Universe en ik @ 2e les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Universe en ik @ 2e les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 09:45

Hoi allemaal,

Sinds een paar weken rij ik op Universe. Een knappe NRPS merrie van 13 jaar oud.
Het is hier ongeveer de 10e keer dat ik op haar rijd, en mijn 2e les.
In deze les hebben we veel gedaan aan het "hoo" zeggen en wegrijden door te "klikken" met mijn stem. Hier reageert ze nog niet goed genoeg op. Deze 2e les was ze al beter naar mijn stem dan de eerste les.
Met halthouden wil ze ook net nog even een voetje verzetten of een pasje anders. Dit corrigeren we door haar een paar passen terug te zetten.
Aan het eind van de les luisterde ze er ook stukken beter naar. Het moet sneller dan ze nu doet, maar het is een begin.

Jullie kunnen op de foto's zien dat ik geen M of Z rij. Mijn houding is erg achteruit gegaan. (Dit heeft ook te maken met een val van een paard, waar ik nog steeds erg veel last van heb..!!)
Hier kun je zien dat ik het wel kan, (en ook in dit topic.) Ik vind Universe nog moeilijk, en we moeten elkaar nog leren kennen. Daar schiet mijn houding dus helaas soms bij in. Dat is iets wat ik erg jammer vind, en waar we in de les dus druk mee bezig zijn!!

Het kan zijn dat jullie zien dat ze haar mond open doet, dit doet ze vaker, en daar kan ik niks aan doen.

Ik moet echt leren voorin mijn zadel te zitten, mijn handen rechtop houden, benen naar achteren leggen en rug recht!! Hamer Ik baal er gigantisch van, maar dat gaan we er weer in stampen.
Wat er al wel enorm verbeterd is zijn mijn voeten, die staken echt enorm af, dus daar ben ik al wel heel blij mee Ja

Jullie zien hier geen hoogstandjes, maar zo kunnen jullie (en ik) wel zien hoe het straks vooruit gegaan is, want daar gaan we natuurlijk voor Haha!

Eerst haar knappe hoofd Pling
Afbeelding

oops, buitenteugel los Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Afbeelding

hier zie je dus hoe slecht mijn houding is Scheve mond
Afbeelding

Al iets beter Lachen
Afbeelding

Ook geen hoogstandje, maar zo te zien wel mijn rug rechter
Afbeelding

Zitten Karin!!! Hamer
Afbeelding

Gave foto!! Rijtechnisch helaas niet helemaal lekker
Afbeelding

Halthouden. Met deze foto ben ik erg blij. Als ik mijn teugels laat vieren, of een beetje met mijn been tegen haar kom, wil ze weer lopen. Zoals jullie kunnen zien kon ik mijn teugels wat loslaten, en mijn been eraan houden terwijl ze stilstond. Hier was ik dan ook erg blij mee!!
Afbeelding

En tenslotte nog even een foto van ons 2 (*jammer van mijn wazige kop hihi *LOL* )
Afbeelding

Deze prachtige foto's met dank aan Bellatrix
Bedankt Marlies Lovers

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Hier is Universe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 09:50

Ziet er al heel goed uit hoor!!
Als je het vergelijkt met de eerste keer dat je erop zat ben je al mega vooruit gegaan Karin! *LOL*
Je houding is ook al erg verbeterd.
Voornamelijk je voeten.
Maar Uni galoppeert gewoon krachtig en daarom kan je moeilijk op je kont blijven zitten.
Logisch, maar oefening baart kunst en jullie gaan vast met sprongen vooruit.

Ga zo door!! Kusje

orion_

Re: Universe en ik @ 2e les

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:40

Mooie foto's hoor Karin!!
En leuk dat je weer een paardje om te rijden hebt OK dan!

Je houding vind ik best wel mee vallen.
Let er wel goed op dat je je handen niet vast zet op je bovenbenen.
Als je meer met je hande mee bent, zal ze misschien ook iets minder gaan ''hangen''.

Maar ik vind het er al erg leuk uit zien, voor een tweede lesje! Lachen

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:49

Leuke foto's hoor!
Ben ook blij voor je dat je weer een paardje hebt om te verzorgen en bij te rijden.
Je houding kan enorm verbeterd worden,maar waar een wil is is een weg meid!!!! Positief denken....
Voor een 2e les mag je absoluut niet klagen,je voeten zijn al een stuk verbeterd!!!!

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:50

ziet er superleuk uit! Haha!
de punten zeg je zelf al! Knipoog

Universe is zelf ook erg mooi! Lovers Tong uitsteken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:42

Zo, dat gaat de goede kant op Lachen Wat heb je op die ene galopfoto een rooie kop Karin Nagelbijten / Gniffelen Maar jullie zijn een leuke combi, fijn dat je van je pipovoetjes af bent en dat jullie elkaar beginnen te begrijpen, op naar het M Haha! Wat ik me wel afvraag is waarom je zo naar beneden zit te kijken, heeft ze soms gouden manen? Tong uitsteken

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:46

Het lijkt alsof je op sommige foto's je handen vast zet..maar dat kan ook gewoon momentopname zijn! Leuk paardje

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 16:12

Hee hee karin.

Wat een leuk paardje zeg, Het ziet er leuk uit!
Je punten geef je zelf ook al aan, Ga zo door!

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 16:16

Wauw
Mooi paard heb je !
Punten zijn al gezegd door iedereen dus heb niks toe te voegen
Maar ga zo door Haha!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:27

ziet er goed uit hoor Karin hij loopt in een erg mooie houding! Je houding komt vanzelf wel weer ik vindt het niet heel erg storend als ik eerlijk ben

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:43

ziet er leuk uit hoor, je hoeft je zelf niet zo ontzettend naar beneden te halen. Natuurlijk zijn er verbeterpuntjes aan je houding, maar het is al goed dat je dat zelf doorhebt, dan kun je eraan gaan werken. Het belangrijkste lijkt me dat je je handen meer gaat dragen --> dus teugels wat korter, handen wat hoger en meer naar voren. En inderdaad zoals je zelf zegt: zitten! Goed om dit te leren is zonder beugels rijden. vermoeiend en zwaar, maar dan meot je wel! Let dan op je zit en op je handen, als je dat elke keer als je rijdt een kwartiertje doet ofzo, zul je al snel verbetering merken! succes!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:48

He een topicje van jou met Uni!!! Leuk hoor!
Ik vind je houding niet eens zo slecht ondanks je klachten, oefenen, oefenen en oefenen! Maar daar ben je al hard mee bezig, dus dat komt helemaal goed met jullie 2!! Morgen mag ik jullie in het echie bewonderen Haha!

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:52

wauw ,ziet er goed uit joh voor een tweede les!!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 00:19

dankjullie wel voor de lieve reacties, ik had echt heel bokt over me heen verwacht Nagelbijten / Gniffelen
Dat van mijn handen is geen momentopname daar moet dus aan gewerkt worden Haha!

Heleen1988 Bedankt voor de tip. Ik denk dat het nu nog niet verstandig is om dat te doen. Ze zit erg vervelend, en ik wil eerst de stemhulpen goed aangeleerd hebben Lachen Maar het is zeker een hele goede oefening, ik zal hem niet vergeten!!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 08:19

Hee Karin! Lachen
Je hebt echt een lekker paard onder je kont Vingers aflikken
Maar ik heb toch nog wat puntjes die me opvallen:
- Je zit erg kort, misschien krijg je hierdoor pipo-voetjes en kun je de lijn hoofd-billen-hakken niet goed maken (Veelzijdigheidszadels gewend... ik heb d'r ook last van Bloos)
- Probeer je hakken uit te drukken en de je onderbenen naar achteren te leggen.
- Handen boven het zadel, rechtop en netjes naast elkaar
- Probeer die handen niet vast te zetten, want dit zorgt denk ik voor de spanning die ik ergens in de foto's zie.
- Ik vind je rug helemaal niet storend! Als je het niet had gezegt, had ik het niet gezien Tong uitsteken.
Hopelijk kun je er wat mee (alleen maar opbouwend bedoelt hea Knipoog)! Veel plezier nog met dit paardje Haha!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 08:24

Hey Donna, bedankt voor je tips!!
Het meeste weet ik inderdaad wel, alleen over dat te kort zitten, een gaatje langer is echt te lang voor mij... Ik ga zo weer rijden, zal er eens aan denken zo.. want als ik deze foto zie, lijken mijn beugels toch op een nette lengte?

Tja, en voor de rest van de puntjes hebben we Renate Haha! Die zit echt bovenop mijn houding, maar ik heb er ook foto's tussen met mijn rug.. pff Nagelbijten / Gniffelen niet om naar huis te schrijven *LOL*

Bedankt voor je reactie, en ja.. Ik vind haar ook erg knap!! Ja

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 08:29

Volgens mij ligt op die foto je knie nog op het randje van de voorkant van je zadel. Maar dat kan ook aan mijn ogen liggen Clown. Misschien heeft dat ook te maken met wat je zei; dat je achterin je zadel terecht komt.
Met die gaatjes is het altijd een probleem Huilen van het lachen Ik heb precies 't zelfde. Ene gaatje net iets te kort, volgende net iets te lang. Nouja, het was maar een idee Knipoog. Veel plezier strakjes! Lachen
Rij je haar ook op dinsdagavond? Dan kom ik namelijk naar jullie stal toe, om naar Marlies d'r les te kijken Haha!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 08:31

Nee dan rij ik niet, zou misschien wel kunnen omdat ik volgende week niet kan omdat ik naar London ga, maar dan ga ik echt even leren voor een toets de volgende dag.. Maar je kan haar natuurlijk wel bewonderen, ze staat in de buitenstallen de 2e van rechts, en ze heeft altijd wel haar koppie naar buiten Lovers

edit: Ik ga het wel even proberen straks, wie weet helpt het Lachen

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 08:32

Oke Haha!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 08:46

ziet er goed uit hoor Karin!!

Misschien helpt het voor je zit, om een rijbroek met leren zitvlak te nemen. Ik heb die ook, en sindsdien houd ik mijn benen al veel stiller Knipoog
Je kan ook proberen om naar achteren te gaan zitten, meer achterover leunen, als je dan voor jou gevoel al te ver naar achter zit, zit je misschien wel beter Knipoog

tis wel een superleuk beestje!! OK dan!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 09:31

Ziet er goed uit hoor Karin!
Zeker een vooruitgang!
En nogmaals, mooie foto's!

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 09:37

Ik vind jou eigen commentaar best meevallen hoor! Alleen moet je erom denken dat je, je handen meer gaat dragen en niet vast zet. Verder alleen soms je onderbenen wat meer naar achteren leggen, maar dit probleem heb ik ook en ik weet hoe moeilijk het is.

Trouwens, super leuk paard waar je op rijd! Knipoog

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:36

Leuke foto's hoor Karin! Lachen

Ziet er goed uit, probeer je hakken uit te blijven drukken, en hand rechtop Lachen

Veel succes verder! Haha!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 17:40

Dank jullie weer Lachen

@ Marjolijn, we hadden het er toevallig ook over vanmiddag. Ik zal er eens over nadenken, ik heb nog een hele wishlist en opzich zit deze superfijn en goed... Nog even aankijken dus..

@ Elianna_ Dat van mijn handen en benen klopt.. Vandaag gingen mijn handen al weer een stuk beter, en mijn onderbenen.. Tsja.. De pipovoetjes waren wel verdwenen, maar mn onderbeen moet echt naar achteren. Alleen wanneer ik voorin het zadel zit, en ik mijn onderbeen naar achteren leg, trek ik mijn rug altijd in een rare positie Verward Nog lekker mee oefenen dus Tong uitsteken

Martine, Bedankt!! je hebt ook helemaal gelijk met de punten Ja

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:43

Karin_88 schreef:
dankjullie wel voor de lieve reacties, ik had echt heel bokt over me heen verwacht Nagelbijten / Gniffelen

Zeg, doe niet zo raar! Je hebt net de tweede les met haar gehad, dan is het toch logisch dat je nog aan haar moet wennen?