Zion is vorige week 4 geworden en sinds februari onder het zadel. Ik heb hem vlak voor de geboorte van mijn dochter naar een trainingsstal gebracht, en na ongeveer 6 weken weer opgehaald ( begin maart ). En toen begon het drama
Staken, niet te sturen, naar de hoek rennen en daar zichzelf klem zetten. Achteraf was ik veel te optimistisch over mijn rijcapaciteiten en conditie, zo vlak na de bevalling. Ondertussen zijn we ruim 2 maanden verder en is het een wereld van verschil. Dankzij veel les en een schat van een stalgenoot die hem één keer in de week meepakt om de knoppen weer even te corrigeren!Sinds een week loopt hij werkelijk fantastisch! En is het zowel voor hem als voor mij echt genieten
Vandaag was de eerste keer dat ik er op klom zonder hem van te voren te longeren, en dat ging prima.Hij wordt 3 à 4 keer per week een klein half uurtje gereden, waarvan minimaal 1 keer privéles. Nou ja, genoeg gekletst: hier de foto's:

Even overleggen met de fotograaf

Rustig losstappen

En draf!

Soms verval ik nog in mijn slechte gewoontes ( je teugels zijn niet om mee te sturen...foei
Laat het mijn instructrice maar niet zien
)
Gelukkig blijft Zion lekker doormarcheren.

De andere kant op kunnen we ook! ( nu nog voor me uit leren kijken)

Even wat horizontaler in de hals, hij vindt het nog erg moeilijk om te zakken.

Flapperdeflapper met zijn oortjes, dan is hij echt ontspannen ( lekker sta moment trouwens
)
Rustig stappen kunnen we ook!

Tikkie hoger ingesteld, was eigenlijk niet de bedoeling. Ik vind de aanleuning in stap echt ontzettend moeilijk, ook omdat hij nog zo groot beweegt in zijn hals.

Rechtsom sturen vind ik nog lastig, dan wordt hij vaak wat stug.

En soms, zo maar heel af en toe, geeft hij even een pasje waar ik helemaal van ondersteboven ben

Om vervolgens weer uit elkaar te vallen, maar dat geeft niet, we weten dat die pasjes er in zitten!
We hebben ook gegaloppeerd, maar die foto's waren mislukt. Heel jammer, want dat ging eigenlijk best lekker.
Mijn eigen punten:
- ik moet mijn benen rustiger op de plaats houden
- meer voor in het zadel gaan zitten
- mijn armen meer laten afhangen en vanuit de pols veren, in plaats van met gespannen schouder vanuit mijn elleboog./ Ik lijk wel een pinguin met die flapperellebogen
- mijn zadel ligt niet meer 100%, daar ga ik morgen meteen de zadelmaker voor bellen
- ik moet zeker nog 7 kilo afvallen of grotere kleding kopen
We gaan 1 juni misschien meerijden op een onderlinge wedstrijd op stal, ik hoop hem voor het indoorseizoen B klaar te hebben!

Erleyne!!