Risse 3e x met haar eigen baas @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Risse 3e x met haar eigen baas @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 13:51

Risse is het paardje van mijn zusje. Mijn zusje is nu 10 jaar en Risse is sinds 3 april 3 jaar Knipoog
Samen zijn zij op de goede weg tuurlijk zijn er nog een paar punten. Ik heb dit paard zelf eerst
1x gereden maar eerlijk gezegd luisterde ze totaal niet. Tuurlijk is het een jong paard maar het
mooie was ik zette mijn zusje erop en lopen dat ze deed hulpen sturen alles. Geen commentaar
op haar Gympen dat is eigen keus.

Afbeelding
en ja daar gaan we beginnen

Afbeelding
niog even een mooie Foto

Afbeelding
Aandrijven achterhand ging nog niet helemaal netjes mee

Afbeelding
maar kijk eens aan daar komt het al hoor Knipoog

Afbeelding
op deze foto verwacht ik commentaar maar het vertekend een beetje. Ze zit
niet in der mond ze heeft alleen constant geen contact in der mond dus ja nu
moest mijn zusje sturen maar haar teugeltjes waren te lang Knipoog

Dit was het wel weer. Deze 2 zijn samen in de leer dus het gaat wel goedkomen.

pinuts

Re: Risse 3e x met haar eigen baas @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:53

knap hoor, meisje van 10 op zon jong paard! beleerd ze hem zelf?? ziet dr wel leuk uit verder

Yentl_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:56

Gaaf Stef!
Risse is echt opgeknapt, mooi stel zo samen met je zusje Haha!

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:13

Ziet er leuk uit! ze komen er wel! Haha!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:16

Een kind van 10 met eigen verantwoording, netjes! (mijn ouders keken daar op die leeftijd wel anders na, gelukkig) En waarom zo'n klein meisje op zo'n groot paard? Ik vind het niet zo fijn allemaal maargoed eigen verantwoording idd, succes!

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:24

Risse wordt knap!
Leuk stel zijn ze samen! Haha!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 21:27

Nou zo erg is het niet het friesje is 1,56 dus zo groot is ze niet. Meisje van 10 jaar heeft al 5 jaar een eigen pony. Dit kom alleen maar doordat ik elk paard dat ik heb gehad drachtig koop. Ik ben er ook om haar te helpen en ze hoeft heus niet alles alleen te doen hoor Knipoog

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:29

Superknap dat zo'n meisje er zo mee wegrijdt! Echt respect! Ja

Persoonlijk had ik echter een wat kleinere pony aangeschaft met wat meer ervaring. Een jong paard is een hele verantwoordelijkheid en vergt toch wat ervaring. Helemaal omdat dit paard zo groot is, zal het toch een behoorlijke opgave gaan worden...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:29

Dancie schreef:
Nou zo erg is het niet het friesje is 1,56 dus zo groot is ze niet. Meisje van 10 jaar heeft al 5 jaar een eigen pony. Dit kom alleen maar doordat ik elk paard dat ik heb gehad drachtig koop. Ik ben er ook om haar te helpen en ze hoeft heus niet alles alleen te doen hoor Knipoog

Ik zat al te F5en Knipoog Hij oogt groter dan 1.56! Maar ik zou het zelf gewoon nooit doen..paard is nog jong, meisje is nog jong (dat ze ervaring heeft wil ik wel geloven) Maar zorg dan dat ze een bodyprotector en laarzen (of chaps) aan heeft..gewoon voor de veiligheid! Het is en blijft een jong paard!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 21:33

tuurlijk maarja kijk het is misschien een jong paard en ik wil je best geloven met je dingen. Ik ken mijn paard weet wat ik er wel en niet mee kan en voel haar precies aan Knipoog Dat kleine meisje kan super rijden hoor en dit paard is haar vriendinnetje zeg maar die 2 kunnen lezen en schrijven zonder zadel en hoofdstel door de bak stappen. Ik denk dat het er aan ligt wat je allemaal met haar gedaan hebt.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:40

Ik geloof best dat er een band is tussen die 2 maar ik kan genoeg scenarios bedenken waardoor het toch misgaat..hoe goed de band ook is tussen ruiter en paard (zo ben ik eens met een 3jarige onderuit gegaan, gewoon pech, ze gleed uit)! En daarbij komt er een dag dat het paard zijn amazone gaat testen (ook dit paard). Maar als jij er een goed gevoel bij hebt, lekker doorgaan (niet sarcastisch bedoeld)! Als het straks maar niet haar eigen verantwoording is wanneer ze zegt 'ik doe geen cap meer op' Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:26

Wow...een Fries...Die zijn best pittig te rijden, o.a. door hun gangen...! Blijf deze twee goed begeleiden en misschien gaat het dan wel helemaal goedkomen, maar hou echt een oogje in het zeil! Er zelf ook vooral op blijven rijden, je zusje kan waarschijnlijk nog lang niet uit dit paard halen wat jij kunt.

Het is en blijft eigen verantwoording, desalniettemin hoop ik van harte dat het een succes gaat worden met deze twee!!!

Zet hem op Haha!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 07:04

Je mag je paard nog zo goed kennen, maar het is en blijft een paard en dat vergeten nog veel mensen. Meisjes van deze leeftijd die van zo'n paard af duikelen, willen misschien daarna nooit meer van hun leven op een pony/paard. Ik vind het er netjes uit zien. Maar gympen, neej dat is echt niet goed te praten... Zeker op een jong paard, meisjes van 10 jaar hebben over het algemeen kleine voetjes, dus hoe snel schieten ze door de beugel, paard schrikt, valt eraf maar blijft met de voet in de beugel hangen, zoiets vergeef jeje zelf nooit meer, dus zorg dat dat niet hoeft te gebeuren.. Verder een leuke fries!!

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:04

ik ga hier helemaal in mee.....

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:13

bij ons op stal hebben we ongeveer hetzelfde
meisje van 13 jaar (dacht ik, kan ook 14 zijn) dat als eerste paard een friese hengst van ongeveer 4 jaar heeft gekregen
moeten ook samen alles nog leren onder begeleiding stalgenoot (dier is wel braaf, ook niet zo groot en al net zadelmak maar nog niet echt doorgereden)

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:27

Ik heb even in je profiel zitten neuzen, want je zegt dat je zusje 5 jaar een eigen pony heeft gehad. Maar dat was toch jouw pony? En je hebt m verkocht omdat jij een paard wou/ moest hebben.
Waarom hebben jullie die pony dan niet gehouden voor je zusje?
Want een jong paard en een jong meisje kan voor grote problemen gaan zorgen.
Mijn nichtje is 10 en die heeft ook een pony van 4 maar zij zit er ook maar 2x in de week op en met zadelmak maken heeft ze alleen maar uit gestapt. Je kan en mag van een meisje van 10 niet verwachten dat ze een paard in kan rijden en zeker niet, in verhouding, zo'n grote.
Ook vind ik het van de zotte dat ze zonder laarzen rijd. En het is niet zo dat dit de eerste keer was dat ze met haar gympen reed als ik je profiel bekijk.
Maar goed het is jullie eigen keus.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:32

Tsjaaa, die gympies vind ik ook niet handig nee. Het kan dan wel eigen keuze zijn, maar daar heb je natuurlijk niets aan als je d'r af duikelt en achter de veters blijft hangen. Dussseh als ik per ongeluk geen rijlaarzen bij me had dan ging ik toch echt niet verder dan een stapje met zo'n jong kind.

Verder verwacht ik wel dat zo'n jong meisje veel begeleiding nodig zal hebben. Mijn verzorgstertje is 11 en hoewel daar een erg goed koppie op zit en ze heel goed met paarden kan, kunnen ze op die leeftijd nog niet echt alles overzien. Maar als jij daar bij helpt scheelt dat natuurlijk een stuk.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 12:14

idd mensen ooit komt er een moment dat dit paard zal gaan testen en dan ben ik degene die haar overneemt. Tuurlijk kunnen er dingen gebeuren maar voorlopig is het nog niet zo dat ze alles alleen hoeft te doen. Verder wordt deze merrie eens in de 3 weken gereden en dat een kwartier lang. Op dat moment zit mijn zusje er dan even op.

Vladie idd ik kreeg haar maar heb haar gedeelt met mijn zusje Knipoog waarom ik de pony niet gehouden heb is heel simpel. Ik heb nog altijd de volle verantwoordelijkheid over mijn paarden en op dat moment had ik er 5. Nou sorry maar 5 paarden voor mij alleen ging me iets te ver. Daarbij kwam dat ik voor allbei de pony`s een goede eigenaar gevonden heb en de 2 friezen zou houden.

Laura_Wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:16

Wat knap van je zusje dat ze zown groot en jong paard aandurft! mijn complimenten!!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 15:55

ja ze is idd heel stoer Knipoog

Ze is veel gewend bokkende steigerende en rennende paarden Tong uitsteken Dus veel angst zit niet in het kleine kindje Knipoog

en ik snap de reactie`s hier maar jullie zien hoe het in RL gaat. En zij hoeft haar niet zadelmak te maken of in te rijden het is gewoon af en toe op haar eigen paard rondhobbelen. Dat is voor zo`n kind gewoon heerlijk.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:42

Citaat:
idd mensen ooit komt er een moment dat dit paard zal gaan testen en dan ben ik degene die haar overneemt.

Ja? En je zei dat hij naar jou helemaal niet luisterde Vork . maar goed respect voor je zusje dat ze zn groot paard uitzit, dat valt niet mee als je nog een guppie bent. Verder zou ik toch echt een keer de gevaren benadrukken van die schoenen. Kinderen op die leeftijd staan daar gewoon niet bij stil...!

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:47

Even iets heel anders , het hoofdje van je fries is wat "stoffig" zou even goed kijken of het geen schimmeltje is , ik herken het n.l van mijn eigen fries.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:50

Ik vind het echt vet knap van je zusje. Mijn complimenten. maar wel een geweldig beest om te zien.
Volgens mij is het ook een best grote fries of het lijkt zo door je zusje Knipoog

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:22

Mijn vriendin heeft ook een broertje van 7. Die wil ook soms op haar D pony rijden.
De pony loopt meteen aan de teugel. Loopt stelling in de hoek, gaat snel naar draf.
Mijn vriendin is er jaloers op , want zei deed er een tijdje over.
Het broertje rijdt nu op mijn A pony. Helemaal blij en trots Knipoog

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 17:26

ja dat paard luisterd naar mij helemaal niet maar ik heb liever dat ik en dat paard een duidelijke strijd hebben dan dat ik mijn zusje te pletter laat vallen. En ik wil ook niet dat een paard dat net onder het zadel is een constante strijd aan moet gaan het paard moet plezier in het rijden krijgen en niet denken "jezus daar komt ze weer met dat zadel en hoofdstel.

Friesje is maar 1,56 een heel kleintje maar ze toont onder mijn zusje redelijk groot. Maar het commentaar van een meisje met zo`n groot paard en onverantwoordelijk dat valt wel mee hoeveel kinderen van 10 hebben wel geen E-pony als ze groot voor hun leeftijd zijn?