Ik en manegepony Target in onderlinge L2proef

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Ik en manegepony Target in onderlinge L2proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 19:14

Gelieve eerst dit verhaaltje lezen voor je een reactie geeft!

Ik had vandaag weer wedstrijd met mijn lieverd Target Lachen Target is een onwijs brutale luiwammes Tong uitsteken Hij loopt al minstens 8 jaar in de manegelessen, dus nageving vind hij heel erg moeilijk... In de les lukt het soms wel, maar met wedstrijd vrijwel nooit...

Linksom wil hij heel graag door je buitenbeen vallen, lekker door je hand heen de andere kant op lopen en dat soort fratsen, maar vandaag was hij wel heel braaf voor zijn doen Lachen

Wijken is een zwak punt bij de 'combinatie'.. Ik ga heel gauw scheef zitten, en target vind het moeilijk om te buigen en zn spieren te gebruiken Vork

Al met al kwam ik niet helemaal tevreden de proef uit, hij kakte op het laatst een beetje in... Toch nog 183 en 2e prijs! Haha! Heb nu 3wp's int L2 met Target Lachen

Ik wil erg graag tips, trucs, en andere dingen horen, maar onderbouw het Knipoog

Klein dingetje nog voor de foto's komen Tong uitsteken; Dit is in principe gewoon de KNHS L2proef, maar hij word milder gejureerd. Op dat hij niet goed in de nageving loopt krijg ik dus geen minpunten. Je mag het van mij zeggen dat het er niet L2 uit ziet, maar dat heeft dus niet heel erg veel nut. Ik oefen heel hard in de lessen, heb ook af en toe een privéles om speciaal aandacht voor de proef te hebben, dus ik doe mn best! Haha!

1.Afbeelding
Target says Hi Tong uitsteken

2.Afbeelding
Zo loopt hij dus voor zijn doen al heel goed. Been er(naar mijn inzien) mooi onder, koppie wel iets ontspannen maar nog niet helemaal er door... Voor mij; iets meer rechtop Lachen

3.Afbeelding
Even mevrouw de jury vertellen wie ik was Lachen

4.Afbeelding
Voor het binnenkomen, mooi beenwerk Lachen

5.Afbeelding
Diagonaal 1 middendraf Lachen

6.Afbeelding
Diagonaal 2 middendraf.

7.Afbeelding
Drafje Lachen

8.Afbeelding
Lovers

9.Afbeelding
Halsstrekken Lachen had ik vorige keer een 5 voor, nu een 7 Haha!

10.Afbeelding
Zn galop trucje Tong uitsteken Verder niet gek doen ofzo, alleen even koppie de lucht in en weer terug...

11.Afbeelding
Mooi galopje Lachen

12.Afbeelding
Zie dat achterbeen Cool

13.Afbeelding
Haha!

14.Afbeelding
A afwenden, tussen X en G halthouden en groeten Knipoog

ITP topic volgt nog! Haha!

Brand los Haha!

Mila87

Re: Ik en manegepony Target in onderlinge L2proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:20

hey Lachen
wat een leuk manege paardje zeg, heel mooi ding Knipoog
leuk dat je op de manege ook 'echte' proeven kunt rijden, leer je toch het meeste van..ik reed vorger met een groep van 6 een of andere vreemde proef, met zn allen achter elkaar aan (belachelijk gewoon, maar ja, manege)
die truuk foto is wat apart, heeft hij geen last van het zadel/rug?
verder mooi dier, veel plezier Knipoog

Nirvaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:42

Leuke pony! Ik snap wel wat je bedoelt met die nageving, ik heb dat met mijn verzorgpony ook een beetje, zij loopt ook al lang in de manegelessen. Verder vind ik dat het er erg netjes uitziet!!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:55

heey lotte!!

dat ziet er goed uit!! GEFELI met je 2de plek!!! Haha! en je winstpunten!
en wat zag targetje er goed uit!! Haha!

geweldig!!
LIEFS Det!!!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 19:58

Pel schreef:
hey Lachen
wat een leuk manege paardje zeg, heel mooi ding Knipoog
leuk dat je op de manege ook 'echte' proeven kunt rijden, leer je toch het meeste van..ik reed vorger met een groep van 6 een of andere vreemde proef, met zn allen achter elkaar aan (belachelijk gewoon, maar ja, manege)
die truuk foto is wat apart, heeft hij geen last van het zadel/rug?
verder mooi dier, veel plezier Knipoog

Zadel/tuig word regelmatig gecontroleerd, dus ik neem aan dat het iig niet aan het tuig ligt.. En het is niet echt dat ie heel lang zn koppie in de lucht doet, maar soms is ie wat onrustig in zn hoofdhouding, en dan maakt ie een hele snelle beweging, naar link rechts of dus boven Knipoog
Vind target ook een echte knapperd Lovers Heb met hem bijna al mn wedstrijden gereden Lachen vanaf B tot nu... En vorig seizoen 3e prijs bij clubkampioenen Lachen

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:07

Haa daar hebben we ons super duo!! Meis je mag met recht trots wezen maar dat zeiden jolien en ik je al!! Alleen het geloof was er toen dus ook niet!!
En idd jullie zagen er goed uit en je minpuntjes zei je vanmniddag zelf al!! Hakken uitdrukken en voltes mooi rond.. en wat het wijken betreft zie ze dikwijls slechter en met slechter bedoel ik veel slechter hoor!!! Je komt er wel meis je moet je niet druk maken!!
8 Juni weer??

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:09

Hey Lotje,dat zijn nog best knappe foto's al zeg ik het zelf:P
Het zag er toch wel goed uit he;)
Hij had idd gewoon goed zn benen eronder en dat hebben we allebei wel anders gezien voorheen!
Jullie zijn echt ver vooruit gegaan.
8 juni gaan we weer tegen elkaar strijden hihihi
Geniet van je prijs meid:) Go jij! Go jij!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:11

He Anne!

Ziet er netjes uit hoor, ik weet hoe klier target kan zijn en hoe moeilijk die is. Echt knap hoor daty je dan toch nog een winspuntje rijdt en een 2e plek!
Vooral zo door gaan en dan komt die nageeflijkheid vanzelf. Lachen

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:11

zoo, of je komt er na een pb-tje achter dat het inderdaad een welshcob is Haha!

ik vind foto 9 en foto 11 er fijn uitzien, en tja.. cob he.. niet altijd even makkelijk Knipoog

let erop dat je zelf netjes rechtop blijft zitten (foto 12, je duikt wat naar voren, ook met je schouders Lachen ) ik kreeg het laatst ook te horen in mijn les, een paard hoeft niet aangeduwt te worden maar loopt als het goed is uit zichzelf Knipoog

foto 10: handen toch laag proberen te houden

en je speelt geen piano he Knipoog klein detail

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:12

wat jammer dat zon leuk paardje in de manege loopt!!
als jij m alleen zou rijden is nagevelijk heid veel makkelijker voor het paard steeds weer wennen aan nieuwe handen!

shatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:28

haii lott
leukkee fotoo`s en zie je wel dat het wel goed ging:P.

je gaat nog wel keertje mee naar concour he is wle gezelli:P:
spreek je wel weer

doeii(K)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:31

Hij heeft mooi beenwerk en je zit is netjes, maar voor die L2-uitstraling moet het inderdaad wat nageeflijker.
Verder nog een aandachtspuntje: je ziet soms dat hij door je buitenbeen heen loopt. Probeer dan niet aan je binnenteugel te gaan hangen, dan loopt hij alleen maar meer over buiten weg..
Veel plezier nog Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 20:33

Cil en Jo; Offcourse doe ik mee 8Juni! Lachen
Ik moest gewoon even horen dat het wel goed ging Schijnheilig Ik was opzich het meest tevreden over zn ontspanning en het wijken, en zo achteraf wel meer dingen, maar dat was waar ik meteen al wel blij mee was Lachen

Marijke; Dankjewel Haha! Ik blijf gewoon door oefenen Haha! Heeft denk wel geholpen dat ik laatste tijd wat meer vast op target zat Lachen Kon ik meer oefenen, dan die 2x dat ik anders voor een wedstrijd er even op kon Tong uitsteken

Flutterby; Ik kruip gauw naar voren in galop Lachen Als ik er echt op let lukt het wel, maar hij verloor halverwege een beetje de impuls(voor mn gevoel Knipoog) hij kakte een beetje in..
Jamaar piano spelen en paardrijden tegelijk is toch effectief gecombineerd? (O:) Vork)

doerakje; Knapperd is het he Lachen Als ik m alleen zou kunnen rijden zou het een hoop schelen ja Knipoog Er reden deze dag nog 2 mensen op Target, en de eerst vond dat hij zo sterk was, en dat ie niet binnen de hekjes wou...
De 2e vond dat hij alleen maar in galop wou... Nou, ik heb van geen van beide dingen last gehad Tong uitsteken Ene ruiter reed int L1, andere int B...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 20:35

Sha; Ja moest even overtuigd worden Schijnheilig Ik ga nog keer mee ja! Als je even een 'agenda' kan geven kijk ik wanneer ik kan Lachen

Lotte1990; Ja zou eig iets meer nageving in moeten, maar als je weet hoe target kan lopen, liep ie vandaag de sterren van de hemel Lachen En we hadden vandaag best strenge jury, streng maar wel rechtvaardig... En die kon het blijkbaar wel waarderen Knipoog Maar ik ben het met je eens hoor Lachen
Buitenbeen drukt ie graag doorheen, vooral linksom.. Daar word hij heel gauw wat stug, en wat drammerig... En ik reageer daar vaak verkeerd op... Meer uit impuls is dat... Zal er op letten Lachen

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:44

Hee Annelotte!
Ziet er leuk uit!
ik vind het veel beter tonen dan met de vorige wedstrijd.
Mooie foto's ook! en natuurlijk een leuke knol onder je kont Haha!
veel succes nog!

shatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:48

aankomende vrijdag hebben we sa vonds maar spreek je nog wel op msn gaan dana ook mee met de bonte:P:D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 20:50

Malou Haha! Dankjewel Haha! Het is ook veel verbeterd afgelopen weken Lachen Ik durf ook weer wat brutaler te rijden, dat was een tijdje beetje weg Lachen

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:09

Nou je ziet t resultaat!
echt leuk!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 21:37

Ziet er leuk uit Annelot! Ik vind hem leuk lopen voor een manegepaardje, en foto 11 vind ik erg leuk Knipoog.

Gefeliciteerd met je punten!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:08

Amethyst_ schreef:
Flutterby; Ik kruip gauw naar voren in galop Lachen Als ik er echt op let lukt het wel, maar hij verloor halverwege een beetje de impuls(voor mn gevoel Knipoog) hij kakte een beetje in..
Jamaar piano spelen en paardrijden tegelijk is toch effectief gecombineerd? (O:) Vork)

ooh, je was aan het multitasken Knipoog
zeg dat dan meteen! Clown

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:20

Ziet er netjes uit, commentaar is al gegeven Knipoog
leuk dat jullie ook 'echte' proeven kunnen rijden Lachen.

maar 1 vraag:
Hij loopt al minstens 8 jaar in de manegelessen, dus nageving vind hij heel erg moeilijk...
Dat vind ik een erg aparte reden om dat niet te kunnen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 00:04

Mooie combi zijn jullie hoor, ik vind het een leuk paard om te zien. Ook helemaal geen verkeerde plaatjes. Wat je zelf al schrijft, geen KNHS-L2-waardige proef, maar dikke lol en dat is belangrijk.
Het jammere van dergelijke onderlinge wedstrijden en het "mildere jureren" vind ik wel dat manegeruiters vaak een totáál verkeerd beeld van hun eigen kunnen krijgen. En dan komt er op een goede dag een bijrijd- of eigen paard, gaan ze 'voor het echie' starten, en dan slaat d frustratie toe want dan komt een "onderlinge L-2-ruiter" (om maar een voorbeeld te noemen, is niet specifiek op jou gericht hoor) ineens in de B al nauwelijks aan winstpunten.
Dat vind ik altijd erg jammer.
Vandaar dat ik voorstander ben van bv F-proeven op maneges.

Overigens sluit ik me wel aan bij Sanniejj: 8 jaar manegepaard zijn hoeft geen excuus te zijn om niet nagefelijk te kunnen lopen Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 06:38

het paard vind nageven niet moeilijk,maar de ruiter.
een paard wat in de manegelessen loopt beschermt zichzelf tegen al die verschillende ruiters,daarom is het vaak moeilijker voor de ruiter om ze los en ontspannen te rijden.

wel een erg leuk paard,gefeliciteerd met je punten.
probeer je voeten niet naar buiten te draaien,en je handen rechtop,naast elkaar en boven de schoft te houden,een handbreedte ong.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 09:04

Sanniejj; Nouja, omdat hij superbraaf is zetten ze heel vaak mensen er op die nog nooit gereden hebben, of al heel lang niet meer gereden hebben.. En die zijn nog niet met nageving bezig... En als dat wel ineens gevraagd wordt, geeft dat af en toe storingen tussen ruiter en paard Lachen Ik zal een foto opzoeken van hoe het eerder ging, dan zie je wel dat we vooruit zijn gegaan Knipoog

Sonja; ik ben me er volledig van bewust dat ik in de KNHS B ineens mindere punten zou kunnen krijgen Knipoog Ga veel mee op concours ed dus ben me daar prima van bewust Lachen

Snoevie; Ben ik niet helemaal met je eens.. Als jij al 8 jaar je teen niet hoeft aan te raken, denk je daarna toch ook niet; goh doen we even? Ik denk dat er een tussenweg is... Ik zal het misschien minder doorhebben dan ik denk, en het paard zal zichzelf proberen te beschermen... Lachen Dankjewel voor de puntjes Lachen Tenen naar buiten is al stuk bijgetrokken, maar moet nog veel leren, en dat is logisch Knipoog

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 09:17

Afbeelding
De foto in kwestie Knipoog Vind ik toch wel dat ik vooruit ben gegaan Knipoog