Eindelijk is Alenthe zadelmak, ik heb Alenthe al vanaf veulentje vandaar. Alenthe is een 3 jarige zwarte merrie met 2 witte voeten, kol en een sneb van San remo x Gribaldi x Donnerschlag(Donnerhall) Ze is ongeveer 1.61m, Ze zal nog wel een paar cm groeien, denk niet dat ze de stokmaat van paps en mams gaat halen die waren 1.72m. Na lang wikken en wegen heb ik besloten om dr zelf zadelmak te maken. Vorige winter ben ik langzaam aan begonnen met de grondbeginselen van het longeren. Ze kon toen zúlke rare sprongen en bewegingen maken zodat ik er wel even over na heb gedacht of ik het wel zelf wou gaan doen. Uiteindelijk heb ik het toch zelf gedaan met hulp van Greet ( Super dank !!!) Ze heeft tot nu toe geen een stap verkeerd gezet. Ik rijd dr nu ongeveer 2x per week 20 minuten en de rest gaat ze lekker op de wei. Ze pakt het echt super aan. We kunnen stappen, draven en galloperen alleen rechts is dr moeilijke kant. Maar we hebben de tijd we zijn net anderhalve maand bezig met 2x per week dusss.
Ik rijd dr met een bodyprotector aan vandaar dat michelin achtig boven lichaam. Ik moet meer met mn bovenlijf naar achteren dat weet ik en mn benen lang maken. Dit zijn mijn eigen aandachtspuntjes.
Meet Alenthe

Stappen

Drafje met een gebroken lijn, best mooie stelling

Van hand veranderen in draf

Volte rechts om, moeilijke kant

Zonder benen in stap

Halt houden met bijna alle benen op de foto

Volte linksom in stap

En klaaarrr

Onze eerste ontmoeting

Tips zijn welkom maar ik heb dit topic niet geopend om afgekraakt te worden dus houd het leuk!