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:47

Niet6 rot bedoeld, maar vind je kritiek erg vervelend? Ik denk niet dat iemand je wil aanvallen, hoor!

Clasine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:49

Ik vind het er super uit zien, en knap dat je haar al zo ver hebt!
Ze glimt nu ook veel meer!

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 15:52

Ik vind kritiek niet vervelend maar ik vind dat een onjuiste reactie. Volgens mij kan je op de foto's wel zien dat ik haar niet dwing en dat ze er wel aan toe is om zo te gaan lopen.. Ik heb echt geen 100 kilo in mn handen. Ze is zo licht als een veertje

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:53

Bij de eerste foto dacht ik Bloos! wat een jong ding nog!

Maar wat een verschil met de foto's erna zeg! Vind het een mooi paardje om te zien Ja

Let inderdaad op je handen en niet omlaag kijken, maar verder vind ik het er al erg netjes uitzien voor zo'n jong ding.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 15:56

Ja op de 1e foto is ze inderdaar nog echt baby. Ik ben begonnen met beleren rond januarie en die foto is in november gemaakt ofzo. Ze is in die paar maandjes al echt van jong ding naar paard gegaan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:57

Te licht in de hand is ook niet goed Knipoog

Ik deel de mening niet met je instructeur, een ruiter dient zijn handen altijd hoger te dragen dan jij nu doet. Ik zie duidelijk dat ze telkens teveel op je schoot steunen, en dat kan niet de bedoeling zijn Lachen

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:59

Mijn ruin van 3 liep ook al uit zichzelf aan de teugel en die heb ik ook niet gedwongen om zo te lopen,deed hij uit zichzelf al.
Vind het er verder netjes uitzien,maar idd let op je handen.
En ach.....ik kijk zelf ook nog altijd naar beneden hoor Knipoog

Waar ik wel een beetje mee zit,
Je schrijft dat je hem van de winter al hebt beleerd.....
Het paard is nu 3........
En was dus toen nog 2,5....dat vind ik persoonlijk veeeeels te vroeg.
Heb veel paarden gezien die hier problemen mee kregen,omdat ze officieel nog niet uitgegroeid zijn.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:59

Ook ik vind dat je handen wat hoger mogen.
Verder zie ik een prachtig paardje, en ik vind het geheel er al ontspannen uitzien. Jullie komen er wel.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 16:01

Nee ze probeerd niet onder t bit weg te komen. Als ze met haar hoofd is waar ze moet zijn geef ik haar iets teugel zodat ze weet dat dat goed is. En na een poos heeft ze dat door en loopt ze zelf daar.. zonder dat ze onstuurbaar word of slungelig.

en @ akci
Ze word volgende maand 4. Ze was toen dus 3.5 jaar

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:03

Ohhh dus ze is nu 4 Lachen en geen 3 zoals in de titel staat. Dat wekt idd nogal wat verwarring op.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:05

Zilvermoon schreef:
en @ akci
Ze word volgende maand 4. Ze was toen dus 3.5 jaar

Bovenaan je topic staat toch echt 3 jaar Verward
Maar als dat zo is dan heb ik niks gezegd Haha!

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 16:07

Ze is nog 3 ja.. eind juni word ze 4.

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:08

Ten eerste vind ik jullie een leuke combinatie.
Daarentegen deel ik de mening van de meeste mensen hier en vind ik ook dat je je handen echt te laag hebt. Op deze manier heb je zelf een dwingende houding of je paard nou laag en rond moet lopen of bovenin.
Ik zou je willen adviseren, en of je er wat mee doet moet je zelf weten, om iets meer het neusje eruit te rijden en zelf een punt op te zoeken waarop je paard z´n balans kan vinden. Op de laatste 2 foto´s vind ik nl. dat ze veel te diep loopt waardoor ze er achter af loopt.

Verder wens ik je veel succes.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:09

Als een paard bijna 4 is , noemen we dat geen 3-jarige meer.

In principe word een paard in het jaar dat ie 4 word, al 4-jarige genoemt Lachen
Dus nee het is geen echte 3-jarige meer, dat schept verwarring.
Maar goed, ik zou als ik jou was echt op je handhouding gaan letten, het is een feit dat je in die positie, met bijna gestrekte ellebogen, niet goed mee kunt gaan met de beweging, daarom is het zo belangrijk om die knik in de elleboog te houden en je handen te dragen.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 16:12

De foto's met hempje aan zijn van 2 weken terug. Die met shirt aan zijn van vorige week donderdag.
Ik zit nu met een ontsteking in mn gewrichten van mn voet dus trainen is op dit moment moeilijk. Maar ik zal inderdaad wat met jullie tips gaan doen en de volgende foto's zullen dan vanzelf wel verschijnen

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:13

Zilvermoon schreef:
Mn handen laag heeft mn instructeur geadviseerd zodat t wat duidelijker is dat ze laag moet. Ik probeer haar niet tegen te werken. Ze is super licht in de hand. En ja zie op 2 foto's dat ik iets naar voren zit..

op een jong paard wat nog niet zo lang onder het zadel loopt vind ik het juist beter om wat naar voren te zitten. niet overdreven natuurlijk.
dit ontlast de rug, die meestal nog niet "goed" bespiert is.

ik ben het niet met je instrtuctrice eens dat je je paard naar beneden moet trekken. want in feite ben je daar wel mee bezig. als je paard lekker voorwaards en aan het been is zal het vanzelf gaan zakken.
dit bereik je door veel te schakelen en veel figuren rijden.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:14

Hihih, ik dacht al die is nu vast 4 aangezien de naam met een Z begint.. Dat is het fijne van mensen die de geboortedatum aanhouden..

Ik heb zelf wel een echte driejarige.. Die loopt net zo. Maar ik hou mijn handen toch wel degelijk hoger hoor. Hetgene wat jij nu doet dus nageven als je paard dat ook doet, doormiddel van je hand iets naar brengen of ergens in je lijf ontspannen kan alleen nog maar beter als je je hand zelf draagt in plaats van zo laag vastzetten, want zo ziet het er uit.. Als je je handen zo laag hebt, en je hebt zo weinig in je hand klinkt het mij een beetje als geen fijne aanleuning. Probeer het eens, draag je hand netjes zelf, rij erachteraan met je been en probeer op die manier verbinding te krijgen.. Je zult zien dat dat voor jouw en je paardje een stuk makkelijker is..

Wel een leuk ding hoor!!

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 16:16

Zoals ik al eerder zei. Ik trek haar niet naar beneden.

Ik drijf haar naar mn hand toe en op vang haar daar op. Geen gezaag en geen getrek. T gaat allemaal licht.. en als ze daar beneden is laat ik haar weer iets los zodat ze weet dat dat goed is. Ik forceer niets.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:19

Ik zeg ook alleen dat het er nu zo uitziet omdat jij je handen zo laag zet, ik heb inmiddels geleerd dat het heel moeilijk is om lekker los te blijven in je handhouding als je ze zo laag zet.. Zet je hand iets hoger, dan voel je alles 10 keer beter en drijf haar dan eens naar je hand toe.. Je zult zien dat je een beter resultaat krijgt in de loop van de tijd Haha!