Lavita @ dressuurtraining & photoshoot (M2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Lavita @ dressuurtraining & photoshoot (M2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 14:29

Eindelijk weer eens mooie foto's van Vita en mij tijdens de training. Op 7 mei '08 kwam Sharon (Mynique hier op bokt) langs op mijn nieuwe stal om weer eens wat foto's te schieten.
Ik ben erg tevreden over de foto's en ik vind dat we erg vooruit gaan. Op het moment ben ik M2 +4 tussen de paarden en hopen eind van de zomer Z1 startgerechtigd te zijn.

Ook heeft Sharon foto's gemaakt van mijn 2-jarige Kasparow x Mermus R genaamd Bhaskar, ook samen met Lavita. Zeker het kijken waard:

[ITP] 2jarige Bhaskar (Kasparow) & Lavita (M2) @ photoshoot

Hier komen ze dan!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
keertwending

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZODYOUYU.jpg
Haar mooie hoofdje

Afbeelding
Contragalop. Eerst sprong ze constant om, maar hier hebben we flink aangewerkt!

Afbeelding
strenge binnenhand Nagelbijten / Gniffelen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-H8XMPHAL.jpg

Afbeelding
Ben erg tevreden over deze foto! Wow! Erg mooie verruiming al zeg ik het zelf Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mooi zweefmoment Haha!

Afbeelding

Afbeelding
Soms wordt lavita ook erg heet met verruimen en dan krijg je dat ze gaat crossen Vork . Hier begint ze al wat drukker te worden.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RZFQXNNR.jpg
En dan krijg je dit Clown (+ de slappe lach Vork )

Afbeelding
En dit Vork

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7FHICH38.jpg
En dit...

Afbeelding
Uitdraven

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BEEKLL6S.jpg
nog eens.

Laatste foto's:

Mijn stubben hoofdstel met nieuw: dobert neusriem van 4,5cm en schumacher frontriem Haha! :
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en tips zijn altijd welkom Haha!
Laatst bijgewerkt door Cardy op 22-05-08 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Re: Lavita @ dressuurtraining & photoshoot (M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:42

Ik kan er geen vinger op leggen, maar ergens vind ik je zadel raar. Het lijkt net of ie niet lekker licht, maar dat kan ook verbeelding zijn.

Verder heb ik geen commentaar, behalve je cap dan. Je kan wel op je handen hier en daar letten Ja

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:46

Leuk dier! Doet me een beetje aan de mijne denken Knipoog Rijtechnisch heb ik niet veel aan te merken. Vind ik zo en zo lastig van foto's!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 14:50

magda_90 schreef:
Ik kan er geen vinger op leggen, maar ergens vind ik je zadel raar. Het lijkt net of ie niet lekker licht, maar dat kan ook verbeelding zijn.

Verder heb ik geen commentaar, behalve je cap dan. Je kan wel op je handen hier en daar letten Ja

Kan je misschien beter uitleggen wat je ziet op de foto's qua zadel? Kan ik even kijken of ik hetzelfde zie. Zadel is paar maanden terug gecontroleerd en opnieuw opgevuld.
We zijn eind december verhuisd naar een andere stal, ze is wel wat veranderd door verschillende oorzaken. Ben wel van plan om het weer te laten controleren zodra ze weer wat voller wordt.

Cap draag ik eigenlijk bijna nooit op haarbehalve als ze druk is (vooral in de winter), met buitenritten, op wedstrijd en als ik ga springen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:50

magda_90 schreef:

Ik heb dezelfde mening over het zadel, ik zag het en ik dacht hmm laat ik er maar niks van zeggen want je zult zien dat ik het verkeerd heb Tong uitsteken .

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:52

Ik heb het idee dat TS te ver achterin het zadel zit, en de beugels iets te kort heeft!

magda_90

CaWa

Woei, je haar danst! Haha Lachen
Even serieus: volgens mij heb jij een hardstikke leuk paardje! Lijkt behoorlijk wat karakter in te zitten Cool Rijtechnisch is me niet veel bijzonders opgevallen, ziet er goed uit naar mijn bescheiden mening.
Veel succes in de Z1, zal vast goedkomen!

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:56

Mooie foto's hoor! Het commentaar geef je zelf al wel Lachen
Over het zadel, het lijkt wat te ver naar voren te liggen. Vooral op foto 8 heb ik het idee dat de zweetbladen iets over de schouder liggen. Verder is het zadel gewoon ietwat groot in vergelijking met het dier, misschien dat dat ook voor een apart beeld zorgt? (wat voor inchmaat heb je en hoe groot is je beessie?) Verder ligt je zadel volgens mij wel ok hoor Lachen

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:59

Volgens mij heeft ze haar beugels niet echt te kort, maar ze mag proberen om haar benen iets beter lang te maken, de hakken soms wat meer uitdrukken. Maar omdat haar benen vrij lang zijn en onder het paard uit komen, tsja, dan wil het nog wel eens dat je per ongeluk je benen optrekt waardoor je verkeerd gaat zitten. Misschien een aandachtspuntje Knipoog

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 15:02

eefangel schreef:
Ik heb het idee dat TS te ver achterin het zadel zit, en de beugels iets te kort heeft!

Beugels kan ik absoluut niet langer doen o.a. omdat ik dan voor haar te lang zit. Ik heb nu al gauw de neiging om mijn benen op te trekken.
Wel hou ik automatisch mijn onderbenen iets meer naar achter zodat ik mijn "benen aan het paard" kan houden. Misschien lijkt het o.a. daardoor alsof ik te kort zit?

CaWa schreef:
Woei, je haar danst! Haha Lachen
Even serieus: volgens mij heb jij een hardstikke leuk paardje! Lijkt behoorlijk wat karakter in te zitten Cool Rijtechnisch is me niet veel bijzonders opgevallen, ziet er goed uit naar mijn bescheiden mening.
Veel succes in de Z1, zal vast goedkomen!

Erg he mijn haar! haha Hadden we het thuis ook al over.
Eigenlijk heeft ze een beetje teveel karakter Vork Ook is ze soms veelste slim.. Maar denk dat ik zonder dat niet in de M2 kon komen, met alles wat we hebben meegemaakt. En toch blijft ze heel fanatiek en wil ze ook heel graag, soms te graag.

annmary schreef:
Over het zadel, het lijkt wat te ver naar voren te liggen. Vooral op foto 8 heb ik het idee dat de zweetbladen iets over de schouder liggen. Verder is het zadel gewoon ietwat groot in vergelijking met het dier, misschien dat dat ook voor een apart beeld zorgt? (wat voor inchmaat heb je en hoe groot is je beessie?) Verder ligt je zadel volgens mij wel ok hoor Lachen

Ik ben zelf 1.76m en heb een 18inch zadel. Voor mijn gevoel was deze te groot voor haar, dus heb het paar maanden terug aan de zadelmaker (bestfit) gevraagd. Hij zei dat het prima kon en liet dit ook zien waarom. Volgens hem zou 17,5inch ook te klein zijn voor mijn bibs Vork

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:02

magda_90 schreef:

dat hij over schouder schuift/ligt? van achter iets op wipt?

dat is wat ik zie,, Bloos boom te smal?? te veel gevuld?

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:03

ik zie op de plek van je spoor een rondje ontstaan in de vacht.. minder spoor gebruiken? zou een minder scherpe spoor omdoen anders rijd je het wellicht stuk

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 15:05

annmary schreef:
Volgens mij heeft ze haar beugels niet echt te kort, maar ze mag proberen om haar benen iets beter lang te maken, de hakken soms wat meer uitdrukken. Maar omdat haar benen vrij lang zijn en onder het paard uit komen, tsja, dan wil het nog wel eens dat je per ongeluk je benen optrekt waardoor je verkeerd gaat zitten. Misschien een aandachtspuntje Knipoog

Dat is zeker een aandachtspunt waarvan ik mij bewust van ben. Samen met: Mijn handen die alle kanten op gaan, te bolle bovenrug, gespannen schouders, benen die ik afsteek bij spanning, enz. Maar ben er druk mee bezig Lachen

@zazoeyou: Boom is een medium dus dat zal het niet zijn, ik vind zelf wel dat de achterkant iets opwipt. Maar doordat ze nu o.a. is ingevallen door verschillende oorzaken wacht ik even totdat ze weer haar oude vorm terug heeft.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 15:08

doerakje schreef:
ik zie op de plek van je spoor een rondje ontstaan in de vacht.. minder spoor gebruiken? zou een minder scherpe spoor omdoen anders rijd je het wellicht stuk

Ik sta heel open voor opties en tips en ben een type die ze ook graag wilt proberen.. Maar hier ben ik er echt totaal niet mee eens. Waarschijnlijk is het haar vacht die wat opkrult want ze was daar nog heel erg in haar wintervacht. Daardoor zweet ze ook zo erg.

Maar ik gebruik echt niet teveel spoor en een spoor met grof wieltje is juist geen scherpe spoor. Ook sta ik wel bekend als iemand met stille benen, ondanks dat ik lange benen heb en op een pony rijd.

Ter verduidelijking:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-H8XMPHAL.jpg

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:31

Cardy schreef:
annmary schreef:

Ik ben zelf 1.76m en heb een 18inch zadel. Voor mijn gevoel was deze te groot voor haar, dus heb het paar maanden terug aan de zadelmaker (bestfit) gevraagd. Hij zei dat het prima kon en liet dit ook zien waarom. Volgens hem zou 17,5inch ook te klein zijn voor mijn bibs Vork

Oh, je hoeft ook echt geen kleiner zadel hoor, dan pas je er inderdaad niet meer in denk ik! Maar het kan wel zorgen voor een apart beeld, zo'n groot zadel op een wat kleiner beestje Knipoog

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:50

Ziet er netjes uit.
Heb net ook je profiel gelezen en vindt het erg knap dat je zo vol hebt gehouden. Mijn pony heeft ook spat gehad (rechtsachter spronggewricht) en het is toch wel leuk om te horen dat deze paardjes ook gewoon de sport weer in kunnen.

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:04

Leuke combi!
En dat zadel.. Als ik me niet vergis heb je er gewoon een paardenzadel opliggen, en is dat wat zo vertekend.
Maar als de zadelmaker zegt dat het kan, en jij ook niet het gevoel hebt dat je pony/ paardje anders loopt of er last van heeft... dan kan het wel. Naar mijn bescheiden mening Knipoog En meestal voel je het wel als je paard last heeft van het zadel of niet.

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:35

Hey Car,

foto's zijn mooi geworden!!!
Je kan wel zien aan jou en vita dat
het zo lekker warm was die dag Lachen
Ga ook gelijk even je andere topic kijken.

janneke1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:38

Prachtiig paardje!!:D

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:18

Hey Car,
Waar is je heuze bokt foto?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 07:17

allemaal bedankt!

Hey lot! ja foto's zijn erg mooi geworden he? Ben er erg blij mee Haha!

Ben die foto er helemaal vergeten bij te zetten Shar! haha Huilen van het lachen
Dan komt ie maar binnenkort in mijn profiel haha Tong uitsteken

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:20

haha Ja car die foto die echt gemaakt moest worden Haha!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:28

super mooie pony heb je ! Lachen ziet er netjes uit ook, de galop vooral. De laatste 2 draf fotos van middendraf waar ze zweeft, zijn er ook taktfouten,misschien eerder terug nemen en dan gelijk weer wegrijden zodat ze niet de kans krijgt om die fouten te maken. Lachen veel succes , jullie kunnen makkelijk tussen de paarden rijden hoor Haha!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:40

Foto;s zien er goed uit! Zeker de galopfoto's waarop je verruimt.

En inderdaad; je haar danst! Nagelbijten / Gniffelen