Sinds een paar weken rij ik op Universe. Een knappe NRPS merrie van 13 jaar oud.
Het is hier ongeveer de 10e keer dat ik op haar rijd, en mijn 2e les.
In deze les hebben we veel gedaan aan het "hoo" zeggen en wegrijden door te "klikken" met mijn stem. Hier reageert ze nog niet goed genoeg op. Deze 2e les was ze al beter naar mijn stem dan de eerste les.
Met halthouden wil ze ook net nog even een voetje verzetten of een pasje anders. Dit corrigeren we door haar een paar passen terug te zetten.
Aan het eind van de les luisterde ze er ook stukken beter naar. Het moet sneller dan ze nu doet, maar het is een begin.
Jullie kunnen op de foto's zien dat ik geen M of Z rij. Mijn houding is erg achteruit gegaan. (Dit heeft ook te maken met een val van een paard, waar ik nog steeds erg veel last van heb..!!)
Hier kun je zien dat ik het wel kan, (en ook in dit topic.) Ik vind Universe nog moeilijk, en we moeten elkaar nog leren kennen. Daar schiet mijn houding dus helaas soms bij in. Dat is iets wat ik erg jammer vind, en waar we in de les dus druk mee bezig zijn!!
Het kan zijn dat jullie zien dat ze haar mond open doet, dit doet ze vaker, en daar kan ik niks aan doen.
Ik moet echt leren voorin mijn zadel te zitten, mijn handen rechtop houden, benen naar achteren leggen en rug recht!!
Ik baal er gigantisch van, maar dat gaan we er weer in stampen.Wat er al wel enorm verbeterd is zijn mijn voeten, die staken echt enorm af, dus daar ben ik al wel heel blij mee

Jullie zien hier geen hoogstandjes, maar zo kunnen jullie (en ik) wel zien hoe het straks vooruit gegaan is, want daar gaan we natuurlijk voor

Eerst haar knappe hoofd

oops, buitenteugel los

hier zie je dus hoe slecht mijn houding is

Al iets beter

Ook geen hoogstandje, maar zo te zien wel mijn rug rechter

Zitten Karin!!!

Gave foto!! Rijtechnisch helaas niet helemaal lekker

Halthouden. Met deze foto ben ik erg blij. Als ik mijn teugels laat vieren, of een beetje met mijn been tegen haar kom, wil ze weer lopen. Zoals jullie kunnen zien kon ik mijn teugels wat loslaten, en mijn been eraan houden terwijl ze stilstond. Hier was ik dan ook erg blij mee!!

En tenslotte nog even een foto van ons 2 (*jammer van mijn wazige kop hihi
)
Deze prachtige foto's met dank aan Bellatrix
Bedankt Marlies

daar moet dus aan gewerkt worden
)
. Misschien heeft dat ook te maken met wat je zei; dat je achterin je zadel terecht komt.
Ik heb precies 't zelfde. Ene gaatje net iets te kort, volgende net iets te lang. Nouja, het was maar een idee 
Nog lekker mee oefenen dus