Ik heb dus een probleem met m'n verzorgpony. Als ik dressuur met hem rijdt is het (meestal) prima, hoofdje mooi naar beneden enz.
Maar dan... Springen
Al is het maar een mini sprongetje, hij weigert erop af te gaan. Als ik eerst in stap ga, en dan in draf, blijft ie zo sloom dat ie er heel langzaam overheen gaat (met een noodsprong) waardoor ik dus in het zadel bonk. Maar als je hem ziet bij vrijspringen! Hij is dan gewoon helemaal enthousiast met oortjes naar voren en staart in de lucht. Hij vindt het geweldig, niet dus waneer ik erop zit. Zover ik weet heeft ie altijd met degeene hiervoor gesprongen.
Omdat hij het elke keer maar niet wil, ben ik wat onzeker geworden, en dat voelt ie natuurlijk aan. Ook is er nog iemand ( die altijd soms soort van les geeft) die me dan de hele tijd zit te pushen. Daardoor wordt ik al helemáál zenuwachtig! Dit is vooral allemaal onstaan, omdat ik hem eerst te veel in de mond zat. Dus heb een tijdje niet gesprongen. En toen het moment daar was...
Maar goed, om dit dus samen te vatten, hij weigert er in een gewone draf overheen te gaan. (Galop nog niet gedaan, eerst maar in draf) En hij breekt dus vooral uit. Ik kan natuurlijk wel dan een goeie schop geven, maar het is een arabiertje, dus hij wordt dan helemaal histeries! En dan verzet ie zich alleen maar meer.
Zouden jullie alsjeblieft wat tips willen geven?
Jenka