Tara [shet] @Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Salama

Tara [shet] @Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 18:17

Hooii,
Ik heb weer lekker gereden vandaagmet Tara!!
Ze liep erg lekker, maar ze was ook wel erg sloom...
De bak kan wat zwaar ogen, maar dat viel achteraf toch wel mee...

Ik weet dat ik een beetje aan de grote kant ben, dus daar hoef je me niet op te wijzen;)

1.Afbeelding
Lekker drafje, ik helaas onthoofd Bloos

2.Afbeelding
Ook wel een mooi drafje, maar Tara gaat iets te diep

3.Afbeelding
Leuke foto! alleen ik ben aan het sterrenkijken Koe

4.Afbeelding
Met deze foto ben ik echt blij!! Maar ik ben onthoofd Sigaar

5.Afbeelding
Beetje verkeerd moment, maar wel leuk

6.Afbeelding
Stelling vragen, in de regen Vork

7.Afbeelding
Mijn hakken Bloos

8.Afbeelding

9.Afbeelding
Galopje, de enige foto, de rest was mislukt Bloos

10.Afbeelding
tara's Hoofd

Eigen commetaar:
-Handen niet vastzetten, teugels dus korter
-Voeten niet optrekken
-.....
Daaaaaaag, Graag onderbouwend commetaar!!

Steigerfoto weggehaald-_-'
Laatst bijgewerkt door Salama op 17-05-08 18:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Icecrystal

Re: Tara [shet] @Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:18

leuke foto;'s !

tips:
tenen naar binnen
handen laag

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 18:19

Haha, ik had het net gewijzigd xD

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:21

wel leuk dat ze dat steigeren op commando doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:21

vind het een leuke shet maar je zet je handen vast, je drijft met je sporen ipv je kuiten omdat je TE groot bent. je steiger foto vind ik onverandwoord (en al helemaal erg zielig omdat je echt veelste groot bent ). je bent erg streng met je binnen hand. en je trekt een holle rug. je beugels mogen ook wel een gaatje langer maar dan valt het nog meer op dat je te groot bent. verder wel een leuk beestje maar stop met rijden er op en ga er mee menne VD-en zoek een bijrijdertje en geeft die lesjes enz enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:22

Leuke shet!Commentaar geef je zelf al, maar is de frontriem niet wat te groot Tong uitsteken? Vindt alleen het steigeren er niet echt heel geod uitzien, een beetje 'gevaarlijk'.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:23

Leuke shetlandpony heb je, en ze kan netjes lopen hoor!
Let op je handen, dat je ze niet te veel vast gaan zetten, dat is ook erg vervelend voor je pony!
Verder heb je zelf al aangegeven dat je iets aan de grote kant bent Bloos

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 18:23

@Nini_roosje Gaaaapke, ten eerste ben ik een beetje aan de grote kant, en ten 2de, Waarom zielig, als ik niet eens TE groot ben?? En mijn beugels zitten goed, ik ben gewend zo te rijden, en als ik m langer doe, dan krijg ik wiebelbenen:+
Maar iig bedankt voor je reactie
Laatst bijgewerkt door Salama op 17-05-08 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

XtamaraXth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:24

Probeer meer naar de ontspanning toe te rijden, door middel van voorwaarts neerwaarts te rijden. Het stijgeren vind ik persoonlijk niet fijn eruit zien, maar dat is mijn mening. Voor de rest geef je zelf al het overige commentaar. Succes verder

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:24

Anoniem schreef:
vind het een leuke shet maar je zet je handen vast, je drijft met je sporen ipv je kuiten omdat je TE groot bent. je steiger foto vind ik onverandwoord (en al helemaal erg zielig omdat je echt veelste groot bent ). je bent erg streng met je binnen hand. en je trekt een holle rug. je beugels mogen ook wel een gaatje langer maar dan valt het nog meer op dat je te groot bent. verder wel een leuk beestje maar stop met rijden er op en ga er mee menne VD-en zoek een bijrijdertje en geeft die lesjes enz enz.

Miss is dat steigeren toch wel gevaarlijk. ik ga het mn vzpaarden niet leren in ieder geval. Je bent indd te groot voor deze pony. Vraag me trouwens af waarom je nog op haar rijd als je weet dat je te groot bent voor haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:25

SimmieHVJ schreef:
Oke, ten eerste ben ik een beetje aan de grote kant, en ten 2de, Waarom zielig, als ik niet eens TE groot ben?? En mijn beugels zitten goed, ik ben gewend zo te rijden, en als ik m langer doe, dan krijg ik wiebelbenen:+

ik vin je wel tegroot. en voor wat rustig rond hobbelen kan het nog wel maar steigeren Lips are sealed
dat kost je paard gewoon heel erg veel kracht.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 18:26

silfie35 schreef:
Anoniem schreef:

Miss is dat steigeren toch wel gevaarlijk. ik ga het mn vzpaarden niet leren in ieder geval. Je bent indd te groot voor deze pony. Vraag me trouwens af waarom je nog op haar rijd als je weet dat je te groot bent voor haar.

Ik ben een BEETJE te groot, maar mensen asjeblieft, laat dit aub geen eindeloze discussie worden, ik heb het toch al door -_-'

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:26

SimmieHVJ schreef:
Oke, ten eerste ben ik een beetje aan de grote kant, en ten 2de, Waarom zielig, als ik niet eens TE groot ben?? En mijn beugels zitten goed, ik ben gewend zo te rijden, en als ik m langer doe, dan krijg ik wiebelbenen:+

Je behoort een paard te rijden op de goede manier neem ik aan? Als jij zegt dat je wiebelbenen krijgt als je de beugels wat langer doet (dus op maat zoals het hoort neem ik aan) komt dat omdat er dan te boven komt dat je wel té groot bent voor deze pony. Als dit niet zou gebeuren is er niets aan de hand toch? Dan is het naar mijn idee wel duidelijk dat je dat dus wel bent.

Ik vind het prima dat je op deze pony wilt rijden op de (vaak onjuiste) manier, maar wees dan ook mans genoeg om toe te geven dat je weet dat je té groot bent.

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 18:27

@Nini_roosje: Ik doe het haast nooit, omdat ik het eigelijk ook te gevaarlijk vind, en ik het ook liever niet doe, maar ik dacht, ach laat ik het eens op de foto zetten op bokt, Achterafgezien toch maar niet Nagelbijten / Gniffelen

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:28

Je bent idd wat groot.. Mrgoed.. het is wel echt een hele gave shet!! het is wel beter als je je tenen meer naar binnendraait en ja hakken goed uitdrukt. Jullie zijn wel een leuke combinatie.. Haha!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:28

SimmieHVJ schreef:
Anoniem schreef:

Ik ben een BEETJE te groot, maar mensen asjeblieft, laat dit aub geen eindeloze discussie worden, ik heb het toch al door -_-'[/quote]

Waarom rij je dan in godsnaam nog als je al WEET Dat je te groot bent. Ga er lekker mee mennen of weet ik veel wat maar doe dit je pony niet aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:29

@ TS hoevaak je het doet kan ik natuurlijk niet controleren ofzo (is ook niet aan mij om daar over te beslissen) maar je weet heo bokt is. en ik zal moeten beoordelen op wat ik op de foto's zie en wat ik daar zie is een steigerende shet met een tegroot meisje. en daar zeg ik wat over.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:31

1... je weet dat je te groot bent, maar toch rijd je door... Waarom?
2.... commentaar op een foto en je verwijderd hem... Waarom doe je dingen waarvan je weet dat je verkeerd bezig bent?
3... zoek een passend ruitertje, of koop een karretje... je bent gewoon te groot voor dit paardje...

Het is wel duidelijk dat je niet past. Je zadel ligt op de schouder, maar kan niet verder naar achter, want dan ligt hij op de nieren. Een kleiner zadel is geen optie want dan pas jij er niet meer in.
Ik weet dat dit niet het commentaar is waar je op zit te wachten, maar het is nou eenmaal een feit....

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 18:31

Ooooohhhhhhhh ik wordt hier zo gek van, vind je Miljoeska dan niet te groot?? Ik zelf ben 1.57 en weeg 46 kg, tara zelf is 1.12 ong. en kan het makkelijk houden, en zoals in mijn vorige topic, heb ik gezegd, dat ik stop met rijden, zodra ik merk dat tara het zwaar en niet leuk meer gaat vinden... En ja, ik heb een goede dierenarts en die zegd dat het nog kan, totdat ik merk dat het niet meer gaat...!!

En als jullie commentaar geven, graag rijtechnisch, dit gezeur ben ik (nu al) zat

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 18:33

eilleen333 schreef:
1... je weet dat je te groot bent, maar toch rijd je door... Waarom?
2.... commentaar op een foto en je verwijderd hem... Waarom doe je dingen waarvan je weet dat je verkeerd bezig bent?
3... zoek een passend ruitertje, of koop een karretje... je bent gewoon te groot voor dit paardje...

Het is wel duidelijk dat je niet past. Je zadel ligt op de schouder, maar kan niet verder naar achter, want dan ligt hij op de nieren. Een kleiner zadel is geen optie want dan pas jij er niet meer in.
Ik weet dat dit niet het commentaar is waar je op zit te wachten, maar het is nou eenmaal een feit....

t zadel ligt niet op de schouder, en kan wel verder naar achter, maar dat is niet nodig, want hij ligt goed... Zelfs me moeder kan zien dat hij niet op de schouder ligt Koe

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 18:34

nikita_moi schreef:
Je bent idd wat groot.. Mrgoed.. het is wel echt een hele gave shet!! het is wel beter als je je tenen meer naar binnendraait en ja hakken goed uitdrukt. Jullie zijn wel een leuke combinatie.. Haha!

Dankje Knipoog eindelijk een positieve reactie

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:34

Paarden zeuren niet. Tegen de tijd dat je pony door begint te zakken ben je al veel te ver gegaan. Het kan ook best zijn dat je dierenarts zegt dat het wel kan, maar ik heb meerdere malen dergelijke verhalen gehoord. dierenartsen willen je ook te vriend houden hè? Knipoog

Edit: Op foto 4 vind ik het zadel veel te ver naar voren liggen...

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:36

Je bent lekker bezig zeg!
Leuke shet! Haha!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:36

Maar goed, rijtechnisch... Zoals eerder gezegd je tenen, maar dat weet je inmiddels wel. Verder moet je je handen niet op de bovenbenen leggen, dan zet je ze vast en kan je moeilijk meegeven...

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 18:36

Haar rug is nog keurig recht hoor,, daar niet van;) Maar die dierenarts, ik heb het eerlijk aan hem gevraagd, en ik heb een eerlijk antwoord gekregen, dus... Ik denk dat hij toch na 10 jaar studie, het toch wel beter weet dan jij.. Toch?