Menner op een pony-rug... Als dat maar goed gaat...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Menner op een pony-rug... Als dat maar goed gaat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 21:31

Tsja...... Hoe zou dát nou er uit zien? Nou eh.... zó dus Bloos
Ik heb eerder heel veel ohz. gereden, ook springwedstrijden en SGW.
Ben sinds aantal jaar echter grotendeels overgestapt naar het mennen, wat me overigens prima bevalt. Het rijden ohz. mis ik eigenlijk niet echt heel erg, maar zo af en toe begint het wel een beetje te kriebelen. Bovendien wil ik graag een beetje het 'gevoel' van het rijden behouden, en dan is het altijd handig als je even een knollie van iemand anders kan rijden Knipoog

Zo kwamen bokker xElienx en ik op het idee om mij eens op haar vader's menpony Dysten te zetten. Qua lengte nou ook weer niet dé ideale combinatie, maar ik stoor hem zeker niet en qua gewicht zal ik geen probleem vormen.
Dysten is volgens Elien al zo'n half jaar/jaar niet meer ohz. gereden, hij is wel ingereden maar nog niet echt doorgereden. Hij reed echter fantastisch Haha! Alleen even wennen aan die méga-stap van hem, hij stapt net als een 'groot paard'. In wendingen en op volte's was soms wel een beetje te merken dat hij soms niet precies wist wat de bedoeling was qua stelling/buiging, maar da's in zo'n geval ook best logisch.
Superleuk paardje, ik heb misschien een half uurtje even gereden, maar ik voel m'n bovenbeenspieren nu echt wel een beetje.

Houdt er rekening mee dat ik dus af en toe eens óp het paard zit, ipv. er achter, en mijn houding dus niet altijd meer even goed is. Met sportschoenen rijden doe ik normaal gesproken nooit, maar mijn rijlaarzen lagen ergens achter in de schuur te verstoffen Bloos Commentaar mag en is zeker welkom, maar houdt het wel een béetje aardig Bloos

Goed, hier volgen de foto's:
Foto's zijn gemaakt door bokker xElienx; op alle foto's berust tevens copyright!

1. Het 'slachtoffer' in kwestie: Kwijl
Afbeelding

2. Lekker stappen en even het stuur zoeken.... (kapstokteentjes en pianohandjes ten spijt)..
Afbeelding

3. Ietsje diep, maar wat wil je met zo'n superzacht mondje Bloos
Afbeelding

4. Even relaxen (ja ik rijdt ook graag op de 'cowboy-manier' Bloos ), met femke/floortje (Elien, HELP!) als toeschouwer.
Afbeelding

5. Een heerlijk drafje....
Afbeelding

6. Oh-oh.... wat doe ik in godsnaam met mijn handen en armen... Sigaar
http://i143.photobucket.com/albums/r125/FFMS/joyce/007.jpg

7. En we hobbelden lekker verder...
Afbeelding

8. Elien maakt ondertussen even een 'poseerfoto'
http://i143.photobucket.com/albums/r125/FFMS/joyce/009.jpg

9. Volte rijden, ondertussen proberen te 'werken' aan stelling/buiging. Ietsje hoofd gekanteld
Afbeelding

10. Yahoe! een heel charmant sta-moment
http://i143.photobucket.com/albums/r125/FFMS/joyce/015.jpg

11. Even stappen aan lang teugeltje ('t was érg warm), en ik.... ik had de gróotste lol! Haha!
Afbeelding

12. 'Ja Dysten, bráaaaaaaaaaave pony hoor!' Lovers
Afbeelding

Vervolgens was het de beurt aan Suzanne (Bijrijdster/verzorgster van 'mijn' pony's). Voor haar vast een koud kunstje, die rijdt toch een stukje regelmatiger dan dat ik dat doe Clown
Zeg nou zelf......... is het niet een ge-wél-dige combinatie?! Haha! Bloos Kwijl

13.
Afbeelding

14. Jaja, serieus aan 't werk... ik zat ondertussen aan de kant op een stoel uit te hijgen en te genieten van een sigaretje Bloos
Afbeelding

15.
Afbeelding

16. Vind ik zelf een héle gave foto... jammer dat de combinatie er niet helemaal op staat
Afbeelding

17. En met gigantische lef knalt ze er ook nog eens even een méga uitgestrekte draf uit Haha!
Afbeelding

18. Pling Vork
Afbeelding

Suzanne beschikt niet over een bokt-account, maar eventuele 'tips' kunnen wel aan haar doorgegeven worden.
Aan mijn houding zal ongetwijfeld nog veel te sleutelen vallen Bloos

Elien: bedankt voor de heerlijke en gezellige middag, vond het lekker weer eens 'gereden' te hebben, en stiekem hoop ik nog eens vaker te kunnen genieten van de combinatie Dysten-Suzanne Bloos

Doei! Bedankt voor 't kijken en een berichtje achterlaten is natuurlijk altijd leuk Lachen

xxxdonja

Re: Menner op een pony-rug... Als dat maar goed gaat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:34

Let op je handen en voeten!
En een mooi beestje heb je onder je kont. Lachen
En het is heel spijtig maar je mag maar 15 foto's... Snel even drie in een link veranderen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 21:38

xxxdonja schreef:
Let op je handen en voeten!
En een mooi beestje heb je onder je kont. Lachen
En het is heel spijtig maar je mag maar 15 foto's... Snel even drie in een link veranderen!

Handen en voeten is inderdaad een gróot punt van verbetering....
Toch wel erg hoor, als ik Suzanne op onze Ot zet heb ik daar zelf nog wel eens commentaar op Bloos Sigaar Whoops Knipoog

Eh, als je even beter kijkt, zijn de foto's wel tot 18 genummerd, maar ik heb doorgenummerd... Wil zeggen dat er 15 zichtbare foto's zijn, en 3 in link. Dat hoef ik dus niet meer te veranderen, want ik voldoe precies aan de eisen Vork

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:39

waarom rij je in hemels naam met sportschoentjes??

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:39

Oeps... Even verkeerd gekeken sorry Bloos

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:40

heerlijk. op bijna elke foto 2 blije koppies. volgens mij had Dys net zo veel lol als jullie!! (goed te zien op foto 6 Knipoog )

de pony die op foto 4 mee hobbelt is Femke. de leidder van de kudde snapte niet helemaal wat dys aan de andere kant van het draad deed Clown

dys heeft goed zn best gedaan. helemaal omdat hij de afgelopen 3 jaar in totaal denk ik maar zo'n 5 keer onder het zadel heeft gelopen.

van mij mogen jullie gerust vaker langs komen hoor Lachen

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:40

doerakje schreef:

even lezen Vork

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 21:42

doerakje schreef:

Nog iemand die niet goed kan lezen Bloos

Zie vetgedrukte in mijn post; omdat mijn rijlaarzen ergens in de schuur lagen te verstoffen. Bovendien ging ik met pony + fiets en nog wat spullen op pad naar Elien, want na het rijden gingen we met 2 pony's zwemmen. Mijn rijlaarzen waren niet te vinden, en bovendien waren ze ook niet handig geweest om voor een half uurtje rijden even mee te nemen.

Ik ben me dan ook zeker bewust van het risico omtrent het rijden met sportschoentjes...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:46

Tja...wat wil je nu voor commentaar?? Je hebt zelf al het meeste gezegd, maar als je weer vaker op de rug van een paard gaat zitten dan moeten er wel hier en daar puntjes op de I worden gezet.De pony is een beetje aan de kleine kant voor jou, waardoor je natuurlijk ook niet echt lekker kan zitten.
Maar al met al heb je denk ik een hele leuke middag gehad...en daar ging het toch om??
Ik heb ze trouwens wel veel slechter voorbij zien komen op bokt hoor!!!
Is de kriebel nu over of juist erger geworden na deze dag??

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:47

ik vind het een heerlijke pony om te zien Haha! echt jammer dat hij zo lang stil heeft gestaan. Met een kleiner ruitertje kan hij volgens mij heel ver komen.
Zelf ligt het zadel imo niet echt super of hij is gewoon te klein voor jullie beiden Knipoog maar goed, het ziet er echt uit als een hele gezellige dag en iedereen heeft zich vast vermaakt Haha!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:47

Aanvulling regelement
We zien regelmatig foto's geplaatst worden met als bijschrift: let niet op dit of dat, dat heb ik niet / was ik vergeten / had ik niet bij me / doe ik anders nooit maar....Dit levert iedere keer weer een stortvloed aan commentaar op, met ruzies en een hoop werk voor het modteam tot gevolg.
Plaats daarom alsjeblieft alleen foto's van je paard aan het werk als alles qua zadel, hoofdstel ed in orde was. Plaats dus geen foto's van zonder chabrak rijden omdat je je chabrak was vergeten, met een geleende te kleine neusriem die daarom te strak of the hoog zit, of van met een te groot halster en één halstertouw rijden omdat je hoofdstel niet past. Wacht dan liever met foto's maken en plaatsen tot je een volgend keer wel je chabrak of hoofdstel bij je hebt.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:48

MariekeS_ schreef:
ik vind het een heerlijke pony om te zien Haha! echt jammer dat hij zo lang stil heeft gestaan. Met een kleiner ruitertje kan hij volgens mij heel ver komen.
Zelf ligt het zadel imo niet echt super of hij is gewoon te klein voor jullie beiden Knipoog maar goed, het ziet er echt uit als een hele gezellige dag en iedereen heeft zich vast vermaakt Haha!

hij staat niet stil hoor. hij loopt aangespannen Knipoog ik ben het met je eens dat hij met een klein ruitertje waarschijnlijk ver kan komen Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 22:11

doerakje schreef:
Aanvulling regelement
We zien regelmatig foto's geplaatst worden met als bijschrift: let niet op dit of dat, dat heb ik niet / was ik vergeten / had ik niet bij me / doe ik anders nooit maar....Dit levert iedere keer weer een stortvloed aan commentaar op, met ruzies en een hoop werk voor het modteam tot gevolg.
Plaats daarom alsjeblieft alleen foto's van je paard aan het werk als alles qua zadel, hoofdstel ed in orde was. Plaats dus geen foto's van zonder chabrak rijden omdat je je chabrak was vergeten, met een geleende te kleine neusriem die daarom te strak of the hoog zit, of van met een te groot halster en één halstertouw rijden omdat je hoofdstel niet past. Wacht dan liever met foto's maken en plaatsen tot je een volgend keer wel je chabrak of hoofdstel bij je hebt.

Dat klopt.... ook ík kijk wel eens op HAW hoor, en geef ook wel eens commentaar Knipoog

Enige 'puntje' dat ik noemde was het feit dat ik met sportschoentjes reed.
Als 10 mensen daar over gaan 'zeuren', doet me dat nog steeds niets hoor Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 22:15

aerdenhout1 schreef:
Tja...wat wil je nu voor commentaar?? Je hebt zelf al het meeste gezegd, maar als je weer vaker op de rug van een paard gaat zitten dan moeten er wel hier en daar puntjes op de I worden gezet.De pony is een beetje aan de kleine kant voor jou, waardoor je natuurlijk ook niet echt lekker kan zitten.
Maar al met al heb je denk ik een hele leuke middag gehad...en daar ging het toch om??
Ik heb ze trouwens wel veel slechter voorbij zien komen op bokt hoor!!!
Is de kriebel nu over of juist erger geworden na deze dag??

Zeker puntjes op de 'i', maargoed áls ik dan eens op de rug van een paard stap, zal dat grotendeels toch wel recreatief zijn met hier en daar een klein beetje dressuurmatig werk eventueel. Het is zeker niet de bedoeling om echt weer vollop te gaan rijden ohz; daar heb ik gewoonweg de tijd niet voor.

Wat betreft die 'kriebel' tot rijden; geen van beide Lachen Af en toe vind ik het leuk, als ik er dan eenmaal op zit ben ik ook even happy en na een paar minuten komt het 'gevoel' wel weer terug. Ik zit er zeker niet echt onwennig op zeg maar. Voor mij is het even genieten, net als een heerlijk ritje met de wagen of een dressuurmatige training voor de wagen waarbij de pony ook erg lekker loopt.
Ik zal het rijden ohz. echter niet helemaal 'afschrijven', als ik ooit eens mijn studie heb afgerond komt er zeker ook wel een echt rijpaardje Vork

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 22:18

xElienx schreef:
heerlijk. op bijna elke foto 2 blije koppies. volgens mij had Dys net zo veel lol als jullie!! (goed te zien op foto 6 Knipoog )

de pony die op foto 4 mee hobbelt is Femke. de leidder van de kudde snapte niet helemaal wat dys aan de andere kant van het draad deed Clown

dys heeft goed zn best gedaan. helemaal omdat hij de afgelopen 3 jaar in totaal denk ik maar zo'n 5 keer onder het zadel heeft gelopen.

van mij mogen jullie gerust vaker langs komen hoor Lachen

Hij reed idd lekker door en was ook lekker actief, ondanks het erg warme weer. Viel me nog alles mee, ontzettend netjes hoe hij loopt ohz. nu hij de laatste tijd toch alleen voor de wagen heeft gestaan. Lijkt me nog best een hele 'omschakeling' hoor, voor zo'n pony tussen voor de wagen en ohz.

Tsja, moet eerlijk toegeven dat ik me soms nog steeds vergis met Femke en Floortje Bloos Koe Maareh; óoit zal ik het vast wel eens leren hoor Vork

Edit; p.s: Suzanne zal dat vast ook erg leuk vinden (en als wij 2 een middagje met de pony's bezig zijn is het ook altijd gezellig, dus dat zal vast wel goedkomen) Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:36

Heb het idee dat je erg op de lepel van het zadel zit, ziet er iig niet erg prettig uit.
Verders leuke foto's hoor, kan wel genieten van dat soort zomerse foto's en mensen die
eens wat anders willen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 22:43

Chiqa schreef:
Heb het idee dat je erg op de lepel van het zadel zit, ziet er iig niet erg prettig uit.
Verders leuke foto's hoor, kan wel genieten van dat soort zomerse foto's en mensen die
eens wat anders willen.

Dat zou inderdaad kunnen op sommige foto's.... Na een tijdje rijden merkte ik op dat het zadel nogal 'glad' was... je 'schoof' zeg maar ook echt van achter naar voor. Dacht eerst dat het aan mijn rij-broek lag (waar ik eigenlijk dus nooit mee rijdt, enkel in de wei mee bezig ben en soms mee op de bok zit), maar Suzanne vond het zadel volgens mij ook iets glad.
Heb zelf nog wel even gekeken of ik wel in het zadel paste, naar mijn idee was dat wel het geval, ik heb nl. niet zo'n grote kont Clown heb er nauwelijks vet zitten.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:53

de foto's zijn leuk, het te groot zijn vind ik nog wel meevallen als ik kijk dat die pony 'maar' 1,35 is... hij lijkt groter, joyce is nl een reus, zéker vergeleken met mij, hihi! nee serieus joyce, hoe lang ben jij?

rijtechnisch is het meeste eigenlijk wel gezegd, en aangezien het geen 'vaste' combinatie is... hou ik het bij 'leuke foto's!'.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 22:56

merrieveulen schreef:
de foto's zijn leuk, het te groot zijn vind ik nog wel meevallen als ik kijk dat die pony 'maar' 1,35 is... hij lijkt groter, joyce is nl een reus, zéker vergeleken met mij, hihi! nee serieus joyce, hoe lang ben jij?

rijtechnisch is het meeste eigenlijk wel gezegd, en aangezien het geen 'vaste' combinatie is... hou ik het bij 'leuke foto's!'.

Heej Haha!

Zo'n 'reus' ben ik nou óók weer niet hoor, jij bent gewoon een dwerg Tong uitsteken hahahaha Clown
Nee eh, ik weet het zelf ook niet precies, maar volgens mij nét tegen de 1.70m aan of iets er over heen, maar igg vast niet groter dan 1.73m

p.s. in het dagelijkse 'niet-paarden' leven kan ik wel een reus lijken, maar dat valt meer te wijten aan de hoge naaldhakken die ik dan vaak aan heb Bloos

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:51

hmm valt me nog mee dan, Dysten is 1,35 zei Elien. hij lijkt hier dan echt groter vind ik.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:22

Ik heb het gevoel dat beide ruiters de beugels iets langer mogen maken, dan zit je vanzelf meer in het midden van het zadel.

Leuke foto's en veel lol gehad zo te zien en inderdaad Dys lijkt gegroeid te zijn.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:30

Leuke foto's! Over die sportschoenen...ach daar rijd ik ook regelmatig mee hoor en ja men kan er commentaar op gaan geven maar daar hoef je je verder ook niks van aan te trekken.
Het te lange valt me erg mee Ja

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:31

Ik rij met bergschoenen aangezien mijn laarzen niet meer passen, en ik incidenteel op een paard zit, ik ken het probleem.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:25

dys is echt een mooi pony'tje..ik ben schijnbaar de enige die hem juist klein vind lijken Bloos

mijn enige opmerking is dat die beugels volgens mij wel wat langer mogen, aangezien je nu te ver naar achter zit.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:40

hij lijkt niet klein. hij IS klein Knipoog

volgens mij hoort je hak (of was het nou je teen?) onder je heup en je schouder te zitten.