Shetlander Kjell & Reachel(6jaar)@ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Selamo

Shetlander Kjell & Reachel(6jaar)@ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 22:10

Reachel rijd nu al bijna 1jaar op Kjell.
en het gaat de goeie kant op, Ze rijden nu sinds een paar maandjes ook op de manege. en 14juni rijden ze hun eerste onderlinge Bixie wedstrijd!.

Reachel zit soms een beetje voor over maar hier word aan gewerkt! Vingers aflikken

1]
Afbeelding

2]
Afbeelding

3] ff staan.
Afbeelding

4]Netjes!
Afbeelding

5] en op het eind ff in de wei geweest.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Een berichtje is altijd leuk!:D

AH_scim

Re: Shetlander Kjell & Reachel(6jaar)@ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:12

Daar had ik al op gereagert op HT Knipoog

Geweldige combinatie, ziet er goed uit Lachen

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:12

Je kan de verbetering goed zien, netjes hoor! Ik ben geen expert op het gebied van zadels, maar heb het idee dat deze toch niet helemaal lekker ligt. Of lijkt dat alleen maar zo? Bloos

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:27

ziet er al heel leuk uit!
inderdaad wat meer rechtop zitten.
succes met de wedstrijd!
en ik heb het idee dat je zadel wat ver naar voren ligt? Bloos

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:30

Nounou, lekker bezig zeg.
Wat een droppie's Lovers

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:31

ziet er erg leuk uit, ik zou wel je zadel een stuk naar achter leggen. Lachen

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:31

Ik krijg al rugpijn als ik ernaar kijk Bloos

Vraag haar eens heeeeel overdreven naar achteren te gaan zitten, en vragen of ze de botjes in haar kont voelt.. Misschien nog té jong om het te begrijpen maar niet te jong om het haar te laten voelen!

Ziet er verder heel leuk uit! Haha!

Selamo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 22:35

Assepoetster schreef:
Ik krijg al rugpijn als ik ernaar kijk Bloos

Vraag haar eens heeeeel overdreven naar achteren te gaan zitten, en vragen of ze de botjes in haar kont voelt.. Misschien nog té jong om het te begrijpen maar niet te jong om het haar te laten voelen!

Ziet er verder heel leuk uit! Haha!

ja, we doen ook heel vaak gymestieken zeg maar.
en ooh dat ze der knieen tegen elkaar moet doen. en dan pas voelt ze botjes. maar 1rondje verder is het gevoel weer weg en hangt ze weer helemaal voor over:P.

Het zadel ligt idd heel ver naar voren. de staartriem moet maar eens wat strakker:P.
*als je het ziet valt het bijna niet op, maar op die foto's is het wel heel erg:O*

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:11

let wel op dat je onder de staart geen irritaties krijgt want dat wil je al helemaal niet.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:34

leuke combinatie.
leuk dat het shetje zo loopt. ruiterhouding is al over gepraat en tsja, tis een kind he!
Maar het zadel moet echt veel verder naar achter.
ligt veel te ver naar voren waardoor hij geen vrijheid meer heeft bij de schouders.
zadel mag schouderblad niet in de weg zitten met het rijden, zelf voelbaar tijdens het lopen met zadel op dat je vingers niet klem komen te zitten tussen schouderblad en voorkant zadel.
succes op wedstrijd!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:36

hey

ziet er leuk uit

ze is ook erg gegroeit.

ze heeft nog veel puntjes om aan te werken

maar ze is nog jong zat om alles rustig aan te leren! succes

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:42

leuk om te zien, een shet met een passende ruiter! gewoon door blijven oefenen, dan komt het met die houding best goed. veel zonder zadel rijden kan nooit kwaad voor het ruitergevoel en je houding.

over het zadel, dit kan natuurlijk echt niet, het ligt finaal op de schouder, mag misschien wel 10 cm naar achteren geplaatst worden. een staartriem is NIET bedoeld om een zadel naar achter te houden als het anders naar voren schuift, een goed passend zadel schuift niet en zéker niet zo ver naar voren.

gewoon even een zadelmaker laten komen dus, die het zadel voor je in orde kan maken.

succes!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:46

wat een vooruitgang zeg!!! Geweldig wat een talentje!! Tuurlijk heeft ze puntjes, maar zo te zien leert ze heel snel dus die punten zijn zo weggewerkt en dan kan je weer op de volgende punten verbeteren!! Leuk hoor! Erg leuke shet ook!

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 07:20

is dat dekje ook niet veel te groot?

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 07:24

Een beetje naar voren? Een beetje heel erg boel naar voren Haha!

Misschien werkt het, als je haar verteld dat ze haar tenen (teentjes Knipoog ) naar voren moet steken, voor haar gevoel dan.
Dan gaat ze automatisch naar achteren zitten en drukt ze haar hakken uit, dit heeft bij mij ook gewerkt!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 08:37

Altijd fijn een mooie passende shetlandercombinatie! TOP!!!!

Houding geef je zelf al aan maar ze is nog zo jong dus lekker spelenderwijs laten leren (onze zoon van net 6 heeft het tegenovergestelde en wil regelmatig onderuit/achterover gaan zitten)

Zadel heeft ECHT aandacht nodig, maar ook dat is al gezegd...dus rest mij nog om haar veel succes op haar eerste wedstrijd te wensen! Lachen

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 08:55

Dat het zadel ver naar voren ligt is volgens mij net zoals bij de shet die mijn broertje af en toe rijd. Komt denk ik door dat ze misschien een shetlander rug heeft. Clown
Voor de rest ze is idd nog jong, dus over de houding gaan we nou nog niet meteen 'zeuren', het zal spelenderwijs waarschijnlijk wel goed komen! Lachen Veel succes! Haha!

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:24

Selamo schreef:
Het zadel ligt idd heel ver naar voren. de staartriem moet maar eens wat strakker:P.
*als je het ziet valt het bijna niet op, maar op die foto's is het wel heel erg:O*

De staartriem strakker?????? Het zadel moet toch gewoon passen en niet door een staartriem op zijn plek gehouden worden???

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:28

Ik denk dat het ook veel zal helpen als de pony iets buik verliest. De singel schuift dan automatisch niet meer naar het smalste punt.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:31

en anders is het zaak om het singelpunt (de singelpunten) te laten aanpassen door een zadelmaker. ook voor typische shetruggetjes (dit zie je ook vaak bij bijv. haflingers en fjorden, dikkere buik icm weinig schoft) zijn er gewoon passende zadels.

maar goed dat is nu wel duidelijk denk ik, de TS is ermee bezig en voor de rest ziet het er hartstikke leuk uit! ook foto's plaatsen van het wedstrijdje he!

Selamo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 12:38

merrieveulen schreef:
en anders is het zaak om het singelpunt (de singelpunten) te laten aanpassen door een zadelmaker. ook voor typische shetruggetjes (dit zie je ook vaak bij bijv. haflingers en fjorden, dikkere buik icm weinig schoft) zijn er gewoon passende zadels.

maar goed dat is nu wel duidelijk denk ik, de TS is ermee bezig en voor de rest ziet het er hartstikke leuk uit! ook foto's plaatsen van het wedstrijdje he!

Het klopt idd dat het zadel niet past, dit is het oude zadel van mijn (kleine)C-pony.. ik was toen ook uit dat zadel gegroeit.
Op Kjell werd toen weinig gereden. en als er op gereden werd was het zonder zadel of zo'n ouderwets pannekoekenzadel. Toen ik een nieuw zadel kreeg voor mijn C-pony gebruikte we dit zadeltje voor Kjell.
Als we net beginnen licht het zadel goed. maar langzaam schuift het naar voren (de staartriem zit ook wel los) . Als ik de staartriem strakker zet (niet te strak dat het gaat irriteren!) blijft het op de plek liggen...

De allerbeste oplossing zal zijn; een nieuw, goed passend zadel.
maar aangezien we Kjell als gezeldschaps pony hebben en er (nog) niet veel mee gedaan word. vinden mijn ouders het onnodig een zadel te kopen/zadelmaker te laten komen.
De ouders van Reachel inversteren er ook nog niet veel in. want stel ze wil naar een jaar stoppen? dan zitte ze met een duur zadel:P.

Van de wedstrijd ga ik zeker foto's maken!:D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:40

Leuk combi'tje om te zien, maar o wat een spanning in dat kleine lijfje van het ruitertje. SPELEN met zo'n kind, geen dressuur rijden! Laat 'r lekker spelen met dat dier, en pas als ze ontspannen en vol vertrouwen met die pony rond kan sturen "echt dressuren".

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:47

ik denk dat het ruiitertje veel fijner kan zitten als het zadeltje op de juiste plek zou liggen, voorop wordt het oo nog eens gestimuleerd naar voren vallen. kijk eens op marktplaats,maar ook zo'n pannekoekje is niet verkeerd, lekker spelen met de combi, z kunnen nog wel even verder

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:52

Mag ik je 1 tip geven:
Laat dit meisje alsjeblieft ontspannen.
Ik zie zo ontzettend veel spanning. In mijn ogen is het niet voorover vallen, maar echt puur verkrampen wat ze doet.
Dressuur op haar leeftijd............laat dat toch. Dat komt vanzelf.
Wat iemand al zegt, ga lekker spelen met meisje en het paardje.
Dan komt het netjes rijden vanzelf wel.

Selamo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 13:08

Silence schreef:
Mag ik je 1 tip geven:
Laat dit meisje alsjeblieft ontspannen.
Ik zie zo ontzettend veel spanning. In mijn ogen is het niet voorover vallen, maar echt puur verkrampen wat ze doet.
Dressuur op haar leeftijd............laat dat toch. Dat komt vanzelf.
Wat iemand al zegt, ga lekker spelen met meisje en het paardje.
Dan komt het netjes rijden vanzelf wel.

We doen ook veel andere dingen, bijna altijd gymastieken.. zonder zadel.. in het water, buitenritjes, soms een X balkjes lopen.
Bijna nooit eigenlijk alleen dressuur, als we dit doen gaat ze te veel op zich zelf letten (zegmaar) en dan doet ze het juist fout. dan gaat ze heel strak in 1houding zitten.

Het is trouwens voor een jong kind op een felle pony moeilijk om te ontspannen.

(njaa heel fel is kjell niet, maar hij begint haar nu uit te proberen.. maar het gaat al beter:))