Ik heb eerder heel veel ohz. gereden, ook springwedstrijden en SGW.
Ben sinds aantal jaar echter grotendeels overgestapt naar het mennen, wat me overigens prima bevalt. Het rijden ohz. mis ik eigenlijk niet echt heel erg, maar zo af en toe begint het wel een beetje te kriebelen. Bovendien wil ik graag een beetje het 'gevoel' van het rijden behouden, en dan is het altijd handig als je even een knollie van iemand anders kan rijden
Zo kwamen bokker xElienx en ik op het idee om mij eens op haar vader's menpony Dysten te zetten. Qua lengte nou ook weer niet dé ideale combinatie, maar ik stoor hem zeker niet en qua gewicht zal ik geen probleem vormen.
Dysten is volgens Elien al zo'n half jaar/jaar niet meer ohz. gereden, hij is wel ingereden maar nog niet echt doorgereden. Hij reed echter fantastisch
Alleen even wennen aan die méga-stap van hem, hij stapt net als een 'groot paard'. In wendingen en op volte's was soms wel een beetje te merken dat hij soms niet precies wist wat de bedoeling was qua stelling/buiging, maar da's in zo'n geval ook best logisch.Superleuk paardje, ik heb misschien een half uurtje even gereden, maar ik voel m'n bovenbeenspieren nu echt wel een beetje.
Houdt er rekening mee dat ik dus af en toe eens óp het paard zit, ipv. er achter, en mijn houding dus niet altijd meer even goed is. Met sportschoenen rijden doe ik normaal gesproken nooit, maar mijn rijlaarzen lagen ergens achter in de schuur te verstoffen
Commentaar mag en is zeker welkom, maar houdt het wel een béetje aardig
Goed, hier volgen de foto's:
Foto's zijn gemaakt door bokker xElienx; op alle foto's berust tevens copyright!
1. Het 'slachtoffer' in kwestie:

2. Lekker stappen en even het stuur zoeken.... (kapstokteentjes en pianohandjes ten spijt)..

3. Ietsje diep, maar wat wil je met zo'n superzacht mondje

4. Even relaxen (ja ik rijdt ook graag op de 'cowboy-manier'
), met femke/floortje (Elien, HELP!) als toeschouwer.
5. Een heerlijk drafje....

6. Oh-oh.... wat doe ik in godsnaam met mijn handen en armen...
http://i143.photobucket.com/albums/r125/FFMS/joyce/007.jpg
7. En we hobbelden lekker verder...

8. Elien maakt ondertussen even een 'poseerfoto'
http://i143.photobucket.com/albums/r125/FFMS/joyce/009.jpg
9. Volte rijden, ondertussen proberen te 'werken' aan stelling/buiging. Ietsje hoofd gekanteld

10. Yahoe! een heel charmant sta-moment
http://i143.photobucket.com/albums/r125/FFMS/joyce/015.jpg
11. Even stappen aan lang teugeltje ('t was érg warm), en ik.... ik had de gróotste lol!

12. 'Ja Dysten, bráaaaaaaaaaave pony hoor!'

Vervolgens was het de beurt aan Suzanne (Bijrijdster/verzorgster van 'mijn' pony's). Voor haar vast een koud kunstje, die rijdt toch een stukje regelmatiger dan dat ik dat doe
Zeg nou zelf......... is het niet een ge-wél-dige combinatie?!
13.

14. Jaja, serieus aan 't werk... ik zat ondertussen aan de kant op een stoel uit te hijgen en te genieten van een sigaretje

15.

16. Vind ik zelf een héle gave foto... jammer dat de combinatie er niet helemaal op staat

17. En met gigantische lef knalt ze er ook nog eens even een méga uitgestrekte draf uit

18.

Suzanne beschikt niet over een bokt-account, maar eventuele 'tips' kunnen wel aan haar doorgegeven worden.
Aan mijn houding zal ongetwijfeld nog veel te sleutelen vallen
Elien: bedankt voor de heerlijke en gezellige middag, vond het lekker weer eens 'gereden' te hebben, en stiekem hoop ik nog eens vaker te kunnen genieten van de combinatie Dysten-Suzanne
Bedankt voor 't kijken en een berichtje achterlaten is natuurlijk altijd leuk
Maareh; óoit zal ik het vast wel eens leren hoor 
hahahaha