Andalusiërs hengst Reclamo@ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DenisSjje

Andalusiërs hengst Reclamo@ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 17:57

Hoi hoi,

Na een tijdje heb ik dan toch weer foto's van me kanjer Haha! . Hij is erg vies, ik had de dag daarna ook weer gewassen, jammer dat daar misschien net 2 minuten van kan genieten...

Hij is erg braaf geworden! Ik heb hem nog geen jaar en omdat hij een hengst is moest hij ook erg wennen!. Ik ben van plan om van de zomer af en toe een wedstrijd met hem te rijden.
Hij moet erg wennen aan het weer hij is 17 en dan is het ineens warm weer! Dus dan ik meneer niet echt in actie.. Ik rij daarom ook steeds over gangen, maar genoeg gepraat hier komen de foto's!

Groetjes Denise

Commentaar mag, maar dan wel opbouwend Knipoog .

1 AfbeeldingHello, i am Reclamo!
2 Afbeelding
3 Afbeelding
4 Afbeelding
5 Afbeelding
6 Afbeelding
7 Afbeelding Galop zit geweldig, alleen je moet niet op het verkeerde moment een foto maken.. Verdrietig

Andere dag

8 Afbeelding
9 Afbeelding
10 Afbeelding
11 Afbeelding jammer dat ik naar voren viel Huilen
12 Afbeelding braaf Haha!

Eigen commentaar

- Rechtop zitten;
- Minder streng met me hand;
- Tenen naar binnen;
- Veel aan de galop werken;
- Handen hoger.

PS: Hij doet z'n oren vaak naar achter, maar dat komt omdat ik eigenlijk altijd tegen hem aan het praten ben.. Of iemand anders zegt iets..

bye bye

DenisSjje

Re: Andalusiërs hengst Reclamo@ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 18:00

Oké zo te zien ben ik hier niet goed in om foto's te plaatsen.. Sorry..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:01

hij loopt beetje gespannen en opgekropt

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 18:04

Tjaa.. Ik weet niet naar mijn menig loopt hij gewoon zo als hij altijd loopt..

Beauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:06

COOL!

Hij is zó lekker.

Ik kom snel nog een keer bij jullie kijken, als je aan het rijden bent.
Veel plezier & succes nog samen .

x iloveyouuuú

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:09

Mooi aan de teugel, Maar pas op dat je niet teveel op de voorhand rijd.. Verder comentaar heb je zelf al gegeven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:21

Je hebt zelf al commentaar op je eigen houding gegeven dus dat komt wel goed denk .
Je rijd wel erg op de voorhand , en volgens mij kan het zadel ook nog wel een stukje naar achter of lijkt dat zo ?
Ook zie ik op een paar foto's dat de teugels hangen , dat kunnen moment opnames zijn maar anders zou ik daar ook even aan werken zodat je contact met de mond van het paard blijft hebben .
De neusriem zit trouwens aardig scheef , weet niet of dat hoort ?
Maar anders ken je die beter even recht zetten en anders iets langer verstellen zodat de sperriem de neusriem niet naar beneden trekt .
Voor de rest leuke hengst , en irritant is dat he een wit paardje Pling

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:26

Mooi paard!
Het lijkt of je te veel met hem aan de teugel rijden bezig bent. Probeer hem van te voren wat meer los te laten door je handen wat hoger en recht op te houden, je moet wel contact houden met de mond, en probeer hem dan lekker actief door te rijden zodat hij z'n achterhand er beter onderzet en hij nagefelijk kan worden.

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 18:55

ztugwell schreef:
Je hebt zelf al commentaar op je eigen houding gegeven dus dat komt wel goed denk .
Je rijd wel erg op de voorhand , en volgens mij kan het zadel ook nog wel een stukje naar achter of lijkt dat zo ?
Ook zie ik op een paar foto's dat de teugels hangen , dat kunnen moment opnames zijn maar anders zou ik daar ook even aan werken zodat je contact met de mond van het paard blijft hebben .
De neusriem zit trouwens aardig scheef , weet niet of dat hoort ?
Maar anders ken je die beter even recht zetten en anders iets langer verstellen zodat de sperriem de neusriem niet naar beneden trekt .
Voor de rest leuke hengst , en irritant is dat he een wit paardje Pling

Ja dat ding is kapot.. Hij heeft nu ook een nieuwe Haha! Ja idd! Hij is meer bruin als wit,,

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 18:55

feliciaa schreef:
Mooi paard!
Het lijkt of je te veel met hem aan de teugel rijden bezig bent. Probeer hem van te voren wat meer los te laten door je handen wat hoger en recht op te houden, je moet wel contact houden met de mond, en probeer hem dan lekker actief door te rijden zodat hij z'n achterhand er beter onderzet en hij nagefelijk kan worden.

Dankje! Oké, daar ga ik aan werken Haha!

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:01

He wat leuk om Reclamo hier tegen te komen! Hij komt toch bij de Woeste Hoeve vandaan? Echt zo'n enorme schat! Leuk hoor, veel plezier met elkaar.

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 08:46

Lisette schreef:
He wat leuk om Reclamo hier tegen te komen! Hij komt toch bij de Woeste Hoeve vandaan? Echt zo'n enorme schat! Leuk hoor, veel plezier met elkaar.

Ja klopt Haha! . Bedankt

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 09:42

Hartstikke leuk paard! Probeer in wendingen ook contact te houden met de buitenteugel. Of het is een momentopname.
En je handen wat dichter naast elkaar en verder naar voren,.
Ik weet niet hoezo je op de voorhand rijdt??Waar zien jullie dat aan?

Groetjs

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:36

Wat heel erg stoort aan dit plaatje zijn je handen die zo breed en laag zijn. Handen samen boven de schoft! Teugels misschien iets langer en hem tegen je hand aanrijden.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:39

Leuk paard, maar zou m veel meer op lengte willen zien en niet in zo'n houdinkje. Probeer echt van achter naar voren te rijden en je niet te druk te maken over "of hij wel aan de teugel gaat" Succes!

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 10:46

Senzafine schreef:
Wat heel erg stoort aan dit plaatje zijn je handen die zo breed en laag zijn. Handen samen boven de schoft! Teugels misschien iets langer en hem tegen je hand aanrijden.

Dat is ook waar ik heeel erg aan werk bij hem. Ik weet ook niet hoe dat komt dat ik mijn handen zo laag doe bij hem.. Maar er komt verbetering Haha!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:48

Ik ga helemaal met het commentaar van feliciaa mee.

Rijd eerst voorwaarts neerwaarts en ga pas als dat helemaal in orde is de verzameling met een hogere hals/hoofd houding opzoeken Lachen

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 10:48

Bolzak23 schreef:
Hartstikke leuk paard! Probeer in wendingen ook contact te houden met de buitenteugel. Of het is een momentopname.
En je handen wat dichter naast elkaar en verder naar voren,.
Ik weet niet hoezo je op de voorhand rijdt??Waar zien jullie dat aan?

Groetjs

Bedoel je dan dat ik wel of niet op de voorhand rijdt? Volgens mij loopt hij steeds net niet op de voorhand, maar ik was altijd een pony gewend, en dan ineens een paardje... Dat is best wel een verschil Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:53

Wat zit er veel spanning in dat paard zeg, jeetje.. Ik vind het geen fijn beeld, het lijkt alsof er veel basis mist en je te hard van stapel loopt. Inderdaad aan je handen werken, je beenligging kan beter; been niet naar achter leggen. Ellebogen aanleggen, meer achterover zitten en vooral trots op je paard zitten: dan verbetert je houding meteen. Je hebt een mooi paard en ik denk dat er veel in zit, alleen moet je volgens mij de juiste knopjes nog vinden.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:54

@Bolzak23 De achterbenen van het paard komen niet onder het midden, het zwaartepunt, van het paard. Dit betekent dat de achterhand niet draagt, en dat het grootste gewicht op de voorhand rust. Het paard loopt dus op de voorhand.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:56

mooi paardje hoor.
maar volgens mij trek je hem in een krul (''aan de teugel'')
terwijl je eigenlijk hem aan de teugel moet ''rijden''.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:58

Probeer idd om hem van voren wat meer de ruimte te geven en rij hem voorwaarts. Lekker actief maken van achteren, zoals hij nu loopt houdt ie vast van voren en je houdt hem tegen in de voorwaartse beweging. Zorg idd dat ie eerst lekker voorwaarts is en aan je been. Dan komt de ontspanning en nageeflijkheid vanzelf. Lachen

Succes met hem, ik vind hem erg gaaf!! *LOL*

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 12:39

Bedankt, maar over dat in de krul 'trekken'doet hij zelf zo.. Hij loopt altijd al zo, maakt niet uit wie je er op zet.. Ik denk dat dat gewoon Andalusiër is..

love_marnix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:43

Lynn_Nikita schreef:
hij loopt beetje gespannen en opgekropt

Hij loopt absoluut niet gespannen
ik ken haar en Reclamo en ze zijn samen en geweldig stel
en ik heb er zelf ook op gereden
hij is zo ontspannen als het maar zijn kan
en opgekropt al helemaal niet
een Andalusiër loop van zich zelf al iets anders dan een normaal paard
maar hij loopt gwn goed!

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 13:13

DenisSjje schreef:
Bedankt, maar over dat in de krul 'trekken'doet hij zelf zo.. Hij loopt altijd al zo, maakt niet uit wie je er op zet.. Ik denk dat dat gewoon Andalusiër is..

Dat is best mogelijk. Maar zoals jij hem hier rijdt kan hij niet anders dan zo lopen. Geef hem dan tenminste de kans om normaal te lopen. Probeer hem zijn neusje naar de grond te laten brengen met wat langere teugels en hem mooi actief te rijden ondertussen, goed voorwaarts. Oefen hier op. Hij zal waarschijnlijk op de voorhand lopen dan maar dat is niet erg, dat doet hij nu ook al. Wanneer hij mooi je hand volgt kan je wat meer oefenen op hem op de achterhand brengen maar zorg eerst dat hij correct nageeft.